روايات

رواية أحببتها صدفة الفصل الثالث 3 بقلم رحمة محمد

رواية أحببتها صدفة الفصل الثالث 3 بقلم رحمة محمد

رواية أحببتها صدفة الجزء الثالث

رواية أحببتها صدفة البارت الثالث

رواية أحببتها صدفة
رواية أحببتها صدفة

رواية أحببتها صدفة الحلقة الثالثة

الشاب : ازيكو ي بنات
ليان وهنا ببتسامه : الحمدلله ي عمرو
عمرو : مبروك ي ليان
ليان ببتسامه : الله يبارك فيك عقبالك
عمرو بص لهنا : قريب ان شاء الله
هنا اتكسفت وسكتت
عمرو : هنا
هنا : نعم
عمرو : بصي بقا انا بحبك وعايز اتقدم ليكي وبصراحه مبقتش قادر اخبي وخلاص دي اخر سنه في الجامعه
هنا اتكسفت وبصت في الارض
ليان : طب اقولك علي سر
عمرو بستغراب : قولي
ليان ببتسامه : هنا بتحبك من زمان اصلا
عمرو بفرحه : بجد
هنا رفعت راسها وبصت ليه : بصراحه ايوا
عمرو مسك ايديها : يعني موافقه اجي اتقدم ليكي
هنا بكسوف : ايوا
ليان بفرحه : مبروك ي عيال
عمرو وهنا ضحكوا

 

 

 

عمرو : طب يلا سلام
هنا : رايح فين
عمرو : رايح لباباكي
هنا : المحاضره هتبدا دلوقتي
عمرو : مش هستني اكتر من كدا
هنا ببتسامه : بس انت مش عارف حتي مكان شغل بابا
عمرو : لا عارف وعارف كمان ان هو العميد محمود الدمنهوري وهروح لي دلوقتي يلا باي بقا
هنا ببتسامه : ماشي باي
عمرو سبهم ومشي… قربت منهم بنت
ليان بفرحه : الف مبروك ي حبيبتي
هنا : انا فرحانه اوي ي ليلو
…….. : عايزه افرح معاكو
هنا بفرحه : مش هتصدقي الى حصل دلوقتي ي رغد
رغد بضحك : لا هصدق عادي
ليان ضحكت : عمرو اتقدم لهنا
رغد بفرحه : بتهزري
هنا بفرحه : ايوا والله وراح يكلم بابا
رغد : لولولولوي عقبالي يارب
ليان ضحكت : مستعجله اوي يختي
رغد : ايوا ليكي حق ما انتي اتجوزتي وهنا هتكون بعدك اهو وانا قاعده زي قرطاس اللب
ليان بحزن : ويارتني ما اتجوزت
رغد بستغراب : مالك ي ليلو
…….
ادهم وصل شغلو ودخل المكتب بتاعو
دخل شخص عليه
الشخص : وحشني

 

 

 

ادهم : حمزه انت كمان اتنقلت
حمزه ببتسامه : لا انا الى طلبت عشان ابقي معاك
ادهم ابتسم : حبيبي ي صحبي
حمزه قعد علي الكرسي الي قدام مكتب ادهم
حمزه بثقه : عارف اني جدع و اتحب
ادهم ضحك وقعد علي كرسي المكتب : يخربيت غرورك الى موديك في داهيه دا
حمزه بضحك : طب يلا نشتغل في القضيه
ادهم بجديه : القضيه دي مش سهله خالص دا غير ان هيبقا فيها كمية سلاح كبير جدا هتتسلم
حمزه : انت اشتغلت عليها
ادهم : ايوا بس لسه مخلصتهاش
حمزه : طب هات كل الملفات
قاطع كلام حمزه صوت حد بيخبط علي الباب
ادهم : ادخل
واحد من العساكر : العميد عيزكو
ادهم : تمام
خرج ادهم وحمزه من المكتب وراحو مكتب العميد محمود الدمنهوري
ادهم : حضرتك طلبتنا
العميد محمود : تعالي ي ادهم
حمزه : وانا مجيش ي فندم
العميد محمود ضحك : اتفضل ي سيادت الرائد
حمزه ضحك : تمام ي فندم
ادهم وحمزه قعدو علي كراسي قصاد المكتب
العميد محمود : اشتغلتو علي القضيه
ادهم بجديه : بدانا فيها سياتك
العميد محمود : انا عيزكو تركزو فيها كويس سالم الهواري مش سهل
حمزه : متخافيش سياتك احنا قدها
العميد محمود :عارف ي حمزه اومال انا نقلتكو هنا لي
ادهم : شكرا علي ثقتك سياتك

 

 

 

الباب خبط
العميد محمود : ادخل
حد من العساكر : في واحد عايز سياتك
العميد محمود : مين
العسكري : اسمو عمرو سياتك
العميد محمود : هخلي يدخل
ادهم : هنرجع نكمل القضيه سياتك تأمر بحاجه
العميد محمود : ماشي اتفضلو
خرج حمزه وادهم ودخل عمرو وقعد علي كرسي قصاد المكتب
العميد محمود بجديه : اتفضل عايز اي
عمرو بتوتر : انا جاي اطلب ايد بنت حضرتك هنا
العميد محمود بجديه اكتر : وانت تعرف هنا ازاي
عمرو : معاها في الجامعه ونفس سنها
العميد محمود ببتسامه : طب ما انا عارف
عمرو بستغراب : ازاى
العميد محمود : هنا مش بتخبي عليا حاجه وكانت حكيالي كتير عنك ومبسوط انك محولتش تتكلم معاها ولا تدايقها ولما قررت تخطي خطوه كنت انا اول الخطوه دي وجتلي وانا مش هلاقي احسن منك لهنا
عمرو بفرحه : يعني حضرتك موافق
العميد محمود ببتسامه : ايوا وتعالي اخر الاسبوع مع ولدتك وولدك ونتفق
عمرو بفرحه : شكرا جدا بعد اذنك
العميد محمود ببتسامه : اتفضل
عمرو خرج من المكتب ورن علي هنا
هنا ردت
عمرو بفرحه : باباكي وافق
هنا بفرحه : بجد (هنا بتفكير) بس انت جبت رقمي منين
عمرو ضحك : معايا من ساعة ما شوفتك المهم انتي فين دلوقتي
هنا : خلصنا اول المحاضره ومروحين مفيش محاضرات تاني النهارده
عمرو : تمام اول ما تروحي طمنيني عليكي ي حبيبتي
هنا بكسوف : حاضر

 

 

 

عمرو : هنا بقولك
هنا : هاا
عمرو ببتسامه : بحبك اوي
هنا اتكسفت وخدودها احمرت جدا : وانا كمان
وقفلت بسرعه واتنهدت
ليان بستغراب : مالك ي بنتي خدودك احمرت كدا لي
رغد غمزت لهنا : تلاقي رمالها كلمه
هنا بكسوف : قالي بحبك
رغد ضحكت : وخدودك احمرت كدا اومال لو قالك بعشقك
ليان ضحكت : هيغمي عليها
هنا : هيي خفه اسكتي ي بت انتي وهي
رغد ضحكت : حاضر
ليان بضحك : لا شطوره وبتسمع الكلام
رغد : اومال ي بنتي
هنا قربت من ليان ومسكت ايديها :……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببتها صدفة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى