روايات

رواية انتقام صفية الفصل الحادي عشر 11 بقلم أمل شعبان

رواية انتقام صفية الفصل الحادي عشر 11 بقلم أمل شعبان

رواية انتقام صفية الجزء الحادي عشر

رواية انتقام صفية البارت الحادي عشر

رواية انتقام صفية
رواية انتقام صفية

رواية انتقام صفية الحلقة الحادية عشر

ادخل رفعت ومسك في الراجل ايه اللي بتقوله ده
يا واد المركوب اللي بتتكلم عليها دي اشرف منك ومن عيلتك كلها
صفيه جريت على رفعت تبعد عن الراجل خلاص يا يا عم رفعت يقول اللي يقولوه
دخل محمد واتكلم هو عمال يضحك ايوه باين عليها يا رفعت ده من كتر ما هي شريفه بطنها ضربه شبرين قدام وهاتك يا ضحك هو والرجاله اللي كانوا قاعدينه
بصيتله صفيه بحقد انت اخر واحد تتكلم يا محمد يا ولد هارون وانت عارف زين اللي في بطني ده بيكون ولد اخوك اكرم وانا بكون مرته على سنه الله ورسوله اتكلم يا اكرم قولهم انا ابقىلك ايه
اتدخل في الموضوع بسرعه محمد لما شاف الرجاله عمالين يساله هو الكلام ده صح
محمد شخط في صفيه وزعق بصوت عالي بتقولي ايه يا خرفانه انتي عاوزه تلبس اخويا نصيبه اهل البلد كلهم عارفين مين اكرم واخلاق اكرم مش كفايه جايبه لنا العار في البلد عاوزه تلبسيه لاخوي انت ملكيش قعاد في البلد دي
بدا شخص من اللي كان واقف بين الرجاله حمل حجر من الارض ورما على صفيه جي على صدرها كانت الضربه قويه صفيه بدات بالبكاء هي تضع يديها على صدرها
رفعت نظر اليها وبدا يشتم في اهل البلد
وبداوا الناس يرمون عليهم الحجاره ويصبهم بالشتائم
رفعت خد صفيه بين يديه يضمها الى حضنه ويحميها من الحجاره
راجل من اللي ماجرهم محمد ماسك حجر وجاء من ورا صفيه ورمى الحجر على ظهرها بدات بالصراخ صفيه
رفعت يا ولاد الكل****ب يا ظلمه
صفيه روحني على البيت يا عم رفعت
ناخد لفه عند حنان وسلمى
كانوا جالسين في المنزل وسلمى عماله تعيط الساعه 5:00 يا حنان وبنت لسه ما رجعتش حتى مصطفى ومحمود ما رديتش يردوا على التليفون طمنوني لقيوها ولا لا
حنان اهدي يا اختي زمانهم جايين وجايبين ريم معاهم
سلمى قلبي مش مطمن يا حنان بنت اكيد جرىلها حاجه
حنان بعدين معاك يا سلمى قلتلك زمانهم جايين
اه الباب بيخبط اكيد هم
جريت حنان فتحت الباب ما لقيتش غير مصطفى ومحمود امال فين ريم يا مصطفى
مصطفى لفينا البلد كلها خليناش حته فيها واسالنا الناس قالوا محدش شافها
حنان لطمت على وشها يا مري اما البت راحت فين انت متاكد يا مصطفى دورت كويس
محمود ايوه يا حنان لفين البلد حته حته ما لقيناهاش كان فص ملح وطار
حنان يا مره ليكون كلام سلمى صح وعمل فيها حاجه محمد واد هرون
سلمى قطعتها في الكلام ريم جات يا حنان قولي لي بنت فين مش قلتي لي هتيجي معاهم وهيلاقوها امال فين بنت
حنان اهدي يا سلمى طيب
سلمى لسه بتقولي لي اهدي انا غلطانه اللي سمعت كلمتك وقعدت اوعي من قدامي سلمى طلعت تجري على بره على بيت هارون
ناخذ لفه جوه بيت هارون
كانت واقفه عزيزه بتنادي على الخادمه انها تحط العشاء
بعديها على طول
نزل فارس من فوق مرسوم على وشه الضحكه وقرب من امه بس ايديها محضره لنا ايه على العشا النهارده يا ست الكل
عزيزه يا حبه عين امك محضره لك جواز حمام معمولين بالسمنه البلدي اللي انت بتحبه اما بقيه العيله عامله لهم بط وفراخ وطبيخ
دخلت دعاء قطعهم في الكلام هو احنا ملناش حبه دلع ولا ايه ياما ولا احنا ملناش من الحب جانب
عزيزه انتي كبرت على الدلع يا دعاء ما انتي لو كنت رضيت بوالد خالتك كان زمانك اتجوزتي وجوزك دلعك وهشكك كان نابك من الدلع جانب
فارس في ايه ياما انتم ترجع تتخانقوا تاني
بصيتلها دعاء وعينيها بدات تدمع لسه كانت رايحه تتكلم
محمد دخل في الكلام مين اللي مزعل الاميره بتاعتنا
دعاء بصتله وضحكت ما فيش حد يا أبوي
محمد طيب يلا عشان نتعشى يلا يا عزيزه يلا يا فارس
بداوا افراد الاسره الجلوس على السفره منتظرين هارون ليبداوا بالطعام
نزل هارون من فوق وجلس على كرسي وبدا بالاكل وافراد الاسره بداوا ياكلوا
بعديها على طول الباب بدا يخبط جامد
محمد مين المجنون اللي بيخبط على الباب بالطريقه دي
طلعت تجري الخدامه فتحت الباب
كانت سلمى اللي بتخبط هي وحنان
سلمى زقت الخدامه ودخلت فينك يا محمد يا ولد هارون عملت ايه في بنتي ما كفكش اللي عملته زمان
ناخد لفه عند ريم
كنت واقفه مش عارفه اعمل ايه حاجه مفيش غير دموع بتنزل من غير ما احس وقلبي بيوجعني
رفعت مسك صفيه موديها على البيت راسه كانت عم تنظف دم
كيف للناس ان يكون عدمين الضمير لهذه الدرجه كان بيزيد عذابي اكتر اني كنت واقفه اتفرج مش قادره اعمل حاجه
فضلت ماشيه معاهم لغايه ما وصل البيت
رفعت دخل صفيه جوه البيت وقاعده على الكنبه
صفيه كان جسمها كله عم يترعش
رفعت مالك يا صفيه
صفيه بردانه قوي يا عم رفعت غطيني
طيب قوم اوديكي للحكيم ليكون فيك حاجه
صفيه لا يا عم رفعت انا كويسه انام شويه بس ارمي عليا البطاطين
رفعت جاب اكتر من اربع بطاطين وغطى بهم صفيه
صفيه سامحني يا عم رفعت على اللي بيجرى لك بسببي
رفعت ما تقوليش كده تاني يا صفيه هسيبك تنامي وانا قاعد بره لو عزتي اي حاجه قولي يا رفعت وانا اكون عندك
صفيه ربنا ما يحرمني منك يا عم رفعت
خرج رفعت صفيه بدات بالبكاء سامحيني ياما كنت دايما برمي عليك الحق بقولك انتي اللي كنت مخليه الناس تخاف تكلمني او يخلي بناتهم يلعبوا بسببك لانك امي معرفش اللي انتي كنت بتحميني
بقلم امل شعبان انتقام صفيه
ناخذ لفه عند قصر هارون
سلمى زقت الخدامه ودخلت فينك يا محمد يا ولد هارون عملت ايه في بنتي ما كفكش اللي عملته زمان
وقفوا افراد الاسره كلهم بدهشه ما عدا هارون كان قاعد على الكرسي ينظر الى سلمى مرسومه على وشه علامه الغضب
تقدم ناحيه سلمى محمد ايه اللي جابك هنا يا سلمى وجايه بغويرك ليه وبقى ليكي صوته يعلى على اسيادك
نظرت اليه سلمى قالتله بنبره صوت عاليه سلمى بتاعه زمان ماتت وبنت اللي ما رجعتهاش يا محمد يا ولد هارون هتشوف سلمى تاني هفتح عليكم القديم والجديد
هقطعتها في الكلام عزيزه مالك يا سلمى واكله لقمه زياده جايه تطلعها علينا ولا ايه وبعدين لما تتكلم اسيادك تحط لسانك جوه حنكك وتسكتي احسن نقطعلك لسانك خالص
بصتلها سلمى ورفعت حاجبها عارفه يا عزيزه اهلي علموني ايه لما الكلاب ينبح ما نردش عليهم لانه كلب مش هناخد على كلامه مع اني ظلمتك كلب اللي انا بشبه بيكي لان الكلاب وفيه
فجاه قطعها صوت هارون الذي قام من على الكرسي وخبط الشمه في الارض وبنبره صوت قويه مش عاوز اسمع صوت كلب فيكم
قرب ناحيه سلمى وهو ينظر اليها جايه ليه يا سلمى
نظره لي سلمى اخذت نفسها وتكلمت بكل جراه
جاي اخد بنت يا عم هارون اللي ولدك خطفها وكان بعد فوزيه تقتلها لكن ربنا نجاها من بين ايديها
احنا مش قفلنا على القديم كل واحد راح لحاله ليه
ولدك عاوز يفتح القديم من تاني قوله يرجعلي بنتي وانا همشي مش هاجي البلد دي تاني
وانا ليه عندكم حق وهسامح فيه بس يرجعلي بنتي
هارون بص ناحيه محمد كان عيني بتطلع شرار كان
مرسوم على وش الغضب وبنبره صوت عاليه صحح الكلام اللي بتقوله سلمى ده يا محمد
محمد بص لابوه وهو متوتر وبلع ريقه
ما هو يا ابوي
هارون انطق صح الكلام ده
قاطعت في الكلام عزيزه في ايه يا عم هو انت هتصدق كلام المراه دي وبعدين ممكن بتعمل الشويتين دول عشان نديها فلوس تسكت بيه
قطعها صوت هارون الذي رزع الشومه في الارض وبنبره صوت غضب يا عزيزه لما اذلك بالكلام تتكلمي غير كده تحط لسانك في حنكك وما اسمعش صوتك
عزيزه بصت له وترعبت بلعت ريقها نبره صوت خوف امرك يا عمي نظرها الى سلمى كانت عم بتجز على اسنانها غيظ
هارون مش اعيد كلام تاني يا محمد صح الكلام اللي قلته سلمى ده
محمد نظر لابوه وهو خايف بلا عريق بالعافيه
بصراحه ايوه يا بوي انا اللي قلت لفوزيه تخوفها بس عشان تمشي من البلد
بس يا مين بتلاته انا لا خطفت ولا جيت جنب ولا اعرف شكلها حتى عامل ازاي
سلمى تنظر الى لمحمد وهي كانت عاوزه تاكله باسنانها بنت اختفت من الصبح لغايه دلوقتي قول لي وديت بنت فين
قطعها صوت هارون الذي رزع الشومه في الارض وبنبره صوت غضب
قالك ما خطفش حد وجدعنه مننا ابعتلك رجالتي يدوروا على بنتك واول ما يلاقوها تاخدي بنتك وتمشي من هنا مش عاوز اشوف وشك في البلد دي
سلمى حاضر يا عم هارون بس يلا قولي بنتي وانا مش هاجي البلد دي تاني خالص
ناخد لفه عند ريم.
ريم كانت جالسه على الارض تنظر الى صفيه كانت نايمه تشبه الملائكه
صفيه بدات تتحرك وصحيت من النوم قامت وجلست على الكنبه بعديها بشويه ذهبت الى الحمام بدات بالوضوء
كنت انظر اليها مستغربه هي بتعمل ايه خرجت من الحمام فرشت المصليه وبدات بالصلاه كانت عم تبكي بحسره
بدات تدعي صفيه كانت عم بتبكي يا رب عبدتك تعبت ارهقتها الدنيا والناس
اي ذنب ارتكبت اتعاقب عليه بهذه الطريقه يارب
عباده وبيعاقبوني دايما على ذنب انا ما عملتهوش كنت كل مره بسامح يا رب بفوض امري اليك
بس المره دي يا رب مش هسامح في حقي هدوقهم الوجع زي ما وجعوني
كنت انظر اليها وانا ابكي على صوت عياطها فجاه لقيت صفيه قامت واتجهت الى الغرفه الغرفه الذي رايتها من قبل وكان مكتوب عليها اسامي دخلتها كانت ماسكه في ايديها لمبه جاز
ودخلتها وراها على طول كانت غرفه كبيره جدا كان محطوط فيها شكائر فيها تبن وقمح
صفيه شده الشيكاره كبيره فيها تبن وكان تحت الشكاره زي باب حديد صغير يا دوب يدخل شخص متغطي بالتراب شلت من عليه التراب صفيه
وفتحته دخلت صفيه جوه كان في سلم نزلت عليه صفيه ونزلت وراها
فور النزول من على السلم دهشت من اللي انا شفته
ما كنتش مصدقه عيني هو في كده
بقلم امل شعبان انتقام صفيه
ناخد لفه عند سلمى
سلمى حاضر يا عم هارون بس يلا قولي بنتي وانا مش هاجي البلد دي تاني خالص
كانت تنظر اليها عزيزه وهي مقهوره من الغيظ قربت منها بنتها دعاء وبصوت واطي وهمست في ودن امها هي مين دي ياما اللي بتتكلم بالعين والحاجب كده ياما
عزيزه ضربتها في جنبها اسكت يا دعاء مش وقتك دلوقت
بقلم امل شعبان انتقام صفيه
هارون ندى على راجل من رجالته يا عبد العال
دخل يجري عبد العال اؤمر يا هارون بيه
هارون بص لسلمى معاكي صوره لبنتك
سلمى ايوه معايا فين تليفوني يا حنان
اعطتها التليفون حنان طلعت صوره ريم دي ريم يا عم هارون
هارون عبد العال خذ كم واحد من الرجاله عاوزاك تدور عليها ترجعش هنا غير لما تجيبها فاهم
عبد العال امرك يا هارون بيه
قطعه في الكلام فارس وانا كمان يا جدي هروح ادور معاهم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام صفية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى