روايات

رواية ابنة الصعيد والمشهور الفصل الرابع 4 بقلم وتين أحمد

رواية ابنة الصعيد والمشهور الفصل الرابع 4 بقلم وتين أحمد

رواية ابنة الصعيد والمشهور البارت الرابع

رواية ابنة الصعيد والمشهور الجزء الرابع

رواية ابنة الصعيد والمشهور
رواية ابنة الصعيد والمشهور

رواية ابنة الصعيد والمشهور الحلقة الرابعة

ء ءاحمد ع كدا ليلي ف العربيه كانت بتقولي÷وتين انت قويه اوعي حد يهزك او تفتكري الماضي انت قولتي انك نستيه
-اهه ي ليلي نسيت لي في حاجه
اتوترت وقالت =ل لا لا مفيش
بصتلها بلوم ولسا هتكلم هو دخل وفضل واقف مكانوا
لسا زي م هو جميل بدقنوا وشعروا الاسود المايل للبني وعيونوا العسلي ايهه اللي انا بقولوا دا ركزي ياوتين انت هنا للشغل
ف اتكلم حمزه مع ان انا رأيسه الجروب دا والمفروض انا اللي اتكلم بس انا كنت مركزه ف عيونوا وهو برضو كان مركز ف عيوني
÷احمم احمد ازيك ليك وحشه يا صاحبي
بصلوا بلوم _صاحبك لا بطلنا الموضوع دا
÷احمم طيب يله ع نشتغل
قررت اتحدي نفسي ء ءانا هعمل الشغل اللي جايه لي ومفيش حاجه او حد هياثر فيا
فعلا بعد شويه قومت وبدات اشرح الموضوع والكل كان منبهر بتخطيطي
احمد
كانت وحشاني اوي واحشتني عيونها اللي بتتقفل هو بتضحك وخدودها وهي هي كلها ع بعضها وحشاني نفسي اجري عليها احضنها واعاتبها بعدها وقولها الحقيقه بس هي هتسمعني !
وهنا اتكلمت _طيب بما ان شغلكوا هيطول معانا ف هنعملكوا مكاتب خاصه بيكوا

 

 

 

ليلي اتكلمت =شكرا اوي يا احمد
وروحنا حقيقي قلبي كان بيدق بصوت عالي اوي انا وبشرح وشيفاه مركز معايا كنت متوتره اوي ونفسي اقولوا بطل تبص عليا ب الطريقه دي
نيمت الولاد وروحت ع سريري بكيت بكيت كتيير-لي ليييه ظهرت قدامي تاني اه مكنتش نسياك بس كنت دافنه كل ذكري لينا سوا ف قلبي لي رجعت ظهرت ف حياتي وفتحت كل الاوجاع دي بس م مش هخليك تعرف حاجه عن ولادي يا احمد ابدا ونمت
احمد
رجعت البيت وانا مش مصدق وتيين رجعت رجعت شوفتها تاني كانت بتتحرك حوليا وتتكلم واسمعها اههه نفسي اخدها فحضني واحكيلها عن كل اللي حصلي اههه ياوتيني لازم احكيلك وتسامحيني
جرس الباب رن عند احمد
_مين
=حمزه
_اتفضل يابشمهندس في حاجه
=احمد
_حضرت المدير ياريت متشلش الالقاب
=وسع من ع الباب طيب
=هو في القاب بين الصحاب
_هو احنا صحاب!!

 

 

 

_كانت فين صحوبيتك وانت كنت شايفني بموت ف اليوم مية مره ع اعرف بس هي فين وانت كنت عارف ومقولتش
=وتين كانت منهاره ياحمد لما جات حكت ل ليلي وانا ب الصدفه كنت عندهم ف البيت وحلفتي مقولكش وقالتلي لو قولتلك هي فين هتختفي ومحدش هيعرفلها طريق وانا فضلت انها تبقي معايا انا وليلي احسن م تبعد يا صاحبي لو شايف اني لما حافظت عليها دي تبقي خيانه لصحبتنا ف انا اسف سلام
_حمزه استني
=همم
_هات حضن يا جدع
_بس هتساعدني ف اني اخلي وتين تسامحني
=معاك يا صاحبي
عدي اسبوع وانا شغاله ف الشركه معاه كل م يحاول يفتح موضوع خارج الشغل بقفلوا وامشي مهوا مش ب ايدي الخيانه ملهاش مبرر من وجهه نظري
وف يوم كنت عندوا ف المكتب بناقش حاجه كنت قاعده ع كنبه كدا عندوا وهو جه قعد جنبي
-لو سمحت ممكن تبعد
_لي اتاثرتي
-اي اللي حضرتك بتقولوا دا انا بس اتوترت مش اكتر ف ابعد
_تؤ
كان بيقرب اكتر المشمحترم دا وانا قلبي من كتر م كان بيدق بصوت عالي كنت حاسه انوا سامعوا اصلا
لحد م فوني رن
-الو ايوه يا طنط منه *دي تبقي مامت ليلي
-ايهه مالوا مالوا مراد
-حاضر حاضر جايه
اتكلمت وانا بلم حاجتي معلش يا احمد انا هضطر امشي ع مراد وقع واتعور
_مراد مين!!
اتحركت ف استعجال -هاه لما اجي بقا سلاام
روحت ل مراد
-مراد حبيبي عامل اي
-ازاي وقعت
÷اهدي يا مامي انا كويس
÷ك كنت بلعب كوره ووقعت

 

 

 

-انا مية مره قولتلك بلاش لعب كورة صح
÷بس اتا بحب العب كورة زي بابا
-طيب رجلك وجعاك
÷لا كويسه
وسالت الدكتور وقالي انوا هيفك الجبس بعد اسبوعين وعادي لو روحنا دلوقتيى
روحنا بعد م وصلت طنط منه
وتاني يوم اخدت اجازه م الشغل لحد م اشوف مربيه للولاد
عند احمد
_حمزه هي وتين ليها يومين مش بتيجي لي
×هاه لا تلافيها واخده دور برد ولا حاجه
_وانت يا ليلي م تعرفيش
+م مقلك واخده دور برد
ماشي انا هروح اشوفعا ابعتلي العنوان يا حمزهه
_وصحيح اخر مره هي قالت ان في حد اسموا مراد اتعور هو مين دا
×دا دا منعرفش

 

 

 

بصلهم ب استغراب
_طيب انا هروح اطمن عليها
عند وتين
الفون كان بيرن كتير واخيرا ردت-اييه يا ليلي كل دي مكلمات ولسا هكمل كلام الجرس رن
-طيب يا ليلي دقيقه الجرس بيرن
=لاااا وتيي
كنت فتحت الباب
اتكلمت بصدمه-ء ءاحمد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابنة الصعيد والمشهور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى