روايات

رواية تزوجتها لاجلك الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا تامر النشار

رواية تزوجتها لاجلك الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا تامر النشار

رواية تزوجتها لاجلك الجزء الحادي عشر

رواية تزوجتها لاجلك البارت الحادي عشر

رواية تزوجتها لاجلك الحلقة الحادية عشر

𝐩𝐚𝐫𝐭 𝟏𝟏..
مليكه بإبتسامة توعد/ نهايتك قربت يا سما هانم.
قامت باخذ الرقم علي هاتفها وتركت الهاتف تبع سما علي التربيزه ومن ثم صعدت الي غرفتها.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في المستشفى…
شادي كان يهتم ب سما وجميعهم كانوا في قمه الاستغراب واؤلهم سماا.
شادي كان يساعدها علي القيام و من ثم تحدثت هي بوجع مصتنع/ اااه.
شادي بفزع/ ايه مالك يا حبيبتي.
سما بيأس وهي تنظر الي قدميها/ مش عارفه شكله كده رجلي اتلوت مش قادره امشي عليها.
شادي نظر لها بنظره سخريه وفهم هي ماذا تريد.
شادي قام بحملها دون ان يتفوه بكلمه وهي كانت مندهشه وسعاد وصافيه غير مستوعبين الذي يحدث امامهم.
خرجوا جميعهم من المستشفي بعد امضاء شادي انه سيقوم براعيتها جيدا.
ركبوا العربيه واتجهوا الي القصر.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
عند مليكه…
كانت جالسه علي السرير وتفكر ماذا تفعل هل تقول ل شادي لما عرفته او لأ.
قررت الاتصال بالرقم وانتظرت قليلا ومن ثم اجاب وهي تحدثت بتساؤل/ مجدي عز اللي بيكلمني.
مجدي بإستغراب/ ايوه اناا مين انتي.
مليكه بجديه/ مش مهم اناا مين المهم انه مصلحتك معيا.
مجدي بسخريه/ مصلحتي معاكي!!.
مليكه بإبتسامة ثقه/ طبعا.. المهم احنا لازم نتقابل عشان اللي عايزه اقولهولك مش هينفع في الفون.
مجدي بتساؤل/ طب تحبي نتقابل امتي.
مليكه بإبتسامة ثقه/ مش دلوقتي خالص وقت ما اكلمك هقولك هنتقابل امتي وفين.
اغلقت معه دون ان تسمع رد منه ونظرت للفراغ وابتسمت إبتسامة انتصار.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في الاسفل…
وصلوا الي القصر ودخلوا وكل هذا وشادي يحمل سما التي كانت مستمتعه جدا.
مليكه رأتهم من الطابق العلوي ورأت شادي صاعد ويحمل سما بين يديه.
مليكه في داخلها بغيره/ يا شيخ ده انت عمرك ما عملتها معايا.
شادي نظر اليها وقد فهم انها غيرانه وتحدث بداخله بدهشه/ بقي يا كدابه اناا عمري ما عملتها معاكي..ماشي يا مليكه نبقي نشوف الموضوع ده بعدين.
صعد شادي و مر من جانب مليكه وكانها ليست موجوده.
مليكه بغيره/ خد هنا.. اناا شفافه قدام سياتك ولا ايه مش فاهمه.
شادي كان سيتحدث لكن تحدثت سما بإستفزاز/ معلش يا مليكه مخدناش بالنا انك واقفه.. ثم نظرت ل شادي واكملت بإستفزاز.. ابقي فكرني المره الجايه انها واقفه يا شادي عشان حرام صعبت عليا.
مليكه بغيظ/ انتي مالك انتي انا بكلم جوزي.. وبعدين مالك يختي ما تقومي تمشي علي رجيلك ولا تكونش رجلك اتكسرت و ريحتينا.
سما بدلع واستفزاز/ اصل رجلي بتوجني وشادي حبيبي بيخاف عليا من الهوا الطاير ف عشان كده مستحملش انه يوشفني مش قادره امشي وميشلنيش.. مش كده يحبيبي.
شادي بضحكه مكتومه/ ااه طبعا يقلبي.
مليكه بغيره وغيظ/ كاك شكه في قلبك انت وهي.. قومي يا بت وبطلي دلع مش ناقصاكي هي.
سما بحده/ انتي ازاي تعملي كده وكمان ازاي ليكي عين تتكلمي معايا وانتي قتلتي ابني.
مليكه بحده/ بقولك ايه يا يحبيبتي.. مليكه بتاعت زمان دي اتغيرت ف لو فاكره انك هتقلي ادبك واسكتلك تبقي غلطانه.. وبعدين ابنك انتي اللي قتلتيه مش اناا يحلوه.
سما بغيظ وهي تنظر ل شادي/ عجبك اللي بتعمله ده يا شادي.
شادي كان ينظر اليهم بضحك مكتوم ثم تحدث بضيق مصتنع/ بقولكم ايه انا مليش في وجع القلب ده.. انا همشي من وشكوا عشان ارتاح.
شادي ذهب الي غرفة سما.. و سما نظرت ل مليكه وتحدثت بإستفزاز
/ اهو دخل الاوضه بتاعتنا وسابك انتي.. ف ياريت لوسمحتي تسيبينا في حالنا عشان انتي بقيتي عبئ علينا اووي.
سما ذهبت ورأ شادي ومليكه نظرت اليها بغيظ وهبطط الي اسفل واتجهت الي حديقه المنزل.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في غرفه صافيه…
سعاد دخلت وجلست بجانبها وتحدثت بهدوء/ صافيه عايزاكي في موضوع.
صافيه بإبتسامة/ نعم يا قلب اختك.
سعاد بهدوء/ كريمه.
صافيه بضيق/ متجبليش سيرتها.
سعاد بحزم/ لأ يا صافيه انتي لازم تسمعيني للاخر.
صافيه بزفر/ اتفضلي قولي اللي عندك بسرعه.
سعاد بهدوء/ كريمه مهما كان اختنا ومينفعش ننكر ده ايا كان هي عملت ايه او مامتها عملت ايه.. وبعدين متنسيش انه بابا قبل ما يموت وصانا عليها واحنا مسمعناش كلامه واهملناها وحتي بنتها ياريتك اعتبرتيها بنتك بالعكس ده كانك بتنتقمي من كريمه علي حساب بنتها.. ف عايزايكي تحاولي تتغيري حاولي تتكلمي معها والله دي طيبه خالص ولو كلمتيها كلمتين حلوين هتنسي وهتسامحك هي قلبها ابيض والله وهتحبيها اوي.
صافيه بضيق/ خلصتي!!.
سعاد بضيق/ ايوه.
صافيه بحده/ انتي قولتي تسامحني هي اللي هتسامحني وتسامحني علي ايه ان شاءالله هو مين اللي المفروض يسامح مين هاا.. وبتقولي كمان قلبها ابيض علي الاساس اني انا قلبي اسود يا سعااد.
سعاد بضيق/ انا مقصدش كده.
صافيه بضيق/ مبقتش فارقه قصدك ايه ومش قصدك ايه.. ف ياريت بقي لو مفيش حاجه تاني تتفضلي تطلعي بره.
سعاد خرجت من الغرفه في غضب.. وصافيه اخدت نفس عميق وجلست تكمل ما تفعله.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💔
في حديقه المنزل…
كانت جالسه وتفكر بعمق في ايامها القادمه وماذا ستفعل بالضبط.
بعد دقائق…
كانت ترن علي شقيقاتها للأطمأنان عليهم.
ياسمين بإبتسامة/ كوكي ازايك عامله ايه.
مليكه بإبتسامة/ الحمدلله بخير وانتي عامله ايه ياقلبي .
ياسمين بسعاده/ انا كويسه الحمدلله.
مليكه بتساؤل/ اومال ماما و ورد فين.
ياسمين بإبتسامة/ راحوا السوق يجيبوا حاجات.
مليكه بإبتسامة/ ماشي يحبيبتي انا كنت بطمن عليكم يلا خلي بالك من نفسك مع السلامه.
ياسمين فكرت انها تخبر مليكه ولكن تذكرت كلام ورد ومن ثم تحدثت بإبتسامة/ مع السلامه يا حبيبتي.
اغلقت مليكه مع ياسمين ومن ثم صعدت الي غرفتها.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
مساااااءااااا…
في جناح شادي ومليكه..
دخل شادي ولم يجد مليكه فكان يبحث عن ملف يخصه في العمل.
بعد دقائق..
ظل يبحث عن الملف ويفتح كل الادراج و لم يجده ولكن وجد شئ اصدمه كثيرًا.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في الاسفل…
هبط شادي وهو في غضب شديد و ممسك بالشئ الذي انصدم عندما رأهُ.
شادي بحده/ ملييييكككككه.
جميعهم اقتربوا ومليكه جاءت من المطبخ وتحدثت بإستغراب/ ايه يا شادي مالك بتزعق ليه.
شادي وضع الشئ امام عينيها وتحدث بحده/ ممكن تفهميني ايه ده يا هانم.
مليكه نظرت له وحدثت بإستغراب/ ايه ده معرفش.
شادي امسكها من يديها بشده وتحدث بغضب/ انتي هتستهبلي عايزه تقنعيني انك متعرفيش انه دي حبوب منع الحمل.
مليكه بدموع و وجع وهي تحاول ان تزيح يديه من عليها/ يا شادي سيب ايدي انت كده بتوجعني.
شادي بحده و وجع/ وانتي مفكرتيش انك بتوجعيني وانتي بتعملي اللي بتعمليه ده.
مليكه بدموع/ والله انا معرفش حاجه وحتي معرفش انت لاقيته فين.
سما كانت تنظر اليهم بشماته ثم تحدثت صافيه بتساؤل/ في ايه يا شادي مالك بتزعق ليه كده عملت ايه العقربه دي.
شادي بحده/ الهانم كانت بتاخد حبوب منع الحمل ومفاهماني انه نسبه الخلفه عندها ضعيفه وكنت مصدقها بجد وطلعت في الاخر مطقرطس كل السنين اللي فاتت.
سعاد بحزن علي مليكه/ اهدي بس يحبيبي يمكن انت فاهم الموضوع غلط وهي فعلا متعرفش حاجه.
مليكه بدموع/ فعلا يا شادي طنط عندها حق انا والله معرفش حاجه صدقني والله معرفش حاجه.
شادي بحده/ انتي كدااابه انتي طلعتي بتخدعيني طول فتره جوازنا ومفاهماني انك بتحبيني وانتي مش طايقه تحملي مني بدليل انك كنتي بتخدي الحبوب ومخبيها كمان.
مليكه بدموع/ والله العظيم انت فاهم غلط الموضوع مش زي ما انت فاهم والله انا مظلومه وحقيقي مكنتش اعرف ايه ده.
صافيه بشماته وسخريه/ مظلومه ده انتي طلعتي كل ده بتخدعي ابني واحنا كنا مستحملينك علي امل انك تحملي وطلعتي في الاخر كل ده بتلعبي بينا.. بس دي غلططنا اننا صدقنا واحده زايك.. ثم نظرت الي شادي وتحدثت بحزم.. طلقها يا شادي طلقها احسن ليك ولينا.
مليكه نظرت له بدموع و رجاء انه لا يسمع كلام والدته و شادي نظر اليها بكره وتحدث بحزم .
/ انتي طااالق يا مليكه.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجتها لاجلك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى