روايات

رواية احببتك يا صغيرة الفصل الأول 1 بقلم آلاء محمد

رواية احببتك يا صغيرة الفصل الأول 1 بقلم آلاء محمد

رواية احببتك يا صغيرة الجزء الأول

رواية احببتك يا صغيرة البارت الأول

رواية احببتك يا صغيرة
رواية احببتك يا صغيرة

رواية احببتك يا صغيرة الحلقة الأولى

_انت بتقول ايه ياعمي عايزني اتجوز الاء ده انا لو كنت اتجوزت كنت خلفت قدها

-يابني بالله عليك ما تتعبني معاك انا تعبان ومش حملك الاء ملهاش حد غيري وانا عايز اتطمن عليها انا ايامي ف الدنيا معدوده بالله عليك وافق يابني

_حاضر ياعمي اللي تشوفوا

************

انا عبدالله عندي 32سنه مهندس وعندي شركتي الخاصه واللي مشهوره جدا كل الناس بتعملي الف حساب ،البنات كلها تتمني اكلمها ولو كلمه بس انا مش بيفرق معايا اي حد بسبب اللي شوفته ف حياتي

جد جدا مش بضحك كتير ،وسيم عيوني زرقه ،ابيض ،جسمي رياضي ،طويل ،تنك سيكااا مش كتيير

وده عمي محمود اكتشف من فتره أن عنده لوكيميا وديته لأكبر الدكاتره بس قالوا مفيش فايده ف المرحله الاخيره

واللي بيتكلم عنها دي بنته الاء عندها 17سنه صغيره جدا عليا ده غير أنها قاصر بس عمي عايز كده هعمل ايه

انا اللي ربيت الاء بس من ساعه ما ابويا مات بعدت عنها بسبب الشغل واللي حصلي وكده

*************

=يابابا اتجوز ايه انا لسه صغيره علي الكلام ده

-يابنتي ياحبيبتي اسمعي كلامي علشان خاطري انا عارف مصلحتك كويس

=ماشي يابابا اللي تشوفوا

“دخلت الاوضه فضلت ارقص انا مصدقت اصلا انا بحب عبدالله من زمان اوووي ايام أما كنا صحاب كنت صغيره جدا هو حب الطفوله بتاعي وهو الوحيد اللي فتحت عيني لقيته هو فتي احلامي ،ماذلت بحبه لغايه دلوقتي بابا قالي اني لازم اتجوز عبدالله علشان يتطمن عليا مقدرتش اعارضه كتير مع اني مش عايزه اتجوز ف السن ده حتي لو كان عبدالله بس لانه تعبان وافقت

انا سمرا جسمي مظبوط قصيره ملامحي جميله زي ما الناس بتقول عيوني رمادي وده اللي محليني شعري طويل طول ضهري واسود زي الليل بس كده

**********

“بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير”

فوقت علي الكلمه دي الفرحه مش سيعاني بس مش باين علي وشي لاني مش عارفه مصيري هيبقي ايه معاه وهو مخيف وجميل ومز كده

روحنا علي البيت معملناش فرح لانه مش عايز شوشرة اعلام بسبب انه متجوز واحده قاصر وكده وانا كمان مش حمل اي حد يقول عليا حاجه

اول مدخلنا البيت راح قايلي _بصي يا الاء انا اتجوزتك بس علشان عمي مش اكتر انتي هتعيشي معايا هنا فوق راسي اللي انتي عايزاه هتلاقيه هتلاقي هنا الداده اسمها داده صباح ودي لو احتجتي اي حاجه قوللها وهي تقولي ماشي ياريت نسمع الكلام

قال اخر كلمه بنبره مخيفه كده =حاضر ممكن اروح اوضتي

_ف الدور التاني علي اليمين

=شكرا

طلعت أجري علي فوق هو مكنش كده وشه بقي مخيف عيونه بقت مطفيه كانت زمان بتشع نور كان وشه مليان بهجه ماله اتغير كده ليه كان جميل دلوقتي بقي قاسي ياتري ايه اللي حصله

غيرت هدومي لقيت الباب بيخبط =ادخل

“دخلت ست جميله وشها بشوش بتقولي -اذيك يا ست هانم انا صباح الداده ف خدمتك ف اي وقت

=الحمدلله ياداده انتي عامله ايه،بلاش هانم دي قوليلي الاء ،لولو ،لوله اللي انتي عايزاه انا قد احفادك يا جميل انت

قعدت تضحك -انا الحمدلله ،تسلمي يابنتي ربنا يجعل ايامك كلها خير

=تسلمي ياداده يا قمر

-الاكل جهز يالولو

=نازله اهو

“نزلت علشان اتعشي قد ايه البيت كبير وجميل ومختلف اللون الاسود مسيطر علي المكان ودي اكتر حاجه مفرحاني اصلي بحب الاسود زي عنيا

قعدت علي السفرا اول ما شافني تنح وقال

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتك يا صغيرة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى