روايات

رواية عشق سيف الرعد الفصل الرابع 4 بقلم سارة عصام

رواية عشق سيف الرعد الفصل الرابع 4 بقلم سارة عصام

رواية عشق سيف الرعد الجزء الرابع

رواية عشق سيف الرعد البارت الرابع

رواية عشق سيف الرعد الحلقة الرابعة

الدكتور: للأسف حالته مش مستقرة لأن الرصاصه كانت جنب القلب فامقدرش احكم عليه الا بعد ٤٨ساعه وسابهم ومشي…..
عشق كانت في حالة صدمه مش في وعيها كانت حاله اللاوعي وسيف المرض بتاعه كان شد عليه وكان المفروض ياخد الادويه بتاعته وساب عشق وراح داخل اوضه جنب الغرفه اللي موجود فيها رعد سيف طلع الموبيل بتاعه ورن علي مجدي
سيف: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته مجدي هات الدواء بتاعي وتعالا علي العنوان إللي هبعته ليك هتلاقيني في اوضه رقم(………)
متتأخرش تعالا بسرعه وقفل التليفون وبعد فترة الباب خبط
سيف: وهو بيكح ادخل
مجدي دخل وبعدها چمانه دخلت
مجدي:خد
وبعد اما سيف خد العلاج
سيف:اي إللي جاب چمانه معاك

 

 

چمانه:لك انت ما كان بدك ياني ما اجي لك يا زلما أنا اجيت من لبنان لحتا اعالجك بتجي تقولي شو جابك
سيف:نعم عشان تعاليجين أنا سمعت الكلمه دي صح أنت مجرد مستثمرة جاي تاخدي طلبياتك وتمشي
چمانه :بالله عم تحكي لك يا زلما أنا بقلي سنتين عم اجي مصر مشان اعالجك تجي تحكي وتقول مستثمرة ومو مستثمرة لك شو خبرني انك ما لاحظت ان طعم القهوه إللي عم تشربا كل يوم وبنفس التوقيت متغيرة عن إللي بتشربه بالبيت….ثانيه واحده أنا بشو عم احكي ليكو ما بصير هيك لازما تتعالج
سيف: أنا سكتلك من الصبح بس أنا عايز اعرف انتي اي اللي جابك
چمانه:ليكو بمراء لك بس تتعالج بطلعو عليك
سيف:هو انتي بتتكلمي معايا كده ازاي
چمانه:يؤبرني. مراء
سيف:نعم
چمانه :يعني بالمصري خلي البساط احمدي يا معلم
سيف:اي ده بتتكلمي مصري
چمانه :اه بتكلم مصري كويس اصل بابا هو اللي لبناني اما ماما مصريه فهتلقيني بتكلم مصري فعشان كده هتلقيني لبلبه لا وكمان من امبابه
سيف:بت انتي فين چمانه

 

 

چمانه :انا اهو بس خلي في علمك انت هتتعالج
سيف:لا مش هتعالج
چمانه:لا هتتعالج مش عشانك عشان اللي حوليك
سيف:اللي حوليا هيرتاحوا مني
چمانه:مين قال كده كل الكلام ده في عقلك انت وبس
سيف: لأ يعني لا
چمانه : وأنا هفضل وراك لحد اما تتعالج هوف عنيد بس هفضل وراك
………………
وبعد مرور شهرين
في غرفه العناية المركزة
عشق:اي يا رعدي عجبك النوم اوي كده…هو أنا موحشتكش طب بلاش أنا صهيب مش انت كان نفسك تسمي صهيب اه مهو أنا اصلي حامل ومسكت ايد رعد وحطتها علي بطنها
وقالت أنا عارفة انك سامعني وعارفه ومتاكده انك لو عايز تفوق هتفوق رعد ارجوك بطل بقي مش كفايه شهرين…طب أنا بحبك والله العظيم بحبك مش بس كده لا كمان بعشقك يا رعدي ومسكت ايده وباستها وجات تقوم لقيت اللي مسكها من ايدها وكأنه بيقولها متمشيش
عشق شدت ايداها وراحت علشان تنادي الدكتور وبعد أما الدكتور فحصه
الدكتور:٠تمام لأ لأ دا أنت بقيت زي الحصان

 

 

رعد:ممكن تخرج برة
الدكتور فعلا خرج
عشق وهي بتعيط:رعد انت كويس طب طب انت حاسس بي اي طب
رعد؛كفايه بقي كفايه اي متعبتيش من التمثيل
عشق بذهول:تمثيل
رعد:اه اوعي تكوني مفكراني مش عارف انك بتحبي سيف وياعالم يمكن اللي في بطنك مش ابني
عشق مسكت نفسها وقالت: أنا مش هرد عليك علشان اللي انت في و
رعد:اصلا هتردي وتقولي اي مهي دي الحقيقه
عشق:اه أنا فعلاً حبيت سيف بس
رعد بمقاطعه:بس… بس اي ها هتقولي اي بعد اللي قولتي
عشق:كفايه بقي اي حرام عليك أنت متعرفش أن إللي انت بتعمله ده رمي محصنات ها اه فعلاً حبيت سيف بس حب اخوي طفله اتيتمت في يوم واحد ابوها وامها وحتي اخوها الكل مات في يوم واحد مكنتش عايزة غير شويه اهتمام والاهتمام ده سيف قدمهوالي عرفت فعشان كده وهمت نفسها أنها بتحب وهو كمان وهم نفسه وهو كان بيعمالمي بحب اخوي يعني أنا وهو حبنا بعض حب اخوي عارف يا رعد أنا عرفت انا بحبك امته هقولك لما صحبك كلمني وقالي انك اتصبت حسيت كأن في حد مسك قلبي وضغط علي جامد ومكنتش قدره اخد نفسي ولما انت كنت في الغيبوبة عرفت اني مش هقدر أعيش من غيرك ولاخر مره بقولك أنا حبيتك بجد فبلاش تعمل حاجه تاني تخليني اكرهك….
…………
…………

 

 

عند سيف بالتحديد في لندن
سيف: أنا مش عارف اي اللي خلني اسمع كلامك
چمانه :لانو انت بتحبني
سيف؛لا لآ لأ مش بحبك ده أنا بموت في فيكي بس أنتي عجبك شكلي كده
چمانه:ماله شكلك لك تؤبرني انت ما في حد في جمالك ولا في جمال عيونك
سيف:بس أنا شعرى وقع و
چمانه :ما تكمل لك انت عجبني هيك وبإذن الله هتقوم بالسلامه وهترجع اقوى واحل من الاول
سيف: أن شاء الله
…………………….
وبعد مرور سنة
…………………….
عند رعد وعشق
رعد:لحد امته يا عشق لحد امته هتعمليني كده ها
عشق:……………
———————-

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق سيف الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى