روايات

رواية حرم اليزيد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم حياة

رواية حرم اليزيد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم حياة

رواية حرم اليزيد الجزء الثاني الجزء الثالث

رواية حرم اليزيد الجزء الثاني البارت الثالث

رواية حرم اليزيد الجزء الثاني
رواية حرم اليزيد الجزء الثاني

رواية حرم اليزيد الجزء الثاني الحلقة الثالثة

البارت التالت من #حرم_اليزيد2 (أحببت اثنين)
مروة بتذكر وصدمة : خديجة!!!
قصي باهتمام وتركيز : مالها طنط خديجه يا ماما؟؟؟…. ايه علاقتها بالموضوع مش فاهم؟!
مروة بدموع وهي تشد خصلات شعرها : خديجة ما… تت
قصي : الحالة رجعتلها خديها على اوضتها تنام
غزل : ماشي يلا يا ماما
مروة بتمتمة وهي ماشيه مع غزل : خديجه ااه يا خديجه اااااهه
قصي بيبص على امه وهي طالعه لفوق بحزن : حسبي الله ونعم الوكيل فيك عمري ما هسامحك شوف وصلنا لوين بسببك ياريتك مكنتش ابويا
تاني يوم
منه بدموع : باباااا انا مليش حد غيره سابني سابني لوحدي
الجارة سعاد : هو دلوقتي في مكان احسن ما تعيطيش عشان هوا بيشوفك وبيتعذب ربنا بيختبر صبرك يا بنتي اصبري انتي كده بتعترضي على قضاء ربنا
منه : بس انا مليش غيره
سعاد وبتربت على كتفها : مين قالك كده؟؟؟…… ربنا معاكي يا بنتي دايما…… انتي بس اتوجهيله وهو هيدلك……. ربنا يصبرك…. انا هدخل اعملك اكل تاكليه
منه هزت رأسها بشرود بعدها بترجع سعاد وهي ماسكه الدواء
سعاد : لقيت ده مرمي في الأرض في المطبخ قولت يمكن يكون مهم
منه بحزن : ايوه ده الدواء بتاع بابا معدش ليه لازمه ارميه
سعاد : لا يا بنتي الادويه بتاعت القلب دي بتكون غاليه اوي رجعيه لبتاع الصيدليه وخدي تمنه
منه بتشد منها الدواء بسرعة لدرجه ان سعاد بتتخض
منه بشرود : انا لازم ارجعله فلوسه عشان بابا اتوفى معدش ليه لازمه الاتفاق
سعاد بعدم فهم : اتفاق ايه؟؟؟
منه بتركز على سؤال سعاد بس بتجري بسرعة لبرا
سعاد باستغراب : مالها دي؟؟!
عند قصي كان شغال في اللابتوب بتاعه وهو بيفكر في منه وباله مشغول ليه ما جاتش النهارده فجأة بلاقي فلوس اتحطت قدامه على اللابتوب
قصي باستغراب وهو بيبص لمنه : ايه ده؟؟؟
منه : دي الفلوس اللي اخدتها منك تمن العلاج
قصي باستغراب : وانتي ازاي قدرتي ترجعيها الفلوس دي منين؟؟؟
منه : بابا خلاصص… وبتتنهد وبتكمل بوجع…. مـا ت يعني معدش ليه لازمه الاتفاق اللي بيننا
قصي بصدمة : ايييييييييييه ما..ت!!!……. ازاي انتي مش روحتي تجيبيله علاجه امبارح ؟؟؟
منه بتنهد : لما رجعت لقيته اتو.. فى… المهم كده خلاص الاتفاق اللي بيننا اتلغى ودي فلوسك اللي حدتها منك تمن طلقني
قصي بيتوتر وبقي مش عارف يعمل ايه وبيدور على حجه
قصي بتحجج : لا ما تلغاش عليكي ديون قديمه لو ما سددتيهومش أو نفذتي الاتفاق هسجنك
منه بلا مبالاه : هبيع البيت واسددلك ديونك ولو عايز تسجني برضو معنديش مشكله زمان كنت خايفه على بابا اما دلوقتي معنديش حاجه اخاف عليها اسجني يلا اسجني
قصي بعصبيه : انتي اتجننتي!!!
منه : لا ما تجننتش انا بطلب منك تسجنني معنديش مشكلة
قصي : بس اذا سجنتك مش هاخد فلوسي وانا عايز فلوسي
منه : خلاص انا هبيع البيت واديلك فلوسه
قصي بغضب لأنها بتفشل جميع محاولاته : انتي غبيه تبيعي بيتكم ازاي؟؟؟
منه بانفعال : وانت مالك ابيعه ولا لا استاذ قصي انت بتحور عشان مش عايز تلغي الاتفاق!!!
قصي بحب بيمسك ايدها : ايوة يا منه بحور عشان مش عايز اطلقك عارفه ليه عشان معجب بيكي ومن زمان اوي وما صدقت بقيتي مراتي وحد وافق بيا مع اسم ابويا وعايزاني اضيعك منه اناااا
قطع كلامه ألم نزل على وشه
منه بتوتر بعد ما استوعبت انها ضر… بته بالألم : انت ازاي تتجرأ تمسك ايدي كده؟!!
قصي بعصبيه بيضغط على شريانها اللي في رقبتها فبتفقد وعيها على طول وبيشيلها
قصي وهو بيبص عليها : كنت هخليكي ترضي بيا بموافقتك بس شكله ما بيجيش معاكي الذوق !!!
البارت التالت….احببت اثنين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حرم اليزيد الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى