روايات

رواية لهيب العشق الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الجزء الحادي والعشرون

رواية لهيب العشق البارت الحادي والعشرون

رواية لهيب العشق الحلقة الحادية والعشرون

باران : سراب؟
سراب : كيفك باران تغيرت كثييير
باران : اكيد لازم اتغير كيفك انتي واي جايه تعملي هنا
سراب : جايه اشوفك باران وحشتني
وبتقرب تمسك ايدة
بيبعد عنها بسرعه باران
باران : انتي بتعملي اي ابعدي عني انا شخص خاطب دلوقتي
سراب ببكاء : وانا باران نسيتني
باران : من زمان من وقت ما شفتك وانتي في الوضع القـ زر انتي وجواهر وانتي نزلتي من عيوني ونسيتك
وبيجي يمشي باران ويسيبها بتمسك ايده وبتقول
سراب : حتى لو عرفت ان مخنتكش يا باران
بيبص عليها باران بصدمة واستغراب
وبتفضل تحكيله اللي عمله معاها جواهر بعدين
وتهد يدة ليها وبعد موت ابوها سافرت أمريكا وفضلت هناك ولكن منسيتكش حاولت بس معرفتش انساك
باران بعصبية : وليه مقلتيش ليه وقتها ليه ضيعتي مننا 10 سنين ليه لو قلتيلي كنت ساعدك انا بس انتي اخترتي جواهر يساعدك نفس اشي الخيانه خيانه
سراب ببكاء : باران والله العظيم بحبك غلط يمكن كان لازم اقولك ولكن افغر لي
بيسيبها وبيمشي باران وهي منهـ اره
__________________________________________
بتوصل ديلان البيت بعد فترة بتروح لمالك
ديلان : يله هنسافر على ازمير
مالك : المفروض بكرا
ديلان : انا رايحة دلوقتي هتجي معايا او لا…
مالك : تمام جاي يله هحضر الشنطة
بيوصل باران البيت وبيطلع على غرفته بيكـ سرها كلها وبيقعد على الأرض وهو منـ هار وبيبكي
بتدخل ايتان
ايتان : مالك باران في اي اي حصل
باران : انا تعبان ياأمي مش عارف ليه بيحصل معايا كدا ليه
بتحضنه ايتان وبيفضل يعيط في حضنها
ديلان بتكون طالعه هي ومالك للمطار رايحين المنتدى اللي في ازمير بخصوص الأطباء
بيوصلو المطار وطول الطريق مش بتتكلم ولا كلمه
مالك : فيكي شي ديلان
ديلان : لا ما في شي بس يمكن تعب
بيكون باران هدي في حضن امه
ايتان : احكيلي اللي حصل يله
بيحكياها مشكلته مع ديلان وبعدين راح المكتب وهو طالع اتفاجأ بسراب واللي قالتهولو
باران : انا متلخبط يا أمي مش عارف اي اللي حصل فجأة ليه رجعت دلوقتي وانا حياتي استقرت ليه تلخبطها تاني ليه….
ايتان : اول شي ديلان بتعرف جواهر مين
باران : لا
ايتان : يبقا هو بنسبالها مدير يعني عادي تروح معاه كافي يمكن في شغل كان عايزه منها
وكلامك ليها انها تسيب الشغل معاك حق في من وجهة نظرك ولكن من وجهة نظرها تحكم فيها لأنها متعرفش جواهر بيكون مين فهمت ليه عارضت
اما سراب غلطت انها موثقتش فيك لو كانت قالتلك مكنتوش وصلتوا للي فيه حاليا
هي تخلت عنك حتى لو مخانتكس
مهمهاش حالك ولا هيحصل اي فيك بعد ما تقولك الكلام دا حبها اناني اختارت نفسها مع ان لو قالتلك كنت عملت اللي قدرت عليه لحتى تساعدها
اما القرار الاختيار انك تفضل مع ديلان او ترجع ل سراب دا في ايدك وفي أيد قلبك مين فيهم في قلبك
واتمنى متظلمش ديلان معاك لو مش واثق انك بتحبها ابعد عنها وخلاص على كدا
وسابته و مشيت بقي باران بين أفكاره ديلان او سراب
بتطلع الطيارة ديلان وبعد مدة بتوصل ازمير بيروحوا على الاوتيل وبيكون ليهم زملاء من امريكا كمان هناك
بيسلمو عليهم وبيفضلو معاهم ديلان بتكون معاهم ولكن عقلها في مكان ثاني
بيرن فونها بيكون باران
ديلان : الووو باران
باران بحزن : محتاجلك ديلان
ديلان : انا في ازمير
باران : مش المفروض بكرا تروحي
ديلان : النهاردة وبكرا واحد مفرقتش
ديلان : باران انا لازم اقفل مالك بينده عليه سلام
بتقفل ديلان
فلاش باك :
لما نزلت من السيارة شافت سراب وباران وسمعت كل شي حكوه وان جواهر السبب واللي عمله
باك :
بتقول
ديلان : لازم يا باران تاخد قرارك لوحدك عايز سراب ولسه بتحبها ولا عايزني انا ونسيت سراب
اتمنى تاخد القرار اللي يريح قلبك ويسعدك
ودموعها نازله علي خدها…….. 🥺🥺💔

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى