روايات

رواية وجع لا ينسى الفصل التاسع عشر 19 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسى الفصل التاسع عشر 19 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسى الجزء التاسع عشر

رواية وجع لا ينسى البارت التاسع عشر

رواية وجع لا ينسى
رواية وجع لا ينسى

رواية وجع لا ينسى الحلقة التاسعة عشر

فهد: عرفت بعد ما جينا هنا بإسبوع
اسيل بحزن: ومقولتليش ليه
فهد: علشان مكنتش عايز اشوف نظره الحزن اللي ف عيونك دى
اسيل بسخريه: ودلوقت انت مرتاح
فهد: عرفتي منين
اسيل من اسر كنت برد عليه علشان اقوله انك مش هتعرف ترد عليه علشان انت مكنتش عايز تفتحلي
فهد: طيب يا اسيل انا مقصدش اي………
اسيل: ششششش
وسابت المكان وطلعت الاوضه بتعتها جه في دمغها فكره وقررت تنفذها
كلت اسر
اسيل: اسر عيزاك في خدمه ومحتاجه تساعدني
اسر استغرب من طريقتها ف الكلام كانت بتتكلم ببرود واكن مش فارق معها الدنيا وعرف ان ده ممكن يكون بسبب موضوع ببها اللي عرفته
اسر انتي كويسه
اسيل:هتعرف نساعدني ولا اطلب المساعده من حد
تاني
اسر: في ايه فهميني طيب
اسيل: هقولك بس متقولش لحد بالاخص فارس
اسر حس ان الموضوع اكبر بكتير مما كان متوقع
قولي يا اسيل
اسيل: تعلا هربني من هنا
اسر: انتي بتقولي ايه
اسيل: اسر لو مش عايز تساعدني خلاص
اسر بقله حيره: حاضر يا اسيل
اسيل: باليل هرن عليك تيجي تخدني وتوديني ل حوريه
اسر: حاضر يا اسيل بس فهد
اسيل: من انهارده فهد مات بالنسبالي يا اسر
اسر: انتي بتقولي ايه
اسيل: زي ما قولتلك
اسر: اسيل فهد بيحبك ولو عرف هيقلب الدنيا فوق دمغنا
اسيل: ميفرقش معيا
اسر: حاضر يا اسيل هجي اخدك باليل
وشويه وجه الليل واتإكدت اسيل ان فهد نام وجهزت لبسها اللي هتحتاجه ونزلت قلبها وجعها اول ما شافت اوضه فهد سابت الشنطه ع الارض وراحت نحيه الاوضه وفتحت الباب براحه لقيته نايم ع السرير
دخلت الاوضه وقعدت جنيه ع السرير وكانت بتبصله بوداع ودموع
اسيل ف نفسها: انت اللي خلتني اوصل ل كده بعد كل اللي عملته فيا دموعها نزلت بحسره وطلعت برده الاوضه لان حست انها ممكن تضعف لحبه
نزلت وطلعت بره الفيلا ومشيت شويه لقت اسر مستنيها
اسر: انتي متإكده من قرارك يا اسيل
اسيل بتصطنع القوه: اه متإكده
وركبت العربيه ركب اسر وبعد فتره وصله عند حوريه
اسر: ده المكان
اسيل: تقريبا كده
اسر ما يا هو يا مش هو
اسيل بسرحان: مش عارفه
اسر بزعيق: هو ايه اللي مش عارفه
اسيل: في ايه يا اسر
اسر: بكلمك وانتي تقوليلي تقريبا
اسيل بزعيق: انا مش نقصاك يا اسر
اسر طيب انزلي ونزله الاتنين وفعلا اتإكدت انه بيت حوريه وطلعت عندها ورنت الجرس فتحت حوريه
واول ما شافت اسيل
حوريه بفرحه: اسيل
اسيل حضنتها وعيطت: حوريه
حوريه شدت ع حضنها
اسيل: وحشتيني اوي كان نفسي تكوني جنبي اليومين اللي فاته بجد كنت محتجالك
حوريه وانا كمان كنت محتجالك اوي: ادخلي
اسر: طيب استإذن انا
حوريه: اتفضل يا اسر
اسر: لا شكرا خلي بس بالك منها لانها تعبانه
اسر قبل ما يمشي افتكر حاجه
اسر اسيل كنت عايز اسالك علي حاجه
عرفت اسيل مقصد اسر
اسيل: انا اتعفيت وبقيت احسن متقلقش
اسر براحه: الحمد لله
مشي اسر ودخله هما الاتنين
حوريه قوليلي ف ايه
اسيل حكتلها ع كل اللي حصل وقد ايه عانت
حوريه: ازاي اخت نور انا مش فاهمه حاجه
اسيل بعياط: ولا انا يا حوريه ولا اعرف هما مين اهلي الحققين اصلا ولا ابويا مين
حوريه: استهدي بالله يا حبيبتي ومتعيطيش
اسيل: انا عايزه اسافر وبعد عنهم كلهم
حوريه: ازاي
اسيل: احمد كان قالي ان هو عايز ناس ف الامارات الفرع التاني للشركه احنا نكلمه ونشوف
حوريه: فكري كويس يا اسيل
اسيل: انا فكرت وعايزه اهرب من الكل
حوريه: واهلك
اسيل بحسره: فين اهلي دول معلش
حوريه: طيب هكلمك احمد ونشوف
اسيل: انتي كنتي فين طول الفتره اللي فاتت
حوريه بحسره: مش مهم يا اسيل المهم انتي دلوقت
حست اسيل انها مش عايزه تحكي ومحبتش تتقل عليها
_______________________
عند فهد فتح عنيه وقام بتعب وافتكر اللي حصل امبارح وانها عرفت حب يروح يطمن عليها طلع فهد الاوضه وخبط عليها مكنتش بتفتح
فهد: اسيل افتحي
فهد خبط تاني ومفيش فايده فتح فهم ملقهاش
فهد بصدمه: اسيل
كان بيلف عليها الفيلا كلها وبيزعق
فهد بزعيق: اسيل اسسسيل
شفها ف كل مكان ف الفيلا زي المجنون بس ملقهاش بداء يكسر كل حاجه قدامه ويزعق بإسمها
هنا ادرك انها هربت وسكتها ده مكنش ع الفاضي
فهد قعد ا الكنبه بتعب وبداء يحرك ايده ع شعره بعصبيه
فهد بعصبيه ولسه بيكسر كل حاجه حوليه: ارجعي بقي ارجعي
__________________________
عند كيان بصدمه: انت بتقول ايه يا ادهم ازاي مش اختي
ادهم: ده اللي عرفته
كيان بعصبيه: يعني كل ما ادوها كل حاجه انا كنت محتاجها والحنان اللي كنت انا اولي بى تطلع مش اختي يعني بابا ادها كل الحنان ده وهي مش بنته ولا تستحقه اصلا
ادهم: خلاص يا كيان
كيان بعصبيه: هو ايه اللي خلاص ازاي يعمله كده
ادهم بزعيق: هو انتي هتصدقي نفسك
كيان: نعم
ادهم كمل كلامه انتي اللي وخده منها كل حاجه مش هي انتي اللي طماعه
كيان: انت اتجننت يا ادهم
ادهم ايوه اتجننت لما بصيت لوحده زيك وبعت اسيل
علشانك
كيان انت بتقول ايه يا ادهم
طلع ادهم الفون وورها الصوره مين دي يا كيان
اتصدمت كيان لما لقت صوره ليها مخله مع عمر اللي هي قالت علي اسيل انها خانت ادهم مع عمر
ادهم انتي قولتي انها خانتني معاه اظاهر كده مش انا كنت مغفل لما صدقتك
كيان: انا مخننن
فجأه ضربها بالقلم
كيان بصدمه وزعيق انت بتدربني بالقلم علشان خليتك تسيب الحيوانه دي
وضربته ع صدره
مسكها من شعرها
ادهم: دي مش حيوانه دي ستك انا كنت غبي لما سبتها
علشان وحده خينه زيك
وزقها ع الارض ولكن دمغها اتخبطت ف التربيظه ونزفت كتير
ادهم بخوف: كيان كيان
مكنتش بتصحي ولا بتفوق نزل ادهم بخوف ورعب لتكون ماتت
_________________________
عند اسيل
تاني يوم كلمت احمد وفعلا واقف انها تروح الفرع التاني ف الامارات وسافرت اسيل وعدي اربع سنين
كانت ف مكتبها بتراجع الورق بتاع السفقه الجديده
ودخل طفل عليها: ماما ماما انا جيت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة العواني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!