روايات

رواية اختياري الخطأ الفصل الثاني 2 بقلم منار همام

رواية اختياري الخطأ الفصل الثاني 2 بقلم منار همام

رواية اختياري الخطأ الجزء الثاني

رواية اختياري الخطأ البارت الثاني

رواية اختياري الخطأ الحلقة الثانية

اه وفقه متستغربوش بس خلال شهر بس هخليه هو الي يلغي الخطوبه تمام
لقيته ابتسم: خلاص يا عمتي اخر السبوع خطوبه.
: علي باركه الله يا حبيبي.
تلفونه رن وطلع البلكونة يتكلم
: ريم خدي القهوة لابن خالك قبل ما تبرد
خت القهوه علشان اديهالو
واقف يتكلم وهو مبتسم الصراحه شكله حلو اوي لاش مغرور وسلوبه ميطقش كنت هبقا اول المعجبين بيه
حمزه: مكنتش اعرف اني حلو كدا.
فوقت علي كلمته دي. مش بقلولكم مغرور
اخد مني القهوه
ريم: في شويه حاجات كدا لازم اتفق معاك عليهم قبل الخطوبه
رد ببرود: سامعك.
ريم: اول حاجه هتغير شقتك الي فوق وهتجيب وحده جديده وتغير العفش برضو وعايزه فرح في اكبر قاعه فيكي يا مصر شغل بتاع محن البنات الي هو كل عشر دقايق تكلمني انا مبحبوش
بصلي ببرود: خلصتي

 

 

هزيت راسي. اه
: بصي يا بطتي انا مفيش حد يمش كلمته عليا لو جيتي طلبتي مني بادب كنت هنفذ علطول . واه صح مش هموت وكلمك انا يعنى
ريم: ولما انت مش هتموت وتكلمني خطبني ليه.
حمزه: تحبي اروح اقول لامك اني شفتك واقفه مع وحد في نص الشارع فا تهدي وتمشيه خطوبه وتخلصي … سلام يا قطي….
عدا شهر وانا بحول اطفش حمزه وكل شويه نتخانق مرا علي فستان الخطوبه ومره علي خروجه
بعد الخطوبه
حمزه: اي في ايه
: مش راضيه تطلع بتقول انه غيرت رايه ومش عايز تخرج
حمزه: طاب سبهالي انا يا عمتي.
حمزه خبط علي اوضة ريم ودخل
حمزه: اي دا
ريم: انا مش عايزة اخرج ومش عايزه اكمل
حمزه: ودا ليه انشاء الله. قولي هخده علي قد عقله وهطفشه صح
ريم: اه صح وانت معندكش دم وبتفرض نفسك علي وحده مش عايزك. ليه بتعمل معاي كدا ليه بتـ ـكرهني
حمزه: هو دا الي شيفها بكرهـ ـك دا انا محبتش غيرك ولما شفتك معاه مقدرتش اشوفك مع حدي غيري
ريم: بس انا مش عايزك يا حمزه
حمزه اخد نفس: تمام وانا مش هجبر نفسي عليكي تاني
حمزه مشي وريم قالت لامه ان كل حاجه اتفركة وانه مش عايزه حمزه
عرفين رغم ان حصال ال نفسي فيه بس انا مش مبسوطه مش مرتاحه
حمزه بعد عني خالص وبطل يتحكم فيه بس برضو في حاجه ناقصه انا عايزه يرجع
تحكمه كان حاجه جميله معرفتش قمته غير لما سابني…….. بعد شهر……..

 

 

حمزه: يلا يا خالتي انا جهز
اه صحيح هو انا مقلتلكمش انهار خطوبه حمزه علي وحده تاني
بصتله بدموع: هو انت هتخطب بجد يا حمزه
رد ببرود: اه
اتكلمت بصوت مخنوق
: بس انت مش بتحبها انت بتحبني انا وانا بحبك يا حمزه
حمزه: دا كان زمان
قلي كدا وانا دخلت اجري علي اوضتي
طلعت خالت حمزه: يلا يا حمزه انا جهزه
حمزه: يلا يا خالتي
: امال فين ريم
حمزه: معرفش
: دقيقه هندهله
*****
كنت واقفه في الخطوبه وانا مضايقه صحيح الوحد مبيعرفش قيمت الحاجه غير لما تضيع منه
شب وسيم وحلو وبيحبني وابن خالتي كنت بفكر في اي يوم ما رفضت
عرفين بعد دا كله اصعب حاجه هي الندم بيبقا عامل زي الصوت الي بيجلد فيك كلمت يا ريتني متعبه اوي
غمضت عنيا ودموعي نزلت في صمت.
بفتح لقيت حمزه قعد قدمي علي رجل
حمزه: تقبلي تنجوزبني

 

 

بصتله بصدمه انا مش مصدقه نفسي
محستش بنفسي غير وانا بحضنه وبتكلم بدموع
: انـ… انا اسفه والله مكنتش عارفه قيمت النعمه الي في ايدي.. انا بحبك اوي يا حمزه
بعدني عنه ومسك ايدي باسه ولبسني الخاتم
حمزه: اهم حاجه انك رجعتيلي يا قلب حمزه
مهو اكيد الي بيحبك مستحيل يفرط فيك
♡ــــ❥ــــــــتمتـــــــــ❥ـ♡

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اختياري الخطأ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!