روايات

رواية دائرة الانتقام الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الجزء الثاني والعشرون

رواية دائرة الانتقام البارت الثاني والعشرون

رواية دائرة الانتقام
رواية دائرة الانتقام

رواية دائرة الانتقام الحلقة الثانية والعشرون

في العاصمه البريطانيه لندن :٠
كانت قد بدوا نور وشهد يستعيدون وعياهم ليتفاجوا بذلك المكان الغريب بالنسبه لهم ٠
نور باستغراب وقلق: احنا فين ايه المكان ده ٠
شهد باستغراب: مش عارفه كل الي فكراه ان كنا بنركب العربيه ومش فاكره حاجه بعد كده ٠
نور برعب: تسنيم تسنيم فين ٠
لتهرول الي الخارج تتباعها شهد برعب علي تسنيم لتتطلع لتجد تسنيم تجلس علي حجر احد يطعمها ولكن ملامحه ليس واضحه بالنسبه لها لتسرع إليها وتاخذه منه بحده لتتطلع الصدمه الشديده علي وشها ٠
لتتمتم بخفوت رعد مش ممكن ٠
عزالدين ببسمه ساحره : يخساره كنت فاكر ان قصه حبكم اقوي من كده متخيلتش انك ممكن ابدا تتوهي عنه او تتلخبطي فيه مع حدتاني٠
لتتطلع له بصدمه : حد تاني قصدك ايه ٠
عزالدين بهدوء : انا اخو رعد التؤام عارف انك هتتصدمي بس الي احب اقولهولك ان هو كمان ميعرفش ان عنده اخ توأم ٠
لتتطلع له بصدمه شديده: مش ممكن مش معقول ٠
عزالدين : انا عارف ان الموضوع صادم بس هي دي الحقيقة ٠
شهد بهيام وبهمس: ايوه يبت ينور رعد عينيه عسلي لكن ده عينيه صافيه وزرقاء وجميله وملهاش حل ومجننا امي والله العظيم ٠
نور بغيظ: اتلمي يجزمه اتلمي٠
نور بحده : افرض ان ده حقيقي حضرتك جيبنا هنا ليه ٠
عزالدين: حمايه لازم احميكم من الي ممكن ياؤذكم٠
نور بارتباك: محدش عايز يازينها قصدك ايه ٠
عزالدين ببرود: لا فيه سميحه ورافت ٠
لتتطلع له بصدمه شديده٠

 

 

عزالدين:متستغربيش انا عارف كل حاجه كل الي اقدر اقولهولك انك هنا في امان مستحيل حد ياذيكم ابدا لكن وقت محدد انشاء الله ميكونش طويل ٠
نور بقلق: وانا ايه يخليني اثقك فيك ٠
عزالدين : لان معندكيش خيار تاني وده كل مش علشانك لوحدك انا لايمكن اسمح لبنت اخويا تتاذي مهما كان السبب ٠
شهد بهيام وهمس: ايوه ينور هنا امان وحلويات وحجات عسل ٠
نور بغيظ : ده انا همسح بيكي بلاط الفيلا لو ملمتيش نفسك٠
شهد بغيظ : حاضر اتكتمنا اهو٠
عزالدين بهدؤء: تقدرو تعتبروا الفيلا بتاعتكم وتحت امركم كمان٠
تسنيم بحب : شوفي يماما بابا عزالدين جاب لتسنيم حجات حلوه كتيره اوي ٠
لتنكمش ملامح نور بالضيق يلاحظها عزالدين ٠
عزالدين بحنان: اطمني انا مستحيل اخود مكان ابوها رغم ان انا وابوها منتختلفش عن بعض كتير واطمني انشاء الله هتتجمعوا مع بعض قريب انا لازم امشي لاني عندي شغل وطبعا الفيلا فيلاتكم عن اذنكم ٠
ليرحل عزالدين تحت نظرات قلق نور ونظرات هيام شهد٠
****************************************
في مكتب وكيل النيابه كان يجلس رعد بكل غروروبجانبه حازم لزياره خالد لياتي خالد:٠
خالد باستغراب: معقول رعد باشا بنفسه منورني وجايلي بنفسه٠
رعد بضحكه استفزار: توتو معقول لازم اجي بنفسي طبعا هو انا عندي اغلي منك يدودو٠
خالد بغيظ: تسلملي يارب منورني ازيك يحازم ٠
حازم بكره وغرور : كويس زي الفل احسن منك مليون مره كمان٠
خالد بضحكه استفزاز: شكلك فعلا بقيت احسن من بعد الشم والمخدرات بصراحه الفيديو الي بعتهويلي تامر وانت بتشم كيفني٠
حازم بابتسامه استفزاز: والفيديو برضو الي وريهويلي رعد وتامر والي حصله كيفني علي الاخر ولا شكلك وانت نازل مع البوليس علي البوكس كان مسخره الصراحه٠

 

 

خالدبغضب وغيظ: اوعي تفتكرو ان العبه انتهت العبه لسه بدري عليها اوي وهخرج وهتشوفوا ساعتها هعمل ايه ٠
رعد بضحك شديد: لا ده بجد والله وبغضب قولتلك انك عمرك مهتخرج من هنا غير لما تموت وتعفن كمان ٠
خالدبغضب: هنشوف مين الي هيموت الاول ويعفن ويبقي مش قادر يقف علي رجله ويموت زي الكلب ومالوش علاج ٠
رعد بضحك شديد: لا والله اه قصدك علي الدواء الي اديته لداده سميره علشان تدهيولي كنت فاكر ان داده سميره ممكن تقتل ابنها هتفضل طول عمرك غبي يخالد٠
فلاش باك :٠
كانت تقف سميره وبيدها شريط الدواء الذي طالبوا منها اعطاه لرعد لكي تحصل علي حفيدها ٠
سميره بغضب وهي ترمي بشريط الدواء ارضا ٠
سميره بحنان: انا مستحيل اعمل كده اقتل رعد اقتل ابني الي ربيته مش ممكن انا هقول لرعد وهو اكيد هيساعدني ٠
لتذهب لاخبار رعد ٠
في غرفه رعد :٠
كان نائما رعد ليسمع صوت طرقات خفيفه علي الباب :٠
رعد بغيظ : اه ياحمد الكلب اكيد هو الي جاي يرخم زي عادته ليفتح رعد ٠
رعد باندهاش: داده سميره اتفضلي لتدخل سميره :٠
سميره بارتباك وقلق: رعد كان فيه حاجه مهمه عايز اقولك عليها ٠
رعد باستغراب: اومري يداده اتفضلي ٠
شرعت سميره في الحديث لتخبره بكل ماحدث من بدايه خطف حفيدها وطلبهم منها باعطاءه من هذه الحبوب وجحز حفيدها الصغير لتأكد من اعطاها اول حبايه لرعد من خلال مراقبتهم لها ٠
رعد باندهاش : معقول لدرجه دي بيكرهني ٠
سميره بغيظ: ايوه والله يابني طول عمري مبرتحلوش لا هو ولا اهله٠
رعد :انتي متأكده ان خالدهو الي عمل كده ٠

 

 

سميره بتاكيد: ايوه والله يرعد انا سمعته بنفسي الراجل وهو بيقوله كل تمام يخالد بيه ٠
لتلمع عينان رعد بالغضب الشديد ويقسم للانتقام من خالد ٠
رعد بجديه : طب متقلقيش يداده سميره كل حاجه هتمشي عادي وانا هواهمهم ان باخد الدواء يعني هعمل اني دايخ وكده وهحاول اعرف مين الي بينقله اخبارنا هنا في الفيلااما بقي بنتك وابنها انا هسفرهم لندن بعيد عن كل ده وهامنهم كويس متخافيش٠
سميره بحنان: ربنا يخليك ي رعد وخالي بالك من نفسك يابني ٠
رعد وهو يقبل يدها : متقلقيش يداده ربنا يخليكي ليا يا رب ٠
باك:٠
رعد بضحك شديد : عرفت انك غبي وعمرك مهتقدر تقف قصادي وانك اصغر واتفه من انك تتدخل معايا في صراع احنا هنمشي بقي اصل تامر كان قالي انك كان نفسك تشوف حازم وهو بيشم فقولت لازم اجيبه يشمت فيك وانت في السجن يلا بقي سلام علشان المكان هنا مقرف اوي ميلقش غير بامثالك ٠
خالد بغضب جحيمي: هقتلك يرعد هقتلك ٠
ليستديدر له رعد بابتسامه استفزاز:٠
رعد : هستناك يدودي سلام ٠
ليرحل رعد وحازم تاركين هذا الذي يتوعد بالانتقام الشديد٠
***********************************
💃💃😂😂😂😂نيجي بقي للقنبله استعدوا وجمودا اعصابكم
المجهولين 💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

 

 

في مكان ما :٠
كانت تجلس هذه الجميله شارده ليقطع شرودها جرس الباب لتفرح بسعاده كبيره لمحبوبها٠
هي بسعاده كبيره: وحشتني يروحي ٠
هو بعشق: انتي اكتر يقلبي سمحيني ان غبت عليكي ٠
هي بعشقك: هسامحك بس بشرط ٠
هو بعشق: اومري يروحي وانا هنفذ٠
هي بعشق : تفضل معايا النهارده ومتسبنيش ٠
هو بخبث: ايه وحشتك ٠
هي بحب: اوي اوي ومش هسيبك ابدا ٠
هو وهو يدفن راسه في عنقها: ياه اسعد لحظات حياتي وانا في حضنك ٠
هي بعشق: علشان تعرف لما ببعد عن حضنك بحس بيه ٠
(القنبله) 💥💥💥💥💥💥
وهذا لما يكونوا الا العاشقان المتيمان ببعضهم البعض ٠
(ممدوح وناريمان)الصدمه 💥💥💥💥😂😂😂😂😂😂
ممدوح بعشق: انتي عارفه اني اغلي حاجه في حياتي كلها ٠
ناريمان بحب: وانت روحي يممدوح وحبيب قلبي ٠
ممدوح بعشق: ياااااه ينريمان لو مكنش ربنا كرمنا زمان كان زماني موت٠
ناريمان بعشق ولهفه: بعد الشر عليك يحبيبي هو انت مش هتنسي الفتره المشؤمه دي ٠
ممدوح بتنهيده وغيظ: ازي انسي ان بنت الكلب دي كانت عايزه تموتك وتاخد روحي مني لولا ستر ربنا ٠
فلاش باك :٠
في مكان ما كان يقف فيكتور ينتظر سميحه ٠
سميحه بتساؤل: فيكتور ٠
فيكتوربغرور: ايوه سميحه هانم السيوفي ٠
سميحه: ايوه ٠
فيكتور: وصلني انك عيزاني ٠
سميحه بخبث: ايوه مصلحه وبفلوس كتير٠
فيكتور: مصلحه ايه ٠
سميحه بمكر: واحده عيزاك تقتلها ٠
فيكتور: مين هي بالنسبه الك٠

 

 

سميحه: وده يخصك في ايه ٠
فيكتوربحده: يخصني هو ده قانوني مش شغلك ٠
سميحه بزفر: مرات جوزي للتانيه وعايزه اخلص منها٠
فيكتور : تمام اسمها ٠
سميحه بغيظ:زفته ناريمان الحديدي بس يريت تقتلها قبل متولد٠
فيكتوربتساول: هي حامل ٠
سميحه بغيظ: ايوه ٠
فيكتور: قبل متولد ده مقدرش اوعدك بيها ممكن مثلا يكون اسهالي اقتلها في ال مستشفي زي حقنه هواء نزيف اي حاجه ٠
سميحه :المهم انك تخلصني منها هي وخلاص ده الكارت بتاعي لما تيجي تنفذ كلمني وهنتفق والي انت عايزه هتاخده تمام ٠
فيكتور: تمام ٠
لترحل سميحه ويفكر فيكتور في الامر ٠
في شركه السيوفي:٠
تحديدا مكتب ممدوح السيوفي :٠
كان يجلس والده اسماعيل ٠
اسماعيل بحده : ايه انشاء الله هتفضل زعلان علي السنيوره كده كتير٠
ممدوح بقهره: السنيوره دي روحي الي خلتني احس اني عايش وشايله ولادي في بطنها٠
اسماعيل بغضب: العمله عملتك انت من الاول سميحه كانت مالها بنت عمك وطول عمرها بتحبك وجيبالك صبيان زي الفل ٠
ممدوح بغضب: انت السبب انت الي جوزتهالي انا لكن بطيقها ولا عايز اتجوزها٠
اسماعيل بغضب: وده من أمتا انشاء الله مانتوا كنتوا متجوزين وعايشين زي الفل لحد مظهرت الست هانم ٠
ويتحدث اسماعيل بغضب شديد ٠

 

 

اسماعيل بغضب: قسمابالله يممدوح متظهر الست دي تاني في حياتك لقتلها سامع هقتلها انا ساكت بس لحد متولد لكن انت عارف انا لوعايز اخلص منها ديتها عندي رصاصه واخلص منها خالص كله الاالناس الي من دمي وانا مش هقبل ابدا ان بنت اخوي تتقهر علشان واحده زي دي ٠
ليرحل اسماعيل بغضب شديد ٠
ليسقط ممدوح بتعب والم علي الكرسي لما يحدث كل ذللك ما ذنبه انه عشق هل ذلك ذنب يستدعي كل هذا العقاب ليقاطع شروده دخول السكرتيره٠
السكرتيره : ممدوح بيه في حد عايز يقابل حضرتك ضروري ٠
ممدوح بتعب: مين ده ٠
السكرتيره : مش راضي يقول اي حاجه غير لما يقابل حضرتك ٠
ممدوح باستغراب: خليه يدخل ٠
وهذا لم يكن الا(فيكتور) ٠
ممدوح باستغراب: مين حضرتك ٠
فيكتور: انا جاي لمصلحتك فارجوك اسمعني ٠
ليقص له فيكتور ما طلبته منه سميحه بالتفصيل ٠
لينكمش وجه ممدوح من الغضب الشديد من ذلك الحيه ٠
ممدوح بغضب: وانت عرفت ازي اني جوزها ٠
فيكتور: من الكارت بتاعها سالت عليها وعرفت انها مرات حضرتك ٠
ممدوح باستغراب: وانت ايه الي خلاك تيجي تقولي مش خايف ابلغ عنك ٠
فيكتور بغرور: مش هتقدر تثبت حاجه انا جيت اقولك لاني بحد سميحه دي مطقتهاش خالص والست الي قالتلي اقتلها عرف انها حامل فبصراحه مقدرتش وبصراحه اكبر قولت اجيالك وقولك وانت هتتدفعلي اكتر بكتير من الي هطلبه علشان حياه مراتك ولا ايه٠

 

 

ليشرد ممدوح في كلام والده باقسامه بقتل ناريمان اذا ظهرت مره اخري في حياه ممدوح وشر سميحه ومحاولتها قتلها وغضب جمال الحديدي انه لان يسمح له برجوعه لها مره اخري ليشرد في خطه كقد تجلعهم يعيشوا سويا من غير كل هذه المخاطر علي الاقل لحين التخلص منها ليقابل نريمان ويقنعها بخطتته فهي ايضا تعشقه ولا تريد الابتعاد عنه ليتصل بفيكتور يوم ولاده ناريمان لكي يجعله يقنع سميحه انها قتللت وبالفعل فيكتور قد نفذ الخطه وهي كالاتي :٠
ان يتصل بسميحه ويقنعها انه قد نفذ خطتته وقام بقتل ناريمان باقناع طبيبها باعطاها حقنه هواء نتيجه مبلغ كبير من المال وبالفعل اعطاء الطبيب مبلغ كبير من المال لابلغ جمال بوفاه ابنته وبتسهيل جثه اخري لكي تتدفن مكان ناريمان وعمل تقرير طبي بوفاه ناريمان نتيجه نزيف اثناء الولاده لينفذ الطبيب كل هذا نتيجه المال وبالفعل نجحت الخطه والجميع قد عالموا بوفاه
(ناريمان الحديدي)
باك :٠٠٠٠٠٠
ناريمان بعشق: الحمد لله يممدوح ربنا سترها معانا وبقينا مع بعض٠
ممدوح بعشق وهويقبل يدها: الحمد لله يروحي ربنا عالم انك روحي الي مقدرش اعيش من غيرها ٠
ناريمان: رعد واحشني اوي يممدوح اوي ٠
ممدوح : معلش يروحي هانت وتشوفيه يقلبي ومش هو بس٠
ناريمان باستغراب: قصدك مين يممدوح ٠
ممدوح : عزالدين ٠
ناريمان باستغراب: عزالدين مين ٠
ممدوح : ماهو ده الخبر الحلو الي كنت محضرهولك عزالدين ابننا تؤام رعد٠
ناريمان بصدمه شديده: ممدوح انت بتقول ايه انت مش قولت ان تؤام رعد مات ٠
ممدوح بشرود : مهو ده الي انا كنت فاكره لحد ماعرفت الحقيقه٠
فلاش باك :٠٠٠٠٠٠٠٠٠

 

 

في شركه السيوفي :٠٠٠٠٠
كان يجلس ممدوح يتابع عروض الشركات لينبهر ممدوح بشركه عزالدين الحديدي للحديد والصلب بلندن ٠
ليبحث ممدوح عن شركه عزالدين علي الانترنت لتظهر امامه صوره عزالدين ليجحط ممدوح عيناه بالصدمه لذلك الشبه الكبير من رعد ليرتبك ممدوح ويقرر ان يعرف عنه كل شي ليبحث ولكن لا يحصل علي اي معلومات ليتصل بعزت صديقه رجل اعمال يقيم في لندن من فتره طويله ٠
عزت بفرحه: ممدوح السيوفي بنفسه بيكلمني دي الدنيا نورت٠
ممدوح بابتسامه: تسلملي يعزت كنت عايزك في خدمه ٠
عزت : خير اومراني ٠
ممدوح: شركه عزالدين للحديد والصلب في لندن عايزاعرف معلومات عن صاحبها عزالدين بصراحه شركه ممتازه وعايز يبقي في بينا شغل ٠
عزت : شركه عزالدين الحديدي للحديد والصلب شركه معروفه اوي
وناجحه بس بصراحه اديني ساعه واحده هعرفلك كل المعلومات عن عزالدين الحديدي ٠
ممدوح : تمام هستني ٠
ليغلق الخط ويدعي الله ان يكون ما يفكر به ليس صحيح٠
ليعود الهاتف فكان عزت ليرد ممدوح سريعا ايوه ي عزت ٠
عزت : اسمع يسيدي عزالدين الحديدي عنده 28 وخريج كليه هندسه وشخصيه محترمه وناجحه جدا بس اه الشركه صح عزالدين مديرها والمسؤول الاول عنها بس لعرفته انها لواحد اسمه جمال الحديدي ٠
لينتفض ممدوح من هذا الاسم ٠
ممدوح بصدمه: بتقول مين ي عزت ٠
عزت : بقولك الشركه صاحبها الأصلي اسمه جمال الحديدي والي عرفته انه جده وانهم جم لندن من مصر من 28سنه ٠
ليغلق ممدوح الهاتف بصدمه ليتمتم بشرود وصدمه ٠

 

 

عنده 28سنه وجده جمال الحديدي وسافرو لندن من 28سنه يبقي اكيد ليتحدث بصدمه معقول عزالدين يكون ابني ٠
ليزعم علي الذهاب الي المستشفى لمقابلة الدكتور الذي ابلغه بوفاه والدا من اولداه التؤام ليخبره بالحقيقه ٠
ليرعب الطبيب من هيئه ممدوح الغاضبه ويتذكره فوارا رغم مرور سنوات ليهدده ممدوح بالابلاغ عنه اذا لما يقل الحقيقه وبالفعل يعترف الطبيب باتفاقه مع جمال باخباره بوفاه والدامن اولاده التوأم نتيجه مبلغ من المال ليشعر ممدوح بالغضب الشديد لخطه جمال باخذ ابنه وحرمانه منه كل هذه السنين طويله٠
باك:٠٠٠٠٠٠
ناريمان بصدمه : معقول بابا عمل كده معقول ٠
ممدوح يتنهيده: ايوه يروحي ايوه ٠
ناريمان ببكاء وحسره: يعيني عليكم يولادي يعيني عليكم واحد ورث مني المرض العين الي بيهد فيه وواحد اتربي من غير ام واب جده حرمه من ابوه وان يكون في وسط اهل وعائله واحنا الي بخططنا دي يممدوح بعدنا عن والدنا حسبي الله ونعم الوكيل في الي كان السبب ٠
ليحتضانها ممدوح بحب : معلش يروحي اوعدك انها هانت وهنتجمع احنا الاربعه يقلبي ونخلص من الكابوس ده ٠
**********************************
في العاصمه البريطانيه لندن :٠
كان يجلس عزالدين يتابع اعماله لتقطعه السكرتيره ٠
السكرتيره : عزالدين بيه في حد عايز يقابل سعادتك ٠
عزالدين: مين ده ٠
السكرتيره : مش راضي يقول سعادتك بس عايزك ضروري ٠
عزالدين : خليه يدخل ٠
لتخرج السكرتيره ٠
وتجحط عينان عزالدين من الغضب الشديد لينقض عليه بغضب شديد٠
عزالدين وهو يمسك فيكتور بحده وغضب ٠
عزالدين بغضب: كده يفكتوربعد كل الي عملته معاك تتطلع انت الي قاتل امي ٠
فيكتور باستغراب: والدتك حضرتك بتقول ايه يعزالدين بيه ٠

 

 

عزالدين بغضب: انا وصلي التسجيل بتاعك انت وسميحه السيوفي
وسمعتك وانت بتقولها انك قتلت ناريمان الحديدي ٠
فيكتور بصدمه: هي ناريمان الحديدي والده حضرتك ٠
عزالدين بغضب شديد: اه تخيل وهخليك تحصلها انت وسميحه الزفت دي ٠
فيكتور: عزالدين بيه مدام ناريمان عايشه ماممتش ٠
عزالدين بدهشه : انت بتقول ايه ٠
فيكتور: صدقني هو ده الي حصل ٠
ليشرد له فيكتور جميع تفاصيل خطتته مع ممدوح لحمايه ناريمان من جميع المخاطر والخطط الدنيئه لتتدمير علاقتهم ٠
عزالدين بصدمه: يعني امي عايشه وممدوح السيوفي يعرف مكانها٠
فيكتور: ايوه يعزالدين بيه ولما جيت سميحه تتفق معايا علي قتل حضرتك جيت بسرعه علشان أحذرك هي مكانتش تعرف اني بطلت من زمان من ساعه القضيه الي كنت هروح فيها لولاك وانك كشفت كل حاجه وطلعتني منها ولما سميحه كلمتني قولت يمكن ربنا وقعني في طريق حد انقذه من شرها فقابلتها ولما عرفت انها قصده حضرتك جيت بسرعه اخذرك ٠
عزالدين بهدؤء: خلاص شكرا يفكتور وانا اسف مكنتش اعرف ٠
فيكتور بحب : انا مستحيل ازعل منك يعزالدين بيه بعد الي عملته معايا ٠
ليرحل فيكتورويزعم عزالدين للسفر الي مصر ومقابله ممدوح ٠
***************************************
في فيلا السيوفي :٠
كانوا يجلسون ينتاولون العشاء ليرن جرس الباب ليذهب حازم ليفتح لينصدم حازم مما يراه ٠
حازم بصدمه وهو يوزع نظره بين رعد وعزالدين٠
حازم بصدمه : سلاما قولا من رب الرحيم انت انس ولا جن٠
عزالدين وهويدفعه : اوعي يشاطر من وشي ٠

 

 

ليدخل عزالدين الي الداخل لييتطلعوه له جميعهم بصدمه شديده٠
الاء بصدمه: هو انا في حلم ولا ف علم ٠
سميحه بغضب وبهمس: عزالدين ٠
زهره بعشق وهيام وبهمس: عزالدين ٠
منار بهيام : يلههوي على الحلاوه يناس ٠
عاصم بدهشه: مين حضرتك ٠
ممدوح : اهلا اهلا عزالدين بيه ابني ٠
عزالدين بغضب: انا مش ابنك انا جاي اشوف اخويا واسال على الامانه وعلي مكانها ٠
رعد وهو ينزل الدرج بصدمه وهويتتطلع في هذا الوجه الذي يرائ فيه انعكاسه فكانوا لبعضهم كالمراه٠
رعد بصدمه ودهشه: مين حضرتك ٠
عزالدين باشتياق ولهفه لاخيه :٠
عزالدين بلهفه وحب: انا عزالدين اخوك التوام يرعد٠
رعد باستغراب شديد: افندم انت بتقول ايه انت واحد شارب حاجه وجاي تخرف هنا ولا ايه ٠
ممدوح : هي دي الحقيقه يرعد٠
رعد بغضب شديد: حقيقه ايه انت عايز تقنعني ان انت وماما سميحه كانتوا مخلفين توأم معايا وسيبني كل السنين دي وبعدين ازي وانا رؤى توام ازي بقي عندي تؤام تاني ٠
عزالدين بغضب: ومين قللك ان انا وانت ولا سميحه ٠
رعد بغضب: انت باين عليك واحد مجنون وبتخرف ايه الي انت بتقوله ده ٠
عزالدين بغضب: الي انت سمعته انا وانت اخوات تؤام من ام تانيه غير سميحه انا الي اخوك مش هما٠
رعدبغضب شديد: ولو ده صح كنت فين كل ده ساعتك وسايب اخوك ليه ليه ولا مره محاولتش تشوفني اوتسال عليا ها كنت فين٠

 

 

عزالدين بالم: انا اخر واحد في الدنيا المفروض تلومه علي الي حصل ٠
رعد بغضب: امال عايزني اقول ايه والوم مين لما يجي واحد بعدالسنين دي انا اخوك نصك التاني عيازني اقول ايه كنت فين كل السنين ده كنت فين واخوك مريض بالسرطان محتاج حد جنبه ٠
ليتتطلعوه له جميعا بصدمه ٠
رعد بوجع والم : مالك يبابا مصدوم ليه فاكرني مش عارف اني عندي سرطان وانت يزهره فاكرني مش عارف اني عندي سرطان وان الحقنه الي بتتدهيلي دي بتاعه السرطان ومع ذلك انا راضي بنصيبي والحمدلله ٠
عزالدين بحنان : متخافيش يرعد انا هسفرك اخر الدنيا هتتعالج وهتخف ٠
ليزيح رعد يد عزالدين بحده ٠
منار بهيام وهي تغمززهره: مشاءالله يزهره طلع عندك ابن عم زي القمر ٠
زهره بغيره : عادي يعني يمنار مش لدرجه دي وبعدين احنا في ايه ولا في ايه ٠
منا بهيام : اصل الواد قمر يزهره يحل من علي حبل المشنقه فاضلو فولتين وينور كهربني اول مدخل ٠
زهره بغيره وغيظ وبهمس: ده ان الي همسكك السلك عريان دلوقتي لو مبتطليش تحرقي في دمي وتبصيلو كده٠
رعد بحده: عزالدين بيه ارجع من مكان مجيت وانساان ليك اخ وعيش زي مكونت عايش انا ماليش غير امي سميحه الي ربتني واخواتي دول الي انت شايفهم ومقدرش ابعد عنهم ٠
عزالدين بالم ؤوجع : مش هيحصل يرعد هتلاقيني معاك في كل حاجه ومش هسيبك ابدا يرعد فاهم ٠
ليرحم عزالدين بقهره وحسره تحت نظرات رعد والجميع الصادمه لكل مايحدث ٠
****************************************
في الجنينه الخاصه بالفيلا السيوفي كان يسير رعد بشرود ليقاطعه رن التلفون :٠
رعد: يلهههوي ده عزالدين ده هينفخني ٠
ليبعد بعيد عن الفيلا ٠
رعد بمرح: حبيب قلبي يزوزو ٠

 

 

عزالدين بحده: لاوالله ياخويا ايه ياض الفيلم الهابط الي عملته ده ٠
رعد بمرح : ايه رايك يكبير تلميذك يمعلم ٠
عزالدين بضحك: يخربيتك والله صدقتك ٠
رعد بغرور: اي خدمه رعد باشا في الخدمه ٠
عزالدين بضحك: ماشي ياخويا خالي بالك من نفسك ٠
رعد بحب: وانت كمان يحبيبي مش متخيل يعزالدين ان امنا عايشه ٠
عزالدين بتنهيده: ولا انا والله نفسي اشوفها شوفت ابوك وعمايله ٠
رعد : اكيد في سبب يعزالدين وهنعرفه مهما كان دول ابونا وامنا٠
عزالدين : عندك حق يحبيبي انشاء هنتجمع كلنا سواء٠
رعد بحب : انشاء الله يحبيبي بقولك سيف قالي انك بتجهز خلاص علشان تقبض علي المهدي ولويس ٠
عزالدين : ايوه خلاص كفايه عليهم كده ٠
رعد : انا هاجي معاك وانت بتقبض عليهم ٠
عزالدين : ليه يرعد ٠
رعد بغضب: علشان اشفي غليلي منه عزالدين انت ظابط وبتادي شغللك لكن انا عايز انتقم ٠
عزالدين بغضب : الي ضيعه منك المهدي يخصني زي ميخصك يرعد ولا نسيت٠
رعد : لا منستش يعزالدين ربنا يخليك ليا وبعدين يسيدي لازم اجي اشوافهم واشفي غليلي واشمت فيهم لما يعرفوا ان الي كان معاهم من الاول وبيهربلوهم الشحنات وهما فاكرين انه كده بيورطوه وينتقموا منه كان بيورطهم هما ويسجلهم ويلف حبل المشنقه حوالين رقبتهم ليتحدث بخبث ومكر واستمتاع وشماته مش
الكابتن رعد السيوفي وانما المقدم عزالدين الحديدي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دائرة الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!