روايات

رواية جرح صبا الفصل السابع عشر 17 بقلم حور طه

رواية جرح صبا الفصل السابع عشر 17 بقلم حور طه

رواية جرح صبا الجزء السابع عشر

رواية جرح صبا البارت السابع عشر

جرح صبا
جرح صبا

رواية جرح صبا الحلقة السابعة عشر

طاهر وهو شبه غيب عن الو,عي: كاران هيجي دلوقتي وهياخدك ما تخافيش
ملك من وسط دمو,عها :طاهر انا مش عارفه اعمل لك ايه انت اصا,بتك خط,يره جدا لو فضلت تنز,ف اكثر من كده ؟؟لا لا لا ؟؟انت قوي ابن الطحان ما يمو,تش من رصا,صه واحده صح انت كنت على طول تقول لي كده
طاهر يبتسم بو,جع : ما تخافيش حتى لو انا م,ت كاران هيجي وهياخدك من هنا بس لو انا سبتك خليكي فاكره ان انا ما حبتش حد غيرك
ملك تمسح دمو,عها: انت بتقول ايه انت مش هتسيبني انت قلت لي انك هترجع لي ومش هتسيبني هتيجي دلوقتي وترجع في كلامك طاهر حبيبي بينفذ وعده ليا على طول
طاهر وهو ينز,ف وانفاسه غير منتظمه: مش هسيبك مش هسيبك
وهنا طاهر يغيب عن الو,عي وملك بصر,اخ تهز فيه عشان يفوق تاني:: لا لا ما تقفلش عينيك فتح عينيك تاني يا طاهر عشان خاطري يطاهر رد عليا انا مش هسمح لك ان انت تسيبني طاهر رد عليا فتح عينيك
كانت تحاول معه لكي يفتح عينيه مره تانيه ولكن بلا فائده فكان تغيب عن هذا العالم اخذته في حضنها وبدات تبكي ودخلت في نو,به عيا,ط وخو,ف من شكله وهو في حضنها غر,قان في د,مه
💗💗💗💗💗💗💗💗
الشخص المجهول بانفعال يمسك عامر نياقه قميصه: عايش ولا ما,ت انطق يا ز,فت؟؟
عامر بخوف يلجم لسانه :ما !!!مااعر ؟؟ماعرفش يا ريس هو ضر,ب رجالتنا اللي كانوا بيدوروا عليهم وهو ضر,ب نا,ر على رجالتنا وق,تل منهم اثنين فرجالتنا اضطروا ان هم يضر,بوا عليه نا,ر فصبوه بر,صا,صه وبعدين اختفه
الشخص المجهول يضربه بالقلم :يا غب,ي انت ورجالتك اغبيا,ء انت عارف طاهر الطحان لو ما,ت هتفتحوا علينا ابواب جه,نم& جهز الخطه البديله وتخلي رجالتك يكمله وراهم لحد ما يلاقوهم
عامر :تحت امرك يا ريس
الشخص المجهول :استنى عندك ملك اوعى يكون حد لمسها لو، اتاذت شعر منها همحيك انت ورجالتك من على وش الدنيا
عامر :لا يا ريس ملك هانم كويسه بس هي مع طاهر
شخص المجهول بنرفزه: انا ما كانش لازم اعتمد على شويه بها,يم زيكم؟؟ كاران امن البضا,عه
عامر بخوف: كاران ما سلمش البضاعه وقا,تل كل رجالتنا اللي كانوا رايحين يستلموا منه البضاعه واخذ الاطفال ومشيوا
الشخص المجهول بغضب :يعني ايه ما سلمش البضاعه تجيب لي الطاهر وملك من تحت الارض
عامر: يا ريس انا عايزك تطمن هو كده كده ما يعرفناش
الشخص المجهول يسحب مسد,سه ويحطه بنص راس عامر :عايزني ارجع اثق في كلامك تاني علشان الاقي كاران الطحان حاطط مسد,س في راسي
عامر وهو يرتجف من الخوف: يا ريس انا هجيب لك طاهر وملك لما يكونوا تحت ايدينا كاران مش هيقدر يتحرك خطوه واحده او يعمل اي حاجه هينفذ اللي هنطلبه منه
الشخص المجهول يضغط على زنانه المسد,س ويخرج طل,قه منه: لو ما جبتليش طاهر وملك الطل,قه دي مكانها هيبقى في راسك فاهمني
عامر يفتح عيونه ببطء ويبلع ريقه ويحمد ربنا ان الطل,قه اللي خرجت اصابت الجدار: هجيبهم يا ريس حتى لو كانوا نزلوا تحت سابع ارض هجيبهم
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
كانت هتقع لكن مسكها :انتبهي
صبا تنفض ملابسها :اااوووف ؟ايه المكان الغريب اللي احنا فيه ده
كاران بابتسامه: هنعمل ايه دي افضل عروض للرحلات بتاعتنا &حاولي تقتنعي ان احنا مش طالعين رحله
صبا بتلقائيه: لا الحمد لله اقتنعت اني متجوزه رئيس عصا,به
كاران يغمز لها: لسانك بدا ياخد على جوزي ؟جوزي خلاص انا عرفت اني جوزك مش ههرب منك ما تخافيش
صبا تقرصه بدراعه بغيظ: طب ركز بقى في الطريق خلينا نوصل لهم مش عارفه ايه المكان المقطوع ده الواحد لو مات هنا ولا حد هيحس بيه
كاران بص في الجهاز اللي في ايده ويشاور للامام: الاشاره بتوصلنا للبيت اللي هناك ده
وبعدين يوجه كلامه لرجالته :اثنين هيجوا معايا والباقي تحوطوا البيت !! يلا بسرعه
صبا تتقدم عنه الى اتجاه البيت ولكن يمسك ايدها: انت رايحه فين؟
صبا: مش بتقول الاشاره بتوصلنا للبيت هدخل اشوفهم
كاران :احنا ما نعرفش هم لوحديهم ولا في حد معاهم جوه خليكي ورايا هنا وما تتحركيش لاي مكان غير باذني
يتقدم كاران من البيت وصبا خلفه ويفتح الباب بهدوء واول ما يفتحوا يتفاجا بملك وطاهر في حضنها غر,قان بد,مه يجري عليهم بخوف: طااااهر !!!ايه اللي حصل؟
ملك كانت تبكي ولا يخرج صوتها وكانها تحولت الى روبورت جسد خالي من الروح لا يشعر بشيء
صبا فورا تتفقد نبضه :عايش !! طاهر لسه عايش بس اصا,بته خط,يره لازم نتدخل ونخرج الر,صا,صه ونوقف النز,يف
كاران بخوف يصرخ على رجالته :جهزوا العربيه فورا وكلموا المستشفى خلوه يبعتوا عربيه اسعا,ف مجهزه بسرعه
صبا وهي تتفقد الجر,ح :مش هينفع نستنى لحد ما العربيه الاسعا,ف تيجي وتاخده على المستشفى لازما تدخل جرا,حه حالا ولا هنفقده
كاران بصد,مه :تدخل جرا,حه في المكان ده طب ازاي مش هر,حمك لو حصل له حاجه مش هر,حمك
صبا لا تفهم منه شيء وكانه يعرف الفاعل،؟؟ ! ولكن تركز على جر,ح طاهر :الكلام ده مش وقته خليهم يجيبوا لي الشنطه من العربيه وانت اخرج بره وما حدش يدخل هنا
كاران يؤمر رجالته يجيبوا الشنطه :: انا مش هخرج بره لازم اطمن عليه ! !؟ لو طاهر حصل له حاجه هحر,قهم على الارض قبل ما ابعتهم لج,هنم وما فيش حد فيهم هيفلت من ايدي
صبا بصوت مرتفع وتحذير: لو عايز اخوك يفضل عايش تخرج بره حالا
كاران يخرج وهو مثل الاسد الجر,يح وبداخله بركان اذا انتفض سيحر,ق كل من يقف امامه ولا يترك شيء
صبا تحاول تفوق ملك اللي داخله في صد,مه ولا يصدر منها ولا صوت ولا حركه فقط دموع سايله مثل الشلال
صبا تهزها: ملك فوقي وارجعي لوعك عشان تساعديني ننقذ طاهر !!!هو لسه عايش ما ماتش
ملك تبدا تفوق : بجد يا صبا هو عايش
صبا بتاكيد :ايوه يا ملك طاهر عايش بس لازما ندخل ونطلع الر,صا,صه ونوقف النز,يف لحد ما عربيه الا,سعاف توصل
هنا ملك تمسح دموعها وتبدا ترجع لوعيها وتبدا تجهز في الادوات اللي متاحه معاهم وتعقمها علشان يخرجوا الر,صا,صه ويوقفوا النز,يف
💗💗💗💗💗وبعد مرور 15 دقيقه.💗💗💗💗
كاران اول ما يشوفها خارجه من البيت يجري عليها بخوف وعيونه تحترق بالدموع :طاهر عايش؟؟
صبا لا يخرج اي صوت منها
كاران يرجع يمسكها من ذراعيها ويهزها وبصوت مرتفع يرتجف من خوفو لا ترد عليه وتقول له مات:رد عليا يا صبا طاهر عايش صح
صبا ما زالت ساكته وتغمض عيونها من ارتفاع صوته
كاران يسيبها ويدخل عند طاهر ولكن مسكت ايده وقالت بصوت منخفض :طاهر لسه عايش
كاران وكان روحه ردت الى جسده من جديد ابتسم: عايش صح !!! انا عارف ان الحمار ده ما بيستسلمش مش ممكن يسيبني
صبا تنظر له بعيون حاده كالصقر :لحد دلوقتي هو عايش لكن الخ,طر لسه موجود ولو ما خرجناش الر,صا,صه ووقفنا النز,يف ممكن نفقده
كاران :الا,سعاف على الطريق كلها ربع ساعه وهتوصل وهو اكيد هيتحمل صح
صبا :اللي قدام اخوك 10 دقائق لو ما خرجناش الر,صا,صه وقفنا النز,يف احتمال كبير نخسره مش هيتحمل اكتر من كدا
كاران بثقه :انا عارفه ومتاكد ان انت ممكن تعملي العمل,يه هنا انت بس خرجي له الر,صا,صه وقفي النز,يف لحد عربيه الا,سعاف ما تيجي انا واثق فيك
صبا بتاكيد:ده حقيقي انا ممكن اعمل له العمل,يه وادي له الامل من جديد ان هو يعيش ؟بس؟؟ انا عندي شرط عشان اعمل العمل,يه لاخوك
كاران مصد,وم من اللي بيسمعوا منها :انت بتقولي ايه يا صبا انت بتسو,ميني على حياه اخويا ؟ !!!اكيد لا
ادخلي اعملي العمل,يه وانا هتابع عربيه الا,سعاف
صبا:انا مش هعمل العمل,يه لاخوك غير لما تقول لي قت,لت ابويا ليه وايه هو السبب اللي خلاك تق,تله
كاران بعيون محمر,ه كا,لجمر :انت سامعه انت بتقولي ايه اللي انت بتتكلمي فيه ده مش وقته مش اهم من حياه اخويا تدخلي حالا تعملي العمل,يه
صبا بتحذ,ير: قدامك خمس دقائق تقول لي فيهم السبب اللي خلاك تق,تل ابويا بعدها هدخل اعمل لاخوك العمل,يه
كاران مصد,وم فيها لدرجه انه مش مستوعب انها ممكن تكون بالاساوه دي مش هي دي البنت اللي هو حبها كان بيبص لها وكانه ما يعرفهاش مش هي دي حبيبته صاحبة القلب الطيب البريء اللي لا يتحمل رؤيه جر,يح تقف قدامه الان وتساوموا على حياه اخوه كان يهز دماغه ودمو,عه تنزل على خده كنار :: لا لا مستحيل انت لا يمكن تكوني صبا انت شيطان صبا حبيبتي اللي انا اعرفها مستحيل تقف تتفرج على حد محتاج مساعدتها
صبا بنظرات حاده وكانها تبدلت الى شخص اخر بالفعل: وقتك بيضيع وكل ثانيه بتعدي الخ,طر بيزيد على حياه اخوك
كاران بصوت مرتفع: تمام عايزه تعرفي قت,لت ابوكي ليه جهاز علشان تسمعي حقيقه ابوكي اتفضلي اسمعي
ابوكي ده اقذ,ر بني ادم ممكن تعرفيه وتشوفيه في حياتك عارفه ليه لان ابوكي اخذ اختي اللي كان عمرها سبع سنين وحطها على طاوله في مكان مهجور زي ده وشق صدر,ها بدون شفقه ولا رحمه واخذ قلبها وبا,عوا لل,كلاب علشان حفنه من الفلوس ورمى جسد,ها في صندوق ز,باله ولما ابويا اكتشف حقيقته وكان هيبلغ عنه قت,له قدام عيني
صبا كانت تسمع ومصدو,مه من اللي هو بيقوله وان ابوها
يطلع بالبشا,عه دي كانت عيونها تدمع بدون صوت ولا حركه
كاران يمسكها من دراعها ويهزها وبغضب :عرفت حقيقه ابوكي كانت ايه !! ابوكي كان جر,اح المو,ت ما كانش بيدي للناس الحياه كان بيسر,قها منهم ويبيعها عرفتي قت,لته ليه قت,لته مش بس عشان اخذ بطار ابويا واختي قت,لته علشان اخلص الناس من شر,ه
قولي لي دلوقتي ارتحت لما عرفت حقيقه ابوك البشعه عرفتي ابوكي كان دكتور ايه كان دكتور المو,ت
وبعد كده يسيبها ويمسح دموعه بزعيق: ودلوقتي انت عرفت اللي انت عايزاها تدخلي تنقذي طاهر يلا
صبا من وسط دموعها تحاول ان يخرج صوتها :تقدر تدخل تطمن على اخوك انا خرجت له الر,صا,صه ووقفت النز,يف حالته دلوقتي مستقره بس لازم يتنقل المستشفى حالا
كاران بص لها باستغراب ولكن دخل فورا علشان يتاكد من كلامها ويطمن على طاهر: ملك طاهر فعلا كويس
ملك بابتسامه تختلط بها الدموع تهز بدماغها يعني ايوه : صبا انقذته في الوقت المناسب بس لازم ننقله على المستشفى لانه محتاج نقل د,م
كاران يرتاح قلبه قليل ويمسك ايد طاهر ويبوسه ::كنت عارف يا بطلي انك مش هتسيبني وانك قوي زي اخوك &عربيه الا,سعاف على الوصول هناخده على المستشفى على طول وهيبقى كويس ان شاء الله
يدخل واحد من رجالته: كاران بيه صبا هانم اخذت عربيتها ومشيت
كاران بانفعال :يعني ايه يا بني ادم سبتوها تمشي لوحدها تاخذ عربيه واثنين معاك وتروحوا وراها وتامنوها كويس
يلا يا بني ادم لسه واقف
يخرج ويروح ورا صبا زي ما كاران طلب منه !!
وتاتي عربيه الا,سعاف وتاخد طاهر الى المستشفى !!!

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جرح صبا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى