روايات

رواية جميلتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم نورا فريد

رواية جميلتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم نورا فريد

رواية جميلتي الجزء الثامن عشر

رواية جميلتي البارت الثامن عشر

رواية جميلتي الحلقة الثامنة عشر

اميرة بصدمة.. ايه ك كانسر
الدكتورة بحزن.. للاسف لازم تبداي في العلاج فورا لانك في رحلة خطر
اميرة بهدوء عكس ما دخلها.. نسبة الامل انى اخف قليلة صح يا دكتورا
الدكتورة بحزن.. انا مقدرش اقولك حاجة أو احدد نسبة الشفاء لان دى مش بى ايد حد فينا انا مجرد مساعده مش اكتر تخفي أو لا دى بتاعت ربنا سبحانه وتعالى
اميرة بهدوء.. و نعم بالله عن اذنك يا دكتورا
الدكتورة قامت.. اميرة عايزة اقولك قبل ما تبداي العلاج لازم تصدقى انكي ها تخفي و ها تعيشي اتمسك في الامل
اميرة بابتسامة.. حاضر عن اذنك يا دكتورا
الدكتورة.. اتفضلى
و مشيت اميرة من عند الدكتورة و هى في قمت الحزن و الوجع مش عارفه تروح فين أو تقول لي مين واكن شريط حياتها مر من قدمها
أما ليليان ف هى برضو بتمش و بتبكي لانها كلمت الدكتورة و قالت ليها على مرض اميرة ليليان كانت مش شايفة قدامها و كانت ها تقع لكن سليم مسك**ها و هنا تلتقى النظرات
ليليان.. انت تاني
سليم.. مكتوب عليا انقذك انتى يا بنتى ايه غايتك تعيطي في الشارع
ليليان بدموع .. سبني لو سمحت
سليم.. اسف
ليليان.. محصلش حاجة
سليم.. طب انتى رايحة فين
ليليان بدموع.. مش عارفة بس مش عايزة ارجع البيت
سليم.. اكيد اتخنقتي مع اخوكي
ليليان بهدوء.. خالص
سليم .. طب اركبي
ليليان نظرت لى سليم
سليم.. مش ها خطفك يعني اركبي يا ستي
و ركبت ليليان وراء سليم
سليم.. لا مانا مش السواق اللى جيبو اخوكي اركبي هنا
ليليان نزلت و قعدت على الكرسي اللى جانبه و سندت راسها على ازاز السيارة
أما في قصر بدران في غرفة اسر جميلة كانت بتحضر الشنط
جميلة بقلق.. اميرة اتاخرت اوى
اسر.. زمانها جايه
جميلة.. بتصل بيها و برضو مش بترد ليكون حصل ليها حاجة
اسر مس*ك يدها و قعدها على الكرسي.. ممكن تهدي شوية و بعدين هى مش صغيرة و عاقلة
جميلة نظرة لى اسر.. انت عمرك ما ها تفهم علاقتي بى اميرة عاملة ازاي دى اكتر من اختى وقفت جانبي كتير دائما معايا و في ضهري من رغم ان اهلي سبوني بس عمري ما حسيت انى وحيدة لانها هى و جدو مش سيبني حتى في وقت تعبها و خوفها بطمني بعد كل ده و تقول مش صغيرة
اسر.. اومال انا روحت فين يا قلبي
جميلة بحب.. انت حبيبي و جوزي و ابني ربنا يخليك ليا يا حبيبي
اسر ق**ابل يدها.. و يخليكي ليا يا قلبي يلا بقا نقوم نجهز علشان منتاخرش
و في غرفة مروان اخيرا وصلت اميرة
مروان بعصبية خوفاً عليها.. اخيرا … كنتي فين يا اميرة كل ده و مش بتردي على تلفونك ليه
اميرة ارتم**ت بحض**ن مروان و قعدت تبكي
مروان بدلها الح**ض** ن
مروان.. انتى كويسة مالك بتعيطى ليه اميرة فهمني مالك
اميرة بعيط.. مش عايزة اتكلم مش عايزة
مروان بخوف عليها.. طب اهدي
اميرة قعدت على الكنبة و مروان على الارض
مروان.. ممكن افهم اميرتي بتعيط ليه
( ما عودا اعلم من انت ما عودا اعرف من ذلك الشخص هل انت حبيبي الحنون اما القاسي من ذلك الذي اراها ما عودا اعلم من انت الذي بيدوي جروحي اما الذي بسببه اليا اه لو تعلم آلام الذي بداخلي احببتك رغم عني احببتك بكل ما فيك لكن حان وقت رحيل من عالمك 💔)
و هنا تدخل مامت مروان من غير اي اذتذن
مامت مروان بعصبية.. كنتي فين يا هانم ساعة عن البيت هوو انتى نسيت نفسك ولا ايه
مروان قام وقف.. اظن ان اللى بتتكلمى معها بالطريقة دى تبقا مراتى و تتأخر زى ما هى عايزة كفاية اذني انا بس مش من حقك تحسبيها طلامة انا على وش الدنيا لم اموت ابقى اعملي ما بدلك بس دلوقتي مراتى خط أحمر سامعة يا امى عن اذنك بقا علشان ورانا سافر طويل
مامت مروان بغضب.. ماشى يا مروان ماشي
مامت مروان رزعت الباب بعصبية
مروان مسح دموعها.. حقك عليا طول ما انا عايش مش ها سمح لى حاجة تزعلك
و بالفعل سافروا الاربعة على البلد و الجد رحب بيهم جدا و اصر انهم كلهم يقعدوا معها حتى هنادى و زوجها
و في المساء فى قصر المنشاوي الكل كان متجمع فجأة ات من ليليان لى مروان
مروان .. عن اذنكم
الجد.. اتفضل يا ولدي
و راح مروان الجنينة
مروان.. الو يا ليليان
ليليان بدموع.. مروان
مروان بقلق.. انتى كويسة
ليليان بدموع.. انا كويسة لكن اميرة
مروان.. مالها اميرة
ليليان.. اميرة تعبت من يومين روحنا لى الدكتورة و طلبت منها تحليل و
مروان بهدوء.. كملي و بعدين
ليليان بدموع.. انا اتصلت بالدكتورة الصبح و قالت ان اميرة…. اميرة عندها كانسر يا مروان
مروان بصدمة
أما في الصالون الكل كان مبسوط لحد ما جت فاطمة
الجد بعصبية.. وجافي عندك
فاطمة ببرود .. بتطردني يا چدي
الجد خبط عصيتو في الأرض.. و اكسر راسك كمان زى ما هربتي روحي من اهني
فاطمة بخبثة.. و مالوا يا چدي بس مش عي*ب لم طترد حفيدك و تخلي بنت الشوارع اهني بت منعرفش اصلها
و هنا ينصدم اسر و الجميع طبعا من الصدمة محدش عارف يتكلم
جميلة بعدم فهم.. انتى بتخرفي بتقولي ايه و مين دى اللى بت شوارع
جبارية.. انتى يا عيون امك
فاطمة.. و الدليل معايا
فاطمة عطت كل الاوراق اللى تثبت كلامها طبعا فاطمة اول مرة عرفت طلبت من امها الدليل اللى يثبت كلامها و فعلا امها عملت زى ما قالت
جميلة بصدمة .. ا الكلام ده حقيقي يا چدي .. چدي رد عليا كلام فاطمة كداب صح هى بتكدب قول انها بتكدب جدي قول حاجة علشان خاطري
العم .. كلام فاطمة حقيقي يا جميلة
جميلة

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جميلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى