روايات

رواية رغد الفصل الثاني 2 بقلم حنين أبو أحمد

رواية رغد الفصل الثاني 2 بقلم حنين أبو أحمد

رواية رغد الجزء الثاني

رواية رغد البارت الثاني

رواية رغد الحلقة الثانية

رغد في نفسها:انا عارفه الصوت دا يا رب ما يكون هو
مراد:رغد بصيلي
لفت رغد لتجد مراد…رغد:عايز ايه يا مراد ؟
مراد:عايزك تحبيني زي ما بحبك
كان جاسر قرب عليهم ..ولما سمع مراد بيقول كده كان فقد اعصابه وهيروح يضربه بس اوقفه رد رغد عليه..
رغد:وانا قولتلك مبحبكش يا مراد وابعد عني لو سمحت
مراد بزعل لردها اللي بترده عليه كل مره:ليه بس انا فيا ايه وحش
رغد:مش فيك حاجه وشه يا مراد
جاسر لما سمعها بتقول كده حس بغيره عليها وقال في نفسه:هو انا غيران عليها لي ما تولع ..بس دي بنت عمي عشان كده غيران عليها انا همشي من هنا احسن…ولسه هيمشي سمعها بتقول
رغد:انا بحب واحد يا مراد و اكملت بزعل حاولت تداريه.. وهو كمان بيحبني فا لوسمحت ابعد عني
مراد وقد يأس من محاولاته:خلاص يرغد ربنا يهنيكوا ببعض….. بس ممكن نبقا صحاب؟
رغد بابتسامه:ان شاء الله تلاقي اللي تحبك وتحبها +مفيش مانع نبقا صحاب ..صحاب وبس
مراد :تمام اتفقنا
مشي مراد وسابها في الكافتيريا
جاسر في نفسو:هي بتحب واحد وهو وبيحبها ونا اللي فاكرها بتحبني…جاسر ببرود عكس اللي جواه:عادي انا اصلا مش بحبها….. جاسر حس بنغزه في قلبو ..
بس فاق من شروده وراحلها
جاسر:رغد
رغد بخوف منه:في اي يا دكتور
جاسر:مجيتيش حضرتي المحاضره لي
رغد:كنت تعبانه شويه
جاسر زعل عليها:تعبانه ولا مش عايزه تشوفيني
رغد بدموع:انا بخاف منك عشان علطول بتزعقلي
جاسر قلبه زعلان علي دموعها اللي بتنزل بسببه بس هي اللي غبيه دايما بتستفزه بلبسها وتصرفتها : انا بزعقلك عشان انتي مبتسمعيش كلامي
رغد : لو تفهمني براحه انا هسمعلك بس انت ..
ساره :يا رغد يلا هنتأخر علي محاضره دكتور سامح
جاسربحب:روحي دلوقت محضرتك ونكمل كلامنا في البيت
رغد بفرحه انو بيكلمها كدا :حاضر
ومشيت هيا وساره راحوا علي المحاضره
دخلوا المحاضره
بعد انتهاء المحاضرات اللي عليهم
رغد بتعب:ايه اليوم المرهق ده يا بت يا ساره
ساره:اه والله …بس قوليلي المز كان بيقولك ايه
رغد:الله يخربيتك وضربتها علي كتفها …وقالت وهي سرحانه في ملامحو ..عيونه الزرقا ولا دقنه الرجوليه وشعره اللي نفسها تلمسه وتنعكشه
الصراحه هو مز اوي….
ساره بضحك :والله ووقع الجميل بتاعنا
رغد بعد ما فاقت :بس يا بت يلا امشي روحي من قدامي…
ساره:اه والله دا انا هروح انام علطول
رغد :يلا يا غيبوبه هانم
مشيت ساره وفضلت رغد واقفه مستنيه مواصلات رغد في سرها:يبختك يابت يا ساره بيتك قريب من الكليه
عدا وقت ومفيش ولا عربيه وقفت ل رغد
جاسر بعد ما خلص محاضراته لقي رغد لسه واقفه …
جاسر بجديه:ايه اللي موقفك لحد دلوقت مروحتيش ليه
رغد:مش لاقيه ..ولم تكمل كلامها
جاسربغرور:طب يلا تعالي اركبي معايا عربيتي
رغد بعند :لا مش عايزه شكرا يا دكتور
جاسر بغضب: خلاص براحتك..ومشي وسابها
رغد في سرها :مغرور……..هو ما صدق ولا ايه.. مشي علي طول حتي ما اتحايلش عليا …بعد مده
جاسرقلق عليها رن عليها تليفونها لقاه مقفول نزل الدور اللي تحت
عند بيت عمه …فتحت ست كبيره الباب
فوزيه :ايه يا جاسر يابني
جاسر:هي رغد هنا
فوزيه :لسه موصلتش …. بقلق فيه حاجه ولا ايه
جاسر مرضاش يقلقها:لا مفيش حاجه يا مرات عمي كنت بسأل عليها بس
مشي جاسر من عند مرات عمه ركب عربيته بسرعه ورن عليها لقا تليفونها مغلق لسه
وصل عند المكان اللي كانت واقفه عنده ولقا……

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رغد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى