روايات

رواية دليدة قلبي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الجزء التاسع والعشرون

رواية دليدة قلبي البارت التاسع والعشرون

رواية دليدة قلبي
رواية دليدة قلبي

رواية دليدة قلبي الحلقة التاسعة والعشرون

ادهم بصدمه : ايه دليده حبيبتي مالك
دليده بتوهان: انت مين
ادهم بصدمه ومش مستوعب : انا ادهم يادليده مالها يادكتوره في اي
الدكتوره : الواضح انها فقدت الذاكره مدام دليده انتي متجوزه
دليده : هوا انا اسمي دليده
اادكتوره: اممم طيب حضرتك اتفضل وانا هكشف عليها
ادهم خرج وهوا مش مستوعب
_____________
كانو قعدين في البيت علي اعصبهم قلقنين ع دليده والي خايف تعيش الباب خبط جريت شروق تفتح برعب
شروق براحه: افندم
****** : دليده موجوده
شروق بخوف : ها لي انت مين وعايزه في اي
********* : لو سمحتي شوفيلي دليده
شروق بخوف: مرات عمي تعالي شوفي مين عايز مرات ابنك
جت صباح وقفت وتنحت شويا
صباح بصدمه: رأفت انت اي الي جابك هنا
رأفت بحزن: جاي لي بنتي هي فيا
شروق بصدمه : اي بنتك ازاي لي يعني عن ازنكم
صباح بحزن : دليده في المستشفي
رأفت بفزع: ايه لي مالها بنتي انطقي ياصباح بنتي مالها( استغربتو انت كرهتها حياتها وجاي تزعل عليها دلوقتي فاكره نفسك اي ولا عشان هيا بنتك فا سمحتك هيا اه سمحتك بس لسه فاكره اهمالك واسلوبك وانك كدبتها وخزلتها ونسيت انها بنتك انت عملتلها وجع كبييير في قلبها كل ما تفكر تنسي في حاجه لسه جواها بتقول هتسمحي الي السبب في وجع سنين كامله كان ممكن الموضوع يبقا أسهل لو من حد تاني لكن لو من باباها سندها الوحيد دي كسرة القلب والعمر انت كدا دمرتها نفسيا حتا لو سمحت لسه فاكره كل حاجه انت عملتها الي مفهمش حاجه حلوه تخليها تسمحك اصلا 💔 وما ادركم كسرة القلوب ياعديم الاحساس انها تؤلم بيشده كما اتألم انا في هذه الحظه 💔)
صباح بستهزاء:لسه فاكر انها بنتك
رأفت بحزن : عارف المهم هيا مالها
صباح: واقعت في الترعه
رأفت بخوف: حصلها حاجه
صباح : منعرفش مستنين حد يكلمنا يطمنا
اميرا بصوت عالي: استنو اشرف بيرن الو ايو. ها. طب حمد لله علي سلامتها. جوانب اي ماشي ماشي ابقا طمنا
صباح: ها
اميرا: الحمدلله فاقت هيا كويس بس بيقول في حاجه غريبه ادهم خرج سرحان والدكتوره بتكشف عليها
الجميع براحه: الحمدلله
شروق في اوضتها هتتجنن خايفه وبتتصل بي تمني مش بترد
_____________
بعد شويا خرجت الدكتوره
ادهم : ها يادكتوره في اي
الدكتوره: للاسف زي ما توقعت الخبطه كانت عنيفه شويا ادت لي فقدان الذاكره
الكلمه نزلت ع الجميع زي الساعقه
اكملت الدكتوره بس متقلقش ان شاء الله خير.عملنا تحليل وطلع مؤقت الحمدلله يعني سهل نعلجها
ادهم كان في دنيا تانيه ندام خوف حزن
فاق ادهم من الدوامه قال بتسأل: احم طب هتبدأي العلاج امتا
الدكتوره : والله نقدر نبدأ بس لزم تتكلمو مع الحاله وتعرفها انت مين يعني تحاول تفكرها بيك
ادهم : اممم تمام
دخل ادهم الاوضه
ادهم : احم عامله اي يا دليده
دليده ابتسمت وهيا تايها
ادهم بحزن : انتي مش عارفاني
هزت دماغها بمعني لا
ادهم بغصهفي قلبو: اممم طيب انا جوزك ادهم وانتي مراتي دليده
دليدة بستفسار: مخلفين
ادهم بابتسامه: لسه ربنا مرزقناش ربنا يكرمنا ببنت قمر شبهك
ابتسمت : طب اهلي عايشين
ادهم: باباكي عايش برا مصر مامتك الي هيا خالتي اتوفت ومامتي الي هيا خالتك بتحبك اوي واختي مريم
ابتسمت : هما فين
ادهم : هكلمهم يجولك حالن
فتح الباب لسه هيتصل بي مريم
رأفت: ادهم بنتي بنتي فين
ادهم بصدمه: عمي انت جيت امتا
رأفت بينهج: بنتي ياادهم
ادهم: اه جوا ماما انتي جيتي كنت لسه هكلمك اه استني ياعمي قبل ما تدخلو عندي ليكو خبر وحش
رأفت بقلق : اي
ادهم بيأس: دليده فقدت الذاكره
صباح ورافت ومريم اتصدمو : ايه
صباح بحزن: ياحبيبتي يابنتي مش عارفه تفرحي
دحل رأفت بسرعه دخل ااكل وراه
دليده لخوف وسريخ : ااا انت ميين ودخلت كدا ليه اااع
قرب منها ادهم بسرعه: اهدي باحبيبتي اهدي شاور علي رأفت دا باباكي ودي مامتي خالتك صباح والي هناك دي مريم اختي
دليده فضلت ماسكه في ادهم بخوف: بيحبوني
رأفت واقف مكانو زي الصنم مش قادر يتحرك
ادهم : طبعآ دول اهلك.
دليده بتوتر: امال بيبصولي كدا ليه
ادهم : معلش مصدومين شويا
هزت دماغه وسكتت قرب رأفت به.وء وخدها في حضنو لي اول مرا من 12 سنه
دليده اتخضيت بس حست انها محتاجه الحضن دا غمضت عنيها ودموعاها نزلت تلقأين
ادهم : احم طب هروح اشوف ينفع تخرج وا لا عن ازنكم
خر٠ ادهم بسرعه وراح شاف الدكتوره ازنت بل خروج بعد ما عملتلها تحليل تشوف صحتها
ادهم منسيش كلام الدكتوره وبيفكر مين الي عمل كده بعد شويا ادهم خد دليده والباقي ومشي (جد ادهم وعمو مشيو عشان طول اليل كانو معاه وجدو تعبان )
وصل قدام البيت ادهم قرب من دليده ومسك اديها
الباب خبط راحت شروق . عشان تفتح فتحت الباب بصت بصدمه ورعب : د داليده ح حمدلله علي سلامتك ااا اتفضلو
دخل ادهم دليده همست لي ادهم: مين دي
ادهم : بنت عمي شروق
دليده: امممم مش مرتحالها خالص

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دليدة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى