روايات

رواية نور العاصي الفصل الأول 1 بقلم غنوة حبيب

رواية نور العاصي الفصل الأول 1 بقلم غنوة حبيب

رواية نور العاصي الجزء الأول

رواية نور العاصي البارت الأول

رواية نور العاصي
رواية نور العاصي

رواية نور العاصي الحلقة الأولى

ريهام : ازيك يا دكتور

عاصي: اهلا وسهلا اتفضلي استريحي

ريهام : شكرا يا ابني

عاصي : بتحبوا تشربوا ايه

ريهام: زي ما تحب يا ابني

عاصي: طب قهوة

ريهام : اوك

وصلت القهوة

وشربوها

عاصي: اتفضلي يا طنط قوليلي مشكلتك ايه

ريهام : بصراحة مش مشكلتي مشكلة بنتي نور وشاورت عليها

عاصي بصدمة: ايهه

ريهام: مالك اتصدمت كدا

عاصي: انا اسف بس كل اللي يجولي يكونوا كبار في السن دي اول مرة تجيلي مريضة صغيرة اوي عندها كام سنة

ريهام بدموع : بنتي نور عندها 22

عاصي : طب بلاش دموع عشان هزعل وابتدي بالقصة اتفضلي

استوووب💜🔥

عاصي 33سنة طبيب نفسي وطويل واسمر ورياضي وهادئ جدا بس لما بيتعصب بيتحول لشخص تاني عنده مامته هيام وباباه زياد واخته هيا 24سنة في كلية الصيدلة وابن عمها اللي هو جوزها ادهم 34سنة ضابط في الجيش واخوه يوسف 31سنة طبيب اسنان

نور عندها 22سنة بنت جميلة اوي ورقيقة ولطيفة لكن هنعرف قصتها دلوقت ومامتها ريهام ( بقلمي غنوة حبيب)

ريهام بدموع وعياط؛ بابا جوزني وانا عندي 17سنة عشان الفلوس جوزني واحد من الصعيد وكنت فاكرة حياتي هتكون معاه جحيم بس عكس ما توقعت كان راجل بمعنى الكلمة وصانني وحفظني وفضل معايا على الحلوة وعلى المرة وانا حبيته بجد كان اول حب ف حياتي وآخر حب هو كان عنده 28سنة لما تجوزني وعشنا مع بعض 8سنين لحد ما بقي عمري 25 كنت جبت نور وكان عندها 6سنين وكنا عايشين حياة جميلة اوي ومعانا فلوس اوي الحمدالله وكنا الفلوس كلها منحطها لنور عشان تكون مبسوطة ونفسحها ونشتريلها اي حاجة عشان تفضل مبسوطة عشان هي ثمرة حبنا

سكتت وبصلها عاصي بفضول عشان تكمل

ريهام بدموع: بس للاسف ال 8سنين دول اتحولوا لجحيم لما جوزي مات وفضلت عايشة سنتين بحاول انساه

لحد ما جا اليوم اللي قلبلي حياتي لما جا خالد ابن عم جوزي وخطف نور وهددني لو ما اتجوزته هيأذيها وطبعا انا زيي زي اي ام هتضحي بحياتها عشان اولادها وقبلت اتجوزه ومن هنا بدأ الجحيم

حبسني في الفيلا وضربني واغتصب**ني وجلدني وعذبني وذلني وعمل كل حاجة وحشة وكل دا عشان كنت بحب جوزي وهو شخص غيور واناني كان عايزني احب واحد حيوان زيه

وفي يوم حسيت ان انا مش مطولة وهموت عشان كده اتصلت بصاحبة عمري عشان تجيلي الفيلا عشان انا ممنوع اخرج وقولتلها تجيب معها محامية ست مش راجل عشان لما الحراس يقولوا لخالد في راجل هيشك في الموضوع

سكتت ريهام وهي بتمسح دموعا

قام صهيب وقرب منها وباس ايدها

عاصي بحنية: ما تعيطيش يا امي لو مش حابة تكملي خلاص بلاش

ريهام: لا عايزة اكمل

جبت المحامية وسجلت البيت اللي تركلي ياه جوزي باسم صاحبتي عشان لو متت يكون موجود حاجة لنور لما تكبر وخبيت مع صاحبتي كل الدهب والفلوس بتاعي برضو عشان نور

وعدا شهور لحد ما جا خالد في يوم متعصب اويي

فلااش بااك💜🔥

خالد مسكها من شعرها بشر: يا حيوانة يا ***& مش عايزة تحبيني ليه ليه انتي مش هتكوني لحد غيري وهتموتي هنا وهتفضلي هنا وانا بعذب فيكي

ريهام بدموع: عشان انت شيطااان مش انسان ازاي هحبك يا مريض

خالد: اه عشان كده محضرلك مفاجأة جميلة جدا يا بيبي

مسكها من شعرها للعربية وزقها وفضل حوالي ٣ ساعات وهو بيمشي بالعربية لحد ما وصل لمكان نزل هو وشد ريهام ونور معاه وزقهم على قبو في المكان المهجور ده

خالد: شايفة القبو ده هيكون جحيمك انتي ونور هتفضلي هنا لحد ما تموتي يا حيوانة

وخرج وقال للحارس اللي على الاوضة

خالد” بتفضل هنا وممنوع تتحرك ولو حاولت تهرب ما تتصلش بيا لا الحزام موجود جوا اجلدها هي وبنتها زي ما تحب

الحارس بشر: امرك يا باشا

باااك🔥💜

وفضلت هنااك من هداك الوقت بقالي هناك13 سنة شفت بيها نار جهنم العذاب زاد اضعافه لما نور كانت تضرب معايا

عاصي بحزن: وطلعتوا ازاي من هنيك

ريهام : السنة اللي فاتت جا الحارس وقالي ان الشيطان خالد مات بجرعة مخدرات زايدة وقتها خرجني الحارس وطلعت روحت لصاحبيتي ولحسن الحظ انها وفية وفضلت محتفظة بالفلوس والشقة اللي سجلتها بأسمها ورجعتهم ليا ودلوقت انا ونور عايشين هناك

عاصي: كملي

ريهام: لما خالد حبسنا هي كانت في المدرسة ومتأكدة انها دلوقت مش فاكرة حاجات كتير عشان كده هي ما بتعرفش حاجة كانت محبوسة ف اوضة طول عمرها لما نخرج في الشارع تفضل تبص للمحلات وللناس وللشجرات والعصافير ولكل حاجة وما بتتكلمش وبتنسى الاشياء بسرعة وما بتركزش بأسم اي حاجة وانا بتقطع من جوايا مش عارفة اعمل لها ايه

عاصي: ما تخافيش يا امي اوعدك ان نور هتتحسن وهتكمل دراسة وهتبقى احسن بنت في العالم كله

ريهام بدموع: ااامين

قرب عاصي من نور

عاصي بلطف: ازيك يا نور

نور:……

عاصي: انا اسمي عاصي ( بقلمي غنوة حبيب)

نور………

عاصي: ايه رأيك نبقى اصحاب

نور بصتله ببراءة: ايه يعني اصحاب؟

عاصي: امم يعني نتكلم مع بعض ولو في حاجة مدايقانا نقولها لبعض وبرضو لو في حاجة حلوة نقولها لبعض

نور ببراءة: اه موافقة

عاصي : طب قوليلي ايه اللي مدايقك؟

نور : مش عارفة

عاصي: طب خلاص قوليلي ايه اللي يفرحك ؟

نور : اه في حاجة باكلها هي لذيذة جدا

ريهام: قصدها شعر البنات ( غزل البنات او سكر بنات مش عارفة بتقولوله ايه)

عاصي ابتسم : خلاص هجبلك منه دايما

عاصي:…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور العاصي) ‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى