روايات

رواية أسد والمجهوله الفصل الحادي والستون 61 بقلم فلوريدا ماجد

رواية أسد والمجهوله الفصل الحادي والستون 61 بقلم فلوريدا ماجد

رواية أسد والمجهوله الجزء الحادي والستون

رواية أسد والمجهوله البارت الحادي والستون

رواية أسد والمجهوله
رواية أسد والمجهوله

رواية أسد والمجهوله الحلقة الحادية والستون

مر اسبوع دون احداث تذكر سوي تحقيق في الت*هم المنسوبه الي اسد وتم حج*زه حتي ينتهي التحقيق اما عن قلب فقد استعادت صحتها قليلا وبقت احسن من الاول بس كانت دايما بتسأل عن اسد الي مكلمهاش من ساعت مفاقت
سحر. ياحبيبتي مش كل اما تفوقي تعملي كده طيب شوفي عيالك حتي
قلب بعياط. انا مش عاوزه اشوف حد انا عاوزه اسد هو فين اي جراله مبيتكلمش ليه
فهد إقتر*ب منها واحتض*نها بهدوء. هو ياحبيبتي لسه مرجعش في الشركه لسه هناك
قلب بعيا*ط زائد. انا حسيت بيه انا حسيت انو جالي هنا اما كنت تع*بانه انا متأكده
سحر ل علي. هات الدكتوره بسرعه انت واقف ليه
جري علي سريعا للدكتوره
قمر وهي بتحاول تهديها. بس بس اي حصل لكل ده اهدي
قلب شدت إيدها بسرعه. ابعدي عني انا مش عاوزه اخد ح*قن ابعدي عني
ثبت فهد يد قلب

 

 

قمر. ششش بس خلااص اهدي كل حاجه هتتحل
قلب وقد بدأت تت*راخي قو*اها. انا عاوزه اسد
قمر. هيجيلك قريب متقلقيش اهدي بس
اغمضت قلب عيونها تدريجيا حتي ذهبت في نوم عميق
قمر. كده مش هينفع انها تاخد مهد*ئ كل شويه ده غلط وهيأثر علي اعصاب*ها
فهد. إن شاءلله كل ده هيتحل
قمر. خير إن شاءلله
fℓσяiɒα мαɢєɒ
••••••••••••••••••••••••
طارق. كده تمام متقلقش
مراد. هما الكلمتين دول بس اللي قولتهم هيخلصو الحوار ده متقلقش
اسد. طيب كده فيه احتمال اخرج
مراد. اكيد مش هعشمك بعد منت قولت انك ول*عت في المخزن
اسد. انا مش هكدب ودي الحقيقه بس عشان مراتي كانت مخ*طوفه لكن بيني انا وهو عدواه من زمان ومول*عتش لا في مخزن ولا س*رقت حاجه
طارق. اهدي كده احنا جيبنا كل الورق وهما بيشوفو جوه
اسد وجه كلامه ل مراد. انت قولتلهم ليه
مراد. انا قولت ل طارق بس هو اللي يقدر يساعدنا في كل ده
اسد. وانت ياطارق قولت لحد
طارق بتهرب. اكيد لا متقلقش
اسد. قلب والولاد عاملين اي
طارق بتوتر. كويسه الحمدلله بخير اطمن انت بس اخرجلنا بالسلامه
اسد. إن شاءلله انا متفأل ب وكيل النيابه ده
مراد. إن شاءلله خير
: اسد احمد الدمنهوري
اسد. موجود
: تعالي الباشا عاوزك
اسد. ادعولي
طارق. خير إن شاءلله
مراد. برأه متقلقش
fℓσяiɒα мαɢєɒ
••••••••••••••••••••••••

 

 

في اليوم التالي فتح اسد عيونه ببطء ووقعت عيناه علي قلب النائمه بجواره مح*تضناه بشده
ازاح شع*رها من علي عينيها وظل يل*مس علي وجهها حتي تململت قلب قفل اسد عينيه بسرعه
إرتسمت إبتسامه علي شف*تيها فور رؤيته بهيئته المحببه الي قلبها ممرت يدها علي شعره الذي ازداد كثافه وعيونه ورموشه الطويله ولحيته الكثيفه اللتي زادت وسامته إستقرت يدها علي ش*فتيه وإقت*ربت منه بهدوء وباس*ته بحب و مازلت تحافظ علي تلك الابتسامه لم يعد اسد قادرا علي تصنع النوم وفجأه اصبحت قلب اس*فل منه
اسد. صباح الجمال علي عيونك ياقلبي
قلب حاوطت رقب*ته بحب. صباح النور
نظر اسد الي يدها الملت*فه حول رقبت*ه. انتي قد الحركه دي
لكن فجأته قلب عندما إقتر*بت من ش*فتيه وباس*ته بإغر*اء نظر اسد اليها بصدمه. انتي عارفه انا ماسك نفسي عنك من إمبارح عشان انتي تعبانه
قلب بحب. وحشتني اوي انت عارف انا كنت ناويه مكلمكش خالص اول متيجي بس اعمل اي في قلبي الطيب
اسد بغضب. قلبك بردو اللي طيب انتي عارفه انا هعمل فيكي اي
قلب بخوف. انا اسفه والله بس انا كده ارتحت
اسد وهو يمسك خد*يه. ارتحتي كام يوم بس تفوقي وقسما بالله مهسيب القلم اللي ادتيهولي ده
قلب وهي بتحاول تقوم من علي السرير. ده قلم صغنن خالص انت مكبر الموضوع اوي
اسد. انا مكبر الموضوع وبعدين انتي
ولكن قبل ان يكمل كلاامه جرت قلب الي الحمام واغلقت الباب في وجهه اسد بسرعه
fℓσяiɒα мαɢєɒ
•••••••••••••••••••••••-

 

 

سحر. كل ده نوم
علي بغمزه . سيبيه ده راجل شقي*ان
اسد . بص في طبقك يالاه
علي. براحه ياعم ده انا كام يوم وهبقي صاحب بيت قال تلك الكلمه وهو يغ*مز ل زينب
ضر*ب*ه طارق في صد*ره بخفه. لم نفسك مش هقولهالك تاني
علي. خلااص كلها كام يوم وتبقي في بيتي
طارق. لما تبقي في بيتك ووجه كلاامه لزينب
خلصي اكلك واطلعي علي فوق
زينب بإحراج. انا هطلع اقعد مع الولاد فوق وجرت سريعا ل اعلي
فهد. كل ده ومسجلناش اسامي الولاد يااسد
اسد. البنت هسميها فرح عشان تبقي فرحه اسد
واكمل بضحك وسرحان اما الولاه الكئيب اللي بيعيط ده هسميه عدي وعشان خاطر انا راجل ديموقراطي سوي هخاليكي ياقلب تسمي الولد التاني
قلب. لا كتر خيرك والله انا الولد هسميه زين
امسك اسد يدها وبا*سها بهدوء صفق كل الحاضرين مما ادي الي خجل قلب بشده…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسد والمجهوله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!