روايات

رواية ملحمه العشق والكبرياء الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية ملحمه العشق والكبرياء الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية ملحمه العشق والكبرياء الجزء التاسع

رواية ملحمه العشق والكبرياء البارت التاسع

رواية ملحمه العشق والكبرياء الحلقة التاسعة

في فيلا امين .
كانت تبك*ي بو*جع ومر*اره في احضان والدتها .
تفيده بحز*ن شديد/اهدي ي قلب امك كفايه عيا*ط ان شاء الله ادم هيخرج من المح*نه دي .
عائشه بدمو*ع وو*جع/ادم ي ماما ادم اتخ*طف كده مني مره واحده ملحقتش افرح بيه ي امي بابا من فضلك اتصرف انا عايزه جوزي .
امين بحز*ن شديد/اهدي ي عائشه انا كلمت كل المحامين بتوعتنا ادم ده ابني مش ممكن يعمل كده ابدا ده تربيتي .
بسنت بغ*يظ وهمس /لا وهو صان التربيه اوي الو*اطي الن*دل احمم عن اذنكم انا رايحه انام .
امين باستغراب /تنامي وهيجيلك نوم ي بسنت وابن عمك واخوكي في الم*حنه دي.
بسنت بحد*ه وغ*يظ /لا هقعد اعد نجوم الليل حز*نا علي سعه البيه بتاع غسيل الأموا*ل .
عائشه بدمو*ع وا*نهيار /ايه الي بتقويله ده ي بسنت ده ابن عمك وجوز اختك .

 

 

امين باستغراب شديد /ايه الي بتعمليه ده ي بسنت ده انا تخيلت انك تنها*ري اكتر من اي حد ده ادم الي كان اقربلك من نفسك .
بسنت بو*جع ومر*اره/بس للا*سف اكتشفت أنه ميستهلش تصبحوا علي خير .
عائشه بدمو*ع ور*جاء /يلا ي بابا نلحق ادم بسرعه .
***************.
في المصحه.
في غرفه ساره اخت مراد ..
كانت تجلس ندا أمام ساره تلك البنت البر*يئه الذي تنظر أمامها بغمو*ض ودمو*عها مملؤه بالعيون .
ندا وهي تمسك يدها بحنان /ايه القمر ده بس بقا معقول مراد الر*خم ده يكون ليه اخت بلحلاوه دي .
ساره بابتسامه باهته /هو انتي تعرفي أبيه مراد .
ندا بسعاده لتجوابها معاها /ايوه ي ستي انا الغلبا*نه الي اتورطت معاه واتجوزته .
ساره بابتسامه/أبيه مراد مفيش حد زيه ابدا .
ندا بابتسامه ساحره /انتي الي مفيش زيك ي ساره بس مراد محتاجكك اوي ي ساره دي الفرحه مفر*قاه من ساعه الي حصل ارجوكي ي ساره ارجعي وانسي الي فات وخلينا نعيش كلنا مع بعض مراد محتاجنا علشان يرجع المقدم مراد .
ساره بابتسامه با*هته/سلميلي عليه اوي ي ندا قوليليه أن بشوفه من بعيد وهو واقف خا/يف يقرب مني وفاكر اني ممكن الو*مه علي الي حصل وحشني اوي .
ندا وهي تحتضنها بحنان وسعاده /واحنا هنستنا وإلا ايه انتي خلاص هخلص كل الإجراءات ونمشي .
ساره وهي تمسك يدها بحنان /معلش ي ندا خليها لبكره اكون جهزت نفسي استعد اني اقابل العالم ده من جديد .
ندا وهي تحتضنها /حاضر الي تشوفيه ي روحي خالي بالك من نفسك بكره إن شاء الله انا ومراد هنكون هنا من النجمه علشان ناخد القمر ينور حياتنا .
*****************.

 

 

في فيلا راجي …
في غرفته …
كان يجلس راجي بدمو*ع وعت*اب لذاته وهو يتذكر سليم .
/اه ي سليم اه ي ضنايا ي ترا انت كمان لما تعرف هتسامحني اني سبتك انت وامك كل السنين دي اوعدك ي قلب ابوك اني هعوضك كل الي اتحرمت منه ي حبيبي ومش هسيبك انت وامك تتضيعوا مني تاني .
***************.
في القسم ….
كان يجلس ادم وهو يضع رأسه بين يديه بت*عب .
عائشه بله*فه ودمو*ع /ادم حبيبي عامل ايه .
ادم بت*عب شديد/تعبت اوي ي عائشه واتبهد*لت اوي شوفي جوزك حبيبك والي حصله عماله افهمهم أني ماليش علاقه بالاوراق دي مفيش فايده منه لله الي عمل كده فيا .
عايشه بدمو*ع وو*جع/تفتكر مين ي حبيبي الي عمل كده .
ادم بخ*بث و*مكر/بسنت ي حبيبتي تخيلي .
عائشه بصد*مه /بسنت طب وبسنت هتعمل كده ليه .
ادم بنظره خب*يثه /بتننقم مني ي روح قلبي علشان حبيتك واتجوزتك اصل انتي عارفه انها بتحبني من زمان وعينها مني بس محستش معاها نفس الي حسيته معاكي انتي ي عائشه هي طول عمرها مش بالعه حته أن احنا اخوات دي ودائما بتحول تقرب مني لكن انا بصدها بعتبرها اختي وعلشان خاطر عمي وعلشان بحبك وكنت مستنيكي ترجعيلي ي قلبي لازم تتصرفي معاها وتنقذي حبيبك وجوزك.
عائشه بحد*ه وغ*يظ/ماشي ي بسنت انا هوريكي متقلقش ي روحي وحياتك عندي لخرجك من هنا .
ادم بنظره خبي*ثه/حبيبه قلبي بحبك .
***************.

 

 

في فيلا امين .
في غرفه بسنت .
عائشه وهي تقتحم الغرفه بغ*يظ /طبعا قاعده ولا علي بالك بعد مادمر*تي حياتي انا وادم مش كده لدرجه دي ي بسنت عايزه تنت*قمي من ادم علشان اتجوزني ي بسنت .
بسنت بحد*ه وغ*يظ/انا ي غ*بيه ادم ده شيطا*ن عايز يضيعك افهمي ي عائشه انا اختك انا بحبك اكتر من اي حد .
عائشه بغ*ضب/انتي واحده حقير*ه ي بسنت مبتفكريش الا في نفسك علشان ادم فضلني عليكي وحبيني انتق*متي بالطريقه دي بس احب اقولك أن جوزي هيخرجك غصب*ن عنك .
ادم وهو يختصنها بسعاده/روح قلبي حبيبك خلاص رجعلك ومحدش هيقدر يبعدنا عن بعض ي عائشه .
عائشه وهي تحتضنه بعشق/حبيبي الحمد لله يارب انك خرجت .
بسنت بصد*مه /انت خرجت ازي .
امين بابتسامه/جرا ايه ي بسنت انتي مش واثقه في ابوكي ولا ايه لقيت طريقه وطبعا خرجته زي الشعره من العجينه .
ادم بنظره استفز*ازيه /ادم السيوفي مش سهل ين*تهي ي بسنت .
بسنت بتو*عد وكر*ه /ماشي ي ادم خرجت من دي مش هتخرج من الي جاي اوعدك أنه هيكون نهايتك .
****************.
من امام فيلا راجي …
كانت تسير رحمه الي الداخل وهي تتذكر ذكرياتها هنا عشقها لراجي الذي مازال يتخلل الي قلبها برغم من عنادها .
شريف بابتسامه/ايه يروحي عايزك تتفرجي عليها دي هتكون مملتكتك مش قادر اصدق انك وفقتي علي جوازنا انا زي ماكون بحلم .
رحمه بابتسامه باهته /ربنا يقدرني واسعدك يارب .
راجي بغ*يظ و*غيره /ممكن افهم ايه الي بيحصل هنا بالظبط .

 

 

شريف بحد*ه /انا طلبت ايد مدام رحمه ي راجي وهي وفقت وجايه تشوف فيلتها الي هتعيش معايا فيها وتنورها .
راجي بحد*ه /اه وانا بقا الي ماليش راي ولا كلمه مش كده ي شريف .
شريف بجد*يه /ده موضوع يخصني انا ي راجي عن اذنك يلا ي رحمه تعالي ي حبيبتي نتفرج علي بقيه الفيلا عن اذنك ي راجي .
راجي بغ*يظ وغي*ره /ماشي ي رحمه انتي كده جبتي معايا للآخر .
****************.
في فيلا امين ..
في غرفه ادم .
كان يستعد ادم الي النوم لتسير بسنت بغضب جح*يمي الي الداخل .
بسنت بغ*ضب /اعمل حسابك أن دي اخر مره تبات فيها هنا وتتطلق اختي وتغور في ستين دا*هيه من حياتنا .
ادم بغ*ضب /بقولك ايه ي حلوه كفايه اوي اني سكت علي الي عملتيه لحد دلوقتي مش عايز افض*حك ي حلوه واقول علي المستخبي .
بسنت بغ*يظ واحت*قار/هتت*طلق اختي امتا ي حق*ير .
ادم بابتسامه خب*يثه /مش هطل*قها ي بسنت هخليكم كده انتوا الاتنين بين ايديا بلعب بيكم براحتي لعبه مسليه مش كده .

 

 

بسنت وهي تمسك السكين الموضوع علي طبق الفاكهة بغ*ضب شديد/قسما بالله هقت*لك ي ادم هقت*لك مش هسيبك تتضيع اختي زي مضيعتني وضيعت شر*في وحر*متني اعيش واتجوز زي البنات مش هسيبك تعمل كده في عائشه.
عائشه وهي تقتحم الغرفه لتمسك يد بسنت بدمو*ع /هتعملي ايه هتتضيعي نفسك علشان واحد حق*ير زي ده .
ادم بار*تباك شديد/عائشه انا .
عائشه وهي تص*فعه بغ*ضب /اخر*س ي حيوا*ن ي حقي*ر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملحمة العشق والكبرياء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!