روايات

رواية أسر قلبي الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم ندى رأفت

رواية أسر قلبي الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم ندى رأفت

رواية أسر قلبي الجزء الثاني الجزء الثالث

رواية أسر قلبي الجزء الثاني البارت الثالث

رواية أسر قلبي الجزء الثاني
رواية أسر قلبي الجزء الثاني

رواية أسر قلبي الجزء الثاني الحلقة الثالثة

الانسه بعياط : خليني ..اهرب ارجوكي بقااا عايزه اهرب..

سناء :تهربي از.. وقبل ما تكمل كلامها ..بصت على بلكونه الاوضه بخبث وقالت : طب بصي ..انا هخليكي ..تهربي ..

الانسه بفرحه : بجد ..

سناء فتحت زجاج البلكونه …وقلتلها..ن”طي من هناا

الانسه بفرحه : ماشي …

وطلعت على السور وقالت : ههرب ..هيييه…

وفجأه لقت البنت نفسها أدهم محا”وطها وبعدها عن السور …

أدهم بعصبيه زعق في وشها : انتي مجنو”نه في حد يعمل كدا ..

الانسه بعياط جامد وبتضر”ب فيه بإيدها الصغيره مقارنه بجسمه ..وبتقول : انت …عملت ..كدا ..ليه انا عايزه اهرب ..بقاا ..انا كنت ههرب ….انا مش بحب”ك..انت و”حش وبتقولي مجنو”نه ..سيبني بقاا ..شا”لها أدهم وبص لسناء بغضب ..

سناء بخوف : والله يا باشا كنت بعمل حاجه بصيت ورايا لقتها بتعمل كده….

خرج أدهم من اوضه ثناء …وراح اوضته ورم”اها على السرير بعصبيه وقال : اهدي بقاا ..

الانسه بزعيق : مش ههدى انا عايزه امشي ..

أدهم ببرود : انتي اتجرئتي ..وضر”بتي أدهم السيوفي بالقلم …وانا لازم ادفعك ثمن القلم دا جامد اوي ….

الانسه بعصبيه : آنت قولتلي مجنو”نه وانا مش كدا ..

أدهم بسخريه :وانتي شايفه نفسك غير كداا …

الانسه : ايوه انا غير كدا ..وانت الي مجن”ون علفكره ..

أدهم اتعصب اكتر وقال : انا الي مج”نون ماشي …

وبعدها قفل باب الاوضه بالمفتاح …ور”ماه ..

الانسه بخوف : انت بتعمل ايه …

أدهم : مش انا مجنون خليني اوريكي الجن”ان بقاا ….

فجأه طلع أدهم حزام وابتدى يضر”بها بيه بغ”ل ..وقال بزعيق : علشان تبقي تتجرأي ترفعي إيدك عليا تاني ….انتم اصلا المفروض تم”وتوا..مبنخدش منكم غير الجر”ح ..والخيانه …لازم تموتوا ..

البنت كانت قاعده بتص”رخ جامد بألم …لكن أدهم ولا هنااا ..

بالنسبه لفارس فكان سامع زعيق ..أدهم..وهو مبتسم …

عند أدهم…

فجأه صوت البنت سكت ….وبقت بتنز”ف ..وبيطلع منها صوت انين واطي من الألم…

ساب أدهم الحزام وراح ..نام جن”بها ..وقال : انزلي على الأرض يا ماما ..يلا …

البنت وهي مش قادره تتكلم ودموع بتنزل من عنيها : انا ..مش ..قاد…ره ..اتح..رك

راح رم”اها أدهم على الأرض…ونام بكل برود ..

الصبح …..

في فله ادهم …

صحي ..من النوم …

وبص جنبه لقها نايمه على الأرض ..وشفي”فها زرقه ..وجس”مها مبيتحركش ..

بصلها أدهم بستهزاء وقام …وخد شاور ..ولبس بدله انيقه جداا ..وحط عطره المميز ونزل …

ولقى وليد مستنيه تحت ..(وليد يبقى صحبه علشان الي نسي )

وليد بانبهار : دايما بلقيك قدامي ..في المعاد بالظبط…بتعملها ازاي دي ..

أدهم: خلاص بقاا يا وليد ..

وليد : مالك ..يا ابني ..

أدهم: مفيش يلا بقاا علشان متأخرش على الشغل ..

وبعدها جت سناء ومعاها القهوه …

سناء : اتفضل يا باشا ..

أدهم بصلها بغضب وقال : ما بدري ..

سناء بخوف اسفه يا باشا ..

أدهم طنش”ها وساب القهوه ومشي …

وليد : امسحيها فيها يا سناء معلش ..وبعدها طلع ورا أدهم…وركبوا العربيه وراحوا الشركه …

ودخلوا …

وليد : مش هتعرفني بقاا على العروسه …

أدهم بستهزاء : انا طلبتها على مكتبي ..

دخل أدهم مكتبه هو وليد لقى رغد …قاعده مستنيه ..

وليد اول ما شافها اتسحر بعيونها الزرق ..وابتسمتها الرقيقه ..

رغد لما لاحظت نظراته نزلت وشها بتوتر ..

أدهم: ازيك يا رغد ..دا وليد صاحبي …

وليد طلع إيده وكان هيسلم ..

أدهم بعصبيه : مبتسلمش ..

وليد نزل إيده بحرج وقال : اسف ..

رغد بابتسامه : لا عادي ..

وليد بتوتر : طب انا هروح مكتبي ..بقاا الف مبروك يا انسه رغد ..

رغد باستغراب : الله يبارك فيك ..

وخرج وليد ..وقال جوه نفسه : لا رغد دي هتبقى مرات صحبك ..مينفعش تفكر فيها بالاسلوب دا ..

في مكتب أدهم..

رغد : هو بيقولي الف مبروك ليه ..

أدهم بنظره جذابه : هو انا مش هاجي اتقدملك انهارده ولا إيه..وغ”مزلها بعينه ..

رغد اتك”سفت ونزلت وشها لتحت وقالت : إيه انهارده ..

أدهم: اه انهارده ومفيش ..تأخير..رتبي مع اهلك ..وانا هاجي على الساعه خمسه …

رغد بفرحه بتحاول تدريها : ماشي ..

أدهم: ويلا بقاا انا هديكي اذن من غير ما تطلبي ..علشان تجهزي ..كدا وتبقي زي القمر ..اكتر ..

رغد خدودها احمرت قالت بتوتر : طب ..سلام ومشيت علطول ..

أدهم اتغيرت ملامح وشه لغضب وقال: خلاص العد التنازلي بدأ ..واسم عيله السيوطي ..هيبقى ملوش وجود ……

الكاتبه :Miyano shiho (ندى رأفت )

الساعه خمسه …

رغد في اوضتها متوتره وبتقول : تفتكري ..خالو آسر هيوافق ..

هدير : لو لقاه كويس إيه الي يمنع ..وبطلي توتر ..بقاا ..

عند باب الفله ..خبط الباب ..

فتح الخادم ..

أدهم: آسر السيوطي موجود..

الخادم : اه اتفضل هو مستني حضرتك هو الاستاذ مراد في الصالون ..

دخل أدهم…..

واول ما شاف آسر …

حس ان الد”م ..بيغلي في عروقه …

قام آسر ومد إيده وقال : ازيك يا استاذ أدهم………………………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية أسر قلبي الجزء الثاني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!