روايات

رواية الوسيم والخجولة الفصل الحادي عشر 11 بقلم اياد حلمي

رواية الوسيم والخجولة الفصل الحادي عشر 11 بقلم اياد حلمي

رواية الوسيم والخجولة الجزء الحادي عشر

رواية الوسيم والخجولة البارت الحادي عشر

رواية الوسيم والخجولة
رواية الوسيم والخجولة

رواية الوسيم والخجولة الحلقة الحادية عشر

حاله من الجنان والانكار تملكت من عاصي وظل ينظر لي عنبر بتجمد وذهول وعنبر منكمشه في نفسها وتبكي بعدم تصديق وهي تنظر لي بقاعه الدم”اء التي امامها علي غطاء السرير….. وهي تردد كلمه واحده.. مستحيل…. يقترب منها عاصي بعاصفه من الغ”ضب المشتع”ل ويحضن وجهها بكفاه ويضغط عليه فتتأوه عنبر وتزيد من البكاء وتضع يدها علي كفه الحاضن وجهها يعتص”ره بقوه حتي تخفف من ضغط عليها لكن بلا فائده…..
عاصي بغض”ب وقسوه:بقي انتي بتكدبي عليه وتخدعني وتتفقي مع اماني وجدي وتمثلي انك حامل مني طيب ليه وايه السبب الا يخلي وحده تتهم نفسها بأي ابشع التهم…. انتي كنتي عذارء طيب عملتي كده ليه كنت هتجنن واعرف ازاي لمستك وانا بقرف منك ازاي ردي عليه……
كلامته القاسيه مزق”ت ما بقي من روحها واحرق”ت قلبها واذ بيها تنف”جر في وجه باكيه ثائره لي كرامتها وكبريائها الذي حطم”ه عاصي ببروده وقسوته…. ودفعته وحررت نفسها منه بقوه لا تعلم من اين اتت بيها…. فدهش عاصي من هذا الموقف… وظل جالس علي السرير… سبحت عنبر الروب ولبسته وهي عيونها مشتع”له غضبا ودموعا….
واقتربت من عاصي وجذبت يده ووضعتها علي شفتيها وقالت

 

 

عنبر:انا معرش ازاي ده حصل انا عمري ماكدبت في حياتي ولا غضبت ربي كنت ببكي كل يوم علي خطيئتي معك واستغفر ربي رغم اني مش فاكره ايه الا حصل بس هقولك ايه الا حصل من شهرين وانا اعرفه….
يقرب عاصي منها ويملس شفايفها وينظر لها بوقاحه ويجذبها من خصرها مقربها اليه بكل جرئه….
ويقبلها بن”هم شديد جعلها تفر منه وجسدها يقشعره من لمسته وظلت تضر’به في صدره لي كي تعلن عن نفرها منه لكن هذا استفز عاصي وزاد من قبلته لكنه قبلها برقه ونعومه جعلتها تسلم لهو وبعد فتره من الزمن ينهض عاصي من جانبها والعرق كسيه وينهج من اثر المجهود ووقف وارتدي الروب وهو ينظر لها بنصره وسخريه….
ام عنبر بكت وبكت ودثرت نفسها جيدا فاقترب منها وسحبها من تحت الغطاء فتفزعت هي وحاوله ستر نفسها… لكنه سحبها بقوه وهمس لها …. بمك”ر
عاصي:انا مكنتش فاكر انك عاليه اوي كده انتي مستحيل تكوني خجوله انتي ادمان ….. وقهقه بخب”ث…. وتركها ذهب لي الحمام وترك عنبر منكمشه في نفسها …تبكي وتأنب ذاتها
عنبر:انا ايه الا خالني استجيب ليه واكون معاه بكل كياني…. انا حسه ان في شر”خ حصل جواي انا لازم اتغير لازم ارفض حبه…..
وبعد فتره خرج عاصي من الحمام ودخل لي السرير ونام دون ان ينظر لي عنبر التي ادعت النوم هروبا منه…..في الصباح….
عاصي بغض”ب:هو انتي رايحه علي فين يا هانم
عنبر بتعجب:رايحه علي الكليه…
يقترب منها عاصي ويجذبها من معصمها بقوه وضاغط عليه بحده
فتأوهت عنبر….

 

 

عاصي:كان زمان وخلص انتي من النهارده مش هتشوفي الشارع انسي ومفيش كليه وهتبقي محبوسه هنا في القصر خدامه ليه وبس حتي الا حصل امبارح انسيه دي كانت لحظه ضعف وخلصت هو يتحدث وهي تبكي وتبكي وبعد هذا القي بيها ارضا
عاصي:انجري بقي ورحي حضرلي ايه الفطار لحد ما اجهز واروح الكليه…..
عنبر بحزن وانك”سار:حاضر نهضت وجهزت الافطار ودموعها تسيل
عنبر:يا رب انا ذنبي ايه في الحكايه دي انا مستحيل هسكت علي كده….انا لازم اتغير لازم اقوي…ولازم اعرف ازاي ماجد واماني يخدعوني وليه…..
عاصي ساخر:ايه هو انتي اتجننتي
عشان تكلمي نفسك ده اللعب لسه في الاول…..
مره شهر وعاصي يسئ المعامله لي عنبر…. وهي تذبل وتضعف ولا تاكل كثيرا واصبحت هزيله ومنطفئه مكتئبه…. ام وسيم اليوم خروجه من المستشفي… بعد ما استرد صحته لكنه مشتاق لي عنبر منذ شهر لم يراها وهو قلق عليها ويفكر فيها كثيرا وكل ما يسال ياسمين او عاصي عليها يقولوا انها بخير لكنها مشغوله ولا تمتلك وقت حتي تزوره…..
يصل وسيم لي القصر دون ان يخبر احد انه خرج واول ما يدخل لي القصر يجري علي غرفه عنبر ويدق الباب لكن لارد فيزيد من قلقه ويقرر ان يك”سر الباب….واول ما يفتحه يصعق مما يري ويصرخ عنبررر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الوسيم والخجولة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!