روايات

رواية أحببت مجهولة الفصل الثاني 2 بقلم إيمان شلبي

رواية أحببت مجهولة الفصل الثاني 2 بقلم إيمان شلبي

رواية أحببت مجهولة الجزء الثاني

رواية أحببت مجهولة البارت الثاني

رواية أحببت مجهولة
رواية أحببت مجهولة

رواية أحببت مجهولة الحلقة الثانية

اعمل ايه اروح فين انط من الشباك
،لا لا يعني يوم ما اموت ابقي داخله النار وكمان مفضوحه !
،طب اعمل ايه ،اعمله بلوك
،اه مانا عملت بلوك فعلا!
،ياختاي ياختاي انا عايزه اموتني بجد مش هزار
هشيل الماده صح !
ملك وهي قاعده وحاطه ايديها علي خدها : السنه*
نور وهي بتبصلها بغيظ : انتي عايزه ترعبيني وخلاص
ملك : اصل بذمتك واحده كلمت الدكتور وعاكسته ،ولما عرف هي مين عملتله بلوك يبقي ايه اللي المفروض يحصل ! هتشيلي مادته طبعا ده شيئ معروف ،تاني حاجه ممكن من غيظه تشيلي السنه كلها متنسيش أنه ابن العميد ويقدر يعمل كده بكل سهوله !
نور وهي بتبص لصاحبتها بغيظ وشر : ملك
ملك باستغراب : نعم
نور بزعيق : امشي من قدامي دلوقتي
ملك بذهول : يابنتي هو عشان بقول الحقيقه تعملي كده
نور بعصبيه : بررررررا
ملك بغيظ : طب خارجه متزوقيش ..

 

 

 

مشت ملك ونور قعدت في اوضتها تفكر في حل المصيبه اللي حطت نفسها فيها ،كان لازم يعني تتسحب من لسانها وتقوله كان شكلك حلو النهارده ماهو حلو علي طول ايه الجديد يعني !
بعد تفكير طويييل جدا قررت انها مش هتروح الكليه تاني ،اه هي هتوقف تعليم كفايه عليها لحد كده بيت جوزها أول بيها
” والله يانور ياختي مالوحدك كلنا عايزين كده بس عمرنا مانروح نقول 😂🥲”
فتحت الواتس عشان تفك عن نفسها واول ما فتحته اتصدمت لما شافت ماسدج من رقم غريب مكتوب فيها ”
” فكرك يعني لما تعمليلي بلوك مش هوصلك !!”
نور وهي بتبلع ريقها بخوف : نهار اسود
كانت لسه هتعمل بلوك مره تانيه بس وقفت لما بعت ماسدج وقال
“لو عملتي بلوك هتشيلي مادتي السنه ديه ”
نور وهي علي تكه وتعيط: ياربي اعمل ايه بس انا مني لله علي اللي عملته في نفسي …
باسم : تعرفي انك ضعيفه وجبانه اوي
نور اتعصبت جدا وردت عليه فويس : هي مين ديه اللي ضعيفه وجبانه انا مبخفش من حد !
باسم سمع الفويس وابتسم بتسليه وبعتلها فويس بصوت رجولي : اومال انتي عملتي بلوك ليه ؟! ومجتيش تعترفي ليه مباشره من غير جو الحب المجهول ده
نور وهي بتتنهد: يارب هرد أقوله ايه بس ،يارب ساعدني
باسم وهو بيتنهد بحيره : بصي يانور انا مش هشيلك الماده وهعتبر اللي حصل ده محصلش من الاساس بس بشرط
نور بلهفه وفرحه: ايه هو ؟!
باسم وهو بيضحك بخبث : عندك بحث ١٠٠ ورقه علي الوحده الأولي في المنهج ،ولو معملتيش البحث وسلمتيه بكره اعتبري نفسك مرفوده من الكليه سلام
نور بصدمه: يالهوي ،يادكتور يادكتور هقولك بس الله يخربيتك يادكتووور
باسم : الله يخربيتي
نور وهي بتحط ايديها علي بوقها : ياسوادك ياقرمط انا لساني ده عايز يتقص منه عشرين متر اه والله ..
نور وهي بترد : انا اسفه يادكتور سامحني اللهي تنستر
باسم ضحك بصوت عالي وقال لنفسه : يابنت المجنونه

 

 

 

نور وهي بتبعت فويس بنبره صوت باكيه : يادكتور بالله رد عليا اعتبرني عيله وغلطت
باسم صعبت عليه وقالها بأستسلام : ماشي يانور ،بس فكي البلوك
نور باستغراب : ليه !
باسم : مزاجي كده ،عندك اعتراض
نور : لا طبعا يانهار خبر ده انت تنور الواتس ياضاكتور
باسم : ضاكتوور!!
نور لنفسها : حد يجي يديني كف سداسي الابعاد يفوقني عشان انا حواراتي كترت …
باسم : سلام يانور
قفلت نور الفون ووقفت قدام المرايه ،وقفت تبص علي نفسها بدايه من وشها الابيض الناعم فعلا نور رغم أنها مليانه شويه إلا أنها جميله شكلاً ،ليه متخسش ! مش عشان حد عشان نفسها ،ليه متتدحداش نفسها وتظبط نظام اكلها ،نور بتاكل كتير اوي وده اللي خلاها تتخن بالشكل ده تزعل تاكل تفرح تاكل تذاكر تاكل في كل الاحوال بتفكر في الاكل ! ليه متلهيش نفسها باي حاجه تانيه وتنسي الاكل …
نور لنفسها : خلاص يانور من النهايده دايت وياضه وياضه ودايت مش هيحم نفسي
راحت تنام وهي مقرره انها هتعتذر لباسم عن اللي حصل وهتحاول متفكرش فيه ،هو لو من نصيبها هيتزرع حبها في قلبه من غير مجهود منها
قامت تاني يوم الصبح لبست هدومها واللي كان عباره عن دريس اسود واسع وطرحه حمراء وشوذ احمر وحطت ميك اب خفيف لانها مش محتاجه اصلا ، اخدت شنطتها وخرجت ولاول مره متفكرش في الاكل نزلت وركبت تاكسي وراحت علي الكليه …
رن الفون بتاعها وكانت صاحبتها المزعجه كالعاده …
نور : صباح الخير
ملك بقرف : بلا صباح بلا مساء عندنا امتحان …
نور بصدمه : يخربيت اخبار اللي زي وشك مين قال كده !
ملك بنبره باكيه : دكتووور باسم قال كده امبارح في امتحان شفوي النهارده ااااه انا بتألم
نور بصياح : يالهوووووي
سواق التاكسي بقلق : في حاجه ياانسه
نور وهي بتبصله بحزن : لا ياسطا كمل طريقك ولو تطول تعمل حادثه اعملها ميهمكش ..
السواق بخفوت : لا حول ولا قوه الا بالله ربنا يشفيكي

 

 

 

ملك بزعيق : انتي في انهي داهيه
نور وهي تلطم علي خدها بخفه : قربت قررربت
ملك : طيب هستناكي
نور كانت خلاص قربت علي الكليه بس الدنيا فجاءه بقت زحمه ….
نور وهي بتخرج رأسها من الشباك : يالهوي ايه الزحمه ديه !
السواق : النهارده الخميس يااستاذه بتبقي زحمه …
نور وهي بتبصله بدموع : يارب اعمل ايه بس ،يعني متأخره وكمان هسقط ايه الحظ ده
فات خمس دقايق والعربيه متحركتش …
نور بتوتر : مبدهاش بقي
فتحت العربيه وعطت الفلوس للتاكسي وطلعت تجري زي الهبله خايفه الامتحان يفوتها وخاصه انها متأخره …
كانت بتعدي الطريق ومخدتش بالها من العربيه اللي جايه قدامها …
صوت احتكاك العربيه في الارض عمل صوت جامد اوي ونور واقفه مذهوله مصدومه جسمها بيترعش ثانيه اتنين تلاته ووقعت علي الأرض فاقده الوعي …
صاحب العربيه بصدمه : ياسوواد الحلل

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة : اضغط على : (رواية أحببت مجهولة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!