روايات

رواية احفاد الخديوي الفصل الخامس 5 بقلم هاجر ابراهيم

رواية احفاد الخديوي الفصل الخامس 5 بقلم هاجر ابراهيم

رواية احفاد الخديوي الجزء الخامس

رواية احفاد الخديوي البارت الخامس

رواية احفاد الخديوي الحلقة الخامسة

فارس/اكيد مش جاى اتفرج على جمالك انا جاى اعرفك انك
بكره صبح هاجى اخدك مع جدى عشان تعملى تحليل DNA
رزان كانت فى صدمه/ اى
فارس/ اى. مش واثقه من نفسك
رزان بثقه /اه طبعاً وثقه وانا موافقه
ذهب فارس ودخلت رزان تفكر فى هذا تحليل
وكانت فى صدمه منه وذهبت فى نوم عميق
وعند فارس ذهب الى المنزل ودخل الى غرفته وكان يفكر فى رزان وشعرها المايل على عيونها ونظره تحدى وجراتها وتذكر عندما قامت بضربه
فارس بغضب/ انا هعرفك تعملى معايا كده ازى
ياتى اليه هاتف ويذهب فى الليل

 

 

فى يوم تالى
__________
فارس/يلا ياجدى
كاظم /ريح فين
فارس/ ريحين نعمل تحليل DNA لجدو ورزان
عشان نتاكد انها بنت عمنا
كاظم//الاوراق كلها بتثبت انها بنت عمنا
فارس /الاوراق دى مش كافيه
واخذ. مدحت وذهب بسيارته
وعند رزان ترى رقم غير معرف يتصل به
اخذت الهاتف و ردت ببرود نازله اهو ولم تعطى فرصه انها تعرف من هذا
ونزلت وركبت السياره
رزان/ازيك يا مدحت بيه
مدحت /يارزان
فارس كان وجه غاضب جدا عندما ردت عليه ببرود
وعند وصلهم الى مستشفى
فارس لدكتور /تعميلى تحليل DNA وخلال سعتين يكون خلصان
دكتور/سعتين ازى يافندم
فارس /اتصرف
كانت تنظر له رزان بغضب من معملته واصراره
فجاه يطلق الرصاصه من نافذه المستشفى وتصيب زراع فارس
فارس ل احد رجال الحراسه / خد جدى ورزان ودخلهم لى فى حته امان
دخلت رزان ومدحت الى غرفه
رزان /خليك هنا ياجدى وانا هروح ل فارس
الجد بقلق / هتخرجى فين جوه خطر بره فارس هيتصرف
رزان /متخفش ياجدى انا بعرف اضرب نار اهم حاجه متخرجش من هنا
خرجت رزان. ترى جميع الحراس واقعين على الارض
وفارس يحاول يحمى نفسه بين اعمده المستشفى
كانت تحول ان تاخذ مسدس واقع على الارض ولكن رصاص
كان يطلق لم ترى امامها حل غير هذا
نظر لها فارس بعصبيه وخوف عليه ان يصيبها شئ

 

 

وكانت تاخذ المسدس تصيب رزان وتقع على الارض
فارس /رزان
وذهب اليه مسرعا وكان احد يصوب عليه مره اخر يذهب
ليحميها تاتى الرصاصه فى فارس و فاقده للوعي بسبب اثر
الرصاصه الاوله التى نذف بسببها ورصاصه ثانيه
رزان /فارس فارس انت كويس
تاتى القوه وتقوم ب اطلاق رصاص على العصابه
تقوم رزان وتحول ان تنقل فارس الى غرفه حتى لا يصاب مره اخره
كانت تتألم ولكن ترى شخص يحاول فتح باب الذى يوجد به جدها مدحت
فاتح الباب
مدحت /انت مين
شخص/ مش عايز اسمع صوتك
رزان كانت تمشى بهدو ء ودخلت من وراء الشخص ولكن ترى صوت يقول
شخص/ نزلى الا فى ايدك ده وكان يوجه مسدسه على مدحت
مدحت /اى الا جاب يارزان امشى انتى يابنتى
رزان /متخفش ياجدو
شخص بعصبيه /بس انت وهى ووانتى نزلى سلاحك بدل مقتلهولك
رزان بخوف على مدحت /حاضر
تركت رزان المسدس من يديها
الشخص /دلوقتي بقا اترحمو على نفسكو وكان يوجه المسدس
نحيت مدحت رزان بحركه سريعه رفعت المسدس من الارض بقدمها
ووجهتو نحو شخص يوجه شخص مسدسه نحيتها واطلق الرصاص جميعهم واصيب شخص فى راسه واصيبت رزان ووقعت على الارض
مدحت / رزان رزان قومى يابنتى
رزان بتعب /جيالك يا بابا و فاقده للوعى

 

 

مدحت /رزان لا يابنتى متوجعيش قلبى زى ما ابوكى وجع قلبى بلاش تروحى انتى كمان
دخل احد ضباط الشرطه عليهم
مدحت /بسرعه يابنى نادى للدكتور
ذهب مسرعا اول ما راى رزان واقعه
ودخل الى الغرفه التى يختبأ فى دكاتره
دكتور بسرعه
ذهب دكتور معه
وكان قوه حصرت المكان وقضت على على العصابه
وكانت صحافه فى كل مكان
وفارس ورزان كان فى غرفه العمليات وكان يصرعان الموت
فى البيت الخديوى
_______________
فاطمه /حد يتصل على عمى او فارس كده يشوفهم هما كويسين
كريمه /اكيد كويسين هما هيروحه فين
مرفت /االمفروض انتى الا تقولى كده ده ابنك برضو
تركت كريمه وذهبت
فاطمه اخذت تليفون وقام بلا اتصال على فارس
ولكن لم يرد
ولكن ترى خبر صادم على تلفاز هو محصاره مستشفى الخديوى تفقد فاطمه واعى
قامت ياسمين بل اتصال على كاظم
ياسمين /الحقنا يا كاظم
كاظم بخوف /ااى فى اى
ياسمين بخوف/طنط فاطمه وقعت ومش عارفين نعمل اى اول مشافت الخبر على تليفزيون ان فارس اتقتل
كاظم بصدمه وعصبيه/انتى بتقولى اى مين الا اتقتل
ياسمين بدموع وانهيار/فارس
غلق معها الهاتف وذهب
.

 

 

وعند فارس ورزان
_______________
كانو شبه ميتين ولا يوجد نبض وكان قلبهم واقفه وذلك فى وقت واحد
كانت تكاتره
تنظر لبعضهم بذهول قام بعمل الجلسات الكهربائية لهم
ويخرجون ويدخلون بسرعه ولا احد يعرف ما الذى يحدث

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احفاد الخديوي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!