روايات

رواية أحببت طفلة الفصل السادس 6 بقلم نورهان العطار

رواية أحببت طفلة الفصل السادس 6 بقلم نورهان العطار

رواية أحببت طفلة الجزء السادس

رواية أحببت طفلة البارت السادس

رواية أحببت طفلة
رواية أحببت طفلة

رواية أحببت طفلة الحلقة السادسة

صعدت قمر الي غرفة صقر بفرحة وعندما دخلت الغرفة كانت الصدمة عندما رائت صقر مع هذة الفتاة والصدمة الاكبر لصقر عندما رائها تمشي وضعت قمر يديها علي عيونها
قمر: انا اسفة مكنتش اعرف ان معاك حد انا اسفة ذهبت قمر بسرعة وفاق صقر من صدمة وقام ارتدي ثيابة بسرعة
سوزي: انت بتعمل اي ازاي حتتة خدامة تدخل كدة
امسكها صقر من شعرها: اياكي تقولي عليها خدامة انتي الي خدامة ليا بقرفك دا يالا غوري من وشي
سوزي بغل لنفسها: ماشي يا صقر انا هورك هعمل اي ثم ارتدت ملابسها وذهبت وهي تتوعد لصقر وقمر ذهب صقر الي قمر وجدها تغلق علي نفسها الباب
صقر: قمر افتحي الباب
مسحت قمر دموعها وفتحت الباب: تعالي يا ابية صقر
صقر: ابية لي مش كنتي بتقوليلي صقر علي طول اي ابية دي
قمر بجمود: انا عاوزة امشي من هنا
صقر: لي يا قمر
قمر: دا مش بيتي اقعد هنا لي
صقر: طيب الدكتور زمانة وصل انا كلمتة يجي
بعد مرور وقت جاء الطبيب وكشف عليها وقال
الدكتور: دي معجزة حالت بنت حضرتك غريبة شويه الصدمة علجتها دا غير الي حصل في المستشفى رجع الاعصاب تاني حمدلله على السلامة بعد اذنك ثم ذهب
صقر بغضب: قال بنتي قال دا انا اصغر منها

 

 

 

 

قمر بضحك شديد: ياراجل يا ابية انت مكنتش عارف تدخل من الباب حرام عليك انت عضلاتك ملت البيت
صقر: يعني شكلي مش حلو
قمر بتلقائية: لا دا انت مز وجامد كمان ثم اتكسفت
ضحك صقر بقوة عليه: طيب يالا ننزل ناكل
قمر: لا مش جعانه عاوزة امشي يالا
صقر بغضب: مش هتمشي
قمر بعند: لا همشي ابعد عني
صقر: هتروحي فين
قمر: ارض الله واسعة وهشتغل واصرف علي نفسي
صقر: طيب ومدرستك
قمر بحزن: مرات ابويا طلعتني من المدرسه
صقر بحنية: متخفيش انا هوديكي تاني
قمر بفرحه: بجد
صقر: اة بجد
قمر: خلاص هروح المدرسه واشتغل واصرف علي نفسي
صقر: طيب انا عندي فكرة وشغل حلو ليكي
قمر: اي هو
صقر: تشتغلي عندي وليا
قمر: يعني اي
صقر: يعني هتشتغلي تشوفي طلباتي تحضريلي لبسي تصحيني تهتمي باكلي كدة يعني
قمر: طيب متجوزك احسن
صقر بضحك: انا معنديش مشكله يالا
قمر بغباء: يالا اي يا ابية
صقر بغضب: بلاش ابية دي وبعدين يالا نتجوز
قمر: لا طبعا انا لسة صغيرة هتعلم الاول
صقر: طيب موافقه علي الشغل
قمر: هتديني كام في الشهر
صقر بضحك: هتديكي خمسة
قمر بغباء: خمسة جنية
صقر بضحك شديد: لا خمس تلاف جنيه
قمر بانبهار: يابوي يطلعو كام الخمس تلاف دول
ضحك صقر بشدة: يالا يا قمر انا همووت من الجوع وبعدين انتي شغلك ابتدي من دلوقتي والمفروض تهتمي باكلي
قمر وهي تمسك يدة: يالا علشان تاكل

 

 

 

نزل صقر وهو يمسك يد قمر ويضحك تفاجأت كل الخدم فهو لم يضحك منذ هذا الماضي الاليم
((((اي هو الماضي تبعوني وانتو هتعرفو))))
جلس صقر علي السفرة هو وقمر بجانبة
صقر: دادة سعدية دادة سعدية
سعدية: نعم يا بني
صقر: فين الاكل ياست الكل هموت من الجوع
(سعدية: الدادة الي ربت صقر ورايسة الخدم وصقر بيعتبرها والدتة وبيحبها جدا تبلغ من العمر ٦٠عاما)
سعدية: حاضر يابني اهو الاكل ثانية بس
ثواني واحضرت الاكل وابدا صقر ياكل هو وقمر
قمر: خد دي يا صقر
صقر وهو ياكل من يديها: الله الاكل من ايدك قمر زيك
قمر ببرائة: بجد حلو
صفر: ايوة علشان كدة مش هاكل اكليني انتي
قمر بفرحه: حاضر اخذت قمر تاكل صقر وتضحك هو وهي
في المطبخ
الخادمة: يالهوي دا طلع بيضحك
خادمة اخري: اة مين البنت دي دي غيرتة في يوم
سعدية: هي دي الي هترجع صقر القديم
الخادمتين: ازاي
سعدية: نشوف شغلنا يالا منك ليها
ذهب الجميع ليري شغلة حتي سعدية تشرف عليهم
احمد: امي يا ست الحبايب
نادية: اي يا حبيبي
احمد: جعاااااااان
نادية: اي يا جموسة في اي
احمد: جعان يا نبع الحنان

 

 

 

شمس: دا انت بتقول شعر بقا امال مبتقوليش لي
(شمس: بنت خالت احمد وبتحبة جدا اصغر من احمد بخمس سنوات تبلغ من العمر ٢٠سنة وفي تانية تجارة)
احمد بهيام: اي دا ازاي الشمس بتطلع بليل هي القيامة قامت ولا اي
شمس اتكسفت من كلام احمد نظر لة نادية بخبث
نادية: في اي اتلم ياواض وانتي يا ختي تعالي ورايا
احمد: اووف مش عارف اعاكس البت ساعتين علي بعض خوديها ياامي خوديها انا مش عوزها
ضربتة نادية: اتلم بدل ملمك بشبشبي
احمد: وعلي اي انا داخل الاوضة واطلع القي الاكل
دخل احمد واحضرت شمس وناظية الاكل وجلسو ياكلون وسط معاكسات احمد لشمس ومناغشة ولدتة
محسن: يا بوس الحارس الي جوة البيت بيقول ان هو مبسوط جدا وبياخد البنت معاة في كل مكان حتي هي عندة في البيت وبقلولك اتغير بقي بيضحك وهادي
البوس بغضب: انا مش هسيبة يتهني
محسن: يعني هتعمل اى يا بوس
البوس: غور انت دلوقتي ولما القي خطة هقولك
محسن: امرك يا بوس
ذهب محسن وجلس البوس يفكر بشر ليتخلص من صقر وقمر
كان يجلس صقر وقمر علي المورجيحه في الحنية ويضحك معها ولكن دخل احد الحراس
الحارس: صقر باشا في واحد عاوزك برة
صقر: مين دا

 

 

 

الحارس: معرفش هو قال موضوع مهم
ضقر: دخلة
دخل الرجل وامسك قمر وشدها بقوة التي صرخت من الالم
صقر بغضب: انت مين وازاي تمسكها كدا
الرجل: انا…………
صقر بصدمة: ايييي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى