Uncategorized

رواية عشقت هذه العنيدة الفصل الرابع 4 بقلم بوسي صلاح

 رواية عشقت هذه العنيدة الفصل الرابع 4 بقلم بوسي صلاح
رواية عشقت هذه العنيدة الفصل الرابع 4 بقلم بوسي صلاح

رواية عشقت هذه العنيدة الفصل الرابع 4 بقلم بوسي صلاح

ميرا قربت منه وجايه تحضنه تحت صدمه يمنى
يامن:اي ياميرا مانتي عارفه اني مليش في الكلام ده 
ميرا:انت بس وحشتني
يامن وهو ينظر ليمنى ومتجاهل ميرا 
ميرا:يامن انت ومكملتش وبصت على المكان اللي بيبص عليه
ميرا:ازاي بقا ملكش في الكلام ده وانت عينك هطلع قلوب
يامن:ثواني وراجع 
احمد:شكل الواد وقع
خالد:يعني مش شايفهم عاملين ازاي لازم يقع طبعا ده انا نفسي وقعت بقولك اي هروح معاه مش قادر
يامن بستغراب:يمنى انتي اي اللي جابك هنا
يمنى بتوتر: انا كنت جايه علشان
خالد:اهلا بيكوا والله نورتوا و(هو بيبص على ليلى) اويييي
يامن بهمس:اي اللي جابك مش قولتلكوا جاي
خالد بهمس:الله واسيبك مع المزتين لوحدك
يامن:اتلم يلاااا
خالد:خلاص (وجه كلامه لي ليلى) وانتي بقا اسمك اي ياحلوه
ليلى بقرف:اقولك وماتزعلش
خالد وهو بيلعب في شعره بإحراج وبيكلم يامن:لا دي شكلها شرسه 
يامن:يمنى اي اللي جابك هنا قولتلك
يمنى بشجاعه: وانت مالك يااخينا ملكش دعوه 
يامن:هتقولي ولا هقول لبابا وهو يتصرف معاكي
ملحوظه(يمنى جت هنا علشان تراقبه وتعرف هو بيسهر مع مين أو بيكلم مين )
يمنى:جايه أسهر فيها حاجه دي
خالد: معلش استنى هي دي يمنى اللي حكتلنا عنها
يامن: الله يخربيتك
يمنى:الاه ده انا معروفه بقا
خالد:بس معرفش انك قمر كده (وبيبص على ليلى) اويييي يعني
ميرا: اي يايامن هي دي الثواني بتاعتك وانتوا مين بقا ياحلوين
يمنى:هو اي حد بيجي هنا بتسأليه هو مين وبعدين هو انتي صاحبة المكان
ميرا بزعيق:انتي ياجربوعه ازاي تكلميني كده انتي مش عارفه انا مين
يامن:ميرا..اا
يمنى:لا اركن على جنب انت وانا هوريها مين الجربوعه 
ليلى:يمنى بالله اهدي عيله وغلطت
يمنى:انا هعلمها غلطها بس
هوب راحت أدت لميرا بوكس وقعتها
خالد:ده شكل الليله هتبقى خرااااب
يامن:ربنا يستر تعالى أبعد كده علشان حاسس ان ميرا هتبقى متكومه على الأرض دلوقتي
يمنى:انا جربوعه يامصديه ياللي حاطه كيلو بودره على وشك
نطت عليها ومسكتها من شعرها وقعدت تضرب فيها وفي وسط الضرب 
خالد:مقولتليش بردوا اسمك اي ياازرق انت ياعسل
ليلى:لا شكلك عايز تتربى وادته برجلها في بطنه خليته يرجع لورا وهو بيتألم
يمنى قامت من عليها:يلا ياليلى خلينا نمشي (وبصت على. ميرا اللي بقت متكومه فعلا) ابقى اعملي بيتادين ياعسل 
ومشيوا تحت صدمه يامن واستغراب خالد واحمد اللي مبطلش ضحك
ليلى:الله ينور عليك يابرنس
يمنى:ماهي كانت لازم تتربي واحده مايصه 
ليلى:اي ده مختيش بالك وانا بضرب الواد الرخم ده
يمنى:لا خدت بالي يلا بقا نروح 
روحوا وجلال كان مستنيها 
جلال:اي يايمنى عملتي اي 
يمنى حكتله اللي حصل
جلال بضحك:الله عليكي جدعه يابت 
يمنى:طبعا انا مش اي حد
يامن جه وراها بعصبية
يامن:شايف الهانم عملت اي
جلال:يمنى مغلطتش البت قليله الادب
يامن بصوت عالي:انا بشاهد مين على مين انا طالع انااام
يمنى وجلال ضحكوا عليه وبعدها طلعوا ناموا
  &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
اليوم التالي ٨صباحا
زهره:على يلا اصحى انا حضرت الشنط والسواق جاي شويه كده
علي:صباح الخير
زهره: صباح النور
علي:انتي لبستي كمان
زهره بدموع:على عيني اني اسيب الشقه دي هتوحشني اوي
علي:متصعبيهاش عليا وحياتك 
زهره:يلا الحمد لله على كل شئ يلا روح البس
علي باس راسها:حاضر
خلصوا وركبوا مع السواق بعد نص ساعه وصلوا
جلال:اهلا ياغالي وحشني والله
علي:جلال انت لسه شايفني امبارح
جلال بهمس:هو انت ناسي ولا اي مش قولتلك انك سافرت وطلبت مني اخد بالي من يمنى وخليها تقعد معايا
على وفهم أن هو بيعمل كده علشان يامن
على:انت وحشني اكتر ياحبيبي
نجلاء:وحشاني يازهره عامله ايه ياحبيبتي
زهره: الحمد لله انتي وحشاني اكتر والله وحشني رغينا
نجلاء: تعالي نقعد في الاوضه ونرغي براحتنا
علي:ازيك يايامن يابني
يامن: الحمد لله ياعمي المهم انت بخير
زهره:يااه يامن كبر اهو بقالي كتير مشوفتكش
يامن:عامله اي ياطنط
زهره:لا انا زي ماما بلاش طنط دي 
يامن:طبعا انتي زي امي التانيه وباس أيدها 
زهره:ربنا يخليك ياحبيبي
سمعوا صوت ازعج يامن 
يمنى:ماما بابا وحشتوني اوي
زهره:انتي اكتر ياحبيبتي
يامن لنفسه:اللي مدايقني انك هتقعدي معايا اللهي عربيه تخبطك ياشيخه مش كفايه ابويا مصحيني بدري
راحوا قعدوا وفطروا مع بعض تحت خناقات يمنى ويامن
(في مكان آخر) 
فيلا سعيد
سعيد:يعني اي مشيوا من البيت وكمان عارضينوا للبيع 
حازم: والله العظيم ماهسيبهم مانا هتجوزها يعني هتجوزها دي بتاعتي انا
سعيد: والله لاجيبهم حتى لو هما تحت الارض لازم اكسر قلبهم 
حازم:طب هنعمل اي
سعيد:دور عليهم في كل مكان متسيبش مكان الا لما تدور فيه
  &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
يامن:الو ياميرا
ميرا بمياعه:عايز اي يايامن كده تسيبني وتمشي
يامن بضيق:مانا طلبتلك الإسعاف المهم انتي كويسه دلوقتي
ميرا:ضربتني جامد والله لوريها
يامن:حقك عليا انا انا هعرف اتصرف معاها
ميرا:انت تعرفها
يامن:ايوه واحده قريبتي بقولك اي هقفل دلوقتي وهكلمك بعدين
ميرا:سلام
خبط على الباب وفتح
مجهول:الف سلامه عليكي ياقلبي
ميرا:انت…
يتبع….
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!