روايات

رواية احبه ولكني اكابر الفصل الرابع 4 بقلم دينا قدري

رواية احبه ولكني اكابر الفصل الرابع 4 بقلم دينا قدري

رواية احبه ولكني اكابر الجزء الرابع

رواية احبه ولكني اكابر البارت الرابع

رواية احبه ولكني اكابر
رواية احبه ولكني اكابر

رواية احبه ولكني اكابر الحلقة الرابعة

اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد ❤💥
وجه يوم الخميس

وكله بدا تجهيز وماهر وسليم وزين واقفين عند الرجاله ووخديجه وحوريه وريم وروان بيجهزو الاكل في المطبخ
وبعد ماخلصوا الاكل راحوا عند مريم
خديجه واقفه قدام مريم :مشاء الله يبتي قمر الصعيد كلاته
مريم :تسلميلي ي مرات عمي
روان اخت مريم :مشاء الله عليكي ي قلبي اجمل عروس
وحوريه وريم واقفين محروق دمهم (طبعا العقربه وبنتها )
وبعدين جه ماهر واخد مربم بالعربيه زاتجهو لبته وهناك بدا الفرح
ماهر طلع عند الرجاله يرقص علي الفرس
جوه عند الحريم ريم بترقص مع البنات فرحانه ان اختها وصحبتها بتتجوز
وحوريه قاعده محروق دمها

 

 

وبعد الرقص والطبل دا كله خلص افرح
دخل ماهر خد مربم وراحوا اوضتهم
ماهر :ماتفكرين اني عشان اتجوزتك يبقي بحبك لا انا مخصوب عليكي سامعه يبت عمي
لفت مربم :اوع عاد تفكري اني بموت فيك انا كمان مغصوبه عليك وانت خليك في حالك وانا فحالي ي واد عمي
ويابته ودخلت تغير هدومها
وطلعت نامت ولا ادته اهميه
وماهر طبعا دمه اتحرق من الكلام لانه فاكر انها بتحبه زي مابيحبها بس العند بيعمل اكتر من كدا
دخل غير هدومت وطلع نام
تاني يوم
خديجه بتخبط ومعاها صنيه الاكل
صحي ماهر :صباح الخير ي امه
خديجه :صباح الخير ي ولدي امال فين مريم عاد
ماهر : لساتهانايمه
خديجه :ماشي ي ولدي خد الوكل وادخل صحي عروستك
ماهر :حاضر ي امه وخد منها الاكل ودخل
صحي مريم
ماهر :صباح الخير

 

 

مريم :صباح الخير ي واد عمي
ودخلت الحمام اتوضت وطلعت صلت فرضها
وبعدين ماهر دخل الحمام غير واخدها ونزل تحت
عند سليم وخديجه
ماهر ومريم نازلين علي السلم شافته هنيه الا بتشتغل عندهم راحت مزغرطه
وخديجه :صباحيه مباركه ي عرسان
ماهر ومريم :الله يبارك فيكي
ونزل ماهر باس ايد امه
ومريم عملت زيه وقعدت جمب خديجه
ودخل سليم :كيفكم ي ولاد
ماهر :بخير ي بوي
مريم :بخير ي عمي
خديجه :يلا بينا ي مريم احنا عشان نحضروا الغدا
مربم :حاضر ي مرات عمي
خديجه :بلاش مرات عمي دي قوليلي ي امه زي زين
مريم بفرحه :حاضر ي امه
وراحوا يحضروا الغدا
عدي الوقت
وحضروا الغدا وقعدوا يتغدوا
ماهر :الله ي امه الوكل حلو قوي
خديجه :والله يبني مريم هي الا طبخت الوكل كلاته انا معملتش حاجه
ماهر بص لمريم وابتسم:تسلم يدك
مريم بصت ليه بابتسامه

 

 

*هم بيتصرفوا كدا قدام اهلهم عشان اهلهم ميحسوش انهم كارهين بعض
بعد ماخلصوا غدا جت هنيه وشالت الاطباق وسليم قالها تعملهم قهوه راحت مريم قالت لا ي عمي انا الا رح اعملها
وراحت عملت قهوه حطت ملح لماهر في القهوه
وراحت علي الجنينه مكان ماهم قاعدين وقدمت القهوه وقعدت جمب خديجه
سليم :تسلم يدك يبتي علي القهوه
وخديجه شكرت في القهوه برضه
ماهر لسه بيشرب لقي القهوه مملحه عرف انها حطت ملح في القهوه وبرضه كمل شربها وقالها تسلم يدك
بصتله مريم باستغراب
وبعدين عدي الزقت في ضحك وهزار حازم مع ماهر ومريم وخديجه
وحل الليل عليهم وكل واحد راح اوضته
اول ما ماهر دخل الاوضه مالقاش مريم سمع صوت في الحمام عرف انها جوه
بعد شويه طلعت مريم من الحمام مالفتش ماهر في الاوضه دخلت صلت فرضها واول ماخلصت لفت لقت ماهر وراها
ماهر بغضب :بقا بتحطيلي ملح في القهوه ي مريم
مريم بخوف ……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احبه ولكني اكابر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى