روايات

رواية أحببنا بعضنا سرا الفصل الرابع 4 بقلم نور

رواية أحببنا بعضنا سرا الفصل الرابع 4 بقلم نور

رواية أحببنا بعضنا سرا الجزء الرابع

رواية أحببنا بعضنا سرا البارت الرابع

رواية أحببنا بعضنا سرا
رواية أحببنا بعضنا سرا

رواية أحببنا بعضنا سرا الحلقة الرابعة

فجأه أحمد يقع ع الارض مغمي عليه والناس اتلمت
خدوه وراحو بيه علي المستشفي ونور أتصلت بالعيله كلها عشان يلحقوها مهي مش هتعرف تتصرف لوحدها
وجت ملك ومامتها..
ملك: أحمد فين فين أخويا عاوزه أشوفه
الدكتور:متخافوش هوا كويس بس رجله إكسرت ومحتاج رعايه ملازمه ليه فتره شهر أو أكثر
ملك:تمام يادكتور إحنا عاوزين نشوفه.
الدكتور:حاضر بس يفوق بس وهخليكم تشوفوه
وكل دا وسط عياط وإنهيار من نور و مامت أحمد وكان معاهم معتز وخالد وسابو مرات معتز مع عمر وادم
خلصو إجرئات المستشفي وخدو أحمد وطلعو من المستشفي وراحو ع البيت
نور:أنا السبب أنا الي اصريت نخرج
أحمد:بس يبت حد يسكت البت دي بدل ما أضربها وصحيح ياماما أنا نويت اتجوزها
ام أحمد: لولولولولولولوي ياألف نهار أبيض الف مبروك يا ولاد ويارب أفرح بيكم يارب
خالد:طب يا خالتي بقولك

 

 

أم أحمد: أي يحبيب خالتو
خالد:أ.. أناااا عاوز أتجوز ملك بصراحه يخالتي
أم أحمد بزغروطه تانيه: لولولولولولوي أحمدك وأشكرك يارب الحمدلله يارب فرحني بولادي كلهم يارب وقعدو يهيصو ولا أكن في واحد رجلو مكسوره وراحو البيت وخالد ومعتز طلعو أحمد لغايه سريره ونزلوا روحو
ملك ونور داخلين لأحمد ياكلوه فا ملك بتقول لنور: ما تأكليه انتي وأهو يحس إنك جنبه
نور:هعمل كدا أصلا دا قره عيني دا
ملك:والله جوز ملزقين وتستاهلو بعض
نور: أجري أجري بس وروحي شوفي سي خالد بتاعك دا
ملك: أه فكرتيني والله مش عارفه أعمل إيه أوافق ولا لا
نور: صلي إستخاره وإدعي ربنا وربما هيهديكي للصح
ملك:كلامك صح والله يا نور أنا هعمل كدا فعلا وربنا يقدم الي فيه الخير
نور: يارب يا حبيبتي
ودخلت نور لأحمد بالاكل
نور:السلام عليكم يا هندسه
أحمد:وعليكم السلام يقلب الهندسه
نور:أحم أي التثبيت دا يعني ماجيستير في الهندسه ودكتوراه ف التثبيت ميصحش كدا ي حماده
أحمد:حماده؟!!! هوا أنا ابن أختك الصغير يبت؟
نور:طب خلاص بقا أطفح وإنتا ساكت الااااه متعصبنيش يعم انتااا
أحمد:لا اله الا الله هوا ليه لازم تطلعي جعفر الي جواكي ف لحظه زي دي
نور:ما أنتا مستفز يسطااا

 

 

أحمد: يسطا؟؟؟ سواق توكتوك مفيش كلااام
نور ضحك وأكلته وبعد ما خلص قالها تعالي أسنديني اقوم
نور:يا أبني أنا قادره أسند نفسي لما اسندك
أحمد: لا حول ولا قوه الا بالله قوميني يبنتي
نور : دا أهل الحب طلعو مساكين فعلا يولاد
أحمد:خالص والله
سندته ع العكاز وأيده علي كتفها
قام قايلها بقولك ينور وقام لافف نفسه وهي قدامه ع الحيطه
نور: أبعد يا أحمد عشان اقسم بالله لو ما بعدتش هعيط والله والم عليك الناس
أحمد:بس بس بس حيلك حيلك دا انا كنت جاي اقولك بحبك وامشي أنا غلطان اساسا
أحمد مش سالك خالص يشباب والله
نور:يااااه عليك دنا بهزر. ايه مبتهزرش يا خلف
أحمد:لا ملكيش ف الطيب نصيب بقا معلش
وغسل أيده ورجعته السرير وجت عند باب الأوضه:تصبح علي خير يا حبيبي وجريت
أحمد:خدي يابت والله بحب طفله هبله بس بحبها أعمل إيه طيب وقعد شويه ونام
نور وملك في أوضتهم:
ملك:عملتي إيه مع البيه؟
نور بسرحان في ملامح أحمد:هاه
ملك:هاه ينهار ابيض عليكي ينور للدرجادي بتحبيه

 

 

نور: فاقت من سرحانها بتقولي أي؟
ملك:بقولك للدرجادي بتحبيه يا نور؟
نور:واكتر من كدا يا ملك دا عوضي ف الدنيا وسندي بعد ما اهلي اتوفو ومعايا ف كل حاجه وبيحبني وبيخاف عليا
ملك:وإيه كمان يا محنو؟
نور: غوري يبت أنا غلطانه إني بحكيلك أنا هروح اقعد مع قره عيني
ملك:تروحي فين يمااااا الساعه 2
خلاص بينا نتخمد عشان في عريس جاي بكرا وظيطه سعاتك
ملك:انتي بتفكريني ليييييه
نور: أحمد موافق علي خالد وانتي بإذن الله هتوافقي يلا بقا خلينا نفرح ونشوف لوح التلج التاني دا هيتلحلح امتي
أحمد من وراهم فجأه: طب ولو هوا عاوز يتلحلح دلوقت؟
نور: اعااااا إنتا بتطلع منين يعم انتا إنتا مش نمت؟
أحمد:قمت وافتكرت إني نسيت اسقي الورد
نور:عيب عليك ودي تفوتني يا حماده سقيتهم طبعا
ملك:حماده؟ وفضلت تضحك وأحمد وشه هيفرقع من الغيظ
أحمد: يبنتي مش قولتلك بلاش حماده دي هوا أنا إبن أختك
نور:لا ابني أنا شخصيا ويلا امشي عاوزين نتخمد
أحمد:يكش متقوموش
ملك:بتقول حاجه يسطا؟
أحمد:لا تصبحو ع خير انتو بقا…
تاني يوم…
ملك ونور إبتدو يجهزو وجيه معتز وخالد ومامتهم يتقدمو ووافقت ملك وقالو نسيبهم مع بعض شويه
دخلو الاوضه..
خالد أنا مبسوط جدا انك وافقتي وصدقيني عمري ما هدايقك ولا هأذيكي وهيعيش مبسوط بإذن الله
ملك:ودا الي أنا طالباه وأنا لولا أني عارفك وعارفه أخلاقك مكنتش وافقت

 

 

وقعدو يتكلمو حبه وتمت الخطوبه وبقو مخطوبين رسمي
ونزلو أتعشو سوا ومعاهم أحمد وطلعو نامو وخلص اليوم…
تاني يوم أحمد ف شغله وفجأه تيلفونه يرن..
-الو
-مش هخليك تاخدها أو تطول شعره منها
-إنتا مين ياك*لب
وقفل فوش احمد..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببنا بعضنا سرا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى