روايات

رواية أحببت طفلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورهان العطار

رواية أحببت طفلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورهان العطار

رواية أحببت طفلة الجزء الثالث عشر

رواية أحببت طفلة البارت الثالث عشر

رواية أحببت طفلة
رواية أحببت طفلة

رواية أحببت طفلة الحلقة الثالثة عشر

خرج صقر بسر”عة من الشركة انهي احمد الاجتماع وذهب خلف صقر الي القصر وصل صقر الي القصر ودخل بسر”عه والغضب يملي عينية دخل وجد اياد يجلس ببرود
صقر: اي الي جابك هنا
اياد: اهلا يا ابن ابو”يا اي جيت بيت ابويا هتردني ولا اي يا صقر
صقر: كان بيت ابوك ابوك باعو وانا اشتريت وبعدين انتوعاوز اي وازاي تدخل وانا مش موجود

في هذة اللحظة دخل احمد ووقف بجوار صقر يهدا
احمد: يا جماعة مش كدا انتو حتي اخو”ات

((نعم اياد اخو صقر لاكن من الاب يكرة اياد بشدة لسبب حدث في الماضي تبعوني هتعرفو كل حاجه))

صقر: انت بتقولي انا قولو هو
اياد: انت الي بدات بالغدر
صقر بغضب: والله معملت حاجه دي واحدة كد”ابة
اياد بغضب: متقو”لش كدة عليها انت الي عملت فيها كدة هي انت”حرت بسببك
احمد: بسسسسس انت جاي لي يا اياد
اياد: جاي اقعد هنا

 

 

 

قمر وهي تهبط الي الاسفل: خلي يقعد يا صقر
اياد: هي دي الي مش عاوزني اقعد علشانها
صقر: انتي اي نزلك اطلعي فوووق
طلعت قمر بس”رعة خو”ف من غضب صقر
احمد بدهشة: دي قمر
تجاهل صقر سؤال احمد ونظر الي اياد
صقر: عاوز تقعد اقعد بس اي حركه منك هق”تلك انت فاهم
صعد صقر الي الاعلي ودخل غرفتة وجلس علي السرير يبكي
صقر: الدنيا دي وحشه اوووي امي تخون ابويا وابويا يخون امي وانا مرمي بينهم حتي اخويا الي كان جمبي بقا بيكرهني علشان حاجه انا معملتهاش يارب يارب
فاق صقر علي صوت الباب يطرق فمسح دموعة

صقر: مين
قمر وهي تفتح الباب: ممكن ادخل
صقر بابتسامة: طبعا ادخلي
دخلت قمر ووقفت امام صقر وفتحت ذراعها لهو اترمي صقر في احضانها وهو يضمها بقوة ويبكي ضمتة قمر بقوة وهي تمشي يديها علي شعرة وتهدا
قمر: اهدا يا صقر شششش اهدا
صقر ببكاء: انا انا م مش و حش والله هما الي وحشين
قمر: انا عارفة انك مش وحش
رفع صقر راسة: بجد يا قمر
مسحت لهو قمر دموعة: بجد يا صقر

 

 

 

صقر: ممكن طلب
قمر: اكيد
صقر: ممكن انام في حضنك
قمر: طبعا تعالي يالا
ذهب صقر بسرعة واترمي بين احضان قمر اخذت قمر تقرا القران علية حتي نام وغفت قمر بجانبة ولكن استيقظت قمر في المساء علي صوت همهمات صقر

صقر: امي مش تسبيني لاااا انا امي مش خاينة بابا مش تسبني انت التاني والله يا اياد معملت حاجه

قمر وهي تهزة: صقر اصحي دا كابوس صقر ولكن وجدت حرارتة عالية جدا
قمر ببكاء: صقر ارجوك رد عليا صقر ولكن صقر غائب عن واعية
قمر: لا انا لازم اتصرف هيم”وت مني
ذهبت قمر بسرعة الي غرفة اياد وطرقت الباب بقوة
فتح اياد: في اي حد يخبط علي حد في نصف الليل
قمر بدهشة: يالهوي احنا نمنا كل دا
اياد: نعم انتي عاوزة اي
قمر ببكاء: صقر صقر الحقة بسرعة
لياد بخ”وف: في اي مالو صقر انطقي
قمر: بيم”وت

 

 

 

لم ينتظر اياد حتي تنهي كلامها وذهب بسرعة الي اخية ورفع راسة علي يدية
اياد: صقر صقر رد علية انزلي بسرعة هاتي ماية بتلج بسرعة عقبال متصل بالدكتور
قمر: حاضر نزلت قمر واتصل اياد بالطبيب جائت قمر بالمياة وقطعت قماش اخذ اياد منها المياة
اياد بخوف: متخفش يا صقر هتبقي كويس بقولك هو نام معيط
قمر: انت عرفت منين
اياد: صقر لما بيعيط وينام بيتعب الزعل بيٱثر علية
وبعد مدة جاء الطبيب وكشف علية

الطبيب: حمي بس شديدة شويه ياخد الدواء دا وياكل مسلوق وهو هيكون زي الفل ولو الحرارة عليت كمدات

اياد: تمام اتفضل اوصل اياد الطبيب وذهب وبعد فترة جاب العلاج وجاء وجد صقر نائم وقمر بجانبة

قمر: انت كنت فين
اياد: بجيب العلاج خدي
قمر: شكرا
اياد وهو يجلس علي الكرسي بجوار صقر: العفو

بعد فتر استيقظ صقر فوجد قمر بجانبة واياد فابتسم لهم
اياد ببرود: الف سلامة
صقر بتعب: الله يسلمك
اياد: هروح الاوضه مش عايز ازعاج
خرج اياد فنظر صقر الي قمر وجدها مندهشا بشدة

 

 

 

 

صقر: في اي
قمر: هو ازاي بقي كدة انتو عيلة غريبة
صقر: لي اي الي حصل
قمر: لما قلتلة انك تعبان بقا يجري ويعملك كمادات ووخدك في حضنة عارف دا عرف انك كنت بتعيط وعارف انك بتتعب من العياط وراح اتصل بالدكتور وجاب العلاج وفضل جمبك بس اول اما فوقت اتحول

صقر: بجد هو عمل كدة
قمر: اة والله
صقر: طيب انا هنام علشان تعبان
قمر: لاااااا
صقر بخضة: في اي
قمر: استني تاكل وتاخد علاجك
صقر: حاضر حاضر هاتي
احضرت قمر الطعام واطعمتة واخذ علاجه ونام شعرت قمر بالم في قلبها ولكن تجاهلتة ونامت علي الكنبة حتي تكون بجوار صقر

نعمات: بتقولي اي يا بت
جميلة: بقولك قاعده مع صقر المنشاوي
نعمات: يالهوي لفت علية ازاي دا
جميلة: معرفش دايما محظوظة بنت*****
نعمات: طيب هتعملي اي
جميلة بشر: هقولك واخذت تسرد عليها خطتها
نعمات: بنت امك بصحيح
جميلة: امال اي

 

 

 

 

جاء محمد والد قمر وجلس: مساء الخير
نعمات: مساء النور لقيت قمر
محمد: لا
نعمات: اصل انا لقتها
محمد: فين
نعمات: عايشة في الحرام مع واحد
محمد بغضب: مين دا
نعمات: صقر المنشاوي
محمد: بتقولي مين صقر المنشاوي
نعمات: لازم تاخد بشرف بنتك ازاي جوزتها وازاي عايشة معاة
محمد: اة انا هقتلها بكرة لازم اعرف بتها
نعمات بخبث: العنوان اهو
اخذ محمد منها العنوان ودخل غرفتة
نعمات: احسن يقتلها ويدخل السجن وانا اخد الفلوس وكل حاجه يالا في داهيه

دخل احمد البيت وهو يفكر في قمر فهي تشبة ولدتة بشدة جائت نادية
نادية: مالك يا بنتي
احمد: امي انتي كان نفسك تسمي اختي اي
نادية بحزن: قمر كان نفسي اجيب بنتين قمر وشمس لاكن جبت قمر واتخطفت وجبتك انت فقولت لخالتك سامي شمس وسامت شمس بس لي بتسال
احمد: هااا لا عادي انا داخل انام
نادية: مش هتاكلى
احمد: لا انا كلت برة تصبحي علي خير
نادية: وانت من اهل الخير
دخل احمد غرفتة واتصل علي شمس اطمئن عليها ونام

 

 

 

 

في الصباح استيقظ صقر علي صوت الباب فنظر وجد قمر نائمة علي الكنبة والباب يطرق
صقر: مين
الخادمة: انا يا صقر بية
صقر: ثواني
حمل صقر قمر ووضعها علي السر”ير ودثرها جيدا وذهب وفتح الباب

صقر: في اي
الخادمة: ــــــــــــــــــــ
صقر بخوف وصد”مة: اييي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!