روايات

رواية أحببنا بعضنا سرا الفصل السادس 6 بقلم نور

رواية أحببنا بعضنا سرا الفصل السادس 6 بقلم نور

رواية أحببنا بعضنا سرا الجزء السادس

رواية أحببنا بعضنا سرا البارت السادس

رواية أحببنا بعضنا سرا
رواية أحببنا بعضنا سرا

رواية أحببنا بعضنا سرا الحلقة السادسة

احمد: مين الي قالك تعمل كدا؟
….: واحد اسمو.. اسمو معتز الراوي يا بيه بالله عليك يا بيه ما تعمل حاجه لمراتي وولادي يا بيه ملهمش ذنب ف حاجه
احمد: ارموه برا وانت يا معتز الكلب حسابك معايا تقيل
ف البيت عند أحمد ف نفس الوقت؛
ملك:حمدالله ع السلامه يانور كنا قلقانين والله والبيت كان غم ونكد بسبب انك اتخطفتي بس الحمدلله
نور بعياط: انا مش عارفه بيحصل معايا كدا ليه وقعدت تعيط
ملك:شوفتي يا نور ضربوني وكسروني وكتفوني
ام احمد: قدر الله وماشاء فعل المهم انكم بخير المهم احمد فين
نور: طلعني يا عمتو هنا وقالي عندو مشوار وهيرجع
بعدها بشويه احمد خبط؛وفتحتله ملك
ملك:حمدالله ع السلامه يا بيه كنت فين وقالقنا عليك
احمد: اختفي من وشي بدل ما اصور جنايه
ملك: ما بوراااحه يعم حاضر
رن تليفون احمد؛
احمد:الو
خالد:اي يا احمد اي الاخبار عرفتو حاجه ف موضوع نور؟
احمد: اه لقيناها بس معرفناش مين الي كان خاطفها وابقي روح القسم قفل انت المحضر وابقي تعالالي الشركه عشان عاوزك
خالد:طيب حمدالله علي سلامتها لو كدا هروح انا القسم وهبقي اعدي عليك
احمد: تمام كدا لو عوزت حاجه رن عليا
خالد:حبيبي تسلملي سلام
احمد:سلام
دخل اوضته وغير هدومه ورجله مدايقاها وعاوز يفك الجبس تخش عليه نور وهي دموعها باينه..
نور:حمدالله ع سلامتك انا عارفه أن انا السبب في كل الي بيحصلك انا اسفه
احمد: ولا سبب ولا بتاع كويس انك بخير ودا الأهم وروحي قولي لامي تحضرلي الغدا
نور:حاضر
تخش ملك بعد ما نور خرجت…
احمد: مش هنخلص انهارده
ملك: ما تهدي يا عمنا بس كدا وروق اعصابك ما الدنيا زي الفل اهي
احمد: كل الي بيحصل دا وفل؟ المهم خالد كلمك؟
ملك: لا ولا انا كلمته برضو ليه هوا كلمك؟ احمد: لا بسألك عادي
ملك: مش مطمنالك مش عارفه ليه
احمد:اتقلي بس السحر دلوقت هيتقلب ع الساحر
ملك: طب استاذن انا بقا تحب اجيبلك حاجه؟
احمد: لا خلاص منا قولت ل نور
ملك: ي محنوو طيب خليها تنفعك
احمد: غوري ي بت من هنا
اتغدو كلهم وأحمد كعادته دخل الجنينه عشان يسقي الورد بتاعه ويقعد يشكيله كعادته
سقي الورد بعدها بشويه لقي نور داخله وراه..
نور ببرود: حاسه انك بتحب الورد دا اكتر مني
احمد:هوا اينعم بحب الورد بس مش لدرجه اكتر منك يعني
نور:مش مصدقاك
احمد:بقولك ايه يا نور اسكتي عشان بفكر
نور:بتفكر ف ايه يا قلب نور
احمد بضحكه خفيفه:قلب نور؟
نور وخدودها احمرت : بس بقا بتكسف
احمد:يا ع القمر لما يتكسف
ولااا أكن في اي حاجه حصلت وشغالين محن ليفل عالي
احمد:المهم انا عرفت مين الي كان السبب ف خطفك
نور : بجد!! مين؟
احمد: معتز الزفت
نور:انا مش فاهمه هوا بيعمل معايا كدا ليه انا عملته ايه
احمد:هوا شخص اناني مبيفكرش غير ف نفسه عاوزك ليه باي طريقه كان ناوي يخطفك وبعد كدا يرجع بيكي هوا كانه انقذك ويبقي ف دور الشهم والبطل و..
نور: بس بس بس انت عرفت كل دا منين؟
احمد: اغبي مخلوقات ربنا يبنتي انتي النت فاصل ف دماغك؟ امال مين الي راح دور عليكي وانقذك و…
نور:ايوا يعم هوا انجاز يحترم وكل حاجه بس ايوا برضو عرفت منين
احمد:اولا بس متنطيش كدا ف الكلام سيبيني اكمل
نور:حاضر اتفضل
احمد: خدت الواد الي كان متفق مع معتز واستجوبته بطريقتي ف مخزن الشركه وعرفت منه كل دا
نور:استجوبته بس؟
احمد: هاه اه استجوبته بس
نور: مش مطمنه بس هتعمل ايه مع معتز
احمد:الصبر الصبر بس
عند معتز ف البيت..
الباب خبط وارح معتز يفتح يلاقي**** **** الي كان خاطف نور وجسمه متبهدل ضرب وبينزف…
معتز:ايه الي جابك هنا يا زفت ومين الي عمل فيك كدا وفين نور
****:طب عليا ف البيت يا بيه وضربني هوا ورجالته وخلوني اوديهم المخزن وخدو انسه نور وبعدها نزلو ضرب فيا تاني
معتز: متعرفش مين الي عمل كدا؟ أو اسمو اي حتي؟
****:اسمو.. اسمو احمد يابيه سمعت رجالته بتندهله
معتز:احمد!!!!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببنا بعضنا سرا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!