روايات

رواية أنتي حقي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم شروق خالد

رواية أنتي حقي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم شروق خالد

رواية أنتي حقي الجزء الرابع والثلاثون

رواية أنتي حقي البارت الرابع والثلاثون

رواية أنتي حقي
رواية أنتي حقي

رواية أنتي حقي الحلقة الرابعة والثلاثون

المجهول… يلا بقا ايه في من الصبح
ندا.. ببكاء ارجوكي سبتي في خالي ابوسك علي رجلك سبني امشي من هنا
المجهول.. وهو يضحك هههههههه اخلصي ولا اجي انا اجهزك بنفسي
ندا… بصرح ابعد عني انا مش موافقه علي المسخره دي وتقوم من علي السرير وتتجه الي الباب
المجهول.. وهو يجري عليها ويمسكها من يدها تعالي هنا
وينظر الي البنات يلا بره
البنات.. بس يا باشا
المجهول.. انا قولت بره مش عايز حد هنا بره ويصرح بعلو صوته
يخرجو البنات من الاوضه خوفا منه ويفصل المجهول وندا بس

 

 

ندا.. وهي ترجع الي الوراء انتا هتعمل ايه
المجهول… اخرسي مش عايز اسمع صوتك واترزعي هنا ويمسك ندا ويجلسها علي الكرسي
ندا.. بخوف خلاص هات البنات وانا هجهز
المجهول. امممممم لا علي شان انا بقول الكلمه مره واحده بس وانتي مش بتسمعي الكلام وده عقاب ليكي ويذهب وياتي بعلبت المكياج
وبعد نصف ساعه
المجهول… الله عليك يا برنس شوفي انا ولا البنات المعفن دي ده انا كونت هطلع احلي كوفير بس الله يسامح ناسي
……………………….. عند عبدالله
اشرقت.. ما تخلص ياسطا هنفضل هنا الصبح ولا ايه
جاسر… حبيبتي براحه علي الواد
اشرقت.. ما هو اللي بيستعبط
مدثر.. وهو بنزل انا تحت
عبدالله… استنا يا واطي
زينب… يلا يا ابني
عبدالله…. الكرسي
اشرقت.. لا كرسي ايه ده استنا في الحبل اسهل واحسن
عبدالله.. لا خلاص تعاله يا زفت انتا استند عليك
جاسر… بفرح يلا
عبدالله… منك لله ياللي في بالي
اشرقت …. انتا بتقول ايه يا سطا
عبدالله… انا انا ما اتكلمتش
اشرقت.. لا انا سمعت بس نرجع لينا كلام تاني
زينب… وهي تنظر الي ابنها والفرحه ماليه وجها
ينزل الجميع الي الاسفل
مدثر.. يلا بقا ايه ده

 

 

اشرقت… ولا وسع ياض انا هركب من قدام مين معترض
عبدالله.. هو في حد يقدر يقول حاجه
اشرقت… احسب بس
وتركب. جمب مدثر شعال مهرجان يا ميدو
مدثر.. وهو مبسوطه من جنان اخته اشطا يا معلمه
عبدالله.. هي العيله كلها كده
جاسر… ههههههههه لا انا بس اللي عاقل ولا ايه العب يلا هاي هاي هاي هاي
اشرقت.. الله عليك يا برنس
مدثر….. منور يا جاسوره حبيبي
عبدالله.. عليه العوض ومنه العوض وينظر اليهم ويضحك علي جنان الاخوات
خلفهم تسير سياره
علي… الو فارس باشا انا لقيت اشرقت
فارس.. بصوت عالي اسمها اشرقت هانم انتا سامع وهي فين دلوقتي ومع مين وبتعمل ايه انطق بسرعه
علي بخوف من فارس هي هي
فارس.. انطق انتا علقت ولا ايه
علي… بسرعه هي مع جاسر وولدين في العربيه وبيغنو ومبسوطه
فارس.. وهو يقوم ويكسر في البيت يعني ايه مع ولدين ومبسوطه يعني ايه انتا فين دلوقتي
علي انا ماشي وراهم بلعربيه
فارس … انا جاي
فارس… وهو يمسك مفاتيح العربيه ويجري بسرعه ويركب والله لا اندمك علي اليوم اللي جيتي فيه انتي واللي معاكي يا اشرقت زفت
…………………………………….. عند المجهول
المجهول… الله عليكي بقيتي احلي عروسه في الدنيا
ندا… وهي تبكي
المجهول.. اخرسي وبس بكا مش عايز اسمع ليكي حس انتي سامع واليوم ده يخلص وكل واحد يروح لحاله ماشي
ندا…. ما ماشي اهي اهي
المجهول.. ممكن سؤال بس بصراحه
ندا… اه عادي
المجهول… انتي بتحبي حد

 

 

ندا… وهي تسرح مع السؤال اه كان حب عمري ولسه
المجهول… وهو فين دلوقتي
ندا…. اهي اهي عند ربنا
المجهول… خلاص انتي عيشي حياتك بقا
ندا… هو كان حياتي وانا مش هقدر اعيش من غيره
ندا… وانتا
المجهول… وهو ينظر اليها وانا بحب واحده ومستحيل احب حد تاني مكانها هي حب عمري اه انا عرفت متاخر بس مستحيل احب حد تاني غيرها
ندا.. طب ليه انتا بتعمل كده ادام بتحبها الحب ده كله
المجهول.. دلوقتي تعرفي يلا بينا بقا ويمسك ندا من يدها وينزل بيها السلم
المجهول ليكي عندي مفجاتين بس انتي اختاري انهو احلي واحده
ندا… وهي تنظر اليه بستغرب ليا انا
المجهول.. وهو ينظر بعيد اه
وينزل بيها ثم يظهر كمال وبدر
ندا… جدو حبيبي
بدر.. وهو يخض ندا عيون جدو انتي
كمال… وهو ينظر الي الارض وانا مافبش حاجه
ندا.. بابا انا اسفه وتخضن كمال
كمال.. بحب.. انا اللي اسف حقك علي والله العظيم انا بحبك سمحيني
ابراهيم.. بصوت عالي ابعد يلا عن بنتي
ندا.. هيما حبيبي
كمال.. اول وده وقتك ده انتا رحم اوي يا جدع
ابراهيم.. وهو يضرب كمال في كتفه اخرس يلا ويلا من هنا
كمال… لا انا مع بنتي
نرجس.. وهي تنظر الي ندا وتضحك تعالي معايا انا وتمسك ايد ندا وتذهب بعيد عنهم
نيره.. انتي يا ست انتي وحده المزه دي وراحة فين
ندا. نيره وتجري وتخض نيره
نيره … اختي يا حبيبتي

 

 

ندا.. وهي تبكي شوفتي اللي حصل يا نيره
نيره… لا انا بعد الفرح ده هروح بلد الواء واء اهي اهي انا اتنافيت زي سعد زغلول
ندا… ايه وليه
نيره.. بعدين انتي هتعرفي سلام انا يادوب اوصل
وتجري وتضرب في عبدالله
ما تحاسب يلا
عبدالله… انا اللي احاسب برضو
نيره.. اه مش انا ماشيا
عبدالله.. اه
نيره.. وانتا واقف
عبدالله.. بنفاذ صبر اه
نيره.. توبا تحاسب انا مش همشي وكمان ابص افهم بقا
عبدالله.. صبرك يا رب انا لسه ما خلصت من وحده أقع في التانيه يا ربي صبرك
نيره.. مالك يا عمر
اشرقت.. مالك يا زميلي في حد مضايقك
نيره… العو ده
عبدالله.. لا لا مت حصلش يا اشرقت هانم ويحاول الجري بعيد عنهم
عبدالله.. استر يا رب دي عصابه
اشرقت ونيره وهم ينظرون اليه ويضحكو ههههههه
اشرقت.. تعالي معايا وتذهب الي جاسر ومدثر ويضحكو سوا علي عبد الله
عبد الله بقا كده ماشي يا اشرقت
مدثر ما تاجي نرقص سوا
اشرقت… بفرح يلا
بت يا نيره .. خالي باللك من العو ده اوعي يروح كده ولا كده انتا سامعه انا هاخد لفه وجايه تاني
نيره… ما تخافش يا معلمه في عنيه الاتنين
عبدالله.. استر يا رب
تذهب وترقص مع مدثر وجاسر بفرحه
فارس…….. وهو يدخل هيا فيا
علي….. اهي مع جاسر والولد التاني بترقص
فارس… وهو ينظر اليها ويضعض علي ايده ويذهب بسرعه اليها ويسحبها من يدها تعالي معايا يا هانم وكفايه مسخرة
مدثر.. انتا مين وازاي تمسكها كده ويضرب فارس بلبكس

 

 

فارس…. ابعد انتا ما لكش فيه ويضرب مدثر
اشرقت.. وهي تجري علي مدثر وتخضنه وتبكي وتصرخ علي فارس ابعد عنه يا حيوان انتا ايه مش بتفهم
وتضرب فارس
فارس… وهو غاضب 😡 انا ماشي والله لا اعرف ما اخد حقي منكم كلكم يا هانم انتي والاشكال بتاعتك دي ويترك المكان
عبدالله…. فارس باشا
فارس.. ايه وانتا كمان مين
عبدالله.. انا واحد عايز مصلحتك
فارس…. يعني ايه
عبدالله.. اشرقت بتحبك بس هي زعلانه منك من المعامله اللي انتا بتعملها بيها
فارس.. لا والله ما هي مقضياها اهي
عبدالله.. كفايا هتندم دول اخوتها مدثر وجاسر
المجهول.. مال الجميل
ندا.. مش عارفه ليه نيره بتقول كلام غريب
المجهول.. في سره بس انتي تغرفي هي هتروح في ستين داهيه
ندا…. مالك في ايه
المجهول… هو انتي ممكن تسامحي حد
ندا… علي حسب
المجهول.. ربنا يستر
يجتمع العائله كلها
المجهول… ممكن نرقص سوا

 

 

ندا… بتوتر لا لا
المجهول.. وهو يسحب ندا الي الرقص ويخضن ندا
تحدا.. وهي تتحرك ابد عني ايه ده
المجهول… سمحيني يا ندايا
ندا… بستغرب من الاسم
المجهول… وهو يطلع منديل ويمسح وجهه بيه وهو في حضن ندا
ندا… ابعد
المجهول… وهو يرمي المنديل من أيده ويبعد عن ندا وينظر اليها ويمسك طقم الاسنان ويرميه في الارض
ندا.. تنظر اليه دون كلام
المجهول.. وهو يشيل الشنب
ندا… بصراحه وصوت عالي ااااااااااااااه لا مستحيل اااااااااه
وتحضن نمر ويغم عليها من الفرحه
ابراهيم… بنتي ويجري عليها الكل
في الاوضه عند ندا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنتي حقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!