Uncategorized

رواية هروب من نصيبي الفصل العشرون 20 بقلم فاطمة محمد

 رواية هروب من نصيبي الفصل العشرون 20 بقلم فاطمة محمد

رواية هروب من نصيبي الفصل العشرون 20 بقلم فاطمة محمد

رواية هروب من نصيبي الفصل العشرون 20 بقلم فاطمة محمد

هند بصدمه :انت
حازم :  تخيلي
( ايوا هو حازم لي محدش قال إنه يخطفها كله قال أبوها لي ????)
هند بصت الناحيه التانيه وقالت بضيق: طب عايز اي 
حازم: سامحيني 
هند بغضب: علي اي ولا علي اي علي دماغي الي اتفتحت ولا كرامتي الي في الأرض ولا علي الكلام الناشف الي باخده ولا علي الطرب النار الي خده بسبب انك سبتني لي بابا يقتلني ده انا لو حيوانه كنت هتنقذها حتي لما خليتك تعرف الحقيقة دماغي اتفتحت انا مبقتش استحمل ممكن تمشي 
حازم: انا اسف وعد مني من انهارده هيكون كل ايامك حلوه 
هند بدموع: انا انسانه فاشله محدش بيحبني وتيجي انت تقول انك هتخلي ايامي حلوه ايام اي انا واحد ابوها كان عايز يجوزها غصب ولما هربت علشان تعيش حياتها لقت الي هربانه منه هو الي موجود هناك كأني هربت من نصيبي ولما رجعت اضربت ب النار و حتي انت لقيتك مش طايقني ولا ماما الي شافتك بتضربني سكتت ومش قالت حاجه وعلطول بتسكت انت فاكر  اني فرحانه ب حياتي لا انا بموت كل يوم بموت لما صحابي يتنمروا عليا بموت لما اكون محتاجه لي بابا وهو مش موجود و الزعلني اكتر اني عرفت أنه اتجوز تاني انا حياتي بايظه يا حازم  
 حازم بحزن: انا هساعدك نخرج من كل ده 
هند : انا مقولتش كل ده علشان اصعب عليك انا قولت علشان تعرف اني ليا حق اهرب وليا حق اعمل كل ده
____________________
عند مريم 
اسلام ومريم كانوا ببدوروا علي هند 
مريم :هتكون راحت فين
اسلام في بنت صغيره شافت واحد خطفها
مريم : يلهوي هيكون مين 
اسلام : ممكن ابوها 
مريم : انا خايفه ممكن يعمل فيها حاجه 
اسلام : اكيد لا ده ابوها برضوا  
مريم: مكنش يحاول يقتلها قبل كده 
اسلام : حازم فين مختفي من امبارح 
مريم بضيق : ياريته ما يجي احسن
اسلام : انا لازم ارن عليه يدور معانا علي ابو هند 
مريم بضيق-: انت حر 
______________________
 عند حازم وهند
حازم : تكلي طيب 
هند : ازاي وانا مخطوفه ومربوطه ممكن سوال 
حازم وهو بياكل : امم.
هند. : انت رابطني لي
حازم: علشان بح
وفجاه الموببل رن وكان اسلام حازم رد وفتح السبيكر
حازم: اي 
اسلام : هند مخطوفه وانا رايح انا ومريم نبلغ البوليس قولت اقولك
حازم ؛ تبلغ البوليس لي 
اسلام ؛ بقولك مخطوفه 
حازم: لو كلب ضاع منك هتبلغ البوليس
اسلام : امشي يابني من هنا مش ناقصه
هند بهمس : اقطع الحبل أو هتزعل مني 
حازم : لا افهمي بقا
اسلام : انت بتكلم مين  وكمان مين الي تفهم انت مع بنت 
حازم : اه يا عم اسكت 
هند بصريخ : الحقوني مخطوفه الحقوني
اسلام: ده صوت هند صح 
مريم : هي فين 
حازم هند مين دي عيله بارده كويس أنها اتخطفت 
هند: حد.يلحقني من الوسخ ده مجنون 
اسلام : طب انتي فين 
حازم : يابني مفيش حد 
هند : في مصنع في هدوم وفي عفش و
حازم قفل 
وقال : انتي مجنونه 
هند.: مفيش مجنون زيك حد يخطف بنت خاله واخته 
حازم: أخته
هند: ما انت طول عمرك بتقول اني اختك صح 
حازم بحزن : اه 
______________________
عند اسلام
اسلام : هند مع حازم؛ حازم هو الي خطفها
مريم : مستحيل انا مكنتش اتوقع كده طب هما فين 
اسلام بتفكير: مكان في هدوم وعفش اه اه انا عرفت تعالي 
مريم راحت معاه
____________________
عند حازم 
حازم : طب لو مسبتكيش 
هند : ممكن افضحك
حازم : انا مش هسيبك افهمي 
هند: تقوم تخطفني اقطع الحبل وخلينا نتكلم براحه ده انا كده بكرهك اكتر 
حازم : انا مش هسيبك تروحي مني افهمي 
هند: انا زهقت منك كل شويه مشاكل انا بكرهك 
اسلام فتح الباب ودخل هو ومريم 
مريم : انتي كويسه 
حازم : عرفتوا المكان منين 
اسلام: سيب البت بقا انت اي 
حازم : مش هسبها هتبقي ليا 
مريم قطعت الحبل 
حازم : هند انتي عايزه اي تسمعيني ولا تروحي معاهم ولا كأن حاجه حصلت 
هند : هاجي معاك بس بمزاجي مش مخطوفه 
اسلام : طبعا ما هي هند كرامه عايز منها اي 
هند: متخافش يا سمسم انا هروح مع حازم ولو ماما سالت عليا قول اني مع صحبتي ده لو 
حازم مد أيده لي هند بس هند بصت بقرف وقالت : همسك ايدك لي ولا جوزي ولا اخويا ولا ابويا اعرف امشي علفكره 
حازم بص بضيق ومشي
  *# بعد ساعه #*
هند: احنا هنفضل ساكتين كتير 
حازم : احنا مش ساكتين احنا بتمشي 
هند: انا تعبت من المشي 
حازم : بص بصراحه انا بح..
بس في بنت قطعته وجت حضنته وقالت: وحشتيني اوي 
حازم : انتي مين 
البنت : انا خلود نسيتني 
حازم :لا طبعا هو انا أقدر انساكي 
البنت : اومال سبتني لي 
حازم : كنت مرتبط 
خلود: ترتبط تاني عادي 
حازم بص لي هند وقال: أن شاء الله هرتبط قريب 
هند : طب يلا ياما من هنا علشان هنرش ميه 
خلود بقرف : بيئه 
حازم : طب سلام بقا يا خوخه  
هند بصدمه : خوخه  
حازم : طب يلا بقا علشان هضرب 
خلود : ماشي بأي يا بيبي
هند بدقليد لي خلود.: يا يا محن
حازم بضحك : مالك
هند: كنت هتقول اي 
حازم : انا كنت هقول ٣مرات مره لما اسلام رن ومره لما جه ومره لما شوفت خلود ف حسيت أن دي اشاره 
هند بدأت تغني وتقول : ياه ايه اللي انا شايفه ده معقولة في كدة
انا بحلم ولا حقيقة
طب ايه ناويلي على ايه من بعد النظرة دي
تسمحلي من وقتك بدقيقة
فين هلاقي كدة فين ده يادوب من ثانيتين
حبيبي جيت غيرتلي حالي
بان اللي ف عينيك وبان اتقل ايه كان زمان
دة انت كنز نصيبي وجالي
فين هلاقي كدة فين طب ايه ناويلي على ايه
من بعد النظرة دي تسمحلي من وقتك بدقيقة
شوف كلمة من اربع حروف قولها وبطل كسوف
قولي بقى واكدهالي
وراح انا قلبي مني راح وانا عندي اقتراح
تعالى بين حضني وقولهالي
حازم غني وقال: فين هلاقي كده فين ده دوب من ثانيتين انت جيت غيرتلي حالي 
هند. بضيق : هو احنا هنغني بس ……بزعيق: قول
حازم : بحبك……..
يتبع……
لقراءة الفصل الحادي والعشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جوازة غصب للكاتب عمرو خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى