روايات

رواية أسرتني عيونها الفصل الخامس 5 بقلم هدير طارق

رواية أسرتني عيونها الفصل الخامس 5 بقلم هدير طارق

رواية أسرتني عيونها الجزء الخامس

رواية أسرتني عيونها البارت الخامس

رواية أسرتني عيونها
رواية أسرتني عيونها

رواية أسرتني عيونها الحلقة الخامسة

دكتور هشام : اهلا … ازيكي يا يونس عامل ايه …… عاش من سمع صوتك
يونس : تمام الحمد لله يا دكتور …… حضرتك عامل ايه
هشام : انا تمام الحمد لله
يونس : دكتور هشام انا كنت محتاج اقابل حضرتك ضروري لو ينفع
هشام : اه. اوي اوي طبعا شوف امتي ..
يونس قاطعه : خلاص يبقي نخليها دلوقتي لو ينفع
ضحك هشام و قال : شكلك مستعجل اوي ….. هو في حاجه و لا ايه
يونس بعد ما اخد باله من الوقت : اااااا لا خلاص ممكن بكرا الصبح
ضحك هشام و قاله : خلاص تمام بكرا الساعه ١٠ هقابلك في مكتبي …… مناسب معاك
يونس بتسرع : اه طبعا مناسب …. شكرا لحضرتك
يونس معرفش ينام طول الليل فضل يتقلب يمين و شمال لحد ما جت الساعه 8 قام اخد شاور و لبس قميص اسود و بنطلون جينز اسود عليهم بليزر رمادي و في خطوط لبني و لبس جزمه سودا و نزل يركب عربيته
بعد ساعه الا ربع
السكرتيره : دكتور هشام في واحد برا اسمه يونس عاوز يقابل حضرتك .. ادخله
هشام : طبعا طبعا دخليه

 

 

 

دخل يونس و قام هشام سلم عليه
هشام : اتفضل با يونس اقعد
يونس : انا كنت عاوز اطلب من حضرتك طلب صغير لو ينفع
هشام : اه طبعا اتفضل
يونس : حضرتك فاكر الدكتور مراد
هشام : لا معلش فكرني بيه
يونس : الدكتور الي عمل لبابا الله يرحمه اخر عمليه
هشام : اه اه افتكرت …. بس يا يونس انت لازم تعرف ان الي حصل زمان دا قضاء و قدر من عند ربنا
يونس : اكيد فاهم انا بس محتاج عنوانه لو ينفع
هشام : خلاص اديني 10 دقايق اجيبلك فيهم العنوان
يونس : اه طبعا اتفضل
*————————————–*
عند نور
صحيت الساعه ١١ براحتها علشان هي انهردا اجازه و معندهاش محاضرات دخلت عملت مج نسكافيه و شغلت فيروز اخذت الشال الي جدتها عملتهولها و دخلت البلكونه
السما مغيمه تحس انها هتمطر ياااه لو السنه كلها تبقي الجو دا اد ايه هو جو مريح للاعصاب ريحه المطر كفيله انها تفتح قلبك و مع اخر مج النسكافيه كانت فيروز بتقول اخر كلمات اغنيتها
انا لحبيبي …… و حبيبي الي ❤🌿
دخلت نور من البلكونه و قررت انها انهردا مش هتخلي حاجه تدايقها ابدا هتخلي اليوم صافي مفيهوش اي مشاكل
قررت انها تعمل اكتر اكله بتحبها .. بيتزا حبتها بسبب جدتها هي الي علمتها طريقتها كانت كل حاجه في حياتها و سابت فراغ كبير لما مشيت و سابتها بس هي اكيد في مكان احسن دلوقتي ليه كل الي بنحبهم بيروحوا و بيبعدوا عننا ليه
غيرت الاغنيه لاغينه من اغاني ام كلثوم و دخلت المطبخ تحضر المقادير و هي بتغني مع الاغنيه
الليل و سماه🖤🍂
و نجومه و قمره✨☁
قمره و سهره🌚🥀
و انت و انا ….. يحبيبي انا ❤🌍
*————————————-*
عند يونس في مكتب الدكتور هشام

 

 

 

جه و معاه ورقه اداها ليونس
هشام : اتفضل يبني بس قبل اي حاجه فكر في الي هتعمله الاول يا يونس
يونس : طبعا يا دكتور….. و الله انا مش عارف ارد جميلك دا ازاي
هشام : متعملش حاجه والدك الله يرحمه كان ليه فضل علي الناس كلها و منهم انا و اخيرا جه الوقت الي قدرت اردله فيه جميل من جمايله عليا
يونس ابتسم و شكر الدكتور مره تانيه و نزل ركب عربيته
في العربيه
يا تري الي انا هعمله دا صح و لا غلط ….. هي فعلا ملهاش ذنب ؟ ….. ليه كل دا بيحصل ليههههه و ضرب الدريكسيون بايده جامد و بعدين هدي و قال : ايوا الي انا هعمله دا هو الصح و بعدين مشي
*———————————–*
بعد ساعه عند نور في المطبخ
خلصت البيتزا و لسا هتحطها في الفرن لقت الباب بيخبط اخذت طرحتها و راحت تفتح و اتصدمت لما لقت ان يونس هو الي علي الباب
نور : يونس …….. انت عرفت البيت ازاي و في لحظه كأن الحلم الي حلمته يوميها بيتكرر تاني ……. لا هي مش عايزاه يتكرر مش عايزاه يقولها بك*رهك تاني هي مش هتستحمل مش هتقدر تكمل حياتها هي فعلا كل الي بتحبهم بيروحوا منها الاول جدتها و بعدين باباها و دلوقتي يونس
فاقت علي صوت يونس و هو بيقولها : ايه مش هدخليني و لا هنفضل واقفين علي الباب كدا
من الصدمه نور قفلت الباب بسرعه و سندت ظهرها عليه مكنتش فاهمه و لا مركزه مع اي حاجه بتحصل و اخيرا فاقت علي صوت يونس للمره التاني و هو بيقولها بكل هدوء و حنيه : افتحي يا نور
فتحت الباب تاني بس مكنتش عارفه ترد من الصدمه كل الي كان بيحصل ان عيونها مليانه دموع منهم دمعه مقدرتش تقاوم و نزلت علي خدها
قرب يونس منها و مسح دمعتها الي علي خدها و قالها : ممكن نتكلم شويه
هزت نور راسها و دخلوا و نور سابت الباب موارب علشان ميكونوش قاعدين لوحدهم و مقفول عليهم باب
يونس : انا عارف انك مصدومه و مستغربه من وجودي هنا
نور بعياط: انا مليش ذنب بالي حصل زمان انا كنت طفله عندها 10 سنين مش فاهمه حاجه ليه عايز تاخدني بذنب حاجه حصلت زمان و مكنش ليا اي دخل بيها …

 

 

 

يونس : شششش انا عارف و مقتنع كمان ان الي حصل دا كان قضاء و قدر و خلاص ربنا يرحم والدي ووالدك
نور : امال انت جي ليه ؟!
يونس : انا جي اقولك كلمتين و همشي علطول…..
قاطعته نور : لو عاوزني ابعد عنك انا هبعد ..
قاطعها يونس : و مين قالك اني عايزك تبعدي
نور : يعني ايه ؟!
يونس : يعني تتجوزيني ؟!
نور : ………….
يونس بضحك : طب ايه هتفضلي متنحه كدا و لا هتقوليلي اروح اطلبك من مين 😂😂
نور : بس انا مش موافقه
الكلمه نزلت علي يونس زي النار : ليه ؟!
نور : انا مش هقدر اعيش معاك و انا خايفه كل يوم من انك تسيبني
يونس : و مين قالك انتي ممكن في يوم اسيبك
نور : يعني مش هتسيبني في يوم من الايام
يونس : انا مقدرش اعيش من غيرك اصلا ❤
*————————————*
بعد 4 سنين
نور : انا قولتلك زمان مش هنعرف نعيش مع بعض قعدت تقولي انا مقدرش اعيش من غيرك كل الكلام دا و في الاخر عايز تطلقني و بتخوني يا يونس
يونس : اااه هرمونات الحمل شكلها بدأت طب اعمل ايه انا دلوقتي
نور : يعني ايه هرمونات الحمل شكلها بدأت يعني انا مجنونه يا يونس اه قول كدا بقا انت مبقتش تحبني زي الاول و بدأت تعيط
اخدها يونس في حضنه : يحبيبتي انا لو لفيت الدنيا دي كلها مش هلاقي احلي و لا اجمل منك

 

 

 

نور : بس انا شكلي اتغير بسبب الحمل
يونس : لسا زي ما انتي حلوه في عيوني ❤✨
انتي لسا زي ما انتي قمر في عيني ❤👀
احلي عمر دا الي كان بينك و بيني 😍🌿
و اما تيجي في الكلام سيرتك بقول 🌚🥀
دي حبيبتي الغاليه دي بنت الاصول💕☁
( اعجابي بيك مقلش لا دا زاد و اتحول لعشق 💜🍂 )

تمت…

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسرتني عيونها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى