روايات

رواية أحببت مجنونة الفصل العشرون 20 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الفصل العشرون 20 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الجزء العشرون

رواية أحببت مجنونة البارت العشرون

رواية أحببت مجنونة الحلقة العشرون

نور… ايه بصصلي كده ليه
سيف بيجز علي اسنانه…. اتزفتي وقعي الاورق دا ورد علي سليم
نور ضمت حواجبه… ايه ومسكت الفون لقته كان صامت وسليم رنن عليها كذه مره
نوراستغرابت… انت عرفت ازاي انه رن عليا
سيف بقرف… رن وقالي اقولك
نور…. اممم طيب ماتتكلم عدل مش هيجرالك حاجه لو اتكلمت عدل كتك البلاه هات وشدت منه الاورق
سيف بغضب… بكره تبقي في شركه الرئسيه من بدري تبقي قبلي هناك عشان في حاجات لزم تخلص بسرعه عشان مش هكون موجود
نور… يافرج الله هتسافر
سيف بصلها بقرف…عندي شغل مدة يومين لزم اخلص الحاجات المهم
نور… تمام بس انت اللي بتوديني ابقا هجي قبلك ازاي بالعقل
سيف… ماليش في تصحي بدري وتروحي لواحدك مش خدامك انا
نور بصتله بضيق … بدري كام. يعني
سيف… 6
نور بصتله ورفعت شفاتها… نعم كام يعنيه ليه هبيع لبن
سيف… ماليش في واياكي تتاخري عن 6 انتي سمعه
نور… سمعت رعد يا بعيد حسبي الله ونعم الوكيل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

اميرة… بقولك صحيح هي نور متغير ولا انا متهئيلي
ادم…سيف مبهدلها في شغل والمشكله ان دا طبع سيف دايما شغل
اميرة… نور شكلها متبهدله خالص بين عليها تعب
ادم… المشكله الصبح قولتلها اكلم انا سيف انها تاخد اجازه او نص يوم رفضت
اميرة… مشكلتها انها عنيده جدا
ادم… للاسف
اميرة بصتله….لسه زعلان مني
ادم… رغم كل اللي حصل للاسف مش بعرف
اميرة ابتسمت بطفوله… حسيت ب ايه لما شوفتني
ادم ملامحو اتغيرت…. غيري الموضوع
اميرة بحزن… سوال بصراحه انت مبقتش وثق فيا اوشكيت اني ممكن بعمل حاجه من وراك
ادم بصله…حتة الثقه دي فا انا وثق جدا لان انا عارفك اما انا شكيت فابصراحه شكيت
اميرة بصتله وابتسمت ب احراج وعنيها لمعة من دموعه اللي تجمعت في لحظه
اميرة… اكيد قولت دي مش اول مره
ادم…لا
اميرة… اومال شكيت ازاي
ادم… اولا الحوار مكانش دخل دماغي لان كنتي بتضحكي معا ودي مش ضحكتك وعنيكي بين منها انك عايزه تضربي الزفت دا وبصتك مكانتش اكنك اتفجاءتي بدخولي دا غير لما ضربته فضلتي وقف ورا ضهري واي حد كان يجي عشان يزقني كنتي تبعدي عني ولما هو حول يمد ايدو شوفت ايديكي اللي قرصتو عشان يتلهي فيكي وانا اتفاده ضربته
اميرة بصتله وتنحت…
ادم… اهي تتنيحه دي انا كانت جويا مش فاهم بس كل اللي حسيته اني عايز احبسك ومحدش يكلمك اويتعامل او يشوفك غير وما تفتكريش تحكم انامشكلتي اني حبيتك بجنون ويمكن دا بيضايقك بس غصب عني بحاول اداري بس مش بعرف وانك تعملي حاجه من ورايا لا وعمري ما هشك فيكي بس بالله عليكي ياشيخه ما تسمعي لي صحبتك دي تاني
اميرة من فرحتها ب كلامه حضنته…. بحبك اووي اسفه

 

 

ادم ضحك وحضنها…ياااااا لا اسمعي لي صحبتك كتير
اميرة اخدت بالها وبعدت ووشها احمر من الكسوف… احم مكانش قصدي
ادم بضحك علي كسوفها…. ليه بس خاليكي عادي تعالي تعالي وبيقرب
اميرة ضربته في كتفه…اتلم
ـــــــــــــــــــــــ
نورين راحت اوضة ياسين
ياسين كان فاتح الباب وقاعد لقاها واقفه قصاد الباب
ياسين…ايه مالك
نورين…عايزه اعيط
ياسين مسح ب ايدو علي وشه…ام الهرمونات ليه
نورين…حسه اني تقيله عليك
ياسين.. هو اناا شلتك
نورين….مش بهزر بتكلم جد
ياسين… تقيل ازاي بمعنا ايه
نورين… حسه اني وجودي مش مستحب
ياسين… هو فعلاشرب السجايره حرام مش مستحب علي فكره
نورين… ياسين احترم كلامي
ياسين… نورين يا روحي يا نن عيني انا قولتلك انك تقيل او مش حابب وجودك او حسستك بدا
نورين… لا
ياسين..اومال ام احساسك دلوقتي بسبب ايه
نورين….حاجه جت كده وقالتلي كده فاحسيت اني تقيله
ياسين….ال حاجه بنت الك”لب دي اوعي تسمعي كلمها
نورين ضربته في كتفه..احترام نفسك
ياسين ضحك… حاضر بصي ياروحي انا بحبك وانتي عارفه كده كويس وعمرك ما كنتي تقيله عليا بالعكس كل يوم بحبك اكتر انا ساعات بقاعد افتكر الخناق اللي بنا وضحك مثلا دلوقتي وانتي واقفه شبه الطفله عند الباب واكنك جي تشتكي لي باباكي دي عندي بالدنيا وبعدين بنتي عمرها ما كانت تقيل علي حد انتي يبختها الي تعرفك ومش هنقول يا بختو عشان بغير وغمز ليها

 

 

نورين ضحكت…نفسي تتكلم للاخر من غير هزار
ياسين مسك.خدودها….ومين قال بهزر انا فعلا بغير طب تصدقي ساعات ببقا عايز اضرب ادم انه بيحضنك رغم انه اخوكي
نورين ضحكت…يبني دا اخويا
ياسين…وانتي بنتي واختي وحبيبتي وصحبتي وروحي وامي وكل حاجه وبتعتي انا وبس يبقا مش من حقو برضو
نورين ضحكت… وانت كمان
ياسين ضحك…اسمها وانا كمان
نورين….لا وانت كمان قصدي بابا واخويا وحبيبي وكده
ياسين…عارفه يا نورين عيبك الواحيد ايه ومع ذلك بحبه
نورين…ايه
ياسين…ا انتي رومانسيه مش هنقول لا بس رومنسيه فشله في حديقول وحبيبي وكده
نورين بصتله با لا مبالاه…. انا غلطانه
ياسين ضحك.. اهو لما متلاقيش رد تقلبي وشك
نورين… المفروض اقولك ايه
ياسين قرب منها… مفروض تبصلي كده وتقواليلي وانت كل حاجه
نورين ضحكت… وانت مغمض عينك كده ليه
ياسين…يبت بسبلك
نورين…لا انت كده عايز تنام
ياسين….او مطبق
نورين…ممكن برضو
ياسين… قومي يا نورين عبو شكلك مش وش رومنسيه
نورين…سبتهالك يا مرهف الحس
ياسين…عقبال متحسي علي دمك يارب
ــــــــــــــــــــــــــــــ
سلمي…نور
نور….ايه انتي كمان اتعاركتي مع مين ما هي المصايب ورا بعضها
سلمي بصتلها بحزن…خلاص فكك ومشيت
نور.. احسن واتنهدت وبتتكلم مع نفسها
نور… طيب وهي ذنبها ايه اللي تطلعي فيها زعلك وكسفتها غبيه يا نور
العقل….روحي شكلها محتاج تتكلم
القلب… افتكري قبل كده انها قالتلك انتي اول واحده احكلها
العقل…كانت جي متعشمه فيكي

 

 

القلب… كسفتيها زمانه بتعيط
نور.. بااااس وانا هفضل اجلد نفسي ليه وراحت لي سلمي اوضتها
نور بتخبط… ينفع ادخل
سلمي…اكيد
نور…طب تصدقي انك جدعه ودخلت
سلمي…ليه
نور…كان ممكن تكسفيني نور بتصلها لقت ملامح سلمي بهتا
سلمي… لا ابدا اكيد فيكي حاجه وانا جيت في وقت مش مناسب
نور…مالك
سلمي..لا مافيش انا تمام
نور بهزار..لا انا مش حبيبك عشان اقولك مالك تقوليلي مافيش اعترفي ابت
سلمي بصلتلها وعيطت…مش عارفه صدقيني
نور اتفجعت من رد فعلها…مالك اهدي
سلمي بعياط… حاجات حصلت مبقتش فاهمها
نور…. اهدي طيب عشان خاطري واحكيلي
سلمي بتمسح دموعها… اوعديني متقوليش لحد
نور…. وعد
سلمي قمت قفلت باب الاوضه وقربت من نور… مازن
نور بستغراب…مالو
سلمي…. قالي انه معجب ب صحبتي

 

 

نور بشك… اها
سلمي…اول ماقالي انه معجبه بيها حسيت اني اضايقت ومن ساعتها عماله اعيط مش فاهمه مالي
نور بلعت ريقها…. مش فاهمه ايه انتي يا حاجه من الحاجتين يا غيران من صحبتك
سلمي.. لا طبعا بالعكس انا تمنالها الخير دي صحبتي واللي اتمنا ليها اتمنا ليا استحاله اغير منها انا اغير عليها
نور ب كف ايديها ضربت علي صدرها…ينهارك اسود اوعي ابت تكوني استغفرالله العظيم
سلمي بصتلها بالا مبالاه…قومي يانور قومي عبو شكلك
نور…اومال ايه اغير عليها دي
سلمي… اختي زاي اختي انتي مجربتهاش
نور بضحك…. ما ادم ومازن هغير عليهم ليه دوله عرار
سلمي ضحكت… علي رايك
نور بصتلها… انتي شكلك بتحبي
سلمي تنحت…ايه
نور… شكلك بتحبي مازن وغيرتي عليه او زعلتي انه محبكيش زاي ما انتي حبتي او يمكن انتي معجبه مش اكتر
سلمي….لا لا طبعا انا ومازن صحاب
نور بصتلها…. طيب اضايقتي ليه لما قالك انه معجب
سلمي بقلت حيل….مش عارفه انا مره واحده اضايقت
نور…هسالك سوال لما قالك كده حسيتي ب ايه
سلمي….ما قولتك اضايقت
نور ..لا مقصدش قصدي هنا وشاورت علي قلبها
سلمي….شعور غريب يمكن عشان اضايقت
نور…انتي بتقوحي ليه
سلمي… انا
نور.. اها مش عايزه تعترفي
سلمي.. ابدا
نور…طيب اوصفيلي الشعور دا
سلمي.. مش عارفه وجع كده مش متقبل الموضوع اكنك جبتي حجر تقيل ونزلتي علي قلبي او خبر مكنتش حبه اعرفو شعور اكني ندمانه بس معرفش علي ايه

 

 

نور… ودا كفيل ب انك تتاكدي انك حبتي من غير ما تحسي بنفسك وجودمازن دايما قدامك وهزار والصحوبيه اللي بنكم حسستك انكم فقط صحاب بس انتي قلبك مال لي وحبتي
سلمي… معقول
نور…اكيد
سلمي بصتلها وسكتت…
نور… هتعملي ايه
سلمي…مش عارفه حتي لو بحبه مش هينفع اعمل حاجه
نور بصتله بحزن…طيب اكلمو انا
سلمي… لا طبعا وبعدين عمري ما اقبل علي نفسي كده
نور بتفاهم حضنتها… ربنا يقدملك اللي في الخير سلمي امرك لي ربنا
سلمي.. ونعمه بالله
تسريع الاحداث
نور فضلت مع سلمي تهزر معاها وعشان تفك شويه وبعدها نزلو كلهم عشان العشا وعاصم لحظ ان نور وسلمي زعلنين وعد اليوم ونور صحيت وراحت الشغل نفس الوقت اللي قال عليه سيف راحت لقت شغل يامه
نور…. ينهار ابيض ايه كل دا بصت حواليها وعيطت ونزلت ورجعت تاني بس كده عشان ااقدر استحمل القرف دا
فضلت تشتغل وترتاح شويه وترجع تكمل فونها رن
ادم… الو انتي فين

 

 

نور… في شركه
ادم… ونزلتي بدري ليه كده
نور…شغل يا ادم عادي بقولك هقفل عشان متلغبطش باي وقفلت قبل ما يرد
وفضلت تعيط وتكمل اللي بتعملي عده عليها4ساعات كانت خلصت ربع اللي قدامها راحت عملت قهوه رجعت لقت سيف دخل بعدها ما ادتش اي رد فعل وفضلت شغال
عده ساعه ياسين دخل ليها
ياسين…نون ايه فينك
نور وقعت القلم وعملت نفسها انها بتجيب ونزلت تمسح.دموعه…وطلعت عامل ايه
ياسين…مالك
نور… مالي
ياسين…انتي معيطه
نور…انا ابدا ليه
ياسين…نور مش عليا
نورغمزة… بيني وبينك كنت بجرب ميك اب ورم عيني طلعت عيني حساسه
ياسين بشك…حساسه
نور… اها المهم اتصالحت انت ونورين
ياسين…اها الحمد الله
نور… متزعلش نورين تاني ومتزعقش ليها وعشان خاطري متتعصبش عليها وبلاش قدام.ناس خالي بينك وبينها
ياسين بصلها اكنها هي اللي بتطلب مش بتقولو… مالك يا نور
نور ضحكت…مالي في جيبي يا صديقي عايز
ياسين…نيهاهاهاها اي ابت الخفه دي
نور…من بعد ما عندكم ويلا علي مكتبك مش عايزين كلام من الي يسوه واللي ميسواش وبصت علي مكتب سيف
ياسين ضحك… حاضر
ــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

في كليه
مازن… انا عندي محاضره انتي وراكي ايه
سلمي… سكشن ومحاضره
مازن… تمام هخلص واستناكي
سلمي… ريم مش هتحضر المحاضره ممكن توصلها وانا هخلص وادم قالي انه كده كده هيجي ياخدني عشان عايزه اجيب حاجات
مازن… اممم تمام
سلمي ابتسمت… هروح بقا باي
مازن… تمام باي
ـــــــــــــــــــــــــــ
اميرة… شكرا علي توصيله يا باشا
نورين… انت اخويا ودا مفروض عليك فا مش هشكرك
ادم… انزلي يا وجه البرص
نورين… لا تعيرني ولا اعيرك احنا شبه بعض دا حتي في بيقوله اننا تؤم
ادم… فشر دا انا قمر
نورين… قمر بستر
اميرة.. لا دي عندي انا كتب كتابك الاسبوع اللي جي
نورين… طيب لمي بقا سمعتو بقت في الارض
اميرة… ادعيلي بقا
ادم… جرا ايه منك ليها انزلو يا جزم
اميرة بتحذير… ولد عيب
ادم بيوطي يجيب الكوتش نزلو يجرو… ناس متجيش غير بالعين الحمره
ادم فونه رن… الو
ـــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

نور لقت سيف بعت انها تجيلو… ايوه
سيف بص لقه عينيها ورمه من العياط… خلصتي الشغل
نور… مش كله في حاجات لسه
سيف… تمام ابعتي اللي عملتي
نور… حاضر
سيف… وبكره انا مش هكون هنا عندي مهما تيجي هنا من الساعه 6 تخلصي شويه الورق اللي هسيبهولك وبعد متخلصي تروحي علي الشركه التانيه في اوراق تخص شغلك ترجعيها وتوقعي عليه وفي عميل هيجي يعرض شغل اقاعدي مع انتي وعبد الرحمن وشوفه العرض بتاعو وانا يوم السبت هكون رجعت
نور… احنا نهارد الاربعاء يعني 3ايام هشيلهم انا
سيف… عبد الرحمن معاكي
نور… والااجازه بتعتي انا مجبتش اي حاجه الفرح والبنات مستنين نشتري انا وهما
سيف… وانتي هتشبهي نفسك بالبنات ليه وضحك بستهزء
نور بصتله… تمام حاجه تاني
سيف استغرب ردها… لا واياكي ارجع القي الشغل لسه متعملش
نور.. تمام
ـــــــــــــ
عده الوقت وسلمي خلصت السكش والمحاضره وبتكلم ادم يجي ياخدها
سلمي… ايه فينك
ادم… بجد اسف جالي اجتماع ضروري
سلمي… خلاص ربنا يقويك
ادم… هو مازن فين طيب

 

 

سلمي… خلاص انا هركب تاكسي
ادم… لا استني اكلمو
سلمي… لا لا هو وراه مشوار باي وقفلت قبل ما يرد طلع من الكليه لقت مازن
مازن.. ايه هوكل دا في محاضره
سلمي بستغراب… ادم كلمك
مازن.. لا انا بعد ما خلصت المحاضره قاعد مع الدكتور سعد كان عايز خدمه فا قولت استناكي
سلمي…. اها تمام وريم
مازن… تتعوض هكلمها انا اساس اخد رقمها
سلمي بضيق…. تمام ربنا يتمملكم علي خير
مازن… باذن الله مع اللي بحبها
سلمي ابتسمت ومن جوها حسه بشعور غريب… طيب انا هروح عشان هشتري شوية حاجات
مازن.. لا ما انا كمان هشتري حاجات فا هجي معاكي
سلمي… تمام
مازن… يلا ركبي
ـــــــــــــــــــــــــــــ
عده الوقت وجه ميعاد الاستراحه
سيف طلع من مكتب لقه نور قاعده بتشتغل… وقت ال بريك بتاعك
نور مكانتش مركزه معا ومركزه في شغل كان كل اللي في دماغها تروح وتكون خلصت اللي عليها
سيف بزعيق…. انتي مش بكلمك
نور بصت… انا ايه
سيف… مش هتنزلي تتغدي
نور… لا
سيف بضيق… براحتك يكون احسن
نور مردتش عليه..
عده 4ساعات نور كانت خلصت
نور بفرحه… ايو بقا الحمد الله
سيف طلع … يلا عشان هنروح
نور.. تمام وانا خلصت الحمد الله ولمت حاجاتها وسيف طول طريق كان بيستفزها وهي ولا رد فعل اول ما وصلو طلعت اوضتها كانه كلهم وصلو بعد وقت

 

 

امل… يلا عشان تتعشو حد يطلع ينادي نور
ادم… اشطا
اميرة.. لا انا اللي هطلع
تهاني.. اطلعو انتم الاتنين يلا
مكرم.. لا انا كده كده طلع اجيب العلاج اللي قبل الاكل خاليكم
ادم واميرة بصو لي بعض وقاعدو
اميرة بهمس… انت كنت هتقولها علي المفجاءه
ادم… انتي اللي كنت هتقوللها
اميرة… يبقا كنت هتقول مادم عينك ضحكت كده
ادم غمز… احبك وانت مركز ف عيوني اعسل انت
اميره وشها بقا طماطم ضحكت وديرت وشها
ـــــــــــــــــ
مكرم بيخبط… نور يابنتي
نور..
مكرم… نور وبيفتح الباب لقا نايم بهدومها
مكرم بيصحيها… نور يابنتي وفضل يصحيها
نور بصتله… بابا
مكرم… يلا قومي عشان تاكلي
نور… لا لا انا مش جعانه
مكرم… مش جعانه ايه شكلك تعبان مالك
نور.. لا ابدا بس بجد عايزه انام صحي من بدري
مكرم… طيب كولي اي حاجه ونامي
نور…. داانا اكلت اكل يشبعني سنه وبكره هاكل زايو بس بجد هموت ونام
مكرم ضحك علي طريقتها.. بالف هنا طيب غيري هدومك ونامي
نور… حاضر
ـــــــــــــــــ

 

 

مكرم نزل
عاصم… اومال نور فين
مكرم… لقتها نايمه بهدومها مغيرتش من ساعات ما جت قالت تغير هدومه وتنام تاني
تهاني… تنام ايه مش هتاكل
مكرم…قالت انها اكلت يامه في شغل ومش عايزه غير تنام
تهاني…نوم العافيه يارب
سيف بصص لي باباه بستغراب من كلامو لان عارف انها ما اكلتش
مكرم…خف شغل عنها شويه بين عليها التعب
سيف… اشتغل مكانها يعني
محمود… مش كده بس ساعدو بعض
مكرم… اللي تقدر انت تعملو اعملو
سيف بصلو وكمل اكلو ومردش
عده اليوم
ونور قامت علي صوت اذن الفجر اخدت دوش وصلت ونزلت المطبخ
نور… هموت من الجوع وفضلت تدور علي اي حاجه تا كلها سيف كان لبس ورايح شغلو لقه صوت في مطبخ راح يبص لقه نور قاعده بتاكل بطفوله مسك الاكل وعمله تهز في راجليها وبتاكل بطريقه اكنها بقالها سنه مااكلتش وبين عليها الارهق وبعدها خلصت فتحت شنطتها اخدت علاج
نور… دا عشان الواحد يقدر يكمل ومسكت بطنها اهاا كنت هموت واكول الحمد الله وغسلت مكان ما اكلت وكل دا سيف واقف بصص عليها من بعيد نور بعد ما خلصت جي تطلع لقت سيف كان لبس هدوم الشغل وعلي وشه مسك قناع
نور اتفجعت فكرته حرمي وبلعت ريقها وبدات ترجع لي ورا ومره واحده بتصرخ سيف في لمح البصر كان قصادها وكتم بوقها…
سيف بصلها بستغراب.. في ايه انتي مجنونة
نور بخوف وفضلت تتنطط..
سيف فاهم… انت هبله انا سيف

 

 

نور بصتله وبرتياح جسمها استرخه مره واحده سيف سابها راحت وقعت كان يعتبر اللي كان موقفها علي رجليها بمسكتو
نورعيطت علي وجع قلبه من الفجعه وقامت واخدت شنطتها ومشيت من غير ولا كلمه
فضلت تعيط.طول السكه تاخد في مهدئات اولما وصلت اشتغلت مردتش تقعد تستريح عشان تنسا اللي حصل واللي سيف بيعملو عده الوقت ونور خلصت شغلها مكانش كتير زاي امبارح وراحت علي شركه اللي هي شريكه فيها هي وسيف وخلصت الورقه بتاعها و بعد وقت لقت عبد الرحمن قصاده
نور بصت…مش مفروض تدخل تخبط انت ولا هي ام زفت وكالة من غير زفت علي دماغك
عبد الرحمن بغضب… لا بقولك لسانك الطول دا مش معايا انتي فاهمه
نور بصتله ووشها احمر من العصبيه….لا انا بقا اللي بقولك من اولها كده عشان انا قسم بربي ما طيقه نفسي وشك دا هشلفطو تتكلم معايا عدل ومتعديش حدودك معايا انت فاهم
عبد الرحمن بعصبيه وصوت مكتوم من الغيظ… انتي اللي عديتي حدودك معايا بلاش انا
نور بصتله وتعصبت من اسلوبه اللي دايما بيستفزه بي… لا بقولك ايه انا واخد كميه مهدئات وربنا لو ما بعد عن خلقتي لا هقوم اعرفك نور بت عائله العوضي

 

 

عبد الرحمن… لا متعرفيش انا مين وممكن اعمل ايه وبعدين انتي تسئ لي عائله العوضي
نور …نهار ابوك اسود انا اسئ لي اهلي طب وربنا هوريك الا اساءه علي حق نور مسكت كوبايه القهوة وطلعت فوق المكتب بتاعه وراحت نطط عليه بالكوبايه علي دماغو وفضلت تضرب في ب ايديها
عبد الرحمن وقع وهي نزلت في ضرب وبتصرخ هو بيزعق ومش عارف يبعدها
نور بصريخ…. انا سكتلك من زمان وعماله اقول عدي يابت وانت عمال توقع بيني وبين زفت
عبد الرحمن…قومي وربنا ما هسيبك يا عجله
نور… انا عجله ياراجل يا عره
الموظفين دخلو لقو عبد الرحمن في الارض وراسه مفتوح ونور قاعده عليه ونزله في ضرب بيبعدوها عنه بالعافيه لما قامت وسابتو
عبد الرحمن قام وبيمسك راسو لقها اتفتحت…نهارك اسود وربنا لعمل فيكي محضر وبهدلك
نور….طز فيك يلاه ياض دا انت لو دخلت القسم مش هتطلع منه
عبدالرحمن…وربنا ما هسيبك يانور وانا مش مستغرب من الي عملتي لان دا اسلوبك البيئه
نور… ياابن ال وزقت البنات اللي مسكنها وجريت في لمح البصر ضربته تحت الحزام
عبد الرحمن وقع وبيتكلم بوجع….الله يخربيتك
نور… احسن
ياسين جه وبيجري اول ما دخل انصدم… دا بجد
نور كانت واقفه ووشها كله غضب وعبد الرحمن في الارض ووشه متبهدل وراسه بتنزف
ياسين…انتي فعلا اللي عملتي كده
نور…اها انا وهعمل في كده كل يوم لو مبعدش عني العره دا
عبد الرحمن….وربنا ما هسيبك يانور
نور…بس يا عرت الر*جاله دا انت عاله علي المجتمع
ياسين بص للموظفين … كله يروح مكانو انتم واقفين كده ليه يلا وبص لي نور وانتي اسكتي وراح قاعد عبد الرحمن
ياسين…معلش يا عبد الرحمن
عبد الرحمن… وربنا ابدان هعمل محضر دا حقي واستحاله اتنازل عنه
ياسين..اهدا طيب وتعال نشوف الجرح الاول
تسريع الاحداث

 

 

ياسين اخد نور وعبد الرحمن لي مستشفي مكرم
ومكرم انصدم من شكل عبد الرحمن وبص لي نور مكانش مصدق انها هي اللي عملت في كده عبد الرحمن خيط راسه وقاعد هو ومكرم وياسين يقنعو في انه ميعملش محضر في نور
عبد الرحمن… ابدا انا بنت تعمل فيا كده
نور بصتله بقرف…واللهي تلاقيك كل يوم بتضرب
ياسين دير وشه وضحك..بس بقا
عبد الرحمن…لا هعمل محضر مش شايفين اسلوبها
عاصم جه المستشفي وهما بيتكلمو… طب لو قولتلك عشان خاطري يا عبد الرحمن
عبد الرحمن قام وبص لي عاصم… علي راسي يا جدو بس هي بهدلتني وهزقتني قدام الموظفين
نور… انت مهزق اساس انت هتجبه فيا
مازن طلع… ايه انا سمعت انكم هنا وبص ايه دا مش انت عبد الرحمن
عبد الرحمن… اها
مازن… مين عمل فيك كده
عبد الرحمن… الهانم وبص علي نور
مكرم… معلش بقا يا عبد الرحمن يا ابني حقكك عليا ودي زاي اختك
نور بصله بقرف ورفعه شفتها…
عبد الرحمن…شايف يا عمي بصلي ازاي
ياسين ومازن بصو لقو نور بصلو بقرف ووشها مافهوش حاجه وعبد الرحمن فعلا متبهدل
نور…. ولاه مش هنتحايل عليك عايز تروح تعمل محضر اتفضل روح وانا هدخل الس”جن عادي ياريت دا هتعرف علي ناس جوه واتفق معاهم لما يطلعو يضربو برضو وكل واحد يطلع يجي يضربك هتضرب ضرب دا ممكن اقوم ناس محامين تدفع عنهم عشان يطلعو ويضربو
ياسين ومازن ضحكو..
عاصم…ولد انت وهو في ايه
ياسين..احم اسف
مازن.. اسف هو ايه اللي حصل
عبد الرحمن… معرفش هي مره واحده لقتها قامت ونزلت فيا ضرب
نور…يخربيت الكدب وربنا ابدا يعني مش كفايه انك حربايه ذكر لا وكمان كدبو
مكرم… نورر خلاص بقا وبعدين اومال ايه اللي حصل

 

 

نور… هو دخل من غير ميخبط وبعدها فضل يكلمني بقرق وقاال ايه انا اسيء لي شركه العوضي فا وريتو الاساءه اللي علي حق
عاصم بصله ووشه بيضحك ومسك نفسه… انتم الاتنين غلطانين
عبد الرحمن…بعد اللي عملتو فيا يا جدو
عاصم… انتم اخوات وجدك كان صحبي لو بتعتبرني زايو خلاص واتصالحو
نور…اتصالح مع دا وربنا ابدا وحيات كل يوم ما كان بيحرق دمي ما هتصالح وانا بقا اللي عايزه يروح يعمل محضر وبصت لي عبد الرحمن وربنا شايف وشك دا مش متبهدل بس ممكن يعرفوك لا انا المره اللي جيه هخلي وشك.ياحتار في الطب
مكرم دير وشه وضحك…عيب يانور
عاصم…بنت اسكتي
مازن بيحاول يكشر…اسكتي يانور احنا بنصلح
ياسين…اهدي انتي لو دخلتي القسم مش هتستحملي
عبد الرحمن بصصلها بخبث وزاي انتصار انهم هيزعقو فيها…
نور بغيط وعنيه لمعة من العيظ…طب بصو بيبصلي ازاي ياض البص دي تبصها واحده ست متغظه من سلفتها مش راجل
عبد الرحمن.. قسم بربي هقوم امد ايدي
نور طخنت صوتها…مدها عشان اكسر ها
عبد الرحمن… علي اساس هسكتلك
عاصم…نور اسكتي بقا
عبد الرحمن…اسف يا جدو دا حقي
نور… انا مش شايفه ربطينك بحاجه غور روح اعمل يلا
ياسين بحده…نور

 

 

نور بعصبيه… بقولكم ايه مش انتم اللي حطتوني معا وهو وتاني مخليني ملطشه للي رايح واللي جي هو يطلع عيني في شركه والشركه تاني حطتلي دا عشان يهزقني خلاص سبوني مني ليهم بقا
مازن…نور مينفعش كده اهدي وتعالي واخدها وطلع برا
عاصم… بص يا ابني دي اختك لو ترضا اختك تدخل القسم وتتبهدل انا موافق
ياسين…يا سيدي عشان خاطر سيف صحبك
مكرم… بص هي مش موجوده بس انت اسلوبك معاها ميصحش واي شي بنها وبين سيف مالكش انك تدخل في
عبد الرحمن…هي بتفضل تبهدلني وتفضل تزعق
ياسين…عبد الرحمن دي نور ونور استحاله تزعق او تضايق حد الا لووهوواللي بداء
عبد الرحمن… لا دي بقا اسالها اول ما دخلت بصتلي بقرف
مكرم…حتي لو كده متتعاملش معاها كده دي زاي اختك
عبد الرحمن…ايه ياجماعه هو وشي دا علي شكولاته ولا ضرب
عاصم…المهم هتحترم كلامي ولا لا
عبد الرحمن… اكيد
عاصم…ولا محضرولا غيرو وتتصالحو وخالي تعامل مع بعض بالحدود ومهما حصل بينها وبين سيف مالكش في
ــــــــــــــــــــ
مازن… مبدائين كده اهدي
نور بصتله ومردتش…
مازن… عيب انك تمدي ايدك علي راجل
نور…
مازن…. مش عجبك كلامي
نور…
مازن.. مالك متردي عليا
نور… مافيش حاجه يا مازن اعملوواللي انتم عايزينو
مازن اخدها في حضنو… اهدي
نوربعدتو عنها… ابعد.بس كده وادخل شوف هيعملو ايه
مازن بصلها ونزل لي مستوه طولها… في حد.يعمل كده مع اخو
نور بصتله.بطرف عنيها… مازن الله يسترك روح
مازن شدها وحضنها جامد…اتعدلي انا مازن صديقك الصدوق
نور عيطت… انا اتبهدلت اووي
مازن ضحك… اسفه بس ازاي الولد مافهوش حتي سليمه
نور ضحكت علي ضحكتو… احسن

 

 

مازن… قادره
نور ضحكت بحزن وحضنته… لو دخلت السج”ن هتيجي تشوفني صح
مازن…انتي عبيطه مين دا اللي يدخلك السج”ن هو بيترسم عشان اضرب
لقو ياسين طلع واول ما شاف نور ضحك… نون يا جامد الولد مطحون
نورين واميرة طلعين بيجرو في صوت واحد… ايه دا اللي سمعتو صحيح
ياسين شد ايد نور… المعلمه نونو بتمسي عليكم
نور ضحكت…
نورين…بجد ضربتي سكرتير سيف
نور…طفحتو الدم الحيزبون دا
اميرة بضحك…. احيه هو ايه اللي حصل
نور حكتلهم… بس
ياسين بضحك… لا بس ايه يابت العضلات دي
نور…بس بابا
مازن حضنها…الله اكبر بسم الله ماشاء الله بناتنا بمية راجل
ياسين…اه الحمد الواحد يتجوز وهو مطمن مراتو هتحمي
مازن.. اها ياخويا اصل الزمن دا مبقاش في امان بقا في عبد الرحمن
نور فضلت تضحك. هي والبنات عليهم
ياسين…بت يانور في راجل بيعاكسني في رايحه والجايه وانا ولد ولود اخاف علي سمعتش تتهزر كده ولا كده
مازن… يعيني يابني ربنا يستر علي صبيانه
ياسين… يارب يا خويا وبيني وبينك خايف نورين تاخد بالها
مازن…يا ولد البنت واقفه
ياسين بتمثيل.. احيه نورين استري عليا
نورين… انا مقبلش اتجوز واحد شباب بتبص عليه
مازن…استوري تنستري

 

 

نورين… اممم طيب هفكر
مازن… اعتبري زاي ادم اخوكي تقبليها عليه
نورين…خلاص كتب لكتاب الاسبوع اللي جي
نور كانت ميت علي نفسها من ضحك
ياسين باس راسها… فكي كده وضحكي اهو بوظت سمعش قدم البت عشانك
نور ضحكت… هو حصل ايه جوه
ياسين…جدو وعمي مكرم هزقو بس ب ادب
نور… احسن
مكرم طلع بينادي علي نور وكلهم دخلو.
نور…نعم
عاصم.. اتاسفي لي عبد الرحمن
نور بصت لي عبد الرحمن… يتاسف هو لاول لان قالي بيئه واني اسئ ليكم واني لساني طويل وأهان انوثتي
البنات والشباب كتمو الضحك
عبد الرحمن بصله…عملت ايه انوثتك هي فين دي اساس وبعدين وربنا ابدان هي اللي قالت قدم الموظفين اني راجل عره
نور…انا اخس يبني بطل كدب استغفر الله لا بجد انت كل ماده بتقل وانت قله اساس
عاصم…نور ايه بقا
عبد الرحمن… تتاسف نور بتقرب منه وبصله بطريقه غريبه
عبد الرحمن بخوف منه وتهته …ايه هتعملي ايه
عاصم دير وشه وضحك
مكرم…ايه يا نور.
نور..مافيش هقوله حاجه وقربت وهمست وربنا لوواتاسفت هضربك تاني وعادي اتاسف وضربك اتاسف وضربك ولا ايه رايك لا انت تتاسف ولا انا اتاسف ونبقا خلصين
عبد الرحمن…ربنا عليكي امشي
نور بصتله ورفعت حواجبه..اتاسف
عبد الرحمن.. لا مش عايز بس ابعدي عني
مكرم…يعني خلاص صافي لبن

 

 

نور بصت لي عبد الرحمن… صافي لبن بتحب لبن يا عبد الرحمن
عبد الرحمن… ربنا عليكي
نور…ايه
عبد الرحمن…انا هروح وسابهم ومشي
كلهم ضحكو
عاصم بص لي نور بحاده…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجنونة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى