روايات

رواية أوجاع قلوب الفصل الرابع 4 بقلم حنان محمد

رواية أوجاع قلوب الفصل الرابع 4 بقلم حنان محمد

رواية أوجاع قلوب الجزء الرابع

رواية أوجاع قلوب البارت الرابع

رواية أوجاع قلوب الحلقة الرابعة

في المستشفى كانو وقفين قدام غرفه العمليات
عشان قلبها ضعف جدا و كان هيقف كانو منتظرين و كل واحد على اعصابه اما مازن فدا كان حالته غير عن الكل كانحسس انو هوا السبب انو رضا يتزوج بس مكانش عارف انو هيا كانت تحبه لدرجه يوم فرحه قلبها كان هوقف بسببه هوا مش هيسامح نفسه لو جرالها حاجه
خرج الدكتور من غرفه العمليات قال
الدكتور باسف… انا اسف بس احنا اعملنه العلينه و الباقي على ربنا.. ادعولها ان شاء الله تخف
مازن بجنون…. يعني ايه

 

 

الدكتور باسف… المريضه كل شويه في العملبه قلبها يوقف بس بقدرت ربنا يرجع ينبض تاني فدعولها
مازن مسك الدكتور من ياقا قميصه و قال
مازن بجنون… لو جرالها حاجه انا مش هرحمك
مامته و باباه يادوب قدرو يفكو عن الدكتور راح جري
مامته بمواسه… مالك يا حبيبي هالص ان شاء الله هتبقا احسن خلي املك بربنا كبير
مازن وقع على الارض زي الاطفال
مازن…. لو حل لها حاجه مش هقدر اعيش هيا الهوا البتنفسو هيا قلبي البدق جويا افهمو يا ناس هيا كل حاجه بنسبالي و انا مش هقدر اكمل من غيرها
ريم مامت مازن لامت نفسها اوي عشان حست انها هيا السبب هيا الضغطت على مازن عشان يتزوج مكانتش عارفه ايمان بتحب ابنها لدرجا دي هيا مش هتسامح نفسها لو حصل ليها حاجه
ريم بحزن…. لا ياحبيبي متقولش كداان شاء الله هتبقه احسن هيا قويه و مش هتستسلم و هتخف و هترجع عشانك انا بس عشانعارفه انك مش هتقدر تعيش من غيرها… ادعيلها ربنا كريم و عارف انكم تحبو بعض اوي و مش هيفرقكم ابدا
جاء الدكتور و هوا لس خايف لو كازن هيهجم عليه زي من شويه
قال انه عاوز يتكلم معا بابا مازن حمد
الدكتور باسف… انا مش هكدب عليك واقلك المريضها كويسه
حمد حس بقبض قلب… يعني
الدكتور… يعني لو مفاقتش خلال 24ساعه ممكن نفقدها
حمد قلبه انقبض جامد و حس بحزن في الاخر هيا مرات ابنه و بنت اخته
مرت ساعه و ساعتين و 3 و 4 و 5 و6 ولسه ايمان مافاقتش
و لسا المل واقف قدام غرفه العنايه المشدد املهم بربهم كبير
امها و بابها و خالها و جوزها و مرات خالها الكلكان خايف عليهها اوي و بحسو بذنب عشانها
بعد 10ساعات
خرج الممرض من غرفه العمليات وهوا فرحان اوي قال
الممرض بفرحه من كتر ما شاف اهلها خايفين عليها و جوزها كان هيتجنن عليه حس بفرحه لا شعوريه قال… المريضه فالقت و بتقول مازن عاوزه تشوف مازن
مازن سمع الكلمه دي انها فاقد راح جري على الغرفه و راح عندها و قال بعياط
حنان محمد
/)متستغربش الرجل يعيط عشان ست هوا حبها بجد //
مازن بعياط… ايمان حببتي انتي فوقتي انا كنت عارف انك مش هتسيبيني انا كنت عارف انك مش هتجرحيني و تسيبيني لوحدي
ايمان بتتكلم بالعافيه… مازن…. ا.انا.انا بحبك
مازن بخوف…. حببتي انا برضو بحبك و عارف انك بتحبيني بس انتي ارتاحي
ايمان ببتكلم بالعافيه … احضني… يا… مازن
مازن حضنها بتملك و قال حاضؤ يا حببتي انتي بس ارتاحي

 

 

ايمان تتكلم بالعافيه… ان انا… عاوز… اقلك حاجه
مازن… انتي ارتاحي بس نخفي نتكلم اد مانتي عاوزه
ايمان… لا انا عاوز اقلك حاجه…. مازن انا محبيتش حد قدك انتا.كنت حبي الاول و انا كنت عاوزك ليا وحدي انا و بس انا و بس مكنتش هقدر اشوفك معا وحدا تانيه
مازن بخوف عليها و لسه بعيط…يا قلبي انا ليكي انتي و بس و مستحيل احب حد متل ما حبيتك و انا قلبي معاكي انتي و بس … انتي ارتاحي
حنان محمد
ايمان شدت بحضن مازن اوي و قالت
ايمان… ما مازن..احضني للمره الاخيره
مازن بخوف… لا ياحببتي انتي هفضلي معايه
ايمان بتتكلم بالعافيه… سدقني مش هقدر اشوفك معا وحدا تانيه…. انا هستناك عند ربنا .. انا هروح بس اوعا تنساني خليني عايشه بقلبك على طول
مازن بجنون… لا ايمان لا انتا هفضلي معايه انتي هتفلي معايه مش هتروحي و تسيبيني لوحدي
ايمان… انا هستناك ماشي مش تتاخر.. و اخر كلمه انا بحبك بحبك يا حبيبي بحبك
مازن بجنون…ايمان ايمان لا تروحي انا هطلق ماجده و انا راضي نعيش بدون عيال بس ابقي انتي انا عاوزك انتي انا محتاج لك انتي و بس ايمان
ايمان شدت بحضن مازن و قالت بحزن بحبك يا حبيبي انا هاجي اخدك قريب اوي و قالت اشهد ان لا اليه الا الله محمد رسول الله
الجهاز صفر و قلبها وقف خلاص اديها ارتخد و سابت مازن
الدكاتره شالو مازن بالعافيه و حاول ينقذوها لاكن مفيش فايده خلاص روحها راحت عند ربنا
حنان محمد
ان لله وانا إليه راجعون
مازن انهار و بقا يعيط جامد بقا زي المجنون اعطوه ابره مهدء
عشان يرتاح بس.. هه ازي هيرتاح بعد ما حبيبته و و كل حياته و حب حياته تركته وحده في الدنيا الوحشه دي
قبل ما يغيب عن الوعي قال بصراخ.. ايمان خديني معاكي انا مش هقدر اكمل بدونك ايمان
بعد مرور سنتين على ذالك اليوم حين ما مازن خسر اغلى شخص على قلبه
كان قاعد جني قبرها وبعيط و كان بين اديه طفلة صغيره

 

 

مازن بعياط… ايمان حببتي انا جيت اشوفك زي كل يوم.. شوفي ايمان الصغيره.. هيا بتحبك اوي انا دايما بحكيلها عنك انا سميتها على اسمك عشان ابقا انادي بسمك على طول و تبقي حوليه يا حببتي
و بقا يعيط جامد جدا…
ماجده كان واقفه بعيد و بتبص عليه بحزن
مازن بعياط…. مش قولتيهتجي تاخديني قريب اوي ليه لسه ما جيتي انا بستناكي كل ليله بس انتي طولتي اوي و انا مش قادر على فراقك مش قادر اتكلمي قولي اي حاجه انا مش متعود اتكلم و انتي مش بتردي عليه كونتي مليه عليه دنيتي تعالي خديني تعالي و صرخ… ايمان تعالي خديني انا مش قادر
فجأة بسيب بنته جنبه و بيوقع على قبرها
بنته بتنادي و بتعيط بس هوا مش بيرد
خالص الحبيبان التقو خالص هوا راح عند حبيبته
تمت 💔🥺

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أوجاع قلوب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!