روايات

رواية ندم العمر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دنيا فادي

رواية ندم العمر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دنيا فادي

رواية ندم العمر الجزء الثاني والعشرون

رواية ندم العمر البارت الثاني والعشرون

رواية ندم العمر الحلقة الثانية والعشرون

اسيل بتساؤل : خلود هو انتي بتحبي زين

خلود مردتش

اسيل بغيظ وتمسك السكينه الي قدامها وتقطع التفاحه

اسيل : يبقا حبيتيه

خلود بتسرُع : لا طبعاً اي الهبل الي بتقوليه ده

اسيل بإبتسامه : انا قولت كده برضو

وتكمل بهدوء : اذا كان كده بقا هتطلقو امتي ؟

خلود وتبتسم بحزن : مش عارفه

_____________________________________

عمر بإبتسامه : مبسوطه ؟؟

هاجر بسرحان : شكلك حلو اوي انهارده

عمر بضحك : اي ده اي ده انا بتعاكس بقا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هاجر : عندك مانع ولا اي

عمر : لا هو انا اقدر اتكلم

_:..

هاجر بخيبه امل : مجتش برضو

مريم : لا ،، متشغليش بالك احنا هنا معاكي ولا انتي مبتعتبريش ماما مامتك

هاجر بحب : ربنا يخليكو ليا

______________________________________

زين : هو انتي بتعيطي ؟

خلود بخضه وتمسح دموعها : يخربيتك انت خرجت منين هو انت مروحتش معاهم

زين بتريقه : خرجت من الحمام عادي

ويكمل بهدوء : لا انا مروحتش

خلود : ماشي

زين : مجوبتنيش

خلود بعدم فهم : علي اي

زين : كنتي بتعيطي لي

خلود : معيطتش انت بس متهيألك

وتتحرك من قدامو

زين بيمسك ايديها

زين بتردد : احم عايز اتكلم معاكي في حاجه تخصنا

خلود وتشيل ايدو : معنديش مانع ان احنا نتطلق

زين بحزن عليها : انا مش هجبرك انك توافقي او ترفضي انا هديكي فتره تفكري في الموضوع ده مش هتسرع واخد قرار بس خليكي عارفه ان احنا مفيش بينا مشاعر مشتركه و انا مش عايز اظلمك معايا اكتر من كده انتي بجد انسانه كويسه و الف من يتمناكي بس صدقيني لو خدتي قرار ان احنا ننفصل هعتبرك صديقه ليا مش هنساكي و هفضل فاكر الذكريات الحلو الي بينا ،، انتي غيرتي حاجات فيا للأحسن و انا ممتن ليكي جداً و..

زين ويلاحظ دموعها الي بتلمع في عيونها : انا اسف لو قولت حاجه ضايقتك

وبيقرب يحضنها كا مُصلحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خلود بتبعد وتزعق فيه : هو انت كل شويه هتحضن فيا !! ما خلاص يا عم انت هنتطلق يعني تلتزم حدودك لحد ما يجي اليوم ده مش كل شويه تتلزق فيا

اسيل وتنظر ليهم من بعيد بعدم فهم

اسيل بزهق : بيقولو اي دول انا مش سامعه حاجه

زين بعصبيه ويقرب ليها لحد ما تلزق في الحيطه : ولحد ما نتطلق انتي مراتي وعلي ذمتي يعني من حقي اعمل الي عايزو

خلود وتعصبو : مش هسمحلك تقرب مني تاني ده غير ان مفيش بينا مشاعر مشتركه زي ما قولت انت اصلاً مش هتقدر تقربل.

زين بعند وتسرُع و يقب*لها من شفا*يفها

خلود بصدمه وتبرء لي

اسيل بعصبيه : ايييي ددده

وتقرب ليهم

اسيل بسخريه : احم انا جيت في وقت غلط ؟

زين بيبعد عن خلود بسرعه

زين بتوتر : اسيل

اسيل بغيظ وتمشي من قدامهم

زين وينظر ل خلود بندم

ويخرج ل اسيل

خلود بلوم وتحرك ايديها علي شعرها : اي الي انا عملتو ده بس كان لازم اعصبو يعني !!! كنت فاكره هيقولك اي ياخلودد؟ غبيه غبييههه

______________________________________

زين : استنيي يا اسيل انتي رايحه فين

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اسيل بدموع : هروح بيتي انت مش عايزني يا زين

زين : مش هتخرجي من هنا انا مضمنش يارا ممكن تخط*فك تاني زي ما قولتيلي انا ماصدقت لقيتك يا اسيل

اسيل بغيظ : طيب والي شوفتو بعيني

زين : اسيل انا بحبك ومحبتش حد غيرك خليكي عارفه كده

اسيل بحب : عارفه وانا بموت فيك يا حبيبي

_:..

خلود : ادخل

اسيل بتدخل وتقفل الباب وراها

اسيل : مبسوطه ؟

خلود بعدم فهم : لي !!

اسيل بعصبيه : انتي هتستعبطي عليا يا خلود ،، انتي باين عجبك العيشه الي انتي فيها وعايزه تكملي

خلود بتبرير : اسيل الي حصل كان سوء تفاهم مش اكتر متخلهوش يوقع ما بينا

اسيل بضحك : واللهِ !! هو لسه في حاجه هتوقع ما بينا ؟ انتي كدابه يا خلود كدابه وعارفه !! انا لما قولت ان انتي خط*فتيني كان قصدي اقول كده عشان اشو*ه صورتك قدامهم و تتطلقي من زين

خلود بصدمه : و اكيد الي هاجر قالتو كمان صح مش كده ،، لو كنتي طلبتي مني اطلق من زين كنت عملت كده عشانك لي تعملي فيا كده ؟؟

اسيل بغل : عشان بكر*هك يا خلود كل حاجه انا عايزاها انتي بتخديها مني من واحنا صغيرين و علطول انتي الاولي و كل الناس بتحبك وبيفرحو ويهتمو بيكي وانا ببقا علطول منسيه كانو اهلي الله يرحمهم بيحبوكي اكتر مني وبيفضلوكي عني وعلطول يقارنوني بيكي وصحابي الي كنت بعرفك عليهم كانو بيحبوكي انتي وينسوني انا عشان كده مبقتش اعرفك علي صحابي تاني و زين عايزه تاخديه مني مش مكفيكي كل الي خدتيه مني انا بجد بكر*هكك

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خلود بعياط : بقا كل الكر*ه والقسو*ه دي في قلبك من ناحيتي ده انا عمري ما فكرت ان ازعلك وعلطول بفكر في مصلحتك انتي وناسيه نفسي

اسيل : لو بتفكري في مصلحتي ابعدي عني انا و زين وسيبينا نعيش سوا

خلود بإستيعاب وتمسح دموعها وتكمل بجديه : ده بعينك يا اسيل ،، انا عرفت خلاص طريقه تفكيرك وعارفه كويس انتي عايزه اي ومش هديكي فرصه انك تنفذي الي انتي مخططاه

اسيل بثقه : هو بيحبني يعني مش محتاجه اخطط

خلود : بس هو جوزي انا

اسيل : هتتطلقو

خلود ببرود : مش هنطلق غير لما اعرفو حقيقتك يا اسيل

اسيل بتوتر : وانتي فاكره انو هيصدقك ؟

خلود : بصي وراكي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ندم العمر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى