روايات

رواية حب من غير ابواب الفصل الثالث 3 بقلم ملك محمد

رواية حب من غير ابواب الفصل الثالث 3 بقلم ملك محمد

رواية حب من غير ابواب الجزء الثالث

رواية حب من غير ابواب البارت الثالث

رواية حب من غير ابواب الحلقة الثالثة

(بعد تلات شهور هنس بقت حامل وكانت فرحانه انها بقت حامل من الشخص الي بتحبه بقا في جزء منه في بطنها)
ليلي:الف مبروك ياقلبي
همس:الله يبارك فيكي عقبالك
ليلي:عقبال مين ياامي كفاية دا اول بطن جبت خمسة تاني بطن هجيب كام لاء كفاية كدا
بسملة:وانا بقول كدا بردو مش بعرف انام من صوتهم كل ما عيني تغمض القي واحد يصرح هو انا الام ولا هما انا لسه سنجا وعايزة انام
همس:ربنا يرزقك بابن الحلال يا بسملة يخليكي تخلفي عاشرة
بسملة:والله ابدا و اودي جمالي فين
ليلي:،طيب يلا حمزة واحمد واسد تحت
بسملة بحزن:لاء انزلوا انتوا انا مش هنزل
ليلي:ليه
بسملة:عايزة انام شوية عشان تعبانه
ليلي: طيب اقعدي شوية بس وبعدين اطلعي
بسملة :لاء هدخل انام
ليلي:برحتك ياقلبي تصبحي علي خير
بسملة:وانتي من اهله
(بسملة راحت علي الاوضة وقفت في البلكونه شوية بتبص لي القمر )
اسد:امال فين بسملة
ليلي:قالت انها عايزة تنام شوية
اسد:طيب
احمد:طيب هطلع اعمل مكالمه و اجي
ليلي:طيب متاخرش
احمد:حاضر
(احمد طلع برا يشم هواء كان نفسه يشوفها من ساعة اما اخته ولدت و مش عارف يشوفها خالص فضل يتمشي لغايت اما وصل لي الحديقة الخلفية الي فيها البلكونه بتاعت بسملة بيبص لقي بسملة وقفة فضل يبص عليها وهي بصة لي القمر ،بسملة بتبص تحت لقت احمد عنها لمت من الدموع دخلت الاوضة وقفلت الشباك)
احمد:هو انا عملت حاجة تزعلها انا فاكر اني مقولتش حاجة مش عارف انساكي يا بسملة مش عارف اخرجك من حياتي الشهور الي فاتت وانا تعبان ومش بشوفك و اول ما اشوفك القي عينك فيها دموع يارب انت اعلم وانا لا اعلم
(احمد دخل قعد مع اسد وحمزة عقله وقلبه مع بسملة بس جسمه معاهم )
اسد:يابني سرحان في ايه
احمد:لاء مافيش
اسد:انت زعلانه من حاجة
احمد:ابدا
اسد:طيب عايز تقولي حاجة
احمد:لاء
اسد:طيب
احمد:ماشي أنا همشي
ليلي:لسه بدري اقعد شوية
احمد:معلش تعبان شوية هروح انام
ليلي:طير خلي بالك من نفسك
حمزة:واحنا كذلك نروح تصبحه علي خير
اسد :وانت من اهل الخير
(حمزة واحمد وهمس مشيوا واسد طلع علي الاوضة هو وليلي)
ليلي:مش تحس ان احمد انهاردة غريب
اسد:اه فضلت اساله هو قال مافيش
ليلي:طيب عايزة انام
اسد:نامي
ليلي:مش بعرف انام غير في حضنك
اسد:تعالي
(اسد خد ليلي في حضنة وفضل يشم ريحة شعرها الي بتجننه)
اسد:بحبك
ليلي:وانا كمان
(لسه اسد هيقرب منها فيراس عيط ، ليلي قامت من حضن اسد وراحت لي فيراس عطت الببرونة ونام لسه بتحط فيه لقت فارس عيط )
ليلي:اسد عشان خاطري تعاله امسك فارس
اسد:حاضر
(حور صحيت ،فضل اسد وليلي يمسك دا شوية ودا شوية لغايت ساعة الفجر)
ليلي:اخيرا
اسد:الحمدالله هنام
(ليلي سمعت صوت الاذان)
ليلي:قبل ما نام تعالي نصلي الفجر اذن
(اسد باس راس ليلي)
اسد:ربنا يخليكي ليا ياعمري حاضر يلا
(اسد صلي هو ليلي وبعدين ناموا)
(*********”*********************”*”***$*$)
احمد:امي انتي صحية
عبير:تعالي ياحبيبي صحية
احمد:عايز اتكلم معاكي
عبير:تعاله
(احمد دخل وحط راسه علي رجل عبير)
احمد:مش عارف انساها ياماما حبيتها اوي وكل مرة ادعي ربنا بتعلق اكتر من الاول
عبير:طلاما مش عارف تنساها يبقا ربنا اخترها من نصيبك
احمد:اعمل ايه يا امي
عبير،:روح اطلب اديها من اسد
احمد:لاء اسد هيقول بابص علي اخته
عبير:اسد محترم وطيب وعمرو ما يقول كدا
احمد:الله واعلم ممكن يقول
عبير:سيبها بظروفها
احمد:ان شاء الله خير
عبير:ربنا يفرح قلبك يا بني ويسعدك دنيا واخرى
احمد:امين يارب العالمين
(احمد نام علي حجر عبير فضلت عبير تدعي لي احمد كتير اوي )
(****************************************)
(الجيه الصبح علي ابطالنا)
ليلي:احكيلي بقا مالك
بسملة:مافيش
ليلي:لاء فيه
بسملة:معلش يا ليلي مش عايزة اتكلم
ليلي:ليه
بسملة:كدا مش عايزة
(وبسملة خرجت راحت الحديقة الخلفية ، اسد شافها وراح ورها)
اسد:مالك ياحبيبتي
بسملة بعياط:مافيش مخنوقة
اسد:من ايه
بسملة:مش عارفة ممكن توديني البحر
اسد:طيب يلا قومي البسي
بسملة:ماشي
(قامت بسملة تلبس واسد رن علي عبير تاجي تقعد مع ليلي )
بسملة في نفسها:ياه يا بحر هواك كانه بيضرب في قلبي نفسي ارتاح من التفكير نفسي اخرجة من حياتي نفسي انسي كل شعور حسيته عايزة ابقي بسملة جديدة عشان لو شفته تاني وحكالي عن الي بيحبها بجد مش هقدر من كتر الوجع ، ليه يابحر الناس بتقول عليك غدار مع انك اجمل حاجة في الكون بتريحنا بدل ما تكسر قلوينا
اسد:نروح يا بسملة
بسملة:ممكن نروح مشي
اسد:طيب ياحبيبتي يلا
(وفعلا بسملة تتمشي وقلبها مش قادر من كتر الوجع ، هنا اسد قابل احمد)
اسد:احمد. يا احمد
(احمد بيبص لاقي اسد وبسملة)
اسد:بتعمل ايه هنا
احمد:كنت مخنوق وقولت اتمشي شويا اذيك يا انسي بسملة
بسملة بحزن:الحمدالله طيب يا ابيه هتمشي شوية عقبال ما تخلص
اسد:طيب
(احمد بيبص عليها وكان قلبه يوجه عليها مش عارف مالها نفسه يكلمها لو لي مرة ويعرف مالها يسكن وجعها يخدها في حضنة ويدخلها جوا ضلوع بس مش عارف )
اسد:يابني
احمد:ها
اسد:ها ايه
احمد:بتقول حاجة
اسد:بقولك بتعمل ايه
احمد:والله مخنوق اوي قولت انزل
اسد:مالك يا ابني انت و اختي عملين كدا ليه
احمد:ماله بسملة
اسد:والله يا احمد مش عارف مالها مش رضيه تقول حاجة
احمد:ان شاء الله خير طيب استاذن انا اروح
اسد:يابني تعاله امك عندنا في الفيلا
احمد:لاء هروح وهي اما تكون عايزة تروح انا هاجي اخدها
اسد:تعالي قدي اليوم
احمد:لاء معلش هروح
اسد:طيب خلي بالك من نفسك
احمد:تمام يلا سلام عليكم
اسد:وعليكم السلام
(لا زالت القلوب تتالم و لا تريد ان تلتئم فكيف تلتئم وانت لست بجانبي احبيتك كثيرا وجعلتك عالمي الخفي الذي اذهب اليه في احلامي هذا هو العالم الذي يجعلني سعيدة احبك ولم يكن بيدي شي لي نسيانك )
ليلي:بسملة
بسملة:نعم
ليلي:تعالي يلا عشان ناكل
بسملة:حاضر
(قفلت بسملة النوت بتاعتها وخرجت ,اسد شافها نزله دخل الاوضة بتاعها فضل يدور فيها لغايت اما لقه نوت صغيرا فتحه)
بسملة:انهاردة يوم مش عادي اول مرة احس بالاحساس دا احساس غريب بس حلو اول ما شوفت عنيه حسيت ان جسمي وقف مكانه مش عايز يتحرك حسيت ان صاعقة نزلت عليا مش عارفة اي الا حساس دا
(اسد قلب الصفحة)
بسملة:اخيرا جيه عندنا تاني شوفته كان وحشني اوي اوي اوي شوفت ليلي وهي بتاكله كنت بتمني اني انا اكون مكانها و اكله اقوله اني بحبه اعرفه بس مش هينفع
(اسد قلب الصفحه)
بسملة:انهاردة قلبي اتكسر عرفت انه بيحب بنت تانيه قلبي وجعني اوي اوي مش عارفة انساه كل شوية ياجي في احلامي ياجي في تفكيري بقا ادماني
(اسد قلب الصفحة)
بسملة:ما قدرتش انزل اشوفه لو نزلت كان قلبي يكسر و دموعي تفضحني مش هقدر انزل و ما اشوفش عنيه الي سحرتني من اول مرة
(اسد قلب الصفحة)
بسملة:شوفته بس مقدرتش اقف ابص عليه لاني فعلا قلبي حسة انه خلاص مش قادر من كتر ما هو مكسور انه يتكسر تاني
(اسد قلب الصفحة)
بسملة:كان نفسي احمد يحبني نفس حب اخويا اسد لي ليلي حبهم لي بعض جميل اوي لي انا ما تحبش نفس الحب لي الشخص الي احبه يكون بيحب حد تاني ياربي انا تعبانه اوي يارب انت عالم بيا يارب
(اسد فضل يقراء في الرسايل بتاعت اخته حس ان اخته تعبانه عرف انه اخته بتعشق احمد بس يعمل ايه مش هينفع يروح يقولة اتجوز اختي ، اسد ساب النوت ونزل باس راس بسملة وراس لياي)
اسد:صباح الخير
ليلي وبسملة:صباح النور
اسد:الله تسلمك ايدك ياقلبي على الاكل تحفه
ليلي:تسلم يا حبيبي يلا كل
ليلي:كلي يا بسملة مش بتكلي ليه
بسملة:ماليش نفس بعد ازنكم
(بسملة طلعت الاوضه)
ليلي:اسد
اسد:نعم
ليلي:بسملة مش عجباني البنت حبسه نفسها في الاوضه واكلها قليل اوي
اسد:انا هاكل واطلع اشوفك كولي انتي يا حبيبتي
(اسد كل وطلع لي بسملة خبط علي الباب)
بسملة:ادخل
اسد:حبيبتي مالك
بسملة:مافيش يا ابيه انا كويسه
اسد:لاء مش كويسه
بسملة:متخفش والله كويسه
اسد:مافيش حاجة عايزة تقوليها
بسملةبحزن:لاء
اسد:انا موجود لو عايزة تحكي حاجة
بسملة:ربنا يخليك ليا ياعمري

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من غير ابواب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى