روايات

رواية صافي الادم الفصل الثالث 3 بقلم نورا فريد

رواية صافي الادم الفصل الثالث 3 بقلم نورا فريد

رواية صافي الادم الجزء الثالث

رواية صافي الادم البارت الثالث

رواية صافي الادم الحلقة الثالثة

غزال.. ص
ادم بنفز صبر.. ما تتكلمي يا بنتى
غزال.. هو ……… الو يا حياة
حياة.. *****
غزال .. ااايه طيب انا جاية حالا …… لازم امشي حالا
و مشيت غزال و تركت ادم ها يجن منها أما عند صافي
حياة.. خير يا دكتور
الدكتور.. اطمنو هى كويسة
دينا.. كويسة ازاي و هى بى الحالة دى
الدكتور.. اظهر انها اتعرضت لى انهيار عصبي هو اللى عمل فيها كده
غزال.. طب و البيبي
الدكتور.. الطفل بخير
دينا.. ينفع نشوفها
الدكتور.. اكيد بس ابعدوها عن أي ضغط و بعد شوية اخيرا رجعت صافي البيت و في غرفة صافى

 

صافي لى التاب بتاعها
صافي بتوعد.. و رحمة ابويا و امى ل اربيكم …..مش ها سيب حقي
و بعد مرور خمس سنين تنزل من الطيارة الخاصة و في اديها ولد زى القمر
صافي.. يا بنى بطل لعب عينيك يا بابا
سليم.. بس انا ممسكتش الموبايل النهاردة
صافي بنفز صبر.. و بعدين معاك بقا يا سليم
سليم .. حاضر ها شيلو بس متزعليش مني
صافي بابتسامة.. و انا مستحيل ازعل منك يا قلبي
أما في قصر الشاذلي
الام .. على فين يا حياة
مى بنت حياة.. رايحين عند سليم يا تيته
الام .. سليم مين هى بنتك بتقول ايه
حياة.. ابن صاحبتي يلا بينا يا حبيبتي لحسن نتأخر
و راحت حياة عند صافي
غزال.. روحوا يا قلبي العبوا في الجنينه
الاولاد.. اوكى غزال
دينا.. و انتى ها تعملي ايه دلوقتي
صافي.. كل خير وحيات الوجع و العذاب اللي عشتو بسببهم ل يدوقو اضعفهم

 

حواء.. يعني
صافي.. يعني ها دوس على قلبي…… و ها نتق**م منهم
حياة .. امتى عمل تقولي ها عمل ها عمل ها تتحركي امتى
صافي بابتسامة.. كله بى اوانو
و في اليوم التالي في عربية ادم
ادم .. انت متاكد ان ده طريق بيتك
سليم.. و انا ها هزر معاك ليه
ادم بدهشة ( الواد ده غريب اوى ….. بيفكرني بنفسي و انا صغير )
سليم.. انت يا عم ركز ل نعمل حادثة
ادم .. انت عندك كام سنة
سليم.. بيقول خمس بس انا مش مقتنع
ادم بضحك.. شكلك لماض
و قعد ادم و سليم يهزرو طول الطريق و اخيرا وصلوا و دق سليم الباب و صافي فتحتلو و طبعا صافي جريت على سليم و حضنتو كل ده تحت صدمة ادم
سليم.. انا اسف
صافي.. حسابك معايا بعدين روح على اوضك
سليم.. طب اشكر اونكل ادم
صافي بهدوء ما قبل العاصفة .. سمعت انا قولت ايه على اوضك يلاااا

 

و ذهب سليم بخوف صافي كانت ها تقفل الباب لكن ادم فتحوا
ادم بصدمة من ملامح صافي.. اتغيرتى اوى يا صافي
صافي.. الفضل يرجع لى سيدك و المدام صحيح هى عاملة ايه دلوقتي
ادم .. كويسة كويسة جدا
صافي.. ان شاء الله دائما
ادم .. الواد ده ابن مين
صافي قامت ببرود و جمود.. اظن انها حاجة متخصكش و اتفضل لأننا عايزين ننام
وذهب ادم خارج المنزل و قفلت صافي الباب في وشه
صافي.. انا ها ربيك يا ك**لب……… نفذ
و بعد شوية فى قصر الشاذلي
انت ادم الشاذلي
ادم .. أيوة انا
خدو
الام .. تخدو فين و ليه
ها نعرف كل حاجة من البية خدو
ادم .. طب اغيري

 

حطو الكلبشات في لديه
طبعا الكل بينظر عليه بفرح و تم القبض على ادم
أما عند صافي
صافي قعدة بدور بالكراسي بفرح .. و لسه ياما ها تشوفوا مني
البارت 3
ملحوظه صافي هى اللى حطت سليم في طريق ادم يعني الواد متهش زى ما قال لي ادم تمثيل يعني
رايكم بصراحة في البارت
ياتري اللى عملتوا صافي ده صح ولا غلط

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صافي الادم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى