روايات

رواية معشوقي ومنقذي الفصل الثالث 3 بقلم شهد علي

رواية معشوقي ومنقذي الفصل الثالث 3 بقلم شهد علي

رواية معشوقي ومنقذي الجزء الثالث

رواية معشوقي ومنقذي البارت الثالث

رواية معشوقي ومنقذي
رواية معشوقي ومنقذي

رواية معشوقي ومنقذي الحلقة الثالثة

فيروزة كانت بتعيط واستسلمتلة وغمضت عينيها وفجأة
محستش بلمسة قاسم ليها
فهد/فيروزة قومي يا فيروزة خلاص
فيروزة فتحت لقيت قاسم واقع علي الأرض ومهاب بيحاول ي*فك فهد بعد ما ضر*بة علي راسة
فهد جري علي فيروزة وكان بيهد*يها وهي بتعيط
وفهد بيفتكر لما قاسم كان بيضر*ب فيروزة وهو داس علي زرار الساعة اللي هو لابسها ودية بتدي لمهاب رسالة خ*طر ومهاب عرف مكانة
فهد بقي يطبط عليها/أهدي محصلش حاجة وحط ايدة علي شفايفها وبقي يمسح الد*م وهو مدايق ان قاسم قرب من فيروزة وضر*بها
فيروزة بعياط/فهد أنا خايفة
فهد ابتسم بو*جع/متخفيش وأنا جنبك وقلع الجاكت بتاعة ولبسة لفيروزة
فهد شاور لمهاب ناحية قاسم وخرج من ورا ومعاة فيروزة ولقي عربيتن واحدة نزلت منها رنيم
رنيم/هركب مع مهاب
فهد ركب هو وفيروزة وهي ساندة راسها للأزاز
بعد وقت

 

 

 

فهد وقف بالعربية /أنزلي يا روز
فيروزة بصت لقيت أنهم قدام الشط نزلت وراحت قعدت علي الرمل وكانت بتبكي/مش دة قاسم اللي حبيتة في يوم من الايام وبتفتكر
فلاش باك
كانت رايحة المكتبة اللي في الجامعة وفجأة شدها ورا الرف وحط أيدة علي بوقها وقال/بحبك يا فيروز تتجوزيني
فيروزة كانت وقتها بتحبة وهزت رأسها وهو شال أيدة وحضنها
فيروزة/سؤال مهم لية بتقولي فيروز
قاسم/عشان أنت بتعتي والكل بيقولك فيروزة أو روز أنا بقي بقولك فيروز
باك
فاقت من تفكيرها علي فهد اللي مد لها ذرة
فيروزة ضحكت/لسة فاكر أني بحبها
فهد/أنا أنسي أي حاجة في الدنيا ألا أي حاجة تخصك
فيروزة خدت من الذرة وبدأت تأكل
فهد/فيروزة أنا لسة بحبك و
فيروزة/خليك أبن عمي زي ما إحنا يا فهد
فهد ابتسم بو*جع وقال/طب لية قولتيلة بكر*هك وبحب فهد

 

 

 

فيروزة/عشان يبعد عنك
فهد شدها لية/بس أنا بحبك يا روز من وقت ما اتخلقتي وأنت ليا أنت فيروزة الفهد
فيروزة بغضب/فهد أنا قلتلك مية مرة أنا مش شيء هتملكة ومتقوليش الاسم دة تاني
فهد مسك دراعها وقومها وشدها عند العربية/اركبي
فيروزة ركبت وهو ساق لمكان مه*جور
فيروزة بخوف/فهد أنت جايبني هنا لية
فهد ببرود/متخفيش يا فيروزة
فهد وقف العربية ونزل/انزلي يا فيروزة
فيروزة نزلت وهو فتح باب المخزن وقاسم كان مر*بوط في العمود
فهد/كل اللي عملة فيكي طلعية فية يا فيروزة
فيروزة دخلت وفهد قفل الباب وراها
قاسم/أية يا فيروز
فيروزة ضر*بتة كف/بكر*هك يا قاسم وبتمني لو أني مشفتكش في يوم أنت واحد حق*ير بكر*ة نفسي اني حبيتك وضر*بتة كف تاني ودة عشان كل مرة سقطني فيها يا قاسم وضر*بتة كف ثالث طلقني يا قاسم
قاسم كان بيحاول يفك الحبل اللي ايدية مربو*طة بية
بعد نص ساعة
فهد فتح الباب ودخل وبرق لما ملقيش قاسم أو فيروزة
عند قاسم
قاسم قاعد في شقة في اسكندرية وفيروزة قاعدة قدامة ور*بطها
فلاش باك
قاسم كان بيحاول يفك الحبل اللي ايدية مربو*طة بية لحد ما عرف
فيروزة لفت عشان تمشي مسكها وكتم صوتها
فيروزة/اممم

 

 

 

قاسم وهو بيشدها/اطلقك دة بعينك يا فيروز يوم ما نبعد يبقي بمو*تي أو مو*تك وطول ما أنا عايش أنت ليا وشدها وخرج من ورا
باك
قاسم قرب من فيروزة وهي خايفة وشد الزقة اللي علي بوقها/متخفيش يا فيروز أنا بحبك
فيروزة/وأنا بكر*هك يا قاسم
قاسم اتعصب ومسك شعرها/بتحبية هو
فيروزة/هو مش أنا*ني زيك هو بيحب بجد
قاسم مسك رقبتها وقال/أنت ليا يا فيروز فاهمة ولو حكم الأمر همو*ته
فيروزة/أنت أية شي*طان
قاسم ساب رقبتها وقربها منة
فيروزة بعياط/ابعد عني يا قاسم أنا مش طيا*ك ولا طي*قة ريحتك
قاسم ضر*بها بالقلم وبشر/هوريكي ازاي تكر*هيني ومتبقيش طيقا*ني يا فيروز وه*جم عليها

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقي ومنقذي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى