روايات

رواية ملاكي الحزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم شروق خالد

رواية ملاكي الحزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم شروق خالد

رواية ملاكي الحزين الجزء الثالث عشر

رواية ملاكي الحزين البارت الثالث عشر

رواية ملاكي الحزين
رواية ملاكي الحزين

رواية ملاكي الحزين الحلقة الثالثة عشر

فهد.. وهو يدخل الاوضه ويرا فتاه قاعده علي السرير
يذهب اليها ويراها لابسه نقاب وتجلس وهي صامطه
نعمه.. استنا انتا بتعمل ايه
فهد.. دي لينا
لينا… وهي تضع يدها علي قلبها استر يارب
نعمه.. دي مرات ابني
فهد.. ممكن اشزف وشها. ويرفع يده ويمسك النقاب
فجأة
بكر.. وهو ينزل يد فهد ويضربه بالبوكس في وجهه مش قلتلك مرات ابنها وانتا شايف واحده لابسه نقاب ايه اللي بتعمله ده مش بتفهم ولا ايه
فهد.. وهو يقوم انا اسف بس انا
بكر.. وهو يضربه مره اخره اخرج بره واياك اشوفك مره تانيه

 

 

فهد.. وهو يقوم وينظر الي لينا
بكره… وهو يضربه انتا بتبص لمراتي ليه انتي مش بتفهم أطلع بره
فهد.. وهو يخرج من الاوضه بس دي لينا انا قلبي عمري ما يخدعني
نعمه.. استنا عندك
بكر. وفهد وهم ينظرون اليها
نعمه.. انتا نسيت الشرط ولا ايه يا استاذ
بكر… شرط ايه
نعمه.. وهي تنظر الي فهد شرط انه يدخل ويدور علي خطيبته جوه ولو ما لافهاش يعمل حاجه ولو لاقتها يخدها ويمشى واظن انو ما لافهاش صح يوبه ينفذ الشرط
فهد.. وهو حزين ايه الشرط
نعمه .. وهي تنظر الي المكنسه
فهد… نعععععععم
نعمه.. انتا ما سالتش ايه الشرط يلا نفذ
وانتا يا بكر يلا خد مراتك وروح جبلها اللي قولتلك عليه
بكر.. وهو يضحك علي فهد خاضر وينظر الي فهد هههههه 😂
بعد 4ساعات فهد وهو يجلس علي الكنيه بتعب اه ياني لو موتيني احسن من كده اه يا مفصلي اه يا رجاليه ياني اه يا كلي
نعمه.. وهي تضحك لالسه في الجنينه بره ما اتنضفيتش روح نضفعا كويس
فهد… لا بفا كفايه كده ويرمي المكنسه ويخرج من الببت وهو غاضب 😡من نعمه
فهد… ايه ده دي كانت شوره زفه بس اشوفك يا مروان الكلب انا يتعمل فيا كده والله ماشي
لينا.. بخوف انتا وحدني ورايح فين
بكر.. تمشي معايا من غير راط كثير ماشي
لينا… وهي تبكي بصمط
بكر.. وهو يدخل محل ملابس للمحجبات
لينا… ايه ده
بكر… وهو يدخل المحل اتفضلي نفي ملابس بسرعه بس

 

 

لينا… بس انا مش شحاته علي شان تجبلي ملابس وتزعل وتترك المحل
بكر… وهو يجري خلفها وايمسكها من يدها ويدخل المحل مره تانيه الزفتي هنا
بكر.. لو سمحتي ممكن تنقلي ملابس للبت دي
البت.. تحت امرك يا فندم تحب اي ملابس
بكر… من الصفر يعني جميع الملابس
البت. خاضر وتخد لينا وتدخل جوه
بعد 3ساعات تخرج لينا بملابس (ادناه نبيتي ونقاب وهي في غايةالجمال)
بكر… بسم آلَلَهّ ماشاء الله
لبنا… بصوت باكي ليه بتعمل كده
بكر… يلا هنتاخر علي ماما
في المنزل عند نعمه
نعمه.. وهي تمسك يد لينا
نعمه.. انا حبيتك بس انا عايز اعرف مين اللي كان بيدور عليكي ده وليه انتي كونتي خايفه اوي كده
لينا ببكاء.. مقدرش اقول حاجه هي ممكن تموتني
بكر… بغضب هي مين دي انا عايز اعرف
لينا.. وهي تبكي وترتعش وتخضين نعمه
نعمه.. اسكت انتا خالص يا بكر وهي هتحكي وانتي هتفصل معايا انا ومحدش هيحدك مني تمام
لينا… بس هي مش هتسكت وهتخدني بلقوه انا عارفه
نعمه.. انتي بس قولي مين ده اللي انتي خايفه اوى كده منها
لينا.. ببكاء دي سنيه مرات عمي سعد
بكر… وعمك فين وابوكي فين ليه سيبينك كده
لينا… ببكاء عمي مش قادره يتكلم معاها
………….. فلاش بام
سعد… لينا بنتي انا جبتلك ملابس الحضانه
لينا.. وهي تجري علي سعد بابا
سعد.. وهو يجلس علي رجله شوفي بابا جبلك ايه

 

 

لينا.. ده ليه انا ثح
سعد. ثح يا ام نصف لسان
سنيه… الله الله الله ايه ده ممكن افهم
سعد.. ايه اللي مش مفهوم بلضبط
سنيه.. ليه البس ده
سعد.. ده لبس الحضانه
سنيه.. وهي تشد البس ما فيش الكلام ده وتذق لينا يلا علي جوه بلا لعب عيال
وتمسك الملابس
سنيه.. سما سمايا حبيبتي خدي البس الجديد ده ليكي . لينا… وهي ترا سما مسكه الملابس ودخلت بيه الاوضه
سنيه… يلا غوري من وشي قال لبس جديد مالو لبس سما عليها
سعد… بصوت عالي ليه انا عايز اعرف ليه بتعملي كده ده ختي الفلوس وكل حاجه ليها هيا يعني هيا اللي يتصرف علينا
سنيه… لا كفايه انا بربيها وسط عيالي عايز ايه تاني وتترك سعد وتمشي
……………….. عوده من الفلاش باك………………
سنيه.. اسمع كويس الكلام اخوك لمه ياجي ونحنا نروح حسك عينك تجيب سيره بنته لينا انتا سامع ولا لا
وتترك سعد في غضبه وتمشي
سما.. ايو انابحبك
يونس.. وانا بحبك ايه مش هتسمعي الكلام
سما.. بس انا خايفه لا بعدين تسبني
يونس.. بكدب مين ده ده انا اموت نفسي قبل ما افكر انتي ما تعرفيش انا بحبك قد ايه ده انا كونت بتمناه بس اسمع صوتك يااااااه يا سما وربنا حقق حلمي ومش بس كده ده كمان انك تحبيني ده انا هتجنن
سما… يا كل لدرجه انتا بتحبني
يونس … واكتر
سنيه… وهي تدق الباب انتي يا بت
سما وهي تغلق التلفون بسرعه وتضعه تحت المخده
سما… وهي تضع يدها علي قلبها نعم يا ماما خضتيني مش كده
سنيه.. اخرسي انتي مش نفسك تعزمي صحابك
سما… بقرف اه بس فين في الشقه المعفنه دي

 

 

سنيه.. انتي بس اسمعي كلامي وانتي توبي برنسيسه
عارفه يعني ايه برنسيسه
مسا.. ههههههه ليه في ملاك هينزل من السما ويقول روحي يا سما يا بت سنيه كوني برنسيسه مثل
سنيه… لا عمك وائل جاي من السفر
سما… وانا مالي
سنيه.. اسمعي هو ما يعرفش شكل لينا بته وهو جاي اساسا ليها
سما……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي الحزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى