روايات

رواية أحببت مختلفا الفصل العاشر 10 بقلم أمل السيد

رواية أحببت مختلفا الفصل العاشر 10 بقلم أمل السيد

رواية أحببت مختلفا البارت العاشر

رواية أحببت مختلفا الجزء العاشر

رواية أحببت مختلفا
رواية أحببت مختلفا

رواية أحببت مختلفا الحلقة العاشرة

حمزه ارجع البيت هو و ريلام
ريلام بتفرق يديها بتحاول تفتح كلام: انا عارفه انك اتصدمت باللي انا عملته بس والله اسفه مش قصدي اجرحك والله انا بس مش عايزه حد يضايقك ولا حتى انجي قالت اسم انجى بنرفزه وسكتت
حمزه بصلها وكلمها بعصبيه: يعني انا ماحاولتش اعمل ده لا انا حاولت كنت فاشله 40 في المئه ايه اللي مضايقك يعني انا ما عنديش مشكله انا هافضل طول عمري كده
ريلام متضايقه من كلامه معها من طريقه صوته والدموع تجمعت في عينيها حاولت تخفيها : مش يمكن يكون دلوقت جاء ربنا بيجعل لكل شيء سبب يمكن اكون انا السبب
حمزه بصلها بتعجب: انتي ليه ساحره بس يمكن مش عارف كل شيء جائز
ريلام حاطط في دماغه انها تقنعه : طب ممكن تديني فرصه واحده اسعدك وسيبلي نفسك
حمزه بصلها وسكت: سيبيني افكر
ريلام: اوعدك مش هتندم والله
حمزه: قلتلك سيبيني افكر خلاص
ريلام: طب ممكن اسالك سؤال
حمزه: اسئلتك كترت اتفضلي اتمنى يكون اخر سؤال .
ريلام: هي فعلا مامتك
حمزه: مش فاهم ممكن توضحي
ريلام: السؤال اللي انا سالته المره اللي فاتت
حمزه: ايوه دي امي حكايه طويله شويه
ريلام: طب احكيلي والنبي
حمزه: الحكايه بدات من عشر سنين كان عندي 22 سنه عرفت ان ماما عملت حادث وماتت بس انا ما كنتش مصدق الموضوع ده من حوالي شهر شفتها وعرفت ان هي عايشه طبعا جبتها هنا وعرفت ان خالتي عايزه اخلص منها عشان هي بتحب بابا لانه كان هيتجوز قبل ماما بس هو تجوز ماما بعد بحوالي سنه اتجوز خالتي بس دي كل الحكايه
ريلام: هو انت ما عندكش اخوات

 

 

 

حمزه: لا عندي اخت من خالتي بس
ريلام: طب انت ليه ما بشوفكش بيتكلم باباك
حمزه: انتي عماله تسالي وانا مسالتش ولا سؤال عايزه تعرفي عني كل حاجه
ريلام توترت: انت عايز تعرف ايه
حمزه: اولا كان عندك حبيب
ريلام: انت عايز تفهمني انك ضابط ومش عارف عني اي حاجه نهائي
حمزه بغموض: عايزه اعرف منك انتي يمكن المعلومات اللي عندي غلط
ريلام: ايوه كان عندي
حمزه: ليه سبته بعض
ريلام: تصدق لو قلتلك اني مش عارفه ليه لغايه دلوقت ونفسي اعرف
حمزه: لسه بتحبيه
ريلام: مش عارفه اللي بيخون لازم يكرهوا او نبعد عنه مش عارفه بس انا بفضل البعد عن الناس دي احسن مش باحب وجع الراس
حمزه: يعني هو خانك
ريلام: مش عارفه كل اللي عرفته منهم هو سابني من غير ما يكلمني حتى
حمزه: بس دي مش خيانه دي اسمها ان هو مش عايزك في حياته عايز يبعد من غير ما يوضح عشان مش لاقي كلام يقولوا
ريلام: بس هو خطب واحده غيري دي مش خيانه ولا ايه
حمزه: هو انتي اتاكدتي من ده وشفته بعينك
ريلام سكتت وبعدين اتكلمت: انا لا
حمزه: يبقى ما تعرفيش ظروفه كانت ايه
ريلام: وانت عارف حاجه مخبيها عني انت بتدافع عنه ليه كده
حمزه: احم على فكره انا جعان مش هتاكليني
ريلام: مش انت اكلت
حمزه: هو انتي هتعدي على الاكل هاعمل نفسي شكرا لك
ريلام: لا مش قصدي احلى اكله هيكون عندك
حمزه: ربنا يوعدك بل يسعدك يارب
*************
في بيت اسلام
بعد الحفله ما خلصت والناس مشيوا
اسلام: بتمنى تكوني انبسطتى
مريم: جدا شكرا
اسلام: على فكره انتي بتقولي الكلمه دي كتير وانا مش باحبها قلتلك الف مره ما فيش شكر بيننا لو قلتى الكلمه دي تاني هاعمل حاجه مش هتعجبك 😉

 

 

 

مريم: خلاص حاضر مش هاقول قصدي ايه هي مفاجات لي حلوه
اسلام: انا عارف ما فيش احد بيعمل مفاجات زيي
مريم: ماشي ما قلتليش بقى ايه المفاجاه التانيه
اسلام: حظر فزر ايه
مريم: لا انا مش المفتش كرومبو عشان اعرف
اسلام: هههه هنطلع رحله اسبوع الي ميرسي علم ايه رايك في المفاجاه دي
مريم: بجد بس انا مش هطلع
اسلام: يا بنتي هتندمي
مريم: لا مش هندم
اسلام: انتي حره اطلع انا وحنين
مريم: انت ما صدقت ولا ايه انا رشقه في الموضوع ده اصلا
اسلام: انا قلت كده برده
……………………………..
عند عز و مي
مي: يا لهوي يا عز سوريا يا عز انت عاوز تموتني ناقص عمرو هتسبني لوحدي حرام عليك عز هاعمل ايه من غيرك وكمان مش هتحضر ولاده ابننا لا بجد حرام يراعوا انك متساب مش تقول اه تروح وتسيبني لوحدي انت اناني على فكره وما بتفكرش في احد غير نفسك وبس حد تاني يولع.🤧😭
عز: خلصتي اهدى بقى مش رايح الزفت انا جنبك اهو استريحت كده
مي: افرض المره دي اتثبت ورحت فيها هاعمل من غيرك ايه انا من غيرك ولا حاجه انا اول مره شفتك فيها حبيتك من قلبي بلاش تبعد عني يا عز
عز: انا جنبك يا روح قلبي خلاص بقى اهدى
مي: بجد يعني مش مش هتروح وتسيبني
عز: خلاص يا حبيبتي مش هاروح هاقعد جنبك هاقوللهم مراتي مش عايزاني ابعد عنها حلو كده
مي: نعم انت بتهزر
عز: اكيد طبعا… خلي كل حاجه لوقتها اوكي وكمان انتي وحشاني جدا جدا جدا
مي:ممم يعني بتضحك علي صح طفله انا
عز: ما انتي طفله اصلا.. توت توت توت البيضه دي هتجيب لنا كتكوت حلو صغنن
مي: نعم انا بيضاء ابني كتكوت اوع ما تكلمنيش خالص
عز: خلاص اصالحك 😉
مي: لا مش هتضحك علي زي كل مره
عز: طب تراهنيني ايه رايك
مي: مش هينفع عشان؟
عز بمقاطعه: الدكتوره قالت لي وقالت لي لدرجه ان انا هقت,لها واخلص منها مش ملاحظه ان هي وبلغه شويه .
مي: اه فعلا
عز: ايوه كده ارجعي مي حبيبتي
مي صرخت بصوت عالي
عز: والله ما عملت حاجه لسه
مي: شكلي باولد يا عز و صرخت
عز: هو ده وقته برضو مش قلت انا لسه فاضل 20 يوم لسه
مي بصراخ: حرام عليك يا عزت باموت مش قادره وانت هتقول لي 20 و 30 عااااااااااااااااا
عز: قومي نروح المستشفى
مي: مش قادر اقوم عااااااا
عز؛ اعمل ايه دلوقت
مي: ما اعرفش تصرف انا موجوع قوي
عز: احاول اجيب الدكتوره هنا
مي: انا عاوزه ماما مش قادره وبدا تصرخ
عز: حاضر
بعد لحظات

 

 

 

مي: مش قادره يا عزه هاموت
عز: بعد الشر عليك يا حبيبتي
الدكتوره: احم استاذ عز الولاده هتكون صعبه شويه والرحم متضايق جدا هنتر نوسعه
عز: اعملي اللي تشوفيه صح بس اهم حاجه عندي سلامه مي
مي بوجع: ما تسبنيش يعز
عز: انا جنبك يا روح قلبي ما تخافيش
مي: اااااااااااااه
الدكتوره: الف مبروك جاء لك ولد وبنت
عز: يا فرحه قلبي سيف عز يا جمال اسمك يا حبيبي مبروك يا قلبي هتسمي بنتك ايه
مي تاخد نفس: حلوه اسم سيف و سيا
عز: ايه الاسم الغريب ده في اسماء تانيه حلوه
مي: لا عجبني اسم سيا
عز: خلاص حلو
انا جئت فين حبيبه خالته
عز: ياما جاب الغراب لامه
ياسمين: لا ده انا باجي منور البيت بيبكي الوان كده 😂
عز: ده انتي استاذ طالما
ياسمين: فين ياسمين الصغيره
عز: قصدك سيا
ياسمين: نعععععععععم لالا
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
في بيت حمزه
كانت جرس بيضرب فتحت ريلام
الشخص: حمزه هنا
ريلام: ايوه
الشخص: طب ممكن ادخل
ريلام: اكيد اتفضل
الشخص: شكرا
حمزه: سياده اللواء اتفضل
اللواء: ممكن نتكلم لوحدنا
حمزه: تمام ممكن تعملي لنا اثنين قهوه
ريلام: حاضر
اللواء: خير يا حمزه طلبتيني ليه
حمزه: انا مش قادر اكمل في الكذبه دي
اللواء: اللي انت بتقوليه ده يا سياده المقدم احنا خلاص قربنا النهايه
حمزه: البنت طيبه جدا مش قادر اخدعها اكتر من كده انا بعثتها عني عشان متشكش في حاجه وخليت تكمل دراستها كفايه لحد كده
اللواء: يعني انت عاوز تتراجع انا بامرك انك تكمل اللي بدات فيه
حمزه: بس البنت لو عرفت ان انا بكذب عليها انا كده بدمرها واخضاعها لو عرفت اللي كانت عايشه معهم مش اه…. قطع حديث لما شاف ريلام واقفه قدامه ما اقدرش يكمل و….
يا ترى ريلام سامعه حاجه ؟
ايه خطه حمزه الجايه؟
حمزه هيقول ليه الحقيقه ولا يخبي؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مختلفا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى