روايات

رواية إعادة حب الفصل السابع 7 بقلم هاجر العفيفي

رواية إعادة حب الفصل السابع 7 بقلم هاجر العفيفي

رواية إعادة حب الجزء السابع

رواية إعادة حب البارت السابع

رواية إعادة حب الحلقة السابعة

زين كان لسه هيرد قاطعه صوت تلفونه وكان كريم

كريم بصوت عالى الحق يازين فرح معايا وبتولد دلوقتي

زين بصدمه : انتوا فين !!!!!

كريم : فى الكافيه ال جمب البيت بسرعه عشان انا مينفعش اعملها حاجه

زين قفل معاه وخرج بسرعه من البيت ومنار كانت بتنادي عليه بس هو مردش

منار صرخت بغيظ وعصبيه وقالت : كل لما اعمل حاجه تبوظيها منك لله يافرح

زين وصل عند الكافيه وشاف فرح بتتوجع قرب عليها بلهفه

فرح بدموع : زين الحقني انا بولد وتعبانه اووى

زين شالها بدون تفكير وخرج من المكان وكريم خرج وراه وركبوا عربية كريم وطلعوا على المستشفى ودخلت أوضة العمليات

زين بدموع : انا خايف عليها اووى ياكريم الدكتوره كانت قايله أن الولاده هتكون صعبه عليها

كريم بهدوء : اهدا يازين هتكون كويسه أن شاء الله

زين برجاء : يارب يارب لو حصلها حاجه مش هسامح نفسي ابدا

كريم : استغفر كتير وان شاء الله هتقوم بالسلامه

(الاستغفار كتير بيحقق المعجزات يابنات والله متيأسيش)

زين فعل كما قال كريم ومر بعض الوقت وزين هيموت من القلق بعد وقت خرجت الممرضه وفى أيدها البيبي

الممرضه بابتسامه : مبارك يااستاذ ولد زي القمر

زين بلهفه : طيب وفرح عامله ايه

الممرضه : هي تعبانه شويه بسبب انها ضعيفه ولكن هنقلها اوضه عاديه وهتفوق بإذن الله

الممرضه أعطته الطفل ومشيت

زين مسك البيبي وهو دموعه بتنزل بشوق وحب ورهبه وشاف البيبي وهو مغمض عينه بس بيتحرك بعشوائية

كريم بابتسامه : مبارك ياحبيبى يتربى فى عزك

زين بفرحه وابتسامه : الله يبارك فيك ياكريم عقبالك

كريم اتنهد بحزن وقال : يارب

 

 

 

 

 

 

 

بعد وقت

فرح فاقت واول مافتحت عيونها قالت : ابنى فين عايزه ابني

زين قرب منها وهو شايله بابتسامه وقال : ابننا اهو يافرح ياحبيبتى

فرح حاولت تتعدل بس معرفتش زين أعطه البيبي لكريم ورفعها بالراحه وبعدين اعطاها البيبي واول ما شافته دموعها نزلت تلقائية وقالت : ياااااه ياحبيبى انت مش عارف وحشني قد ايه انا دايما كنت بتكلم معاك اكيد عارف صوتي صح

زين قلبه وجعه عليها بسبب ال عمله فيها ووصلها لكده

كريم : مبارك يافرح

فرح بامتنان : الله يبارك فيك ياكريم

كريم : زين كنت عايزك ضرورى

زين : دلوقتي !!

كريم : ايوه حاجه متستناش

زين شاف فرح بتلاعب البيبي وهي اصلا مش مركزه معاهم قام بهدوء وخرج مع كريم

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفروووا

زين بصدمه : انت بتتكلم جد

كريم : للأسف ايوه يازين انا ماصدقت عرفت عشان اقولك عشان ترجع بيتك زي الاول وتطلق ال اسمها منار دي وتخليك مع فرح وابنك

زين وهو على نفس صدمته : بقا أمي تدمر حياتي كده

كريم بسخريه : زي مادمرت حياتي زمان

زين بحزن : وانت ناوي تعمل ايه

كريم بشرود : هصلح مايمكن إنقاذه يمكن الحق اعيش حياتي

زين طبطب عليه : ربنا معاك ياكريم

كريم بابتسامه : ويصلح حالك يازين

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم

زين بحب : شبهك على فكره

فرح بابتسامه : بجد

زين : ايوه جدا عشان كده قمر اللهم بارك

فرح خجلت من كلامه وسكتت

زين بتوتر : فرح ممكن تديني فرصه لأجل ابننا

فرح بتنهيده : صعب يازين صدقني

 

 

 

 

 

 

 

 

زين : فرح انا فعلا كنت مخدوع زي زيك

فرح : بس انت كان ممكن تقولى ونشوف حل تاني بدل كده

زين : مكانش فيه حل والله امي هددتني بالطرد من البيت وانا مش هرميكي كده يافرح انتي كنتي تعبانه

فرح دموع : بس وجعتني اووى

زين : حقك علي قلبى والله هعوضك على كل حاجه بس سامحيني

فرح : هروح فتره عند بيت خالتي وبعدها هقرر عشان خاطرى سيبني براحتي

زين بتنهيده : حاضر يافرح هسيبك براحتك بس خليكي فاكره أن أنا ندمان ومستعد اعمل اي حاجه عشانك وعشان ابننا ماشى

فرح هزت راسها وبعدين نظرت لابنها مره اخرى

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله

هدير بصدمه : ايه ال جابك هنا

كريم بهدوء : انا واخد أذن من والدك ان اجي عندكم وهو وافق واعتبرها رؤيه شرعيه من جديد وهو قريب مننا اهو على فكره وشايفنا

هدير بغضب : مستحيل أقرر نفس الغلط تاني

كريم برجاء : اسمعي كلامي وقرري عشان خاطري

هدير فكرت وبعدين قالت : اتفضل قول

كريم قص عليها ماحدث معه ومع زين من أمه

هدير بصدمه : فى ام تعمل كده بجد

كريم : للأسف هي عملت كده هدير اعطيني فرصه اثبتلك أن اتغيرت عشان خاطرى

هدير بتردد : خايفه ياكريم أقرر نفس التجربه

كريم : عارف والله بس فرصه هتغير كل ده صدقينى

هدير وطت راسها بدون كلام وكريم أتأكد أنها مش هتوافق قام يمشي وهو محبط ويأس بس اتصدم لما سمع كلامها

هدير بقلة حيله : موافقه ياكريم بس فرصه واحده بس ها

كريم بفرحه : الشربات ياعمى

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفرووا

 

 

 

 

 

 

 

 

زين بعصبيه وهو بيضرب منار بالقلم بغضب : انتي طالق بالتلاته بقا خربتي بيتي وحياتي وكمان خدعتينا كلنا انتي مش طبيعيه

منار بصراخ : ايوه مش طبيعيه بكر”هكم كلكم واقولك على حاجه كمان انا مدمنه وكنت ناويه ادمر مراتك زي مانا متدمره كده

كريم بسخريه: كملت

زين زقها بقر”ف وقال : عرفت انك مدمنه وبلغت المصحه يجوا ياخدوا اشكالك

منار بهستيريه : لاء مش هترمي كده لاء

بالفعل وصلوا المصحه واخده منار تحت اعتراضها وصراخها

زين بسخرية : مبسوطه يا أمي على ال عملتيه فينا

هانم بتوتر : يابني انا كنت خايفه على مصلحتكم

كريم : ايوه هي مصلحتنا دي ال دمرت حياتنا انا واخويا بس فى حاجه محيراني هو فى أم تعمل كده فى عيالها

هانم : افتكرت لما اعمل كده هتفضلوا جمبي ومحدش فيكم هيسيببنى ويبعد عني اعتقد لما تتجوزه محدش هيهتم بيا تاني عشان كده كنت بخرب حياتكم وكمان منار قولت انها هتكون تحت ايدي ومش هتاخد زين مني سامحوني انا عارفه انا ال عملته مش سهل بس سامحوني

زين بحزن : للأسف مفيش مبرر ل ولا كلمه من ال انتي قولتيها ابدا

كريم : احنا هنمشى وهنعيش بعيد هنسأل عليكي عشان ربنا بس وصلة الرحم بس للأسف مش هنسمح ليكى تدخلى فى حياتنا تانى

الاتنين خرجوا من البيت وهى قعدت على الكرسى بندم وهي متأكده أنها خسرت عيالها بسبب الغيره والتحكم والخوف الزائد

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم

(بعد مرور شهرين كريم عمل فرح اسلامي هو وهدير وزين ببيحاول مع فرح وهي مش موافقه وكمان بيسألوا على أمهم وبيزوروها دايما وكمان منار حاولت الانتحار كتير بس لحقوها)

كريم : مش ناويه ترجعى لزين يافرح

فرح بتنهيده : مش عارفه ياكريم اوقات بيصعب عليا وأوقات بكون زعلانه منه اووى

كريم : مش هقدر اقولك ارجعيله بس كل ال هقولك عليه أن زين فعلا ندمان لو انتي هتقدرى تعيشى معاه فعلا كملى مش هتقدرى خلاص المهم انتي وهو تكونوا مرتاحين والطفل الصغير ميتعبش وسطكم

فرح : أن شاء الله خير

 

 

 

 

 

 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفرووا

بعد مرور شهر أخر

زين وهو على وشك البكاء : يابنتي ارحميني بقالي تلات شهور سايب شغلى وكل حاجه وهفلس قريب عشان اعيش فى شقه قريبه منك وانتي مش راضيه تسامحيني

فرح وهى بتلبس البيبي قالت : لو سامتحك بسهوله كل يوم هتجيبلى واحده من الشارع وتقولى هتجوزها

زين قرب قعد جمبها وقال : ياستى والله غلطه ومش هتتكرر تاني بس سامحيني المره دى بس

فرح بتفكير وهي تنظر للبيبي : امممم ايه رأيك ياميدو نسامح بابا ولا لاء

البيبي مكانش فاهم حاجه بس ضحك بطفوله

زين بضحك : اهو وافق اهو سامحيني انتي بقا عشان خاطرى اول واخر مره والله

فرح بصتله وقالت بهدوء : سامحتك يازين ومش من دلوقتي من فتره بس كنت عايزه أفضل مع نفسى شويه وكمان انت تراجع نفسك تانى

زين بفرحه : بجد ياحبيبتى يعني خلاص هترجعي معايا على فكره انا جبت شقه جديده لينا انا وانتي بعيد عن التانيه عشان ننسي كل ال حصل هي اه ايجار بس مع الوقت هتكون بتاعتنا ونبدأ من جديد انا وانتي وابننا

فرح دمعت بابتسامه وقالت : اي مكان معاك فهو قصر يازين وحشتني اووى

زين ضمها بحب وسعاده وقال : والله العظيم انتي ال وحشتيني اووى ياقلب وحيات زين وعمرى والله مازعلك تاني ولو عملت كده أستاهل المو”ت

فرح حطت أيدها على فمه بلهفه : بعد الشر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

زين بمشاكسه : وحشتني فرح ال قلبها عليا وبتحبنى بجد

فرح بخجل : طب بس بقا عشان بتكسف وانت عارف

زين بغمزه : اه عارف جدا

فرح ضربته على كتفه بغيظ وشالت البيبي

زين اخده منها وهو بيقول : حبيب بابا وحشني والله

فرح بابتسامه : على فكره بقا هو شبهك انت مش انا

زين بابتسامه : وانا مش بالجمال ده يعنى

فرح بخجل : زين

زين ضحك يغلب وقال : زين بيحبك والله يمدوخاني

فرح ضحكت بسعاده

تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية إعادة حب

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى