روايات

رواية احببت ذات الحجاب الفصل الرابع 4 بقلم ياسمين سالم

رواية احببت ذات الحجاب الفصل الرابع 4 بقلم ياسمين سالم

رواية احببت ذات الحجاب الجزء الرابع

رواية احببت ذات الحجاب البارت الرابع

رواية احببت ذات الحجاب الحلقة الرابعة

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
لكل الناس الي مش بتصلي خلاص يا مؤمنين علامات الساعه الكبرى بدأت تبان ياريت لو حد مش بيصلي يتقي ربنا ويصلي ولو حد قاعد وسايب فرض يقوم يصلي بعدين يجي يكمل الروايه مش هطير استغفر الله و اتوب اليه صدقوني هتندموا صلوا الصلاه عماد الدين لو انت مصلتش ايه الفرق بينك وبين الكافر ما فيش فرق انت كافر زيه انا اسفه لو كلامي دايق حد يلا نبدأ
تمارا : ايه البتاع الي انتي لبساه دا
ريم بستغراب :دا مش اسمه بتاع دا اسمه حجاب اسلامي انتي متعرفش
تمارا : لا الصراحه اول مره اشوفه
ريم : بس انتي تعرفي أن ربنا هيحسبك علي البس دا وان انتي مش بتلبسي حجاب. و انك مش هتدخلي الجنه ولا هتشمي ريحتها
تمارا بدموع : انتي ليه بتقولي كده هو انا وحشه ربنا مش بيحبني بس انا عايزه ادخل الجنه
ريم مسحت لتمارا دموعها بس يا حبيبتي من قالك كده انك وحشه
انتي شكلك ماتعرفيش حاجه تعالي بقي نجيب اتنين قهوه ونقعد واحكيلك كل حاجه عن البس والحجاب
تمارا : بجد انتي حد جميل يلي تعالي
عند ادم
ادم : عملت ايه
مراد : كل حاجه تمام يا ريس هو انت زعقت لتمارا ليه 😒
ادم : انت عارف يا مراد أن انا يعتبرها زي اختي وكمان انا مش ناوي اتجوز ف مش اربطها بيه وتخليها تفكر في حد تاني هي تستحق حد احسن مني انا معقد
مراد : ههههه 🤣🤣 ولا معقد ولا حاجه مش كلهم زي بعض صدقني بكره انت الي تقول كده
وكانوا طالعين مراد وادم وسمعوا ريم
ريم : بصي انتي تعرفي أن الحجاب دا ربنا أمرنا بيه ولازم تغضي بصرك وماينفعشي انك تلبسي حاجه لا تشف ولا تبان جسمك
تمارا : كلامك جميل بس يعني ايه تغضي بصرك
ريم : يعني ما تبصيش لواحد وتخلي عينك في الأرض
تمارا : بس هتكلم معاه ازاي
ريم : ماينفعش تقفي تتكلمي مع واحد إلا إذا كان اخوكي أو ابوكي و خالك الي مايجزوش ليكي دول ممكن ترفعي راسك وتتكلمي عادي
تمارا بصدمه : بس صديقي وحبيبي وكده يعني اكلمهم ازاي
ريم بشهقه من الصدمه : انتي بتقولي صديقي وايه حبيبك كمان
تمارا بستغراب : انتي معندكيش حبيب ولا صديق
ريم : لا لا الكلام دا حرام ما ينفعش يكون ليكي اصدقاء اولاد ولا حبيب
تمارا : خلاص هقطع علاقتي بالأولاد نهائي واصلا معنديش حبيب
ريم انتي طيبه وعسوله اوي
تمارا : انتي الي طيبه وهناتي بقي رقمك
ريم : طبعاً يا حبيبتي *****012
تمارا وقد انتبهت ل ادم ومراد الي واقفين بيبتسموا
تمارا : أبيه مراد انت سمعت كلامها
مراد : اه كلامها جميل جدا
ادم : يلوا عشان نمشي
تمارا ابيه مراد انا عايزه اشتري لبس اسلامي عشان مش هلبس البس دا تاني و هلبس حجاب
مراد : بجدا يا حبيبتي الف مبروك
ماشي بس انتي هتعرفي تجيبي
تمارا بتفكير : ممكن يا ريم تيجي معانا عشان انا مش هعرف بليز ممكن
ريم : خلاص بس انا عندي شغل
ادم : خلاص اعتبري الباقي اجازه
وروحي معاها
ريم : جزاك الله خيرا. خلاص يلي يا تمارا
تمارا وهي تنظر للاسفل : ابيه ادم هتيجي معانا
ادم : طبعا يا توتو دي خطوه لازم اكون معاكي فيها الف مبروك علي الحجاب.
تمارا بابتسامه : جزاك الله خيرا
كدا زي ما بتقولي يا ريم
ريم : اه يا تمارا يلي عشان مش نتأخر
في مستشفي مالك صاحب ادم
موظف في ممرضه عايزه تشتغل ادخلها ولا ايه يا مالك بيه
مالك : اوكي دخلها
ودخلت تلك البريئه وملكه بحجابها وكانت قمر جدا جدا
نيره وهي تنظر للاسفل :. السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
مالك. قام وقف وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته بس انتي بتكلمي الأرض ولا ايه انا هنا اهو
نيره : بس ماينفعش لازم غض البصر
مالك بتعجب : خلاص ماشي انتي هتبقي معايا في الفريق بتاعي اسمك ايه بقي
نيره : اسمي نيره
مالك في نفسه احلا نيره : اتشرفنا
نيره : جزاك الله خيرا خلاص كده هطلع
مالك : اه انتي متدربه ولا ليه هتدربي
نيره : لا انا متدربه في الكليه
مالك: في كليه ايه بقي
نيره : في طب
مالك : بسم الله ماشاء الله يعني لما تتخرجي هتبقي زميلتي في الشغل
نيره :. اه أخرج
مالك : اتفضلي
مالك في نفسه: ايه الجمال والحلاوه دي كان نفسي في حد زيك من زمان

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ذات الحجاب)

‫3 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى