روايات

رواية أحببت مجنونة الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الرابع والثلاثون

رواية أحببت مجنونة البارت الرابع والثلاثون

رواية أحببت مجنونة الحلقة الرابعة والثلاثون

نور…اهادراعي ياعم انا جيت ناحيتك
احمد بضحك… ضربك
نور…اها الغبي ايدو تقيله
سيف…لمي لسانك
شمس بضحك… لا حول ولا قوة الا بالله ما كنتو كويسين
نور… هو اللي بداء
سيف…انتي مش انا
نور…انت مش انا
احمد بضحك…انا ولا انتي ولا هو خلصوني بقا
نور…قوله هو اللي مره واحده طلع دا شكله عندو انفصام
احمد ضحك…انتي لسه واخد بالك
سيف شد منها الفون.. اوعي
نور بصتله بضيق وحطت راسها تاني علي راجله وفضلت تتفرج علي التليفزيون
احمد.. ياعم اهدا هي مش قصدها حاجه ونور اطمن بتعتبرني اخوها
سيف… وانت متحلمش بكتر من كده

 

 

احمد ضحك…ينهار ابيض انت وقع بغباء
سيف… استغفرالله غور يلاه وقفل
ــــــــــــــــــــــــــــــ
نورين…انت بصص هناك ليه عجباك الهانم
ياسين كان بصص علي التصميم المكان وفي نفس المكان كان في بنت برضو هناك بس مكانش بصص ليها لكن البنت كانت بصه لي
ياسين بصلها…ايه
نورين… كتك اوا عماله تبوصلها وتبصلك واكني انا جوز دوره
ياسين… انا
نورين…لا انا
ياسين… واللهي ما بصيت لي حد انا بصص لتصميم المكان مش اكتر
نورين…واللهي ومسكت فك وشه ووجهتو للينت ايه دا فاهمني ايه هي كمان بتبص لتصميم
ياسين….وغالوتك عندي انا بصص لتصميم وبعدين ابص ليها علي ايه وانا مراتي ماليا عني
نورين… وضح اووي
ياسين..وحيات ما بقول ربنا يتمملنا علي خير عمري ما بصيت ولا هبص انا عيني مالينا بيكي
نورين…ماشي هصدقكك بس هي بتبصلك ليه
ياسين… شئ ميخصنيش تبص متبصش ماليش في المهم انتي
نورين… تمام عايزه اروح
ياسين… طيب واحدي الله
نورين… لا اله الا الله
ياسين… نقوم من المكان اللي هيخليني تزعلي مني دا علي حاجه متستهلش ونتمشا ولا اقولك ايه رايك اوديكي مكان تحفه هنا
نورين… عايزه اروح
ياسين… من عيني حاضر اللي يريحك واخدها ومشي وجه يعدي من ناحية البنت هو ونورين ياسين حضن نورين
ياسين….واللهي بحبك انتي مهما كان يكون ولا اكني شايفو ولا هشوف حد غيرك
نورين فاهمة وبصتله وسكتت…
ياسين اول ماطلع من المكان… واللهي ما اعرفها ولا بصتلها
نورين…ماشي
ياسين..طيب انتي عايزه ايه دلوقتي

 

 

نورين… اروح
ياسين.. متبوظيش اليوم علي حاجه ماليش يد فيها
نورين… ياشيخ طيب اتفضل روحني
ياسين بنفز صبر… براحتك بقا علي اساس اني كنت ببص لي حد قبل منتجوز عشان ابص دلوقتي
نورين… واللهي ومتقولش ليه انك ندمان
ياسين لقه بص وراه ومصدومه….في ايه وبص لقه البنت اللي كانت بصالو كفيفه
نورين بصتلو ووشها اتسحب منه الدم من الحراج…
ياسين ضحك وبص لي نورين… يلا اروحك
نورين بحراج… لا
ياسين بصلها.. يعني انتي ما وثقتيش فيا الا لما شوفتي
نورين… مش كده بس انا شايفه واحده عنيها منزلتش من عليك
ياسين… واهي طلعت مش شايفني اصل
نورين… اسفه
ياسين…عادي يلا نروح
نورين… خلاص بقا
ياسين مردش وركب العربيه نورين ركبت
نورين….اسفه خلاص بقا
ياسين… وانا مش زعلان اساس فا متتاسفيش عادي
نورين بصتله بخيبت امل انه مش هيتصالح…
بعد.وقت لقته وقف في مكان شكله تحفه… يلا انزلي
نورين…. ايه دا دا مش البيت
ياسين بصلها… لو تفتكري قولتلك مش عايزين نكد ولا هرمونات تشتغل ولعب في شعرها يلا
نورين ضحكت وحضنته… انا اسفه بس انا اضايقة وهي بتبصلك كده ربنا يسامحني بقا
ياسين طبطب عليها… انا لو مكانك كنت طين عشتو اللي يبص عليكي وبعدها عنه وحط ايدو علي خدها حطيت نفسي مكانك مستحملتش كا فكره يلا ننزل المكان ده هيعجبك
نورين بفرح… يلا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

تسريع الاحداث
عده اليوم من غير جديد وتاني يوم وكلهم اتجمعو وقاعدين بيتكلمو مع بعض
سيف… كده كفايه نسافر بكره
نور بصتله…بس يا بابا
سلمي… لا بالله عليكم انا عايزه اقاعد لسه مشبعتش من البحر
مازن…يابنتي دا انتي مش بتطلعي من المياه
سلمي.. عشان خاطري
مازن…مش هينفع العياده انا لغي موعيد كتير وكده غلط مش هينفع دا غير شغل المستشفي والمحاضرات
ياسين.. انا بصراحه عليا شغل لزم ارجع
نورين…انا الحالات اللي عندي راحو لي زميلي ورفضو يكمله معا عايزين يتابعو معايا اكني امهم وضحكت
هبه… دا بدل ماتحمدي ربنا
نورين… ما الحمد الله وكل حاجه بس انا دكتوره نسا زاي زايهم ايه الفرق
نور… بيرتاحو معاكي مقتنعين بيكي انا امي بتقولي كانت دكتور اللي بتابعني معاها لما كنت نونه وكده كانت مش بتقتنع بغيرو
ياسين… اي دا انتي كنتي نونه
نور…وتزعل لما اشتمك
نورين بضحك… فعلا الكلام دا يا عمتو
امل… اها والله معرفش ليه
نورين… مش عارفه بقا
ادم… انت عندي مهمه المفروض اكون شغال فيها
اميرة… عشان خاطري اقاعد شويه بس
نور… طيب نقاعد.يومين ونمشي ايه رايكم
سيف…يومين ايه ياما احنا علينا شغل يامااا
نور بصتله ومسكت راسو وحطتها علي رجليها…. نام يابابا اقفل بوقك وبصت ليهم مالكمش دعوه بي هنقاعد يومين
ادم ضحك… انتي عبيطه يا بنتي كل واحد فينا مينفعش يقاعد وراه حاجه
سيف فضل بصص لي نور وحاسس جوه ب شئ غريب وهو حطت راسه علي رجليها
مازن ضرب ياسين في كتفه من غير ما حد يحس انه يبص علي سيف وهو بصص لي نور بحب
مازن بهمس… دا وقع علي شوشتو

 

 

ياسين بضحك وهمس.. جدا سبحان الله نور اللي كانت عماله تساعد فينا وتشتمنا اننامحسناش ببعض وهي ولا حسه بي اساس يعني امبارح شوفته دخل الاوضه عندها وهي نايمه
مازن… نعم دا هيستهبل
ياسين…ياعم تخافش فضل بصص عليها وبيطمن يعني وبعدها راح اوضه
مازن ضحك…دا ليه
ياسين…الحب الحب يا نيزار
مازن وياسين ضحكو
ادم…بتضحكو ليه
امل…بت نور قومي اعملي شاي
نور… حاضر وبصت علي سيف قوم يابني انت نمت بجد
سيف… دماغي وجعاني خلي اميره هي اللي تعملها
نور… سيف تصدق فعلا عينك مش سوده طلعت ملونه
سيف ضحك…ايه
نور…اها واللهي بص وبتقرب صباعها من عنيه اهو عسلي
سيف بعد ايديها… انتي مجنونه عيني يا بنتي
نور.. ياعم متخافش مش هكولها انا بشاور
امل…بص البت بتاكل الكلام قومي اعملي شاي وقهوة لي خالتي شمس
نور.. مش من شويه ليكي انتي شاي وبصت لي سيف اوعي ياعم لا شويه كمان تقولي قومي اعملي العشا تاني
امل حدفتها بالشبشب جه فيها وبعدها وقع علي سيف… احترمي نفسك
نور بضحك…اها عجبك كده بقا

 

 

سيف ضحك….ياختي ما جت فيا انا كمان
امل…احسن انتم الاتنين لما بتتلمو علي بعض بالقي مصيبه
نور… انا
سيف… انا لا وربنا دي هي اللي بتعمل
نور…انت كدب الصبح انت اللي كسرت الكوبيه
سيف…وانتي اللي كسره الطبق مش انا
هبه… اهم دوله اللي مشافهمش وهما بيسرقو شافوهم وهما بيتقسمو
امل… دوله اللي بجد هيشلوني الصبح اصح القي وقفين بياكلو ومبهدلين الارض
نور بهمس…قوم بسرعه قبل متقول لي تيتا اننا كبينا البن بتاعها
سيف…احم يلا وقامو
تهاني…اهو دوله كانو دايما نقر ونقير ولما اتلمو علي بعض تلاقي مصيبه
نور…خلاص يا تيتا رايح اعمل اهو
امل…طيب يلا ياختي وانت ياخويا روح بس قسم بربي لو لقيت مصيبه ما هسبكم
نور…محسساني مطبخ بتنا
امل حدفتها بالفرد تاني سيف شدها عليه قبل متيجي فيها…. مترديش الكلمه بكلمه
نور ضحكت…مجتش وحضنت سيف ربنا يخليك ليا يارب وطلعت لسانها
شمس ضحكت…اول امبارح ضربين بعض قدمي
فريده…والصبح كانت بتقوله متكلمنيش
نور بصت لي سيف… عايزين يوقعو ما بنا تعال نعمل احنا الشاي وقهوة ليهم ونعمل لي نفسينا عصير لمون نروق اعصابنا
سيف ضحك… يلا
امل… بصي البت
تهاني…هقولك ايه ابن بسمه وبنتك عايزهم ايه اكيد طلعين ليكم
ـــــــــــــــــــــــ
في مطبخ
نور… بقولك ما تخلينا يومين
سيف.. صعب يا نور دا غير كل واحد عندو شغل ومتنسيش اننا لسه مخلصناش الصفقه
نور… طب مجتش من يوم
سيف… لا هتيجي وبعدين افرض جت ليا مهما هتشيلي الشغل كله
نور… عادي موافقه مش اول مره
سيف…انتي هبله والتصميم لا صعب
نور… هبقا ابعتلك وتقولي اعمل ايه

 

 

 

سيف… هو انا هقولك علي طريقة كيك دا تصميم قصور وشريكات انتي بتقولي ايه
نور…ياعم متخافش وافق بقا
سيف…وربنا ما هينفع وجدو كلمني قالي انه في شغل ضروري
نوربحزن… يووه بقا
سيف … طيب ايه رايك بكره نسافر وليكي عندي يوم افسحك في
نور بصتله… انت هتفتي انت مش بتبطل شغل
سيف… وعد
نور بطفوله …وعد
سيف ضحك.. وعد واللهي
نور بفرحه..اشطا خلاص
سيف لعب في شعرها ومن جوها… كنت بتمنا ارجع وانتي عارفه اني بحبك
نور ضحكت… هو انت ليه كل شويه تكنش شعري وتبصلي كده
سيف بتوتر… عادي بحسك طفله شويه
نور رفعت حاجبه… قصدك.اني عيله
سيف… لا ابدا طفله يعني بريئه لما باباها يوعدها بحاجه وتفرح حاجه بحبها فيكي لا قصدي حاجه حلوه يعني مش وحشه
نور…. اممم ماشي
سيف…زعلتي
نور…لا بس عايزه البتاعه دا ومش عارفه اطوله
سيف وقف وراها وبيجبهالها حط ايدو علي وسطها…دي
نور…اها
سيف… امسكي
نور… هات وبعدتو عنها
سيف…لا انتي بجد.زعلانه
نور…لا بس مش بحب حد يقف جمبي بس
سيف… لا انتي متعصبه
نور…يوووه بقولك ايه الحاجات اهي اعملو انت انا عايزه اروح الحمام وسابته وطلعت
مازن لحظ نور طلع من المطبخ متعصبه طلع وراها
نور جي تقفل الباب لقت مازن بيبعدو بصت… ايه ياعم فجعتني
مازن ضحك… متخافيش انا ينفع ادخل
نور…اتفضل

 

 

مازن… مالك بقا
نور… مافيش
مازن…نور دا انا حفظك
نور ضحكت…عادي متعصبه شويه.
مازن… ايه العاركه المره دي
نور بستغراب…عاركه
مازن… نور انا مازن اخوكي قولي انتي كنتي طلع من المطبخ متعصبه ومكانش في غير سيف
نور…. لا متعاركناش
مازن… اومال متعصبه ليه
نور.. مش عارفه والله
مازن…طيب ايه اللي حصل
نور…مره واحده اتعصب عادي
مازن… فاهم ايه اللي حصل خله الشعور دا جواكي
نور… احلف مش هتقول لحد
مازن.. واللهي ما هقول
نور…مازن انت حلفت وانت دكتور ودا اسرار
مازن…وغلوتك ما هقول
نور… مش عارفه فكك
مازن…مش عارفه ايه
نور…ما بجد مش عارفه
مازن…طيب واحدي الله
نور.. لا اله الا الله
مازن…نبداء ايه اللي سيف عملو عصبك

 

 

نور…هو كان بيجبلي حاجه من دولاب من فوق وسند عليا وقرب مني وانا حسيت اتكهربت وقلبي دق جامد دا غير كنت هطرشق الصبح لما لقيت البنت الميصه جي تسلم عليه هنا والبنتين اللي كانو معايا في كليه لما اول مره شافو اضايقت وهما بيحاولو يكلمو وفرحت لماصدهم معرفش ليه وانا مبقاش في اي حاجه حصلتلي الا واجري اقوله يمكن عشان شبه بابا
مازن ابتسم..يمكن او انك بداتي او فعلا تحبي
نور بصدمه… ايه لا لا طبعا دا اخويا انت بتقول اي
مازن… بقول اللي شايفو
نور… اللي هو ازاي ممكن عشان في من بابا مش اكتر
مازن…طيب وجوده جمبك بيحسسك ب ايه
نور…ببقا مطمنه طبيعي وابتسمت عارف شوفت صحابي هنا ورخمو عليا واول ماشافو انت عارف ان سيف لي هيبه كده وشكله يعني جميل كان جي هما فضلو يكلمو وسيف لحظ انهم بيضايقوني راح سبهم ومشي وماردش عليهم واخدني وسبهم ولما سالتو مردتش عليهم قالي اللي ميقدركيش ما شفهوش تاني مره برضو شوفنهم مردش عليهم وهزقهم ولا بت المسهوكه دي مقدراهش عشاني
مازن….كنتي مبسوطه لما عمل كده.
نور…احيه كنت هطير من ا الفرح بجد. كان نفسي اخدو واحضنو وفعصو زاي الاطفال كده
مازن ضحك… ايه اكتر حاجه بتحبيها في شخصية سيف
نور…. لما بيتعصب لما اعمل حاجه غلط ويزعقلي القي بيطلع خوف عليا زاي الفستان مكانش اختياري وكان حقو انا كنت مش عارفه ارفع راسي كلهم.كانو بيبصولي وبذات الزفت حمزه دا
مازن…كنتي فرحانه لما زعق
نور.. في الاول لا لان قالي انه وحش وشكلي يعني زفت كنت مش طيقه بس بعدها قالي انه حلو بس شكله ملفت وكده
مازن… ولما قالك كده حسيتي ب ايه
نور ضحكت بطفوله… فرحة بصراحه
مازن… طيب لما بتتعاركي معا بتحسي ب ايه
نوربكسوف.. بصراحه كان دايما هو اللي بيضايقني دلوقتي انا اللي بحب اضايق في وخلي يتعصب وعروق وشه اللي بتطلع من نص دي بين حواجبه اكنها شجره وضحكت
مازن ضحك… شجره
نور بضحك… اها والله وبيبقا شكله حلو.

 

 

مازن… ولما بيزعل منك بتعملي ايه
نور بثق.. لا مش بيزعل ولو زعل بيسمحني علطول
مازن بضحك… وبتتكلمي بثق كده ليه
نور…. عشان سيف قالي لو زعلت من حد مش بدي فرصه يتكلم معايا نص كلمه وانا وهو بنتكلم كتير وبعدين انا وهو عارفين مهما نقول مش بيبقا قصدنا حاجه وبعدين انا عارفه انه عصبي ومش قصدو يزعلني بس مش بيعرف يهدي نفسه ولما بيوعد بيوفي مافيش مره وعدني بحاجه الا لما عملها ووعدني انه هيفسحني كمان لما نروح بكره
مازن…اممم وايه كمان
نور كانت سرحان… وفي حاجات يامه من بابا بيسمعني ويقولي الغلط من الصح ومرتين اعمل مصيبه ومايقولش لي ماما وياسلام لو رايق بيفضل يحكيلي عن كل المغامرات اللي عملها ببقا نفسي ابقا رائد زايو
مازن… امم قولي قولي
نور بصتله وفاقة… علي فكره انت رخم عادي انا بتكلم عادي
مازن…نوووورر انتي عماله تتكلمي وفضل تقولي بحبو
نور وشها بقا عباره عن طماطم…. لا طبعا لا لا دا اخويا
مازن..يا بت دا انتي عينك لمعة اول ما بداتي تتكلمي عنه
نور…لا عادي
مازن بصلها… تمام اقولك.انتي حسيتي كده ليه ومتقوحيش تمام
نور… تمام
مازن…انتي بداتي تحبي سيف وتتعلقي بي حتي لو تفتكر البنت اللي مسكتيها وضربتيها دي عشان غيره مش عشان مسهوكه
نور…ازاي انا اساسا مش بفكر في الكلام.دا ممكن بس عشان زاي بابا في حاجات
مازن… ودا ياكد كلامي والسبب حبك لي انه عوضك عن غياب ابوكي
نور…ياسلام طيب ما انا سري معاك هل كده انا بحبك عشان اخويا ولا عشان حاجه تاني
مازن ضحك..يبت متلعبيش بالكلام وحط ايدو علي خدها بحنيه انتي خايفه تفقدي سيف عشان كنتي متعلقه ب باباكي وانك.خايفه يبعد او يحصلو حاجه
نور…بعد الشر هووممكن يحصلو حاجه

 

 

مازن ضحك… اهو خايفه عليه وبعدين ابت انتي مش كنتي عايزه تتجوزي ظابط او رائد او ايه حاجه فيا ضري نار
نور بصتله وسرحت…لا لا استحاله انا وسيف يبني دا احنا كنا بنطحن.بعض.
مازن…ومن شويه قولتي انك بتحبي تنكشي في
نور… اها زاي ما بضيقك انت وادم وياسين
مازن…انتي بتقوحي ليه بس نفسي افاهم
نور… مش بقوح اصل انا ماليش في رومنسيا ولا الكلام دا ولا ليا في جو دا لا لااستحاله
مازن… نور واحدي الله انتي مش بتقولي بتبقي مطمنه وفرحانه ودايما لما بتحتاجي بتلاقي قصادك ومهما تتعاركو وترمي كلام هو عارف مش قصدك
نور…اها
مازن… هل لما بتشوفي بتضايقي ولا بتفرحي بتحبي تتكلمي معا
نور…انا اساس مش بتكلم الا معا سليم مشغول بخطبتو وفرح مع عبد الرحمن وانت كل واحد مع خطبتو وانا قاعد شويه مع تيتا شمس وشويه مع سيف وبصراحه هو دايما بيفضل يتكلم معايا
مازن…طيب انتي قولتي اهو انه دايما جمبك
نور… سيف عمرو ما هيبصلي اساس محدش هيرد بيا يا مازن انت مش مقتنع انا دبش واسلوبي وحش ومسترجله دا غير لبسي مش زاي البنات استحاله
مازن…طب ما سليم كان معجب بيكي
نور ضحكت…سليم دا اسم علي مسمه مسالم جدا وبعدين اكتشف انه معجب بشخصيه مش حب
مازن… طيب انتي لووعلي شكلك زاي القمر وانك.مسترجله فا دي انا كا راجل احبها في البنت لان عارف لما اسيب بيتي هبقا مطمن انها لو حد.جه ناحيتها هلاقيها فتح دماغو نصين
نور ضحكت… عشان كده.حبيت سلمي
مازن… سلمي زايك وانا حبتها اهو
نور…بس لبسها لبس بنات
مازن… واللهي انتي زاي القمر من كل حاجه والف مين يتمناكي
نور…عشان اختك بس
مازن… وربنا ابدا وبعدين اش ضمنك انه يكون برضو بيحبك
نور ضحكت…انت عبيط انت خلتني بحبه وهو كمان
مازن… وربنا بتحبي
نور…لا بس بقا

 

 

مازن… طيب لو طلعتي بتحبي هتعملي ايه
نور…يووه اطلع برا يلاه
مازن بضحك…وربنا المقوحه دي بتحبي
نور ضحكت… امشي عابزه انام عشان هنمشي بكره يلا وزقته يطلع برا
مازن بضحك…هنشوف وطلع
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
نور فضلت تفكر في سيف ومش عارفه هي فعلا بتحبه ولالا وعده اليوم تاني يوم كلهم لمو حاجاتهم ومازن ماقالش لحد عن كلامو مع نور عشان وعدها وهو فعلا سر نور وكلهم اتحركو ونور راحت معا سيف ووصلو وكله واحد طلع اوضه وعده اليوم وتاني يوم كل واحد راح شغلو نور هي وسيف رايحين الشركه
سيف…مالك
نور بصتله… انا
سيف…لا انا اها مالك متغيره
نور…ابدا عادي
سيف… نور في ايه
نور… مافيش ياسيف عادي
سيف.. متخافيش انا هخرجك مش ناسي
نور بصتله.. باذن الله.
سيف بصله بستغراب ومش فاهم…طيب يلا وصلنا
نور نزلت لقت راجل جي عليها.. ايه دا
سيف نزل… في حاجه
نور… راحت وقفت جم سيف ومسكت في هدومه
الشخص… مافيش مش الانسه نور حضرتك
نور…اها
سيف…ف ايه وانت مين
الشخص…انا جي من طرف عمتك
نور…عمتي دا ليه
الشخص… بسبب الورث
نور… ورث ايه هي اساس اخدت كل حاجه بتاعت جدو وبابا الله رحمه ماخدش حاجه
الشخص…وهي عايزكي عشان تقسم الحق

 

 

نور….حق حق ايه ومن امتا عموما شكرا مش عايزه حاجه منها ولا امي وقولها شكرا علي الضمير اللي صحا مع اني مش وثقه في كده بس تمام
الشخص… طيب هي قالتلي مجيش الا بيكي
نور…لا قولها كده
الشخص شاور لي بودي جرد اللي معا
سيف ضحك…ايه نعم انت عبيط قالتلك لا
نور مسكت في سيف…سيف عمتي عمرها ما تقول كده دوله كدبين
الشخص…لو سمحتي تعالي من غير شوشره
سيف ضربه في كتف ب ضهر ايدو… طيب امشي من هنا احسن واللي عايزها يجي لحد عندها
الشخص بص علي مكان ما سيف ضربو… لا لا كده هتزعل وهتيجي معانا
نور من ضهر سيف…علي فكره دا رائد يعني ممكن يوديكم في داهيه
سيف… اظن سمعت اتفضل من هنا
الشخص ضحك بستهزء وجي يدي بوكس لي سيف راح سيف مسك ايدو وضربو هو الراجاله اللي كانت مع الشخص بودي جرد بتوع سيف مسكوهم وسيف جي يدي بالبكس تاني راح الشخص ضربو بالبوكس وجي يمسك ايد نور راح سيف مسك ايدو قبل ما يلمس نور وكسر دارعو وضربو بالدماغ وقع عبد الرحمن نزل
عبد الرحمن… في ايه
نور كانت مسك في هدوم سيف من ضهرو عمله تصوت سيف اخدها في حضنه
سيف…اهدي
الشخص جي يضرب سيف من ضهرو عبد الرحمن ضربو من ضهرو برجلو من عند الركبه وقع ضربه من مكان يخلي يغمه عليه
عبد الرحمن…ايه دا في ايه

 

 

نور جسمها كان عمال يتنفض من الخوف ومسك في سيف… مش عايزه اروح معاهم
سيف…متخافيش محدش هيقدر يجي ناحيتك ولاياخدك مني اهدي
عبد الرحمن… طيب اطلعو طيب
سيف اخد نور وطلعو
عبد الرحمن…متفاهموني
سيف… واحد جي يقول انه من طرف عمتها وعايزنها بس حتي لو كده مياخدهاش بطريق دي في حاجه غلط
نور… كدب عمتي عمرها مترجع حق حددي تاكل حق حد اما ترجع دي لا
عبدالرحمن… طيب دي هتعوز منك ايه
نور… معرفش
سيف… اهدي طيب بتعيطي ليه
نور… عمتي بتأذي ممكن تعمل حاجه
عبد الرحمن… مش هتقدر لان اللي بعتهم اترمو في سجن هي يمكن تيجي تقولك انك تطلعيهم
سيف… اهدي يا نور واللهي محدش، هيجي ناحيتك
نور… طب دي بابا ساب ليها كل حاجه عايزه ايه تاني
سيف… انا هعرف متخافيش
عبد الرحمن بضحك… سبحان الله اومال فين لسانك
سيف بصله بحاده…
عبد الرحمن.. احم طيب هروح اجبلها عصير
سيف اخدها في حضنه.. خلاص يانور اهدي بقا عشان خاطري وبعدين ما اهو الراجاله حتي اللي جبهم اضربو اكتر منه يعني متخافيش وبعدين انتي لو حسه بالوجع اللي في وشي انا المفروض اعيط دا انا بقيت عندي عين شبه البندا
نور رفعت راسها وبتبص لقت تحت عينه مزرق ضحكت…اها تصدق وحطت ايديها مكان الضربه احيه دي ورمه بجد اسفه
سيف….فادكي المهم انتي اطمني وهما سبهملي ولا هتزعلي علي عمتك
نور بصتله…بعد اللي حصل دا هتصعب بذمتك
سيف ضحك..لا وباس راسها حقكك عليا
نوربعدت…احم انا تمام.يلا نشتغل
سيف…بجد.في ايه انتي من يوم ما رجعانه من السافر وانتي متغيره معايا
نور… لا ابدا انا بس متوتر وكنت حسه ان هيحصل كده المهم يلا نشتغل
سيف بشك… ماشي يا نور

 

 

نور راحت مكتبها وبتتكلم مع نفسها
نور… في ايه انا مالي كل ما اشوفه قلبي بيفضل يدق جامد ليكون كلام مازن صح لا لا اكيد انا غلط
العقل… انتي كنتي مش عايزه تسيبه حضنه
القلب.. ولو حبتي فيها ايه وبعدين.كان بين انه خايف عليكي
العقل…اكيد لان هو بيعتبرني اختوصحبتو
القلب… بس خوفه وانه كمان محدش يلمسك بين انه بيحبك
نور.. ايه الهبل دا انا بجبرو عليا لا وكمان عايزه اقنع نفسي انه بيحبني وبعدبن طيبعي انه يرفض حد.يجي ناحيتي لاني اتحميت في وبعدين بقا كفايه كلام وبدات تشتغل وعده الوقت وجه وقت البريك لقت سيف بيخبط
نور…ادخل
سيف… عامله ايه دلوقتي
نور بصتله وقلبها دق جامد… اها تمام
سيف…طيب انا كلمت جدو وقالي انه هيبعت حد ليهم بس ماما امل متعرفش حاجه عشان انتي عارفه من اقل حاجه بتتعب
نور…ماشي
سيف… تحبي ننزل نتمشا وناكل برا
نور بتسرع…لا اصل ورايا شغل كتير وانت عارف وكده
سيف… دا وقت بريك.يانور يلا
نور… اها ما انا عايزه اخلصو
سيف بصله ومستغرب تصرفاتها… تمام براحتك ومشي عده الوقت وجه وقت انهم يروحو
سيف خبط ودخل…يلا نروح ولا برضو لا
نور… ماشي نزلو وركبو العربيه
سيف بصله وهو مشي بالعربيه… تحبي نتمشا

 

 

نور…لا عايزه اروح
سيف وقف العربيه…في ايه بقا حابب افاهم
نور بصتله… مافيش عادي عايزه اروح تعبت انت مكنتش معايا الصبح وشوفت اللي حصل
سيف… لا كنت معاكي بس انتي قبليها متغيره وقبل منرجع لما تعصبتي وبعدي عني.
نور…ما قولتلك كنت حسه بحاجه هتحصل.وخلاص
سيف…نفرض انك فعلا حسيتي بكده انا مالي بالموضوع
نور…يوووه بقا هو انت بتحقق معايا وبعدين انا حره اتعامل زاي ما انا حبه
سيف…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجنونة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى