روايات

رواية أحببت معذب قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة منعم

رواية أحببت معذب قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة منعم

رواية أحببت معذب قلبي الجزء الثالث عشر

رواية أحببت معذب قلبي البارت الثالث عشر

أحببت معذب قلبي
أحببت معذب قلبي

رواية أحببت معذب قلبي الحلقة الثالثة عشر

💖استغفر الله العظيم واتوب إليه 💖
– عدي اسبوع وليل وزين عايشين أجمل أيام حياتهم وحبهم بيزيد كل يوم، اما وعد فهي حزينه وهي شايفه نفسها بتتحوز كصفقة وان ادم مش بيحبها وهي حاسه نفسها بدأت تحبه، اما عند ادم فهو قاعد بيفكر في وعد والمشاعر الي ببحسها تجاهها بس مش عاوز يعترف لنفسه بالحب ده
” عند وعد”
– يوم الخطوبة جه والدة ادم أصرت ان خطوبة ابنها تتعمل في قاعة كان نفسها دايما تفرح بيه
– وعد في الكوافير ومعاها ليل بتجهز
ليل… بسم الله ما شاء الله، قمر يا وعد، ادم اكيد مش هينزل عينه من عليكي
وعد بحزن… ادم ايه الي بيصلى ي ليل، انسى الكلام ده، دا مش بيطيقني، طول الاسبوع بيتاجهلني ومش بيبص ليا حتى
ليل… بصي يا وعد، ادم شكله انخذل من حد انا عرفت كده من زين بس زين مرضيش يحكلي كل حاجه، انتي لازم تكسبي قلبه يا وعد، مش انتي بتحبيه

 

 

وعد…. آه يا ليل بحبه
ليل… يبقى لازم تحاولي ومش تيأسي، انا متأكده انه بيحبك بس بيكابر
وعد… إن شاء الله هحاول يا ليل
وفجأه سمعوا صوت العربيات جايه، وبعدها بشوية دخل ادم عشان ياخد وعد، واول ما دخل وقف مصدوم من جمال وعد ومقدرش ينزل عينه من عليها، وعد خجلت وشها احمر من نظراته وبصت في الأرض، لحد ما جه زين وخبطه في دراعه
زين بضحك… ايه يا صاحبي مالك تلمت كده ليه
– ادم فاق لنفسه وبعدها رجعت نظره القسوه والبرود في عيونه وراح لوعد وخدها وطلع بره
– زين وبيبص ليل… ايه الجمال دا كله، ما تيجي نهرب ونسيبنا من الناس دي كلها
ليا بضحك وخجل… بص بقى يا زين ويلا عشان منتاخرش عليهم
زين… يارب صابرني، بت متقوميش من جنبي النهارده، احسن شكلي هضرب ناس كتير النهارده لو حد بس فكر يبصلك
ليل.. حاضر يا زيني، يلا بقي
زين… يلا يا مغلبة قلبي معاكي
– خرج زين وليل وراحوا ركبوا عربيه مع ادم ووعد وصلوا القاعه، وآدم ووعد راحوا قعدوا في الكوشة، وزين خد ليل وقعدها مع مامته، وبعدها بشوية جه الماذون وبدأت إجراءات كتب الكتاب، وعدت فاقت من دا كله على الجملة المشهوره
“بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير”، وكده بقت وعد مرات ادم رسمي، وآدم قام وباس راس وعد عشان قدام الناس، وبعدها خلصت الخطوبه وقادم راح عشان يروح وعد ومامتها
” في عربية ادم”
مامة ادم… ادم خد وعد واخرجوا ي حبيبيي
ادم… إن شاء الله يا أمي
وعد… لا مفيش داعي اليوم كان طويل ولازم نستريح كلنا وآدم اكيد تعبان
مامة ادم… لا يا بنتي لازم تخرجوا، دا يوم كتب كتابكوا يا حبايبي
ادم وبص لوعد… خلاص يا أمي وانا اصلا هانا مفاجأه لوعد
وعد بصت لادم باستغراب وصدمة وسكتت
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
♥️ صلوا على نبينا وحبيبنا محمد ❤️
” عند زين وليل”
– ليل بصت باستغراب للطريق لانه مش طريق البيت، زين احنا راحين فين
زين… مفجاه يا ليل، استنى بس
وبعدها بساعة بصت ليل لقت نفسها قدام البحر نزلوا من العربيه ولقت زين بيمد ايده ليها عشان تطلع على اليخت
ليل… اطلع فين يا زين واحنا رايحين فين
زين… هاتي ايدك بس ومتخافيش
– مدت ليل ايدها لزين وطلعت وبقت مذهولة من جمال اليخت اليخت كله مزين بالبلالين والورد مالي المكان، وفي عشا رومانسي، والجو جميل وهادي، ليا بقت تدور حول نفسها بسعادة ومش مصدقة ان زين عمل ليها دا كله، وراحت حضنت زين
ليل… بحبك اوي يا ليل دا كله عشانه
زين وبيبوس ايدها بحب… دا واكتر يا قلب زين من جوه، انا اجبلك الكون كله يا حبيبتي
ليل… ربنا يديمك ليا يا حبيبي

 

 

وفجأه لقت ليل زين بينزل على ركبته وبيقدم ليها خاتم
زين… ليلى واحلى حاجه في حياتي أسيرة قلبي، تقبلي تفضلي دايما معايا وفي حضني لآخر نفس في عمرنا
ليل بحب ودموع من السعادة… اقبل يا زين، يا زين الرجال
– وقضت ليل مع زين أجمل ليلة رومانسيه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
♥️لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ❤️
” عند وعد وآدم”
ادم وصل مامته ومامة وعد، وبعدها خد وعد على مطعم فخم جدا
وعد… مكنش له داعي انك تكلف نفسك يا آدم
ادم مردش عليها وخدها ودخل جوه المطعم
– دخلوا لقت وعد المطعم كله فاضي ومفيهوش حد غيرهم، ادم سحب الكرسي لوعد عشان تقعد وقعد قصادها
ادم وبيبص لوعد… وعد انا عاوزه اقولك حاجه، انا بحس معاكي بسعادة والفرح، بحس ان قلبي بيطلع من مكانه وانتي موجوده، عيونك بتسحرني يا وعد، وعد انا بحبك
وعد بتسمع ادم وهي مش مصدقة الي بيقوله…. ادم دا لو مقلب او بتضحك عليا بلاش هزار وكلام سخيف
– ادم قام وقعد في الكرسي الي جنبها واخدها في حضنه،…. بحبك يا وعد. من اول مره شوفتك فيها وانتي اسرتي قلبي، بعشقك يا وعدي

 

 

وعد حضنت ادم جامد وهي بتعيط ومش مصدقة نفسها… ادم انت بتحبني بجد. لو بتلعب بيا بلاش معنديش قوه استحمل كسرة تانيه يا آدم
ادم وبيمسح دموع وعد،،، اوعدك يا وعد مفيش دموع هتنزل من عيونك الجميلة دي تاني، هحميكي دايما يا وعدي
وعد وبتحضن ادم جامد… انا بحبك اوي يا آدم
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
يا ترى السعادة دي هتستمر للجميع لحد امتى؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت معذب قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى