روايات

رواية أحببت معذب قلبي الفصل الثاني 2 بقلم سارة منعم

رواية أحببت معذب قلبي الفصل الثاني 2 بقلم سارة منعم

رواية أحببت معذب قلبي الجزء الثاني

رواية أحببت معذب قلبي البارت الثاني

أحببت معذب قلبي
أحببت معذب قلبي

رواية أحببت معذب قلبي الحلقة الثانية

_ليلى وزين خرجوا من الاوضه وانصدموا لما لقوا ليل واقفة قصادهم
ليلى بتوتر… اخيرا صحيتي يا قلبي
ليل وهي بتحاول تتماسك قدام زين… ايوه يا خالتو وكنت نازلة اشرب
ليلى.. طب تعالي يا حبيبتي عشان تكلي انتي مكلتيش من الصبح
ليل… لا مليش نفس
زين… سيبها يا ماما براحتها
ليل بصتله بسخريه.. ما انا براحتي وهفضل براحتي طول عمري يا ابن خالتي
زين بصلها ببرود وسابهم وطلع اوضته
ليلى بصت ليل وقالتها
ليلى… انا عارفه انك بتحبي زين يا ليل وعلى فكره هو كمان بيحبك بس هو متخلف ومش شايف ده
ليل َ.. بيحبني ايه يا خالتو ابنك من ساعة ما بدأت اكبر وهو بيعاملني وحش اوي
ليلى َ.. اسمعي مني يا حبيبتي انا امه وعارفها هو بيحبك بس بيكابر
ليل… خلاص يا خالتو كفايه انا تعبت منه يعني اعمله ايه اكتر من كده
ليلى… خليه يشوف انك مش مضمونه وانه ممكن يخسر في اي وقت تجاهليه خالص
ليل… حاضر يا خالتو هحاول
ليلى… ربنا يهديك يا زين يا بني ويطمني عليكوا
ليل… يارب
❤️صلوا على النبي ❤️
$$ عديت الايام وليل بتحاول متشوفش زين ابدا لحد ما جه يوم الخميس
زين… يلا يا ماما هنتاخر على الناس
ليلى… مستعجل عليه يا بني هو احنا هنطير ليل بتلبس وجاي اهوت
زين… وليل تيجي معانا ليه اصلا خليها هنا
ليلى… لا والله لا لازم تيجي مش من العيلة ولا ايه
زين… طب يلا خليها تخلص بسرعه
ليل كانت بتلبس وهي مقهوره راحه مع حبيبها وهو بيتقدم لواحده غيرها
ليل لبست ومع انها كانت تعبانه ووشها بهتان وعنيها ورامه بس كانت جميله جدا هي اصلا جميلة بخدودها الحمرة وعيونها العسلي الي شبه العسل
ليل خرجت ليهم
زين بصلها وكان مبهور من جمالها
ليلى… ما شاء الله عليكي يا ليل قمر يا حبيبتي
ليل… دا حضرتك الي قمر يا خالتو تسلميلي
ليل بصت لزين بوجع لقت زين بيبصلها بنظره هي مفهمتهاش
زين بعدها فاق وبصلها ببرود… يلا بينا عشان منتاخرس
ليل وليلى ركبوا مع زين في عربيته ووصلوا فلة هايدي للعروسة
❤️لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ❤️
## في بيت كامل الدمنهوري والد هايدي
كامل بترحيب … اهلا وسهلا يا زين يا بني نورتنا اهلا يا هانم شرفتنونا يا جماعه
زين… دا نورك يا كامل بيه
قعدوا لحد ما جيت هايدي مع مامتها من فوق ليل بصت عليها لقيتها بنت لابسة فستان قصير جدا وحاطة مكياج كتير
ليلى معجبهاش لبس البنت نهائي ولا شكلها
هايدي بتمثل الرقة… اهلا يا طنط اهلا يا زين نورتونا
زين… اهلا يا هايدي عامله ايه
هايدي… الحمد لله انت عامل ايه
زين بخير الحمد لله
دا كله وليل قاعده بتبصلهم ومقهوره لحد ما هايدي بصلتها قالت لزين مش تعرفني
زين…. دي ليل بنت خالتي واختي الصغيره
ليل بصت لزين بوجع وهو بيقول عليها اخته
هايدي بتكبر … اهلا ازيك
ليل… الحمد لله
قعدوا مع بعض واتفقوا ان الخطوبة هتبقى الاسبوع الجاي في الفيلة هنا وبعدها قاموا روحوا
♥️سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ❤️
$$$ في فيلة زين
ليلي… زين انا مش موافقه على العروسة دي نهائي شايف لبسها عامل ازاي
زين… يا أمي هي كويسه بس لبسها انا هغيره ان شاء الله
ليلى… انا مش عارفه عجبك فيها ايه البت دي
زين… بنت محترمة وحلوة وابوها شريكي وبينا شغل كتير
دا كله ليل قاعده ساكتة ومكسوره وهي بتسمع حبيبها بيمدح في بنت غيرها
زين بص ليل الي قاعده ساكته
زين… ايه يا ليل مقولتيش رايك يعني
ليل وهي بتحاول تمثل البرود … حاجه متخصنيش يا ابيه زين
زين بغيظ… ازاي يعني متخصكيش انتي اختي ولازم تقولي رايك
ليل وهي حاسه انها خلاص هتنهار… حلوه يا ابيه زين ربنا يكملك على خير، انا هقوم انام تصبحوا على خير
ليلى وزين.. وانتي من اهل الخير
############
طلعت ليل لأوضتها اول ما دخلت الاوضه وقفلت الباب انهارت وفضلت تعيط وتدعي ربنا خلاص مبقاش عندها القدره انها تستحمل وتشوف حب عمرها بيتجوز واحده تانيه
(فعلا الحب من طرف واحد مذلة وكسره قلب… كل بنت تصون قلبها ومشاعرها لنصيبها وبس… متعلقيش نفسك وقلبك بحد مش شايفك اصلا، الي يحبك هو الي هيعمل اي حاجه عشان تكوني ملكه في الحلال، انتي غاليه اوي وملكة اوعي ترخصي نفسك عشان حد ابدا)
#########

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت معذب قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى