روايات

رواية أحببت مجنونة (عشقت سمراء 2) الفصل الثامن 8 بقلم سجدة محمد

رواية أحببت مجنونة (عشقت سمراء 2) الفصل الثامن 8 بقلم سجدة محمد

رواية أحببت مجنونة (عشقت سمراء 2) الجزء الثامن

رواية أحببت مجنونة (عشقت سمراء 2) البارت الثامن

رواية أحببت مجنونة (عشقت سمراء 2)
رواية أحببت مجنونة (عشقت سمراء 2)

رواية أحببت مجنونة (عشقت سمراء 2) الحلقة الثامنة

‏سيأتي يومًا يُبلغك الله فيه ما تظنه مُستحيل ويُعطيك نصيبك من الجبر والفرح بإذنه.
حوقلوا ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
الفصل الثامن من الجزء الثاني
بعد مرور اسبوع لم يحدث شئ جديد ماعدا اتمام خطوبه كيان و ادهم و مليكه و يوسف و تقرب سليم من فريده
صباحا كانوا يجلسون جميعا في غرفه الطعام يتناولون الفطار
دلف فريده ” صباح الخير
الجميع ” صباح النور
جلست فريده
فريده ” بابي
مراد ” نعم
فريده ” انا فكرت و قرارت اني اقعد هنا بس وقت ما احب تسافر حضرتك مش هتمنعني ممكن
مراد بأتسمه ” تمام ي ديدا
فريده ” و كمان نروح اسكندريه
مراد ” خلاص نطلع اسكندريه بكرا كلنا
بعد قليل في الجنيه كانت تجلس فريده و هي تعبث بيدها في السلسله الموجوده في رقبتها(اللي ادهلها سينان) اتجه لها سليم و جلس
سليم ” اي اللي خلاكي توافقي
فريده ” علي اي
سليم ” انك تقعدي هنا
فريده ” أولا انا مش هقعد هنا هقعد في القاهره
سليم ” ايوا اي اللي خلاكي توافقي بردك
فريده ” انا هقدر اخلص شغلي من هنا عادي و كمان عاوزه احس بجو العائله بس
سليم ” اي دي
كان يقصد السلسه
فريده و هي تخبي السلسه داخل البلوزه التي ترتديها” ولا حاجه
سليم بسخريه ” ورده هو اللي ادهالك صح
نظر له بحزن
سليم ” انتي لسه بتحبيه
مازالت فريده صامته
تركها سليم و دلف اللي الداخل
غدا في الاسكندريه مساء بعد ما وصلوا
كانوا يجلسون جميعا في كافيه علي البحر
فريده” فعلا ي مامي اسكندريه حلوه اوي زي ما قولتي
ساجي ” اسكندريه دي عشق بحس روحي رجعتلي لما بكون في اسكندريه
فريده ” ادهم و انكل شاكر جم
مراد ” مين اللي قالهم ان احنا هنا
فريده ” انا ي بابي
ساجي” بس ي مراد الناس جاين علينا
جلس شاكر علي الكرسي الذي بجنب ساجي و ادهم بجانب كيان
مراد كان بينظر علي ساجي الذي تحكي مع شاكر
مراد ” ساجي
ساجي ” نعم
مراد ” ما تركزي معانا
ساجي” ربع ساعه و اركز معاكم بتكلم في حاجه مهما مع شاكر
و ظلت تتحدث مع شاكر و هي تنظر اللي التاب الذي بيد شاكر
فهد و هو يتكلم بصوت منخفض ” اهدا يبني انت بطلع دخان
مراد: انت مش شايف اختك بتعمل اي
ادهم” هو انا ممكن اخد كيان و نتمشي شويه
مراد ” لا
ادهم ” نعم
فريده ” ما تسبهم ي بابي
مراد ” متبعدوش و سليم و فريده يروحوا معاكم
ادهم ” اوكي
كان ادهم و كيان في الامام و فريده و سليم خلفهم
عند ادهم ” ابوكي دا خنيق اوي
كيان ” متقولش كدا علي بابي دا قمر
ادهم ” قمر اوي انتي هتقوليلي
عند فريده و سليم
فريده ” سليم
سليم ” نعم
فريده ” انت ساكت كدا ليه
سليم ” عادي
عند ساجي
شاكر ” يعني انتي كدا هتسيبي الشغل
ساجي” لا طبعا
شاكر ” مش انتي هتستقري هنا
ساجي ” لسه مش متاكده
شاكر ” عارف انا اي حاجه بتطلع في دماغك بتعمليها يعني ممكن الصبح تقولي انا هرجع او هسافر اي مكان تاني
ساجي ” حفظتني انت
شاكر بضحك ” اوي انا اصلا في عالم البيزنز كله مشوفتش اجن منك
ساجي” الحياه من غير جنان ممله اوي
شاكر ” طيب انتي لو استقريتي هنا شغلك هنا هتعملي اي
ساجي ” انا مش هسيب شغلي لأي سبب من الأسباب ف لو استقريت هنا همشي شغلي من هنا و في قناه عرضه عليا اشتغل معاهم بس انا لسه بفكر
فهد ” هو مش انتي قولتي هتستقري هنا خلاص
ساجي ” لا لسه فكره
مراد ” والله
ساجي ” آه
مراد ” ممكن تيجي دقيقه
ساجي و هي تقوم ” عن إذنكم ي جماعه شاكر كمل انت لغايه ما اجي
اتجهت ساجي مع مراد بعيد قليلا
مراد ” اي اللي انتي بتقوليه دا
ساجي ” بقول اي
مرام ” انتي مش قولتي موافقه
ساجي” انا قولتلك بفكر
مراد ” ايوا يعني بتفكري في اي كل دا
ساجي ” بفكر في حياتي اللي هنقلها هنا و شغلي اللي ههمله طول ما انا هنا انا مش عاوزه أندم ي مراد
مراد ” ساجي هو انتي مش واثقه فيا
ساجي” انا مش واثقه في الحياه انا مش عاوزه بعد ما ارجعلك تاني اندم افهمني
مراد ” صدقيني انا مش هخليكي تندمي تاني انا اسف لأي حاجه حصلت
ساجي ” انا موافقه ي مراد بس انا بقولك انت لو فكرت بس تجرحني تاني لأي سبب من الأسباب بقي انا هختفي من حياتك تماما و مش هرجع لو حصل اي
مراد ” انا عارف ان ثقتك اتهذت فيا بس اوعدك نرجع زي الاول و اكتر
ساجي ” اوكي
مراد ” و اهدي شويه بقي عماله ضحك و هزار مع استاذ شاكر دا
ساجي ” أولا احنا بتشتغل ثانيا مالكش دعوه لما ابقي علي زمتك تبقي تتكلم ها
ثم تركته و ذهبت و هي تبتسم ابتسامه انتصار قبل أن يرد عليها
مراد ” الصبر ي رب
ساجي ” شاكر خلصت
شاكر ” لا لسه بصي كدا
ساجي” أي اه لا المودلز دي مش عجباني و مش هتنفع للأعلان دا
شاكر ” طيب تعالي اختاري
جات فريده و الباقين
شاكر و هو ينظر الي فريده
فريده ” في حاجه ي انكل
شاكر ” انتي
فريده ” انا اي
شاكر ” تعملي إعلان
ساجي” والله ممكن صح فريده هتعرف تعمله اوي
فريده ” هو اي دا إعلان اي
ساجي ” للشعر و انتي مشاء الله شعرك حلو و طويل
فريده ” لا ي مامي انتي عارفه اني رافضه الفكره دي
مراد ” انا اصلا مش موافق ان بنتي تكون ممثله
ساجي ” هي مش هتبقي ممثله هتعمل اعلان صغير بس
شاكر ” آه
فريده ” معلش ي مامي شوفي حد غيري انا
ساجي ” تمام ي ديدا براحتك
بعد وقت ليس بقليل روحوا جميعا الي البيت معادا ادهم و شاكر اتجهوا الي الشقه الخاصه بيهم
كان يجلس مراد في البلكونه اتجهت له ياسمين
ياسمين” ممكن نتكلم
مراد ” لازم دلوقتي
ياسمين ” آه يا ريت
مراد ” اقعدي طيب
جلست ياسمين و هي تفرك في يدها بتوتر
مراد ” مالك في اي
ياسمين ” انا عاوزه أطلق
مراد ” ليه
ياسمين ” الجوازه دي غلط من الاول انا مكنش ينفع أوافق بس عفاف بقي ربنا يسامحها انا ظلمت نفسي لما اخدت واحد من مراته و هو بيحبها و غلط لما كملت معاك لا مني متجوزه ولا مني مطلقه بس انا كنت راضيه ب الوضع دا عشان ايان بس انت الست اللي بتحبها رجعت ارجعلها و طلقني و خلي ايان معايا و يجيلك علي طول بس يعيش معايا و انا والله ما زعلانه انا هبقي مرتاحه كدا اكتر
مراد ” انا اسف عارف اني ظلمتك معايا
ياسمين ” انا اللي ظلمت نفسي لما وافقت يا ريت تسامحني عشان انا السبب اللي خلاك تسيب حبك الوحيد بس خلاص هطلع من حياتكم خالص
مراد ” هتكوني مرتاحه متاكده
ياسمين ” آه كدا احسن ليا و ليكم
مراد” و انا موافق اول لما نرجع هطلقك
ياسمين ” شكرا
ثم اتجهت إلي غرفتها
صباح يوم جديد
نزلت فريده حيث يجلس الجميع
فريده ” صباح الخير
الجميع ” صباح النور
فريده ” بابي انا هنزل البحر
ساجي ” دلوقتى ي ديدا استني شويه
فريده ” لا ي مامي الساعه ٥ شويه الدنيا هتليل
مراد ” خدي سليم و زين او مالك معاكي متروحيش لوحدك
فريده ” ليه هتخطف يعني
مراد ” من غير لماضه ي ديدا
فريده ” طيب اي حد يجي معايا ي شباب
زين ” روح ي سليم معاها
نظر له سليم بغيظ
سليم” اتفضلي يلا
اتجهت معه فريده الي تحت
كان البحر لا يجود به ناس كثيره اتجهوا الي مكان خالي من الناس
فريده ” يلا مش هتنزل
سليم” لا انزلي انتي
فريده و هي تتجه إلي الداخل ” براحتك
ظلت فريده تسبح بعد وقت قليل
فريده و هي تغرق ” سليم الحقني
اتجه لها سليم سريعا
سليم و هو يمسكها
فريده بضحك ” ضحكت عليك
سليم بعصبيه ” انتي هبله ي بت انتي
فريده ” بهزر معاك في اي
نظر له سليم بغضب و تركها و خرج
خرجت فريده أيضا
سليم ” لو خلصتي يلا
فريده ” يلا
اتجهوا الي البيت
و دلفت فريده الي غرفتها
بعد قليل نزلت كان يجلس مالك و مليكه و تاج و زين و كيان يلعبون الصراحه
اتجهت لهم فريده ” بتعملوا اي
كيان ” بنلعب الصراحه تعالي العبي معانا
فريده ” قديمه العبه دي بس اوكي اهي اي حاجه بدل الممل دا
بعد قليل اتجه لهم سليم
زين ” تعالي العب معانا
سليم و هو ينظر الي فريده ” لا
ثم تركهم و خرج
مليكه ” هو ماله دا
كيان ” مش عارفه
زين ” انتوا اتخنقتوا ي فريده
فريده ” و انا هتخانق معه ليه هو اللي مقلوب من امبارح معرفش ليه
كيان ” كملوا لعب طيب
فريده ” العبوا انتوا انا هروح انام عشان هنسافر بكرا
بعد مرور اسبوع في الصعيد
طلق مراد ياسمين و اشتري لها شقه و اعطاها مبلغ من المال لها و ل أيان
و كتب مراد كتب الكتابه علي ساجي من جديد
و مازال سليم يتجاهل فريده
صباحا في غرفه ساجي صحيت من النوم و دلفت الي الحمام و طلعت وهي تلف المنشفه عليها
استيقظ مراد علي صوتها
مراد ” اي القمر دا
ساجي ” طول عمري
قم مراد و اقترب منها و لف يده علي خصرها
مراد ” صباح النور ي عيوني
ساجي ” صباح الخير
مراد و هو يقترب ل يضبع قلبه علي شفتيها
ساجي” ي الهوي
مراد ” في اي
ساجي و هي تبتعد عنه ” اصل انا جعانه اوي هغير هدومي و انزل افطر
دلفت ساجي الي الي غرفه الملابس و هي تقول ” مش بساهل كدا لما اربيك الاول
عند فريده و هي تتجه إلي اسطبل الخيل
كان سليم يطعم الحصان
فريده ” اي دا انت هنا صباح الخير
سليم ببرود ” صباح النور
فريده ” هو في اي انت بقالك فتره بتتعامل معايا ببرود كدا ليه
سليم ” و انا هتعامل معاكي ببرود ليه
فريده ” معرفش والله اسأل نفسك بقي
سليم ” مفيش حاجه
فريده ” لا في و هتقول في اي
سليم” انتي اي اللي مخليكي لبسه السلسه دي
فريده و هي تشاور علي السلسه” هو انت مضايق
عشان دي
سليم” انتي شايفه ان ليها لازمه هو انتي لسه بتحبيه
فريده ” لا طبعا
سليم ” أمال اي بقي
فريده ” معرفش انا اصلا معرفش لبسها ليه
سليم ” لا والله طيب لما تعرفي ابقي قوليلي
فريده ” استني ي سليم
سليم ” عاوزه اي
فريده و هي تنزع السلسه ” لو دي اللي مضيقاك اهي
سليم ” مدام هي مش فارقه معاكي لبستيها ليه من الأول ولا هي حرقت دم و خلاص
فريده ” مكنتش اعرف انها هتضيقك كدا
سليم ” فريده من الاخر انتي عاوزه اي
فريده ” معرفش
سليم ” طيب لما تعرفي ابقي قوليلي بقي
و تركها و ذهب
كانت كيان تتكلم في الهاتف و هي تتجه إلي غرفتها رأها مراد
مراد ” بتكلمي مين ي كوكي
كيان ” دا ادهم ي بابي
اخذ منها مراد الهاتف و هو يقول ” انت عاوز اي ي زفت
ادهم ” ازيك ي عمي
مراد ” عمك في عينك بتكلم البت عاوز اي
ادهم ” خطيبتي والله بكلمها عادي
مراد ” لا معملهاش هي مكلمه واحده في اليوم و متعديش الخمس دقايق
ادهم ” هو انت ليه محساسني اني شقيطها دي خطيبتي و الله
ساجي و هي تاخذ الهاتف و تعطيه لكيان ” بس ي مراد ما تسبهم في حالهم الله
اتجهت كيان الي غرفتها
مراد ” بنتي الله
بعد مرور اسبوعين كان الحال كما هو عليه ساجي لم تخلي مراد يقرب منها و ماشيه بمبدأ شوق ولا تدوق
و سليم و فريده لما يتكلموا و كيان و ادهم دائما يتكلمون ولم ينتهي مشاجرات مراد مع ادهم
صباحا في غرفه ساجي
كانت تقف أمام المرايه و تسرح شعرها
مراد و هو يحتضنها من ظهرها ” هتفضلي كدا كتير
ساجي” كدا ازاي
مراد و هو يلفها إليه ” انتي عارفه انا قصدي علي اي انا سيبك بمزاجي انتي فكره انك كدا بتعقبيني
جات ساجي كي تتحدث
مراد ” متقطعنيش متفكريش انك لما تعملي كدا بترضي غرورك لا علي فكره انتي كدا بتتعبينا علي الفاضي انتي عارفه اني عمري ما هعمل كدا تاني كفايه عقاب و بعد بقي
اومأت ساجي برأسها
مراد ” اي رأيك نطلع دهب
ساجي” ياريت نغير جو
مراد ” اجهزي طيب انا مرتب كل حاجه اصلا
ساجي ” حاضر
اتجهت ساجي كي تجهز نفسها
صباح يوم جديد في دهب
لا أعتقدُ أنني سألتقيّ بشخصَ يمكن مقارنته معكِ ؟ ولا أعتقدُ أن يلفت انتباهي أحد غيركِ ، يمكنني أن أتحدثَ معَ جميع أنواع البشر لكٌننـي دائماً ما أجد نفسي أفكر لماذا هُم ليسوَا ساحرينَ مثلكِ !
في دهب في الشاليه يري البحر
كانت ساجي نائمه اتجه لها مراد
مراد و هو يعبث في منخرها ” حبيبي
ساجي بنوم ” بس ي مراد عاوزه انام
مراد ” تؤ تؤ قومي بقي احنا جاين نتبسط مش تنامي
ساجي” شويه شويه
حملها مراد و اتجه الي الحمام و فتح الدش عليهم
ساجي ” هوف ي مراد انت مش هتعقل ابدا
مراد ” لا انا معاكي مبيكونش فيا عقل اصلا
ساجي” نزلني طيب
انزلها مراد ثم حاوط خصرها
اقترب من شفتيها و وضع عددت قبلات متتالية
مراد ” يالهوي ي ناس والله الفرواله دي كانت وحشاني
ساجي و هي تضربه في صدره ” بس
مراد ” بس اي الجمال دا مالينه و احلوينا و بقينا كيرفي
ساجي” انا تخنت
مراد ” انا مقولتش تخنتي انا بقول بقيتي بطه
ساجي” يعني كدا حلو ولا الاول احلي اخس تاني
مراد ” لا تخسي اي انتي كدا قمر اوي الاول كونتي فيلات خالص
ساجي” اطلع برا ي مراد
تجاهلها مراد و هو يضع قبله علي شفتيها
تجاوبت معاه ساجي
بعد قليل انتهت ساجي من ارتداء ملابسها بعد ان أخذت دش
ساجي بحماس ” ها هتوديني فين بقي
مراد و هو يحتضنها من ظهرها ” انتي عاوزه تروحي فين ي عمري
ساجي” عاوزه انزل البحر انا منزلتش البحر بقالي كتير اوي
مراد ” بس كدا عيوني يلا اجهزي و هنزلك المايه بس ب مايوه شارعي ي ساجي
ساجي ” حاضر
اتجهت ساجي وبدلت ملابسها
ثم نزلوا اللي تحت
جريت ساجي علي الماء شابه الأطفال
مراد ” هتفضلي طول عمرك طفله
ساجي و هي تمد يدها له ” تعاله يلا المايه حلوه اوي
نزل معها مراد الماء
ساجي” احلي حاجه ان مفيش حد في الشليهات اللي جنبنا
مراد ” لا في شاليه ساكن
ساجي و هي ترش مايه علي مراد ” مش مهم المهم ان احنا مع بعض
مراد ” انتي بترشي عليا مايه
ساجي ببراءة” انا محصلش
رش عليها مراد أيضا لاكن أكثر منها
ساجي” خلاص ي مراد والله
مراد ” لا
ساجي و هي ترش عليه المايه ” طيب اهو بقي
ظلوا يمراحون و كانوا مبسوطين جدا
أحبكِ سيدتي
‏وأنتِ لا تتوقفين عن حَرق صدركِ
‏أحبك
‏وهذا حبًا نهائيًا
‏مثل حرب لا تنتهي .♥️
بعد انت انتهوا من السباحه دلفت ساجي اللي الحمام لتنعم بدش
ما ان خرجت وقعت عينها علي الفستان الموجود علي السرير كان فستان في غايه من الجمال و الاناقة (كان لونه احمر به كم واحد فقط و طويل به بعض الفصوص من ألوان الفضي اللامع من علي الصدر و ضيق من علي الصدر و ينزل بأتساع و به فاتحه من الرجل تصل اللي فوق ركبتيها بقليل و بجانبه يوجد حذاء بكعب من ألوان الفضي ) و عليه رساله
اجهزي و انا ساعه و جاي عملك مفاجئه ي عمري ♥️
أمسكت ساجي الفستان بأنبهار” الله دا حلو اوي
بعد قليل انتهت ساجي من ارتداء الفستان و كانت تقف أمام المرايه و تضع بعض من الاكسسوارت و الميك آب
ساجي و هي ترش من البرفيوم الخاص بها” حلو اوي كدا
بعد قليل جاء مراد و دلف
انبهار مراد من جملها ” اي الحلوه دي
ساجي ” حلو عليا
مراد ” دا انتي اللي محليها
ساجي بفرحه ” مرسي اي المفاجئه بقي
مراد ” هو انا لو قولتلك هتبقي مفاجئه يعني
ساجي” طيب يلا عشان انا هموت و اعرف اي هيا
مراد ” استني ياختي
ساجي ” في اي
مراد ” البسي عبايه فوق الفستان دا انتي عاوزه تطلعي كدا
ساجي” ي مراد
قطع مراد كلامه ” بلا مراد بلا بتاع البسي عبايه انتي مش شايفه الفستان عامل ازاي
اتجهت ساجي وجلبت عبايه مفتوحه ولبستها
مراد” والله انتي عملتي اي كيدا اقفلي الزفته دي
قفلت ساجي العبايه ” كنت هقفلها علي فكره مش كل حاجه عصبيه
مراد بهدوء ” يلا
أمسكت ساجي يد مراد و اتجهت به اللي الخارج
فتح لها مراد باب السياره
ثم اتجه اللي مكان ما
بعد حاولي ساعه وصلوا
ساجي ” وصلنا؟
مراد ” آه انزلي
نزلت ساجي و امسك مراد يدها
ساجي” الله ي مراد المكان دا حلو اوي
كانت جزيره لا يجود بها احد كانت عباره عن خضرا و أشجار كثيره و بحيره وبيت متوسط الحجم من الخشب
سحبها مراد داخل البيت ما ان دلفت كانت الأرض مليئه ب الورد الاحمر
و الشموع
ظل مراد متجه بها اللي غرفه مليئا بصور ساجي علي الحائط
ساجي بنبهار ” اي دا اي الصور دي كلها
مراد” دي صورك وانتي في تركيا في كل مره كونتي بتخرجي فيها أو تروحي حفله او تتكارمي حتي لما كنتي بتروحي شغلك انا كنت معاكي لحظه بلحظه
ساجي” صورتني كل الصور دي ازاي انت كنت باعت حد يراقبني
مراد ” عيب تسألي ظابط مخابرات السؤال دا
في كل مره كنتي بتتكارمي فيها في شغلك كنت ببقي موجود في كل عيد ميلاد ليكي كانت فريده و كيان يعملولك عيد ميلاد غصب عنك كنت ببقي موجود انا كنت دايما جنبك بس من بعيد
ساجي ” طيب اي دا
كانت تقصد بوكسات الهدياه الكثيره الموجوده ب الغرفه
مراد” دي ي ستي الهدايا بتاعتك في كل عيد ميلاد ليكي كنت بجبلك هديه و اخليها هنا في كل مره تنجاحي في شغلك كنت بردك بجبلك هديه كل عيد جواز لينا كنت بجبلك هديه و اخليهم كلهم هنا
نظره له ساجي بدموع ” مراد أنا بجد بحبك اوي
مراد و هو يحتضنها ” انتي روحي ي ساجي انتي اجمل نعمه ربنا ادهالي بحمد ربنا عليها كل يوم
ابتعد عنها مراد ثم وضع قبله علي شفتيها
مراد” تعالي بقي شوفي الهدايا
ساجي” بس دول كتير اوي
مراد” اكيد مش هنضيع الوقت كله في الهدايا بس شوفي كام واحده وبعدين نبقي نشوفهم كلهم مع بعض
ساجي” تمام
اتجهت ساجي و جلست و فتحت اول هديه كانت عباره عن سلسله مكتوب عليها اسمها و جنبها فراشه
ساجي” الله دي حلوه اوي
فتحت بوكس اخر كان مليئ ب الروايات التي تحبها ساجي
ساجي ” الله ي مراد دي روايات غاده السمان انا بحبها اوي
مراد بأبتسمه ” انا بحبك اكتر تعالي ونبقي نفتح الباقي باعدين دلفوا الي غرفه اخري كان يوجد بها الكثير من الرسائل الوارقيه علي الجدار
و كان بها جدار من الازاز يطل علي البحيره التي في الخارج
ساجي” الله المنظر من هنا حلو اوي اوي
ثم رأت الرسائل
ساجي ” اي دا
مراد ” كل لما كنتي بتوحشيني كنت باجي هنا و اكتبلك رساله و اعلقها كنت عارف انك في يوم هترجعي حبيت اعمل المكان دا عشان يكون لينا احنا وبس محدش هيدخل هنا غيرنا المكان دا شاهد علي حزني و اشتياقي ليكي و عاوزه يكون شاهد علي فرحتنا سوا و حبي ليكي
نظرت ساجي الي رساله كان مكتوب عليها
– ونورُ بسمتِك لقلبي مُضيئهٌ كنورِ البدرِ في ظُلم اللّيال
وحشتيني و وحشاني بسمتك
ساجي🌏💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖. ”
قرأت رساله تانيه
-حني ي عمري لك القلب تعب من اشتياقه ليكي
ساجي ♥️♥️♥️♥️🥀
نظره الي مراد وهي تبكي ” مش لقيه كلام اقوله بجد
مراد و هو يمسح دموعها ” انا مش عاوز اشوف دموعك دي ابدا عاوزك تضحكي وبس
لفت ساجي يدها حول رقبته ثم وضعت قبله علي شفتيه
كانت أول مره تفعلها ساجي
مراد ” اي الجرائه دي
ساجي ” بحبك
حملها مراد و هو يقبلها ثم وضعها علي السرير ♥️
أحلمُ الآن
‏في هذة الليلة
‏أجلس بجواركِ
‏أسند رأسي المثقل على كتفيكِ الخفيفين
‏وأفكر كيف غدت حياتي بسهولة
‏بسهولة تخطيت كل شيء
‏حتى جوارحي هدأت معكِ.
صباحا استيقظ مراد مبكرا و دلف إلي الحمام و اخذ دش و بدل ملابسه
ثم اتجه الي المطبخ
و احضر الفطار و اتجه الي الغرفه
مراد ” ساجي حببتي قومي يلا عشان نفطر
ساجي بأبتسامه ” صباح الخير ي روحي
مراد” دا احلي صباح عدا عليا من 12 سنه والله
ساجي ” اي الدلع دا كله وجيبلي الفطار لغايه السرير كمان
مراد ” انا عندي كام ساجي يعني
وضع مراد الفطار علي السرير
ثم حمل ساجي و وضعها علي رجليه و وضع قبله علي شفتيها
ثم أخذ من الطعام و اطعمها
بعد أن انتهوا دلفت ساجي وبدلت ملابسها
ساجي” يلا نطلع نتمشي بقي
مراد” يلا
سمعت ساجي صوت هاتفها أخذت الهاتف و كانت فريده
مراد” مين
ساجي” فريده
مراد” مترديش انا مش قولتلك اقفلي الفون اصلا
ساجي بضحك ” بس ي مراد و تعاله اقعد جانبي عشان بتتصل فديو
فتحت ساجي هي تقول ” ديدا حببتي عامله ايه
فريده ” الحمد لله ي مامي انتوا أخبركم اي
مراد ” كويسين عاوزه اي
كيان ” بنطمن عليكم ي بابي
مراد ” خلاص اطمنتوا اقفلوا بقي
ساجي ” بس ي مراد خلينا نطمن عليهم
مراد ” كوكي اوعي تكوني بتشوفي الزفت اللي اسمه ادهم دا
طلع ادهم من جنب فريده و هو يقول بأبتسامه مستفزه ” ازيك ي عمي
مراد ” انت ي زفت مين قالك تروحلهم انا مش قولتلك متقبلهاش لغايه ما اجي و تكلمها مره واحده بس في اليوم
ادهم ” ي عمي انت ليه بتتعامل معايا كأني مجرم عندك والله وبعدين سليم هو اللي عزمني علي الغدا عندكم في القصر
مراد ” عمك في عينك قولتلك متقوليش عمي دي وبعدين لما اجيلك انت و سليم الزفت دا و غوروا بقي مش فاضلكم و أغلق الهاتف في وجههم
ساجي بضحك” اي اللي انت عملته دا ي مراد وبعدين ليه بتعامل ادهم كدا
مراد ” كدا انا اصلا مش عاوز اجوزله بنتي وبعدين انا جاي اقضي معاكي اسبوع مش عاوز اشوف غيرك ولا اسمع صوت حد غيرك
ساجي” طيب تعاله نطلع برا الجو باين عليه حلو اوي
طلعوا الاثنين يمتشوا في الخارج
ساجي ” يلا نلعب
مراد” نلعب اي
ساجي ” هغميلك عينك و تجري ورا صوتي
مراد ” و لو مساكتك
ساجي” هاغمي انا
مراد بخبث ” ماشي
قعلت ساجي الاسكارف التي كان يوجد علي شعرها
وغمت عين مراد
ساجي ” مراد تعالي انا هنا
مراد و هو يلوح بيده في الهواء ” همسكك
ساجي ” واريني
بعد عددت محولت امسكها مراد اخيرا
مراد ” ماسكتك
ساجي” لا انت بتخم
مراد ” لا ي حببتي مش هتقدري تهربي يلا دورك
غمت ساجي عينها
مراد ” تعالي تعالي تاني يلا
ساجي ” يوووه ي مراد انت فين
مراد و هو يتجه وراء الشجره ” تعالي وراه صوتي يلا
امسكها مراد من خصرها ثم وضع قبله علي فمها قبل أن تتكلم
بعد وقت
ساجي وهي تشيل الاسكارف من علي عنيها ” مراد دا مش لعب دا
مراد و هو ينظر علي شفتيها” دا احلي لعب دا
ثم وضع قبله اخر عاصفت بكيانها
ابتعد عنها مراد
ساجي ” انت بارد
جلس مراد وسند بظهره علي الشجره و نامت ساجي علي رجليها و هو يبعث في شعرها
ساجي ” مراد
مراد ” ي قلبه
ساجي ” انا بعشقك
مراد ” عارف ي مطلعه عيني انتي
ساجي ” كنت وحشاك اوي
مراد ” اوي اوي اول ما نزلتي مصر و وشوفتك كنت هموت و اخدك في حضني كنت حاسس اني عاوز اخبيكي جوايا بس عارف انك عناديه و كنتي هتعاندي اكتر عشان كدا أخدتك واحده واحده
ساجي ” عارف كنت كل ما بتوحشني كنت ابص للسما و اكلم النجوم علي اساس انك سامعني انت عارف انا بحب النجوم قد اي
مراد ” كنت بواحشك
ساجي ” آه جدا كنت بحاول اشغل نفسي طول الوقت عشان انساك بس قبل ما انام كنت لازم افتكرك و انام و انا حضنه صورتك
مراد ” خلاص مفيش فراق تاني لأخر العمر
ساجي ” لأخر العمر تعالي بقي ننزل المايه
قامت ساجي و هي تسحب مراد من يده
مراد ” بتعشقي البحر انتي
ساجي ” بعشقك انت اكتر
مراد و هو يحاوطها من خصرها
مراد ” بعشقك ي عمري ي اجمل سمرا شوفتها في حياتي ي قلب و روح و عيون مراد ي اغلي ما املك
ي اجمل سمراء فاتنه. ♥️
ثم وضع قبله علي شفتيها ♥️
سمراء تُعد من الأشياء التي لا تذهب قدسيّتها مع الوقت، ولا يبهت جمالها الكارثي بتكرار النظر .♥️

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجنونة (عشقت سمراء 2))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى