Uncategorized

رواية أحببت صغيرتي الفصل الرابع 4 بقلم نورا محروس

 رواية أحببت صغيرتي الفصل الرابع 4 بقلم نورا محروس

رواية أحببت صغيرتي الفصل الرابع 4 بقلم نورا محروس

رواية أحببت صغيرتي الفصل الرابع 4 بقلم نورا محروس

التلفون رن بتاع زين تن تن تن تن تن تن وزين مش بيرد تن تن تن مره تاني وبرضو مردش
آخر ما زهق ففل التلفون..
كانت نايا وزين مش عايز يسمع صوتها ولا يرد عليها مصدق انو صالح نورا وبقت مش زعلانه مش عايز يتخانق تاني….
نورا اخرت اووي زين قام يوشفها.
لقاها في المطبخ دخل عليها من غير ما تحس
زين *بخبث بتعملي اي ????
نورا بخضه والاكل في بوقها وبصوت عالي 
 ???????? اعااا خضتني يا ابيه
زين بضحك*????????مفجوعه انتي مش كلتي
نورا*هو انا كنت اكلت في وحش شرير سد نفسي واكل كل الاكل لوحدوا ????????..
زين رافع حاجبوا*وحش وشرير كمان
نورا بصت ببراءة وضحكت لا وحش طيووب طيوووب وكيوت بس علطول بيزعق ????????????..
 زين *بطلي لماضه ويلا عشان نخلص في ليلتك الل مش هتعدي دي ????
……  …………..   ………   
عند شيرين *ماما انا قلت لزين وهو قال هياجي بكره مفيش داعي نرن عليه نفكروا تاني واحنا دلوقتي باليل متأخر يا ماما واستاذ إبن مش بينسي حاجه.
توحيد *يا بنتي زين رجل اعمال وعندو بيتوا واسرتوا واكيد مشغول لازم نفكروا برضوا منا مش هوافق علي العريس ده الا لما هو يوافق ????
شيرين *كده يا ماما هتكسره قلب بنتك ????????. ماشي يا ستي هنرن عليه الصبح نفكروا بحزن مصتنع تصبحي على خير يا ماما
توحيده *اه منك يا بت منصور طالعه لابوكي ???????????? بنتي وعرفها
شيرين *سمعتك ي حاجه ????????باستها وراحت نامت ????????..
…………..   ………………
زين *خير مش حاله التلات صفحات دوول لي ????..
نورا *مهمو مهموو انا مش  فهمتهم من المستر وبعدين انا قولت عايزه اغير المستر ده عشان مش فاهمه منوو و…
زين* قطع كلامها اتعدلي ونتيي بتتكلمي كده مترميش اهمالك ولومك علي حد  …. بصي دي هتتحل كده والقانون ده…..  …..
وشرح وخلصوا ونورا كالعاده فهمت وحلتهم كلهم 
نورا**شوفت بقي ياا ابيه انا شااتره ازاي وبفهم بسرعه اهوو بس انت بتقفش بسررعه
زين *يا بابا لازم اقفش عشان الاستهتار ده مينفعش احنا داخلين علي امتحانات يا ست البنات وانا مش هسمح انك تنقصي درجة واحدة بس  مفهوم
نورا *عيطت انا خايفه اووي ياا ابيه????????????
زين *طول ما انا جمبك ما تخافيش يلا بقي روحي كملي مذاكره الباقي ياا هانم وبكره تكوني حاله دوول وددول ودوول كلهم
نورا*تبييييييه ميه وخمسين سؤال حرام ????????.. وطلعت
نورا *على الباب متنساش سفريه اسكندريه اللي وعدتنا  بيهااا احنا مش ناسين رايحين السبت صح….
زين *صح ياا لمضه????????امشي
نورا *ماشيه اهوو متزقش ???????????????????? ماشيه تقول يحيا ابيه زين يحيا ابيه زين طلع وراها علي السلم ضربها علي قفاهاا يلا وبلاش مرقعه تصبحي على خير ????????????????..
نورا*ونت بخير
في سرها خليك شويه لسه مشبعتش منك بحببك ????????.. يا تري انتي بتحبني ولا انا. برضواا اختك….
زين *في سروا بحبك يا تري بتحبيني ولا شيفاني ابيه زين بجد ????????
في الصباح لبس زين عشان يروح عند بيت الحاجه توحيده  عشان يشوف العريس..
لبس بلوفر رمادي كده برقبه قمرر فيه وبنطلون رمادي. وشوذا سوده  جاامد جاامد من الاخر ????????????????
نزل ونورا وشهد بصلوا بصت راايح فين  ده على الصبح..
شهد *اي الشياكة دي يا ابيه رايح تقابل المووزه ولا اي ضحك زين ????
نورا * كانت عايزه تعيط ولكن سابت الفطار وقامت اول ما سمعت مزه ولكن زين *اقعدي كملي اكل..
زين *انا رايح النهاردة مقابلة عريس جاي لشيربن بنت الحاجة توحيده اخت أكرم..
عبير* انا هاجي معاك يا ابني ازاي توحيده متقوليش حاجه زي كده شيرين بنتنا برضو واحنا أهلها 
محمد *ايوه خود مامتك معاك عيب برضوا  وخود اخواتك كمان يعرفوا ان ليها أهل وسند يا حبيبي…
زين *بس كده هناخر يا حاج
عبير *ولا تأخير ولا حاجه مش هناخر يلا ي بنات اطلعوا البسو يلا بسرعه
نورا *بصت لزبن اللي هو بتاخد الأذن اروح البس ولا لا ????.
زين فهم *وهز راسوا ايوا ????????..
لبسوا ومشيوا
 ونورا كانت قمرر لابسه رمادي زي زين ????????????????. بس مش حاطه طرحه زين بص وسكت مش حابب ينكد تاني وهو عارف انها مش محجبخ اصلا فعدي اليوم وراحوا هناك وقعدوا زين قعد مع العريس و اتكلموا زين مبدأيا واافق وقري فاتحه لما لقاها عارفاه وتقريبا حس انهم بيحبوا بعض
زين*بس ده ميمنعش اني لسه هسال عليك ولو لقيت حاجه كده كده من حقي الغي كل حاجه
الكل اتوتر َسكتوا وشيرين كانت هتعيط وسيف كان لسه هيتعصب عليه 
توحيده *سيف محترم وان شاء الله يصون بنتنا ويراعي ربنا فيها وربنا يجيب اللي فيه الخير   نقرأ الفاتحة ونتوكل على الله
…. صدق الله العظيم????????????????…
مبرروك مبرروك زغرغاااريط زغاااريط كلهم بيهنوها ومبسوطين وكلهم كانوا فرحانين والبيت مليان
خالد اللي مشلش عينو من علي شهد اخت زين بس محدش واخد بالوا ….. طبعا هتقولوا وخالد جاي لي طبعا ما هو صاحب زين وأكرم طبعا هما التلاته أعز أصحاب وشيرين قالتوا قبل كده عشان كده جه يس طبعا القرار قرارا زين هو المسؤل عن خالد شخصيا????????..
انتهى اليوم ورجعوا تعبانين نااموو
……………………………..
 تاني يوم الصبح زين رايح الشركة
نورا *ابيه انت رايح فين نسيت سفريه اسكندريه النهارده انت اتفقت معنا…
زين* منستش بس لازم اروح الشركه اخد كام موظف معايا محتاجهم في شويه شغل هناك
نورا بتذمر*هو شغل ولا فسحة ????????????????????
 زين ببرود*ممكن منروحش خالص علفكرا ????
نورا *خلاص خلاص اللي تشوفوا حضرتك
زين بص الناحية التانية ومشى وضحك علي شكلها????????????????????كيوت خالص
…………………………………. 
 في الشركه ففي مكتب زين
 زين *حضرليلي الورق ده واطلبي اجتماع حالا
لنايا خالد امجد نسمة ونتي بسررعه  ؛
شيرين *نفذت الكلام
…….   ………   …….
في الاجتماع
زين* انتوا  جايين معايا اسكندرية معادا أمجد هيكون المسؤل مكاني لحد ما اجي وشيرين كذلك الأمر هتبقي سكرتيرتك مؤقتا لغايه اما ارجع
زين *كده هيسافر نسمه وخالد ونايا
ويكون مكاني أمجد وشيرين تمام الاجتماع خلص….
زين لنايا وخالد ونسمه *انتوا التلاته هتروحوا من هناا مع بعض النهارده وهتنزلوا غي في الشاليه بتاعي خالد بيه عارفوا تمام في مشاكل…
كلهم *لا تمام
زين اخد نفسوا ومشى  بعد ما اتكلم في شويه تفاصيل مع خالد…. …
 رجع البيت وكلهم كانوا بيحضروا الشنط ومبسوطين وبيغنوا َكمان نورا كانت بترقص زين جه شاف المنظر اتخض يص لنورا
نورا استخبت ورا شهدد انكسفت وخافت  منوو يزعقلها عشام بترقص قدام حسام كده عادي هي بترقص زي شهد علي اساس انو آخوها كده
زين بحده لحسام*اي اللي مقعدك في اوضه البنات اتفضل روح جهز شنطك..
بص لشهد ونورا *حلو الكلام ده نلغي ام السفر دلوقتي عشان قلة الأدب دي يلا خلصوا عشان منتاخرش
نورا بعد ما طلع *يلههههوي قلبي كان هيوقق ????????????????..
 وتمت المهمة  بعد تلات ساعات كلوا خلص ولم حاجتوا وركبوا العربيه…
حسام وشهد وماتوا وباباه في عربية…. نورا وزين في عربيه ????????????????????????????????
نورا نامت طول الطريق وزين كان بيراقبها  ويبصلها َويضحك????????????????????????… ويقول في سرواا ملااك نايم يارب تكون من نصيبي يارب يارب تكون بتحبني مش هسيبها لغيري اصلا حتى لو غصب عنها لااف يوو مش عارف انتي الوحيده اللي ببقي معاكي حنين واطلع الطفل اللي جوايا واتصرف طفل زيك ياا مجنونة..  لا وفوق كل ده بخاف علي زعلك ودموعي عمر ما حد شافها غيرك???????? وبهتم بيكي وعارف اي اللي بتحبيه وتكرهيه وتخافي من اي ومتخفيش من اي. كل حاجه كل حاجة قولي هتلاقي زي فين هاا زين في نفسوا *والله متلاقيي زي انا حليوه مفيش مني اتنين سوووبر زين ههههههه وضحك بصوت عالي????????غمازاتوا باانت يااا قلبي قمررررر
واخيرا نورااا فاقت ووصلوا…
…………       ………….    ……
على الجانب التاني استعد خالد ونسمه ونايا وانطلقوا وهما كمان وصلوا…. يا ترى هيعملوا اي ????????????هيفرحوا هيبقي في نكد ولا اي نعررف البارت الجاي ياا حلوين
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ملاك أوقع شيطان للكاتبة ريم محمد

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى