روايات

رواية أحببت مجنونة الفصل الأول 1 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الفصل الأول 1 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الأول

رواية أحببت مجنونة البارت الأول

رواية أحببت مجنونة الحلقة الأولى

شركه العوضي
سيف بزعيق .. انا قولت ميت مره الملفات دي تتشال من هنا
نور بخوف… انا كنت هشلهم بس حضرتك قولتلي جاهزي الملفات بتاعت الاجتماع
سيف بستهزء… بجد لا تؤتؤتؤ الحق عليا لوحضرتك مركزه انا قيلك من امبارح
نور بنرفزه… حضرتك امبارح مسبتنيش دقيقه واحده زاي نهارده
سيف… هو حضرتك معندكيش فكره ان بتشتغلي ودا طبيعي
نور من جوها…. واللهي انت اللي بن ادم مش طبيعي وعايز اسقف علي وشك
سيف بزعيق… انا بكلمك انتي مبلمه كده لي يا بني ادم انتي
نور بنفز صبر بقرف … طيب معلش حضرتك عايز ايه دلوقتي
سيف…. انتي ازاي بتتعملي معايا بالاسلوب دا

 

 

نور… لا بقولك ايه انا مش عسكري عندك عشان تتعامل معايا كده انت في شركه لو تاخد بالك
سيف بغضب شديد… طب كويس انك عارفه فا احترمي نفسك بدل ما احبسك
نور بصريخ…. لا بقااانا محترمه غصب عنك انت عايز ايه انا بقالي يامه مستحمل اسلوبك دا عشان الاتفاق الزفت بس غير كده مكنتش اسمحلك تتكلم بس معايا
دخل ياسين… ايه دا في ايه اهدو
سيف بغضب… في ان الزفته دي عدد حدودها معايا وشكلها متعرفش انا مين
ياسين… اهدا بس ايه اللي حصل
نور … انا زفت فعلا اني اشتغلت معاك وخليت واحد زايك يتعامل معايا كده
ياسين ضحك… ياجماعه اهدو مش كده انتم كل يوم علي كده
سيف. … انتي شكلك بتلعبي في عداد عمرك معايا
نور بستهزء وقلدتو…. انتي شكلك بتلعبي في عداد عمرك ايه جو ايام استيفان روستي دا اهدا ياعم علي نفسك
ياسين كتم ضحكته… الله يخربيت شكلك
سيف بيقرب منها وجي ناحيتها وكله غضب… لا دا انتي لزم تتربي
نور بضريخ….. جدووو وربنا لو مديت ايدك هلم عليك الشركه كلها
ياسين وقف قصاده…. اهدا يا سيف مش كده
(نور سامح تبقا بنت امل عاصم ملامحه جميله جدا وبريئه جدا اكنها طفله مش طويل ومش قصيره اوويي متوسطه او قصيره 🙂😂عيونها رمادي وبشرتها بيضاء وشعرها طويل واسود سواد اليل شخصيه عنيده وعصبيه برغم كده هاديه وطيبه وفرفوشه ومجنونه وشاطره جدا هي كل الصفات فيها )
(الرائد سيف الدين مكرم عبد العزيز شخصيه عصبيه جدا طويل وعريض عضلات وجسمه رياضي عينه عسلي ووسيم جدا هومشدد جدا في تعامل ومعندهوش غير صاحب واحد بس انس وعندو الشغل اهم شئ وطبعا مع انه رائد بس بيشتغل في شركه مع جدو عاصم )
(ياسين حامد عاصم يبقا ابن ابن عمو شخصيه لطيف هادي بيحب الهزار بس وقت الشهل جد جدا لون عينه اسود طويل وجسمه رياضي ووسيم وعندغمازات )
ـــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

في قصر العوضي
امل… اتفضل يابابا القهوه
عاصم بصلها بطرف عنيه ودير وشه ومردش….
تهاني( ام امل) بصتلها وابتسمت بحزن…
(تهاني مرات عاصم طيبه جدا وبسيطه وحنيت الدنيا فيها اولدها محمود وحمدي وامل)
امل بحزن… يا بابا دي االايام بتنسي انت مش عايز تنسا ليه
عاصم … البنت اللي متسمعش كلام ابوها متستحقش غير المعمله دي
امل…. يابابا طارق مكانش وحش لحد ما ربنا رحمه عمرو ما إهاني ولا زعلني وحبيته لحد ما مات كان احن عليا من نفسي وطول ما هو كان موجود رغم ظروفنا كانت علي قد بس عمرو ما حساسني اني اقل من مستوي بالعكس وعلم بنته احسن تعليم انت نفسك فخور بيها ليه مقاسي قلبك عليا كده
تهاني…. خلاص بقا ي حج وبعدين دا كان نصيبها
عاصم بص لي تهاني بغضب ورجع ووجهه كلام لي امل …. انتي طلعتي برا طوعي وتجوزتي من برا العيله مش كان زمانك مرات ابن اخويا اكبر جراح في العالم دلوقتي وعايش في امريكا ومرتاحه
امل…. ربنا يسعدو ومين قالك اني كنت هبقا سعيده معا السعاده عمرها ماكانت اني اعيش برا ولا جوزي اكبر جراح السعاده مع الشخص نفسه وطارق كان احن وطيب واحسن راجل في العالم مش لقي حاجه وحشه في غير انو سابني وراح للي احسن مني ومنه يابابا انت مش كنت بتتمنا اعيش حياة سعيده مش كنت عايز ابقا فرحانه
مش كنت عايز احفادك احسن تعليم ومش اقل من حد صح ولا لا مش كنت عايز حد يصوني مش دا اللي كنت بتتمنا ليا صح ولا لا رد عليا ارجوك
عاصم …. اكيد
امل…. طيب يا بابا كل دا طارق الله رحمه عملو
عاصم …
امل بخيبت امل… بابا طارق ربنا رحمه والله اعلم انا امتا هروحله ارجوك عايزه اموت وانت راضي عني
عاصم بصله ولقها نيها مالينا دموع….
تهاني… خلاص بقا يا حج دا انت روحك فيها وبعدين طيبت الدنيا فيك متبخلش علي بنتك منها
عاصم … تعالي يا بنت العوضي وحضنها
امل بفرح اترمت في حضنه ونهارت من العياط زاي اكنها مصدقت تلاقي حضن تترمي في اها هي كبرت بس مهما البنت ما تكبر بتحتاج حضن الاب السند بعد ربنا والامان
امل…. وحشني حضنك اوووي يابابا سامحني
عاصم طبطب عليها …مسامحك من زمان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

في مكتب ياسين
ياسين بضحك… انتي مشكله والله انا اخدك منه بالعافيه وانتي متعرفيش سيف بلاش لان عصبي احنا نفسنا مش بنتعامل معا
نور… بس بالله عليك عشان انا مش طيق نفسي
نورين بتخبط..ادخل ودخلت
(الدكتوره نورين محمود عاصم لون وعينها بني غامق شعرها لون بني وبشرتها مش بيض ومش سمره وطولها مظبوط شخصيه فرفوشه )
ياسين… هوانا قولت اتفضل وانا مش حاسس
نورين بصتله بقرف… بس يلا
ياسين… بذمتك في دكتوره تقول كده بس يلا وبعدين اي جابك الشركه
نورين بصت لي.. اها انا واجي براحتي وبصت لي نور ايه يا نونن مالك مين زعلك
نور… ابن عمك ياختي بني ادم مستفز مفكرني عسكري من اللي بيؤمرهم ويشخط فيا
نورين بضحك… ما انا قولتك بلاش تشتغلي معا عاندي
ياسين بضحك… بس انتي مش بتسكتي يعني
نور… بس انا تعبت بجد دا محسسني خد، مه عندو ولا مسك عليا زله الهبل دا
نورين بضحك… هدي اعصابك يا عسل المهم كنت جي اخدك عشان عايزه اشتري شويه حاجات
فون نور رن
نور… ياااااه جبنا سيرت الزفت جه ينط
ياسين… مش كانت جبنا سيرت القط جه ينط
نور بصتله وضيقت عينها.. بذمت ابوك سيف قط
نورين ضحكت جامد….
ياسين بضحك…. ذمت الحج يبقا لا بصراحه
نور… هروح اشوفه عايز.اي وسبتهم وطلعت
نورين…. جميله جدا نور ربنا يسمحك ياجدو كان بعدها عننا
ياسين… انتي عارفه رغم ان جدو كان مانع اتعمل مع عمته امل بس كان دايما بيطمن علي نور ويروحلها
نورين بصدمه…. بجد وانت عرفت ازاي
ياسين… نور قالتلي كان بيجلها ويقاعد معاها من غير ما حد ما يعرف فاكره لما قال انه هيسافر مسافرش دا كان وقتها موت عمو سامح ولد نور فا كان بيروح يطمن عليها وبيتقبلو في سير
نورين… طيب ليه مقالش
ياسين… جدو عنيد وميحبش يبين ضعيف او هزيمه
نورين… وايه الضعف في كده

 

 

ياسين…. تفكيرو ان كده بنته انتصرت عليه وممكن تتكبر وانها اختيارها صح وان عم سامح شخصي كويس
نورين…. اممم طب تفتكر ان جدو هيسامح عمته
ياسين… اكيد دا علي كلام بابا ان عمته امل روحه فيها ووقت ولدتها لي نور مسبهاش كان متابعها من بعيد لي بعيد حتي اول ما عمو سامح توفي وعارف ان حالتها بقت صعبه وباعت كل شئ عمل حاجهه ان مينفعش تعيش لواحدها وبذات في شقه ايجار بعت بابا ووعمي انهم يجبوها تعيش معانا
نورين…. اممم ما انا برضو استغربت جدو طيب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نور… افندم
سيف حدف في وشها ملف….. ايه القرف دا
نور بصدمه وعيونها لمعة من دموع.
سيف بغضب…. دا ملف ترميه في زباله تقلي عليه فلافل وبصلها بقرف مش،تدهولي امضي
نور….
سيف بزعيق يهز المكتب… انتي يا حيو”انه مش بكلمك
نور بصتله وبكل هدوء وبرائه وعنيها مدمعه.وبتقرب ومسكت الملف اللي حدفها بي وقربت منه… ليه بتعملني كده
سيف بستهزء وسخريه… لان انتي قطعت كلامو وهي مسكه الملف بتضربه بي ووقفت علي المكتب
نور…. اقولك لان انا عشان انا سكتلك وعماله اقول عديلو عديلو فكرتني عيله فرفوره لا يلاه دا انا باكل الصدوق وهو ني
سيف كان قاعد مش عارف يقوم ليها…. انتي مجنونه وربنا لدفعك تمن
نور بتنزل وبتصوت عشان تلهي وتجري….. عاااااا لاااا اعاااااا لااااا
سيف وقف ساكت مش فاهم في ايه.ولما انتبه جري وراها
نور فضلت تصرخ لحد ما طلعت وجريت علي مكتب خالها محمود ..
بس كده نعرفكم بقا بيهم
عيله العوضي

 

 

عبد العزيز العوضي وا اخو عاصم العوضي وماجدي العوضي ودا متوفي بعد وموت مراته وهي بتولد بنتهم بسمه
اما بقا عبد العزيز الله يرحمه هو ومراته ماته في حدثه وكان معاهاا بن اخو حامد لحد دلوقتي ميعرفوش قضاء وقدر ولا مدبره عندو ولد وبنت( مكرم) و(هبه) وطبعا بحكم انهم اصول صعيدي مع انهم عايشين في اسكندرية ممنوع يتجوزه من برا العيله
مكرم دكتور قلب مشهور جدا وولده عبد العزيز فتح لي مستشفي كان بيحب امل بنت عمو عاصم بس هي مكانتش شايفه غير اخ وهو احترم دا واتجوز بسمه بنت عمه ماجدي وخلف منها سيف الدين واميرة وهي بتولد اميرة توفت وهو بعدها فضل فتره في مصر وسافر واخد اميره امريكا اما سيف الدين رفض وكان متعلق ب عم ابو يعتبر جدو عاصم وفضل عايش وولده مكرم كان كل فتره ينزل يطمن علي اهلو وعمه عاصم ويرجع تاني امريكا
وهبه اتجوزت ابن عمها محمود وخلفت منه نورين وادم وسلمي
اما بقا عاصم عندو ( محمود) و (حامد) و(امل)
محمود متجوز هبه بنت عمو اللي هو عبد العزيز الله يرحمه وخلف منها نورين وادم سلمي زاي ما قولنا
وحامد الله يرحمه كان متجوز بنت خالته فريده وخلف منها ياسين ومازن
امل اتجوزت سامح الله يرحمه مش قريب بس كان معاها في كليه وبيحبه بعض وخلفت منه نور بنتها الوحيده

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجنونة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى