روايات

رواية إعادة حب الفصل الأول 1 بقلم هاجر العفيفي

رواية إعادة حب الفصل الأول 1 بقلم هاجر العفيفي

رواية إعادة حب الجزء الأول

رواية إعادة حب البارت الأول

رواية إعادة حب الحلقة الأولى

انت عايزنى اعيش معاك بعد لما قررت تتجوز عليا
قالتها فرح بصراخ وعصبيه
زين بتوتر : قولتلك ال هيحصل ده غصب عنى وانتى عارفه انا بحبك ازاى
فرح ربعت أيديها بسخريه وقالت : اممم غصب عنك فعلا مشيت ورا كلام مامى وتقولى غصب عنك براڤو عليك
زين بعصبيه : فرح بلاش السخريه بتاعتك دى والزمى حدودك انا مقدر حالتك
فرح بصتله بوجع وقالت : ياخساره يازين كان نفسى متخذلنيش انت كمان
زين بحزن : انا
قاطعته فرح وقالت بجمود : طلقنى
زين بصدمه : نعمممم !!!!
فرح ببرود : ال سمعته مش هعيش معاك تانى خلاص كده

 

 

زين مسرع : فرح حبيبتى انا عارف ان اعصابك تعبانه بس متتسرعيش عشان خاطرى احنا بينا طفل
فرح : والطفل لسه مجاش على وش الدنيا ولما يجي أن شاء الله ليك الحق تشوفه انما انا خلاص مش عايزاك
قالت كلامها ودخلت الأوضه وقفلت الباب وقعدت على السرير واعلنت انهيارها
فرح بحزن ودموع : اااااه ياوجع قلبى منك يازين آخرة حبى ليك تعمل فيا كده بس اناهندمك وهندمكم كلكم على وجع قلبى
قالت اخر كلامها بإصرار
عند زين غمض عيونه بحزن وهو بيلعن نفسه أن وافق على كلام أمه بسببه هيخسر اكتر واحده حبيته فى الدنيا خرج من البيت وركب عربيته وفضل يلف بيها وهو حزين
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفرووا
هانم بخبث : شوفتى هيكون ليكي ازاى عشان لما اقولك اسمعى كلام عمتك متصدقنيش
منار بتوتر : بس ده مش طايقنى خالص ياعمتي

 

 

هانم : انتى وشطارتك بقا ياختي زي مالمحروسه خليته يكسبها كده انتى اعملى كده واكسبيه وخليه ميشوفش غيرك
منار : تفتكرى هيحبنى زى ما يحبه
هانم : ايوه طبعا ده انتي بدر منور
منار : ربنا يستر
هانم : اعملى ال بقولك عليه ومتخافيش وصدقيني زين هيكون ليكي ولوحدك كمان ويطلق ال اسمها فرح دي
منار بابتسامه وفرحه : ياريت ياعمتي ياريت
هانم : بصى بقا
وابتدت تحكي عليها بعض النصائح
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم
كريم بغضب : نعمممم تتجوز منار ده ازاى إن شاء الله
زين بشرود : اهو ال حصل بقا
كريم : انت اتجننت صح
زين بعصبيه : مالك ياكريم ماتظبط كده متنساش أن اخوك الكبير
كريم بسخريه : كبير ايه بقا بعد لما طار عقلك رايح تتجوز منار ال سابتك زمان وفضحتك وسط الناس وهربت يوم الفرح وهتخسر مراتك ال بتحبك
زين بعصبيه : يوووه قولتلك بطل سخافتك وكلامك ده
كريم : للأسف يازين دي الحقيقه انت دلوقتي مش فى وعيك ومش هتفوق غير لما تلاقى نفسك خسرت كل حاجه وانا شايف أن فرح مش غلطانه
زين بغضب : بقولك طالبه الطلاق وتقولى مش غلطانه انت مجنون
كريم : حقها وانت لازم تشوف رغبتها زي لما هتشوف نفسك وتكون انانى فوق يازين قبل فوات الاوان
قفل التلفون وزين فضل يفكر لحد لما حس أن دماغه هتنفجر من التفكير والحيره
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله

 

 

زين دخل بليل البيت وشاف أوضة فرح مفتوحه دخل عندها وهو متوتر بس اتصدم لما شافها واقفه قدام المرايه وبتقيس فستان وبتلف حوالين نفسها
زين بلع ريقه بتوتر وخوف من حالتها وقال : فرح بتعملى ايه ياحبيبتى
فرح ببرود وهى بتشوف بطنها البارزه من الحمل مظبوطه على الفستان ولا لاء قالت : بشوف فستان هيليق بيك وبفرحك ياجوزى
زين بصدمه : فرح
فرح أكملت كلامها وقالت : حلو مش كده ايه رأيك فستان كتب الكتاب يكون واسع احسن صح
زين قرب منها ومسك أيدها وقال بعصبيه : انتى بتعملى ليه كده فوقى بقا
فرح بصتله بنظره طويله كلها عتاب وحزن وكره وقالت : عشان بقيت بكر”هك يازين ومبقاش فارق معايا
زين كلامها نزل عليه زى الصاعقه واتصدم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية إعادة حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى