روايات

رواية مصيبه سكنت قلبي الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم أميرة رمضان

رواية مصيبه سكنت قلبي الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم أميرة رمضان

رواية مصيبه سكنت قلبي الجزء السادس والثلاثون

رواية مصيبه سكنت قلبي البارت السادس والثلاثون

رواية مصيبه سكنت قلبي
رواية مصيبه سكنت قلبي

رواية مصيبه سكنت قلبي الحلقة السادسة والثلاثون

يوسف فتح الباب ووقف مبلم
_في اي واقف كده ليه
وشفت المنظر مت من الضحك: ههههههههههههههههه همووووت اي ده
احمد كان لابس جلبيه وعمه زي الصعيدي وماسك صباطت موز
واتكلم بصوت خشن : صباح الخير ي عريس مش هتقول لجدك اتفضل
يوسف قفل الباب في وشه
وانا بضحك علي منظر احمد
_ حرام عليك ي يوفي قفلت الباب ليه
يوسف : هي دي اشكال نشوفها علي الصبح
_طب افتحلو عشان خاطري ناخد الموز منه واقفل الباب تاني
احمد برا : افتح الباب ي قليل الادب حد يقفل الباب في وش جدو
يوسف : والله شكلي هفتحلك دماغك
_ههههههههههه وتودي نفسك في داهيه ي روحي افتحلو بقا
فتح الباب ودخل احمد وجه عمر
انا دخلت اجيب عصير
احمد : هااا شرفتنا ولا عريتنا
يوسف بثقه : ابن عمك راجل ياض متخفش
عمر : والله احنا خايفين منك انت ي احمد
احمد : اناااا طب اسكت اسكت عشان مقومش اعملها معاك
عمر مسك الطفايه وخبطها في احمد : تعمل اي ي جعر انت
احمد مسك الفازه وكان هيرميها علي عمر وانا طلعت صرخت : ااااااانت بتعمللللللللل اااااااااااي
احمد ببرود : هي الفازه دي تلزمك في حاجه
يوسف خد منه الفازه ومسكه من قفاه وبيطلعو برا العمه وقعت
احمد : حلو كده وقعت عمت جدك ياض #بقلمي_اميره_رمضان
يوسف بصوت عالي : غوووووووور من ووووووووووشي
________

 

 

في الشركه
ريم : مستر زين اي اللي جابك
زين : اي مكنتيش عايزاني اجي ولا اي
ريم : لاء والله مش قصدي بس انت لسه تعبان ولزم ترتاح
زين : اعمل اي يوسف يبخته اتجوز وواخد شهر اجازه(وبص لريم بحب ) عقبالنا كده
ريم : زييييييين
زين : اول مره تقوليلي زين من غير مستر
ريم :سوري ي مستر
زين : بس زين لوحدها طالعه منك زي السكر
ريم بكسوف : احم مقولتش جيت ليه برضو
زين : ماهو زي مقولتلك يوسف في اجازه واحمد ده الواحد ميعتمدش عليه في اي حاجه كان لازم اجي عشان اباشر الشغل
ريم : طب خليك موجود بس متتعبش نفسك قولي اعمل اي وانا اعمل علطول
زين : تسلميلي ي قره عيني ي سندي
ريم : مستررررررر مش وقت الكلام ده
زين بيقرب منها : ليه مش وقته
ريم بكسوف : زيييين
زين : طب وقته ايمتي
ريم : لو قربت مني اكتر من كده متلومش الا نفسك
زين بحب : هتعملي اي
ريم خبطته بدماغها جامد علي الجرح
زين : ااااااااااااه
ريم : قولتلك متلومش الا نفسك وسابته وطلعت برا المكتب بسرعه وهي بتضحك
____________

 

 

ساره ركبت الاسانسير ولسه هيتحرك دخل وليد بسرعه وركب معاها
ساره لزقت علي جنب وسايبه مسافه بينهم
وليد بجراه : حلو اللبس ده مخليكي بطايه اووي
ساره بخوف بس بتداريه: شكرا مطلبتش رايك #بقلمي_اميره_رمضان
وليد : مجتيش الشركه امبارح ليه
ساره : ليه فيه حاجه🤨
وليد : مفيش بس دي مش شركه ابوكي يعني تغيبي وقت متحبي وتاجي وقت متحبي
ساره : انا مستأذنه من مستر يوسف وهو موافق معتقدش انك ليك دخل في الموضوع
وليد وهو بيقرب منها : لاء لياا ده شركة ابن عمي برضو وانا بخاف علي فلوسه
ساره : ابعد لو سمحت
وليد بيقرب اكتر وساره اتوترت والورق وقع منها
ساره بدموع : ل لو س سمحت ابعد
والباب اتفتح ساره طلعت تجري من الاسانسير بسرعه وراحت عند جاسر
وليد : مش عارف انا جاسر عاملك اااي بس وحياة امي لااعمل اللي في دماغي انهارده كده كده يوسف واحمد مش هنا وزين مش فايق اصلا ومفيش انسب من انهارده (وعينه لمعت بفرحه )وقال ده شكل الليله ليلتنا
_______
جاسر :مالك
ساره : م مفيش
جاسر : لافيه قولي حصل حاجه
ساره : اصل ركبت الاسانسير عشان اجي بسرعه وانا بخاف منه فا اتوترت شويه
جاسر : انا مش عارف بتخافي منه اوي كده ليه المهم جبتي الورق
ساره بتوتر : هااا تقريبا نسيته في الاسانس….. وقاطع كلامها دخول وليد
وليد : ساره نسيتي الورق ده معايا مش قولتلك ركزي
جاسر بغيره : انتي كنتي مع وليد ليه
ساره بخوف من نظرة جاسر : كان معايا في الاسانسير
وليد : طب سلام انا بقا ومتمشيش عشان هنكمل كلامنا (ومشي )
جاسر بغضب: هو من ايمتي انتي بتركبي الاسانسير
ساره : منا قولتلك ركبته عشان اجي بسرعه
جاسر : وانا مش قولتلك متكونيش انتي والزفت ده في مكان لوحدكم رايحه تركبي معاااااه الاسانسير
ساره : انا كنت راكبه لوحدي وهو ركب بعديا

 

 

جاسر : طب هو قالك حاجه
ساره : لاء
جاسر بغضب : لاء ازاي وهو بيقولك يبقي نكمل كلامنا وبطلي كذب بقاااااا
ساره بدموع: انا مش بكذب والله بس بس
جاسر : اهدي واتكلمي
ساره : هو بيقولي اني بغيب كتير والشركه دي بتاع ابن عمه وبيخاف عليها ولازم التزم وكده
جاسر بغيره: هو ماله تاجي ولا متاجيش شاغل باله بيكي ليه
ساره بانفعال : معرفش هو انت بتتعصب عليا كده ليه انا مش خدامه عندك #بقلمي_اميره_رمضان
(زين دخل هو وريم )
زين : في اي صوتكم عالي ليه
ريم : في اي ي ساره
ساره بصت لجاسر : مفيش ي ريم دانا مكنتش عارفه اشتغل كويس وهو تعب معايا فشدينا مع بعض في الكلام
زين : يعني هو مزعلكيش
ساره : لاء مفيش حاجه
زين : طب شدو حيلكم عشان في شغل كتير
ساره وجاسر : ماشي
(وطلعو ريم وزين )

 

 

جاسر : مقولتلهمش ليه اللي حصل
ساره : اللي حصل مش مستاهل اللي انت عملته ومش مستاهل اني ادخل حد بينا انا وانت
جاسر باعجاب : مش عايزه تدخلي حد بينا ليه بقا
ساره : هو انت عايز تتخانق وخلاص لو كده اروح مكتب تاني اكمل شغلي
جاسر : علفكره انا مش عايز اتخانق انا اعجبت جدا بالانتي عملتيه شطوره
ساره بغرور: شكرا
__________
كنت قاعده بتفرج علي فيلم ولقيت يوسف جه قعد جنبي بسرعه وحضني اووي
_اي في اي خضيتني
يوسف :مش قادر اصدق انك خلاص بقيتي مراتي ومعايا ديما خايف لتبعدي عني
_ لاء بقولك اي متقولش كده لا اتغر
يوسف : انا بحبكككككككك وحضني اكتر
_ يوفي كفايه عضمي هيتكسر
يوسف بغمز: طب سيبك من الحضن وتعالي اقولك كلمه مهمه جوا
_ لاء مش عايزاك تقول حاجه وابعددددد عني
يوسف : عشان تهربي بس انا مش هسيبك وقرب مني اكتر
_يوسف متكسفنيش بقااااا ابعد
يوسف : طب هاتي بو*سه الاول
_ لااااااااء
يوسف :خدي ي بت فلتي مني ي جزمه
وجه يقوم بسرعه القهوه اتكبت علي ايدو
يوسف : ااااااااااه
انا اتخضيت عليه جامد :يالهوووووووي يوسف مالك فيك ااااي وريني ايدك
ولسه بشوفها راح شايلني بسرعه
يوسف : وقعتي ي قطه
_ مش عيب تبقي راجل كبير كده وكداب
يوسف : انا كداااب مااشي هوريكي الكداب ده هيعمل فيكي اي
_ يختاااااااااي خلاص يخربييييتك ههههههه
___________

 

 

ساره بتتكلم في التليفون
ساره: خلاص انا قفلت المكتب ونازله اهو
جاسر : طب يلا بسرعه انا مستنيكي في العربيه
ساره : خلاص والله اهو انت هتروح عند يوسف
جاسر : ايوا وهاخدك معايا
ساره : ههههههههه طب الحمد لله عشان كنت محتاره اروح ازاي
جاسر : اصحابك مش هيروحو
ساره :ريم خلصت من بدري وراحت هي وزين وميرا احمد اكيد خدها من الجامعه
جاسر : وانا بقا اتدبست فيك
ساره : هو انت تطول اني اركب معاك اصلا
وفجاء وليد طلع قدامها وخد منها التلفون ورماه في الارض
اااااي مش ناويه تاجي بقا
ساره : انت متخلف اي اللي عملته في التليفون ده
وليد : سيبك من التلفون خلينا في اللي هيتعمل فيكي دلوقتي وقرب منها بجراءه
ساره برعب : اااااابعددددددد عنييييييييي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية مصيبه سكنت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى