روايات

رواية أحببته ولكن الفصل التاسع 9 بقلم جهاد شوقي

رواية أحببته ولكن الفصل التاسع 9 بقلم جهاد شوقي

رواية أحببته ولكن الجزء التاسع

رواية أحببته ولكن البارت التاسع

رواية أحببته ولكن
رواية أحببته ولكن كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم جهاد شوقي

رواية أحببته ولكن الحلقة التاسعة

طارق : هسافر الصعيد !
الام : انت بتتكلم جد ؟
– اه يا ماما بتكلم جد انا ضيعت ورد من ايدي مره ومش هضيعها كمان المرة دي من ايدي انا عرفت قيمتها كويس ومش هسيبها تاني ابدا
– وتفتكر هي هتوافق انها ترجعلك بعد اما كسرتها ؟
– هحاول يا امي مرة واتنين وتلاته لغايه اما اوصلهاااا ومش هسيبها والله
– الام بحزن : ربنا يكتبلك اللي فيه الخير يبني
في الصعيد
ورد : ماما طمنيني عليكي حاسه بأي
الام بتعب: انا بخير يا حبيبتي متقلقيش عليا
ورد بدموع : لي كدا يماما تخبي عني حاجه زي دي ؟
الام ببكاء : سامحيني يبنتي انا عرفت متاخر ف الوقت اللي كنت فيه ف المستشفي عشان كدا رجعت الصعيد بين اهلك وزين هما هيحافظوا عليكي زي عينهم
ورد : ششش متقوليش كدا انتي هتكوني بخير وزين هو اللي يعملك العمليه وهتقومي منها بأذن الله هو واعدني بدا
– ربك يستر

 

 

 

 

 

محمود : مش يالا يا ورد ولا اي ؟
الام : علي فين يورد
ورد : عاوزة اتمشي ف الحقول شويه يماما وبالمرة نركب خيل من زمان مركبتهوش
الام : تمام يا حبيبتي خلي بالك من نفسك
ورد : حاضر يماما ارتاحي انتي شويه وانا مش هتاخر عليكي
الام بتعب : تمام
خرجت هي ومحمود خارج الغرفه بينما كانت عيون احدهم تترقبهم
زين بغيرة : علي فين العزم انشاء الله
محمود : انا وردتي قررنا نركب خيل سوا
زين بغيره باينه : اسمها ورد ثم صوب نظره لها بغضب انا كمان كنت رايح اركب خيل مش بينا ولا اي
ورد ببعض الخوف : اه بينا
في الاسطبل
زين : مش قولتلك متقربيش من محمود ولا هو الكلام مبيتسمعش ؟
ورد : وانت تأمرني بناءآ علي ايي؟ ومين اداك الامر بكدا اصلا
زين بغضب : انا بأمرك بدا
ورد : لييه انت مين انشاء الله ؟
زين : زين

 

 

 

 

 

تجاهلته ورد عمدآ وقامت بالركض ناحيه محمود من اجل مساعدتها علي امتطاء الخيل فنظر له زين نظرة فهمها محمود
محمود : اسف يورد مضطر امشي دلوقت في مشكله ف الشغل لازم احلها
شعرت باليأس من فشلها في عده مرات من امتطاء الخيل بمفردهااا
زين : ممكن اساعدك يا زوجتي العزيزة
ورد بغضب طفولي : متقوليش زوجتي دي تاني
زين : لييي يا زوجتي العزيزة ؟
ورد وهي تخبط قدميها علي الارض : يوووة
زين وهي يقترب منها ويبتسم
ورد وهي بتبتعد : زين ابعد احسنلك لهصوت والم عليك الصعيد كلها
يقترب منها اكتر والابتسامه علي وجهه بينما هي ترجع للخلف انا ان قامت بالارتطام بالحائط
ورد بتردد وشعرت بخفقان قلبها من قربه : انت بتقرب لييي كدا
زين وهو يقوم بمد يديه علي كتفها والتقاط شئ ماااااااا
زين : صرصور اي بلاش اشيله
ورد : اييي صرصور 😳

 

 

 

 

وفي خلال لحظات كانت بين احضانه ممسكه بيه جيدا وهي تصرخ : شيله يا زين شيله امانه عليك بخاف منه
زين وهو يستغل الموقف لصالحه : احييي في واحد كمان عليكي ايي اتنين اثبتي مكانك
بينما هي تتسمك بيها وتقوم بأحتضانه اكتر
زين : شششش اهدي خلاص مشيوا ثم انفجرت منه ضحكه رجولية اوقعت قلبها في الارض
ورد بغضب : يعني كنت بتضحك عليا ؟ كل دا
زين : بزمتك ما حبيتي حضني دا حتي حنين
ورد وهي تقوم بلكمه : بارد
ثم غادرت الاسطبل بينما هو يبتسم
وصلت الي المنزل
الجد : ورد زين
ورد : نعم يا جدي
الجد : جهزوا نفسكم كتب كتابكم بعد بكرة
الاتنين : اييييي😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببته ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!